Gå til innhold

Bokklubben, gavekort på kr 1000


Latee

Anbefalte innlegg

Gjest StoreSky

Kollega ble vervet via telefonsalg om at "det var baaare å melde seg inn og avbestille pakker i 1 år"

Jeg har også idag kunnet benytte meg av gavekortet.

Endret av Mette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men å bevisst skaffe seg gavekort for mangfoldige tusen uten å ha en eneste intensjon om å bruke en eneste krone på selve medlemskapet, det skal selvsagt gå helt fint an? Rimelig patetisk...

Så om jeg handler i butikken og kjøper KUN tilbudet og ikke noe annet (det er jo mersalget de tjener på, ikke tilbudet jeg benytter meg av) er det skikkelig patetisk?

Endret av Mette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om jeg handler i butikken og kjøper KUN tilbudet og ikke noe annet (det er jo mersalget de tjener på, ikke tilbudet jeg benytter meg av) er det skikkelig patetisk?

quote]

Jeg tipper du skjønte hva jeg mente. Å kaste seg over gavekortene som gribber uten å ha som hensikt å legge igjen et rødt øre i butikken, enten det er på medlemsskapet eller annet mersalg, det er selveste definisjonen på patetisk.

Kjøper du varer for dine egne penger ved siden av, fint for deg. Da var det ikke deg jeg snakket om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg nettopp snakket med kundeservice i Bokklubben.

Jeg meldte meg inn i 10 klubber torsdag kveld, og fikk 3 gavekort i går. Det var også kun disse 3 klubbene som sto oppført under "mine meldemsskap" på nettsidene deres. Så jeg spurte hvor lang tid det ville ta før de andre medlemsskapene ville bli aktive.

Da forteller damen at dette hadde visst "tatt helt av", og at det så ut som en del folk "misbrukte" dette tilbudet. Derfor hadde de valgt å legge inn en begrensning, og jeg ville ikke få flere gavekort.

Som hun sa, og det står i medlemsbetingelsene; de forbeholder seg retten til å godkjenne medlemsskapet, og kun mine tre første ble godkjent. Så da jeg spurte om de 7 andre klubbene jeg hadde meldt meg inn i, fikk jeg beskjed om at "nei, de har vi stoppet". Jeg forklarte at jeg hadde fått meldemsnummer på mail, men det var visst kun automatikk at siden sender ut en sånn mail om man fyller innmeldingsskjemaet korrekt. Jeg forstår det, det er programmet deres, de kan jo ikke sitte og godkjenne alt manuelt. Men jeg prøvde å si at om de bare annulerer medlemsskap ettersom de føler for, burde jo også jeg få en beskjed om dette? Om man ikke tar kontakt selv, så vil man jo da bare gå og vente på både velkomstpremier og hovedbøker, mens man i realiteten ikke er medlem i det hele tatt.

Jeg sa også at jeg har tipset venner om tilbudet, som har meldt seg inn flere dager etter meg, og de har fått 10 gavekort uten noe tull. Da sa damen at "ja, det er noen som klarer å få meldt seg inn og få gavekort fra alle klubbene, men jeg vet ikke hvordan de gjør det", som om det var noe snusk vi drev med. Så begrensningene deres er visst litt etter humøret, og slett ikke likt for alle.

Håpløst. :nei:

Nå er jeg igrunn ganske skuffa, ettersom jeg har gledet meg til å fylle bokhylle og handle masse fine ting (ja, jeg er en av de griske kjærringene :fnise: )

Men jeg er også ganske irritert, eller i det minste oppgitt, på Bokklubben. Det er jo tullete å kjøre en sånn kampanje, og så i etterkant se at "oi, dette tok visst helt av". Såppas burde de jo ha kunne forutsett, selv jeg kunne jo fortalt dem at dette ville være noe folk kom til å benytte seg av i stor skala.

Æsj...oppgitt nå!

Da kommer nok ikke jeg heller til å få flere enn de 3 gavekortene jeg har fått. Det er jo som sagt veldig naivt av bokklubben å ikke tro at det tar så av når de reklamerer for et kjempegodt tilbud overalt! Det er lite gjennomtenkt når de etter kampanjen har startet forandrer fordi "det har tatt så av", det kunne hvem som helst forutsi. Det er også dårlig av bokklubben å forskjellsbehandle så til de grader at noen får 11 gavekort, noen får en og andre blir kastet ut av halvparten. Jeg vet det står at de har retten til å godkjenne medlemskapene men de kan jo ikke vite hvem som melder seg inn for bokklubben og ikke for gavekortet. Men nå har jeg 2000 kr igjen å handle for da, så da får jeg utnytte dem godt.

Likevel må jeg innrømme at jeg er en smule kritisk til måten dette blir gjort på. Det er helt greit og også fullt ut forståelig at de ønsker å begrense antallet gavekort til 3 pr. person, men da må de opplyse om det på samme måte som de opplyser om at man ikke kan bestille norske bøker utgitt i 2007. Noe annet er villedende markedsføring og det er faktisk forbudt. At dette "tar av" burde jo heller ikke forundre noen. Når man går bredt ut og tilbyr folk varer for 1.000 kroner, så må man nesten regne med en viss pågang...

Enig her!

Nå står det at det kun gjelder innmelding i 1 klubb!

Jeg ser ikke dette!

Både jeg og sambo har kun fått tre gavekort hver, selv om vi meldte oss inn i flere klubber. Han fikk 10 gavekort før helga, men i dag fikk han e-post fra Bokklubben hvor de sa at det var en begrensning på 3 klubber, så de hadde meldt han ut av flere. Han fikk ikke velge hvilke 3 han ville være medlem av.

Nå er tilbudet gjelder kun en klubb lagt til. Det sto det ikke da jeg meldte meg inn.

?

Jøss :overraske:

Vennligst ikke mat dette trollet! (Men det fortjener plusspoeng for kreativitet!)

Mvh

Fagforeningsleder for Kvinneguidens Kriminelle

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest -eline-
Både jeg og sambo har kun fått tre gavekort hver, selv om vi meldte oss inn i flere klubber. Han fikk 10 gavekort før helga, men i dag fikk han e-post fra Bokklubben hvor de sa at det var en begrensning på 3 klubber, så de hadde meldt han ut av flere. Han fikk ikke velge hvilke 3 han ville være medlem av.

Nå er tilbudet gjelder kun en klubb lagt til. Det sto det ikke da jeg meldte meg inn.

Dere som har fått mer enn 3 gavekort: har dere fått bruke dem? Uten å få ekstra regning?

Jeg har ikke fått noen slik mail, men så har jeg allerede bestilt varer for alle gavekortene. Har fått etpar pakker i posten, men har ikke hentet de enda. Fikk en mail i dag om at enda mer har blitt sendt, men jeg har endel varer som blir bestilt fra England og har usikker leveringstid, en forhåpentligvis så får jeg ikke en større regning enn de 400 kr som jeg gikk over gavekortene...

En ting er at de begrenser det _før_ man får gavekortene (dette burde de ha forutsett før de satte i gang kampanjen), men etter at de er blitt sendt ut så burde de ikke kunne trekke de tilbake igjen? Da har de jo allerede godkjent medlesskapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke noen har fått noen mail om dette. Det har i alle fall ikke hverken jeg eller sambo eller noen av vennene mine fått.

Det jeg tror er sant, er at de har begrenset det til 3 gavekort per person, siden en registrert bruker har fått vite dette av en på kundeservice hos Bokklubben. (Det kan ikke stikkes under en stol at jeg tror mere på det som skrives av reg. brukere enn av gjester...). Men jeg finner ingen informasjon om hverden dette eller at det nå er lov å melde seg inn i bare èn klubb på nettsiden, uten at jeg har lett noe særlig etter det.

Og hvis Bokklubben skulle sikret seg at alle kjøpte bøker, hadde de opprettholdt de gamle reglene om at man måtte kjøpe to bøker iløpet av medlemstiden eller det første året... husker ikke helt hvordan det var før. Når de reklamerer med at det ikke er noen kjøpsforpliktelse, er det ingen som gjør noe galt ved å melde seg inn i alle klubbene og motta gavekort.

Forøvrig mottok jeg ett gavekort idag også og har også handlet med gavekort idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står i de enkle begresningene: Ikke norkse bøkler fra 2007, ikke mer enn 3 norske bøker, ingen flere begrensninger, kun en klubb. Ikke vanskelig å finne det nei.

Så det er nok dessverre sant.

Men hva som skjer om du prøver en til? Si det, prøv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud å mange som er her :-D

Jeg så det nå forresten. Men jeg har 2 ubrukte gavekort, de kommer ikke til å gjøre noe med dem? Jeg er fortsatt medlem i 3 stk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline
Det står i de enkle begresningene: Ikke norkse bøkler fra 2007, ikke mer enn 3 norske bøker, ingen flere begrensninger, kun en klubb. Ikke vanskelig å finne det nei.

Så det er nok dessverre sant.

Men hva som skjer om du prøver en til? Si det, prøv?

Det står ikke noe om begrensingen til en klubb. Hos meg står det fremdeles

* på grunn av Bokavtalen kan du ikke bruke gavekortet på norske bøker utgitt i 2007 og du kan maks bruke det på tre norske bøker. Utover dette har du ingen begrensninger.

Det eneste du forplikter deg til er å være medlem i ett år.

Ser jeg på helt feil plass?

Glem det, fant det nå :sjenert:

Endret av Madeline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest StoreSky

Sjekket nå: jeg er fremdeles medlem av de klubbene jeg meldte meg inn i, og har fått brukt gavekortene, også idag. Og pakker er på vei!!

Siden de har fjernet porto, så er det jo ikke umulig jeg kommer til å kjøpe ting der i fremtiden -hvis jeg finner hovedbok tilbudet interessant da.

Står ikke noe om èn klubb hos meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste stedet det står at det gjelder kun èn klubb er på linken over. Ellers står det akkurat som før. Synes det er ganske dårlig av dem å endre avtalen først nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...