Gå til innhold

silikon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er aller mest redd for at foreldrene mine vil se det, for da vet jeg at det vil bli så utrolig skuffa.... Men operasjonen er fortsatt MIN hemmelige greie, og jeg har ikke tenkt å fortelle det til noen unntatt dere og kjæresten.

Problemet er denne sports-bh'en som gjør at brystene står rett ut! Skikkelig madonna-pupper :ler: Hadde det ikke vært for dette, tror jeg ingen vil merke noe som helst! Jeg må finne på noe jeg kan ha utenpå sportbh'en. Forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Loco; jeg skjønner godt du er bekymret for dette med arr. Det var jo jeg også! Men jeg må bare får si at jeg er veldig positivt overrasket over hvor lite og fint arret er blitt, allerede nå 5 uker etterpå. Spurte ei på jobb som tok silikon i fjor om å få se hennes arr.....og det var bare en tynn, tynn liten hvit strek. Kanskje er det mulig å finne noen bilder på nettet der de viser hvordan arret blir seende ut....??

Trampe; Jeg har ikke fått noen negative reaksjoner....enda...

Tror nok man kan regne med litt negative holdninger hvis man putter inn giga proteser, og ønsker størst mulige pupper. Der har til og med jeg en litt nedlatende holdning, mot personer som gjør det. Tror ikke det er noen som kan se at jeg har fått større pupper. Utenpå gensern har jeg sånne pupper som jeg hadde før da jeg brukte innlegg. De som vet kan se det, men de sier at hadde de ikke visst om dette ville de aldri gjettet at jeg har silikon. Sambo er jo litt morsom da....han synes jeg har fått "ballonger", men han er jo ikke vant til å ha noe å ta i da. (Har fått en liten B-cup, og får han er dette store greier...he,he.)

En ting må jeg innrømme; etter at jeg nå har fått pupper, er jeg sikker på sexlivet mitt (for min del) og generelt er blitt mye bedre. Føler meg sexy, kvinnelig og feminin. Rett og slett en herlig følelse!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg hadde også "panikk" for at alle skulle kunne se at brystene ble merkbart større - men jeg har brukt bh med mye innlegg,så med genser på er det ingen som ser det, (og jeg bruker som regel bare tettsittende gensere) ,tok på meg tykke litt store gensere de første dagene ute "blandt folk" men det va litt at jeg følte jeg beskyttet dem litt for slag og dytt :oops:

Jeg kan tenke at "det går jo ikke ann og se forskjell" men forskjellen er enorm når jeg står uten bh.. er kjempefornøyd og størrelsen er akkurat meg liksom :lol:

Ha en strålende dag i morgen alle sammen :)

Gjest Donna
Skrevet

Jeg også tenker på dette om det vil synes ......men jeg bruker jo også masse innlegg i bh'ene ......og kanskje puppene blir slik som de er nå med innlegg etter på ....da vil jo JEG vite at jeg faktisk HAR pupper under klærne ....og dersom jeg fremdeles synes de ser små ut med klær på - så han man alltids bruke en slik formpresset BH - så gjør kanskje det susen ......

Jeg er spent ...redd de blir for store ...redd de blir for små ..*ler*......

nå er det bare 35 dager igjen :D

Gjest Niniel
Skrevet

HellyBelly: Denne er fin å ha utenpå sportsbhen: http://www.sloggi.no/main.php?countryCode=no

Du må trykke på women, og så sloggi sensual, og så er det den de kaller for en bh-topp. Funker fint for meg, og ikke er den noe særlig dyr heller (ca 100 kr tror jeg) :D

Gjest Niniel
Skrevet

.........og til dere som lurte på om vi har fått noen reaksjoner fra andre:

Jeg vet ikke om noen har lagt merke til det, men ingen har sagt noe eller spurt meg rett ut om jeg har operert. Det regnet jeg heller ikke med at noen kom til å gjøre, for det skal litt til å tørre å spørre noen om de har tatt silikon.. JEG hadde i hvert fall ikke turt å spørre noen om det, selv om jeg kanskje hadde hatt en mistanke..

Og for å være helt ærlig så syns jeg ikke noen har noe med det å gjøre heller, og jeg bryr meg ikke om noen småsnakker seg i mellom og lurer på hva som har skjedd med puppene mine.....forresten så håper og tror jeg at folk har veldig mange andre ting å tenke på enn akkurat puppene mine.... :ler:

Skrevet

Hvordan kan man se/kjenne/føle om silikoninnleggene har kapslet seg inn?

Skrevet

MsFlorida: Jeg har hørt og lest at brystet kjennes veldig hardt. Det trenger ikke nødvendigvis å gjøre vondt.

Til dere som har blitt operert: Var dere krumrygget etterpå? Nå har det gått 5 dager, og jeg føler at jeg ikke greier å rette ut øverste del av ryggen!! Håper jeg ikke blir sånn :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei..

Du trenger ikke være redd for ryggen,jeg også krummet meg - så vidt jeg husket strammer det vel litt i både arr og pupper når du prøver å rette deg opp? er nok litt psykisk det der,akkurat som vi beskytter brystene mer når vi er krumbøyd :oops: i hvert fall er jeg fin og rett i ryggen nå - 3 uker siden i dag!!

*Maria*

Skrevet

HellyBelly: Det med den krumme ryggen må du ikke bekymre deg for :) det tror jeg er veldig vanlig for de fleste. Jeg hadde det i hvertfall slik..lurte også på om jeg var helt rar, men jeg er enig med Maria om at det nok er en slags beskyttelses holdning - vi er jo kanskje litt ektra redde for at noe skal komme borti brystene den første tiden. Dessuten, så er det jo litt ubehagelig å strekke seg helt opp i ryggen med tanke på arrene. Men det går relativt fort over. I dag er det 2 uker siden jeg tok operasjonen, og jeg er helt rett i ryggen, og back to normal så og si. :lol: Lykke til i hvertfall!

Klem fra meg :hoppe:

Skrevet

Takk, det var betryggende å høre!

I dag er det en uke siden operasjonen, og jeg føler meg sånn passe form. Jeg har fortsatt vondt om morgenen!! Hadde dere det sånn? Stikking og spreng... Legen sa det var litt uvanlig, men det var bare et tegn på at kroppen min brukte lenger tid på å "godta" protesen. Det går vel over det også, men jeg er ikke klar for å være en hel dag på jobben slik de fleste er. Kanskje det bare er jeg som er utålmodig? :wink:

Gjest Trampe
Skrevet

Hei Hellybelly!

Har du vært på jobb? Jeg lurer sånn på når jeg kan få gått på jobb, har liksom ikke lyst å bruke ferien min på det. Skal bruke egenmeldingsdager på dette og kanskje en ekstra fridag, da går jeg på jobb etter 1 uke og 2 dager.... Hvor lenge føler du at du må være borte?

Hilsen Trampe :roll:

Skrevet

Som sagt, i dag er det gått 1 uke, og jeg føler meg ikke klar for jobben. Tror jeg skal gå i morgen eller dagen deretter. Så 1 uke + 2 dager høres bra ut, men det varierer nok veldig fra person til person.

Gjest Anonymous
Skrevet

Nå vet jeg ikke hva slags yrke dere har,men jeg jobber på en skolefritidsordning og hadde ei uke fri fra jobb - jeg følte meg heller ikke helt klar da men det var helt greit når jeg kom på jobb.

Tok det veldig med ro og alle var veldig hjelpsomme siden jeg hadde fått vondt i ryggen :roll:

*Maria*

Gjest Trampe
Skrevet

Jeg har stillesittende kontorarbeid og ingen brå bevegelser... Tror du ei uke holder da? Når begynte dere å kjøre bil?

Skrevet

det gjør fortsatt litt vondt noen ganger ganske lenge etterpå! nervetrådene som har blitt kuttet over, bruker opptil to år på å vokse ut. så man kan faktisk ha vondt innimellom helt fram til da...

jeg ble operert 3april, og igår under litt ...hmm..intime handlinger ble mine kjære bryster behandlet -hva skal man si- ikke så forsiktig som i de foregående seks ukene, og det merket jeg idag...

stakk og "nøkket" litt i arrene.

mine pupper ser med klær på like store ut som før operasjonen, da brukte jeg bh m masse innlegg. eller; litt større er de jo nå. men ikke så mye at folk tror at jeg har gjort noe med dem..

men OJ for en forskjell uten klær!! og det ser IKKE ut som 350cc silikonpupper, heller helt vanlige pupper med gjennomsnittsstr (og det regner jeg som ca 75b). vet ikke hva slags str jeg har fått, liker meg best i sportsbh`ne mine.. :kul: jeg har jo ikke noe behov for bh nå! så en myk, støttende sportsbh er tingen for meg i sikkert to mndr til... (vurderer faktisk å kjøpe myke bh`r senere, uten bøyler! sånne kjerringbh`r, vettu :sjarmor: )

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Jeg har bestemt meg for å få lagt inn silikon i brystene, så snart jeg får økonomi til det. Jeg er 25 år og har ammet ett barn.

Når jeg ammet fyllte jeg ut en B-cup, men når jeg var ferdig skrumpet de inn til en halv A-cup.

Er det noen her rundt min høyde (1.62) som har fått lagt inn silikon? Jeg lurer på hvor mye dere la inn og hvilken cup str. dere fikk.

Jeg har egentlig mest lyst på en liten C-cup men vet ikke om det vil se alt for stort ut på meg, siden jeg ikke er så veldig høy.

Takknemlig for svar!

Hilsen meg

Gjest Donna
Skrevet

jeg er like høy som deg - og skal legge inn i slutten av juni. har liten a nå - skal legge inn ca 300 og ville da bli B sa legen.....så jeg er spent ....tror en c vil bli for stort jeg ...

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei du som vurdere operasjon.

Hva størrelsen blir på protesen avhenger av kroppen din,hvor mye "plass" du har i brystene dine - 300 ml. kan virke enormt på noen men normalt på andre med noe ala samme kroppsfasong som deg.

Gå til en kirurg og hør - det kan jo være helt uforpliktene men da har du like vel en pekepinn.

Jeg har selv ammet 1 barn - var vel en normal a cup før amming men ente med minus a cup etter amming.

Jeg har fått lagt inn 275 og det er veldig riktig til min kropp - og det er det viktigste for meg,at kroppen min ser harmonisk ut og ikke falsk :)

Kirurgene i norge er såpass seriøse så de vil nok anbefale noe som står helt til din kropp :)

Lykke til.

Skrevet

Jeg vil bare si med enig i at det er lurt å la kirurgen gi deg et lite hint ang.str. du burde ha. Dette med proteser er veldig individuelt. Jeg fikk lagt inn 295ml og har nå fått en liten B-cup. Andre kunne helt sikkert fått en solid C-cup ved å legge inn det samme som meg. Mitt råd: Ikke sammenlign deg med andre, det er kun kirurgen som kan gi deg råd om hva som passer nettopp deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...