Gjest Niniel Skrevet 7. mai 2003 #321 Skrevet 7. mai 2003 Liza: Jeg også har tenkt mange ganger 'hvordan i alle dager klarte jeg å overbevise meg selv i alle disse årene om at puppene mine egentlig ikke var så små?' Når jeg ser på mine 'før' bilder nå, så gremmes jeg litt. Og jeg angrer på at jeg ikke tok operasjonen tidligere. For de var virkelig små - og selv om de var 'små og veldig søte' (som jeg sa til meg selv hele tiden), så hjalp det liksom ikke, egentlig var de bare små. Det ser jeg nå i ettertid. De kan være så søte de bare vil, men det hjelper ikke når de nesten ikke vises...hehe.. Det er utrolig hva man klarer å innbille seg selv hvis man prøver hardt nok :o (håper jeg ikke har fornærmet noen med dette.....jeg snakker bare om mine egne pupper, prøver ikke å rakke ned på dere som har lyst å ta silikon!) IngerLise: JAAAAA jeg vil shoppe! Før hatet jeg å shoppe undertøy, nå ELSKER jeg det! Bli bra fort!
IngerLise Skrevet 8. mai 2003 #322 Skrevet 8. mai 2003 Til dere som har tatt operasjonen: er det vanlig å være hoven mellom brystet og til under armen? jeg er ganske hoven på den ene siden, mens den andre ikke er fullt så ille. Redd for blødning..men var jo til kontroll i går, og da var alt bra sa kirurgen. Så regner med det er normalt - men vil gjerne høre om dere andre hadde det slik også. Har ikke vært kjempeflink med å holde armene mine i ro, men har heller ikke strukket armene rett i været liksom - bare rett frem..og ikke bærer jeg tungt.. Klem fra meg
Gjest Anonymous Skrevet 8. mai 2003 #324 Skrevet 8. mai 2003 Ninijel, hvor små var de før operasjonen? Mulig det står lenger bakover,.. men var de normal A cup, B eller liten A??
Gjest Lady-M Skrevet 8. mai 2003 #325 Skrevet 8. mai 2003 Synes det er merkelig med så store forskjeller på størrelse jeg og.. Jeg hadde midt i mellom 75A og B, la inn 275g og har nå 80C. Venninnen min la inn 410g og har også str. 80C. Snodig... Tror det er vanlig å være hoven mellom brystene. Jeg ble hvert fall det.. huden ble skikkelig ekkel å ta på, men ble borte etter hvert.
Noravind Skrevet 8. mai 2003 #326 Skrevet 8. mai 2003 Angående det med størrelse etter operasjon; Jeg la inn 295ml og har nå en liten B-cup.....
Gjest Niniel Skrevet 8. mai 2003 #327 Skrevet 8. mai 2003 Til Gjest: (var det forresten deg, IngerLise?) Jeg brukte 75A før operasjonen. Fordi jeg fant ikke mindre størrelser! Og når jeg løftet armene over hodet, gled BH'en halvveis opp på puppene....hehehe.. Jeg ler nå, men da ville jeg bare grine Blødning tror jeg er ganske så uvanlig - Dr. Ørner fortalte meg om ei som fikk blødning - hun var ute på byen og feiret de nye puppene sine samme dagen som hun ble operert... :o Fant dette om blødning på http://www.Qvinna.info: Blödning/Blåmärke Blödning kan ske efter alla operationer. Det sker oftast i samband med operationstillfället och i anslutning med placeringen av implantatet, i vissa fall kan en blodansamling ske, i dessa fall kan detta blod absorberas av kroppen och i vissa fall vara tvungna att tas bort med kirurgi.
Gjest Niniel Skrevet 8. mai 2003 #328 Skrevet 8. mai 2003 Har ikke vært kjempeflink med å holde armene mine i ro, men har heller ikke strukket armene rett i været liksom - bare rett frem..og ikke bærer jeg tungt.. Bærer du noe i det hele tatt da? Det skal du ikke gjøre vettu! Ingen bæring første uka, og bare litt bæring andre uka :fy: *litt streng nå* :blunke:
IngerLise Skrevet 8. mai 2003 #329 Skrevet 8. mai 2003 Niniel: Neida, jeg har da ikke bært noe annet enn matfatene mine og katten en gang... :D Men det med å holde armene rett ned er jo ikke bare kjempe enkelt da, og jeg skiftet til en ny sportstopp i dag fordi den andre gnagde litt (pga hevelse) og den er slik en airobic topp, uten hekter. Så måtte ta den over hodet. Men var veldig forsiktig,, og løftet ikke armene i været..samboeren min var veldig flink å hjelpe meg. Dessuten var den mye mer komfortabel enn den andre Nei (gjest) var ikke meg.. Men det med hovenhet mellom brystet og under armen, hadde du det?
IngerLise Skrevet 8. mai 2003 #330 Skrevet 8. mai 2003 Betryggende det med blødning. Trodde egentlig ikke det kunne være noe slikt, men man bekymrer seg jo unødig når det er noe. Men litt smerter og hovne bryster må man jo regne med. Jeg har jo ikke noe vondt, bare litt rart når jeg feks lener meg fremover og når jeg skal reise meg opp fra stoler og sengen. Men regner med det er helt naturlig. Husker dr. Ørner sa til meg at det var størst sjanse for bløsning under operasjonen og første døgnet etterpå, senere var det veldig sjelden. med det tilfellet du fortalte, så var det kanskje ikke så rart om hun fikk blødning..
Gjest Niniel Skrevet 8. mai 2003 #331 Skrevet 8. mai 2003 IngerLise: Nei jeg var ikke hoven andre steder enn akkurat selve puppen. Hadde ingen blåmerker heller - har du det? Jeg kom på en ting...leste på implantinfo.com at mange fikk vannansamlinger i kroppen etter operasjonen. Kanskje det er det du har? Eller kanskje det er vanlig både å være hoven og ikke være hoven etter operasjonen....samme som at noen sovner og andre ikke sovner... Jeg fikk sportsbh på klinikken, og den har jeg brukt hele tiden. Kjøpte en lik en i svart, for jeg syns de var så behagelige.. Jeg kjøpte også en aerobic topp som jeg bruker utenpå sportsbhen, for jeg syns puppene mine blir så spisse i den, pluss at brystvortene vises godt gjennom.. Nå når jeg tenker etter så syns jeg at bh'en var skikkelig ubehagelig i begynnelsen... kanskje jeg var mer hoven enn jeg trodde? Men jeg har kikket på bildene mine fra 4 dager etter operasjonen, og der kan jeg ikke se noen hevelse... Kanskje jeg bare hadde en liten, jevn hevelse over hele brystet, slik at det ikke viste? Ring klinikken og spør dem i morgen du, de kan nok berolige deg :D
IngerLise Skrevet 8. mai 2003 #332 Skrevet 8. mai 2003 Niniel: Jeg har heller ingen blåmerker, og det er jo kjempebra. Hvor lenge gikk det før du bruket aerobic toppen som du måtte ta over hodet? Tror egentlig alle reagerer forskjellig på det meste. Som du sa, noen sovner under operasjonen, andre ikke, noen har enorme smerter, andre nesten ikke smerter i det hele tatt, noen får blåmerker, andre ikke, noen får mye hevelse andre ikke, osv. :o Tror hevelsen har begynt å gi seg med meg, og jeg har ingen smerter omtrent. Litt rart bare...de kjennes ikke helt ut som meg enda, når jeg tar på dem.. men det kommer vel med tiden. Gleder meg veldig til å shoppe nytt undertøy og nye klær generelt!!!
Gjest Niniel Skrevet 8. mai 2003 #333 Skrevet 8. mai 2003 Jeg begynte å bruke den i løpet av den første uka tror jeg - men jeg brukte den alene bare et par ganger, for det var ikke så god støtte i den fant jeg ut. Det var stress å få den på seg ja...hehe...men det gikk greit med litt hjelp :D Nå kom jeg på at jeg brukte den under sportsbh'en i begynnelsen, fordi sportsbhen gnagde under armene. Uff så mye jeg har glemt allerede! :o Da var det vel i 'uke 2' at jeg brukte den litt alene - brukte den om natta noen ganger husker jeg. (det var forresten ikke noen god idé, for selv om den var mer behagelig, så gav den ikke så god støtte. Dermed var puppene veldig vonde morgenen etter.. :-? )
IngerLise Skrevet 8. mai 2003 #334 Skrevet 8. mai 2003 det var det med gnagingen som var problemet mitt også med den sportsbh'en jeg fikk på klinikken. Siden jeg var litt opphovnet rundt arret og i det området, gnagde den veldig, og jeg følte den var for trang. Enig med deg at den aerobic toppen kanskje ikke støtter så godt, men det er deilig å gå med den på dagtid, slipper den gnagingen Klemz
Gjest Donna Skrevet 8. mai 2003 #335 Skrevet 8. mai 2003 Spørsmål om BH- valg : Det virker som om det er stor forskjell på hvilke sportsBH'er som er gode og ikke. Hvordan er en som er god - og hvordan er en som er ubehagelig å gå i? Har dette noe med sømmer å gjøre? Det bør vel være fritt for sømmer under puppen kanskje?........hvordan er denne aerobic-bh'en forskjellig fra de andre ....? og hvor stram skal den være? Kjøper man BH før man oppererer?
Gjest Niniel Skrevet 8. mai 2003 #336 Skrevet 8. mai 2003 Den aerobictoppen jeg kjøpte var av merket Sloggi Sensual. De kaller den for en bh-topp. Her kan du se bilde: http://www.sloggi.no/main.php?countryCode=no Sportsbhen er fra Champions, her er bilde: http://www.essentialapparel.com/cgi-bin/ex...7&page=019.html Jeg liker den godt! Ikke i begynnelsen da, men nå syns jeg nesten det er ekkelt med vanlige bher, for jeg er så vant til god støtte fra denne Forresten så fikk jeg den på klinikken etter jeg var operert. Jeg kunne også kjøpe meg en selv hvis jeg ville sa de. Men jeg tenkte det var best å ta den de pleide å bruke, de har jo sikkert god erfaring med den..
Liza Skrevet 8. mai 2003 #337 Skrevet 8. mai 2003 jeg kjøpte sportsbh før jeg operert, ville ha alt klart men også for å kunne prøve, antok at jeg ikke hadde særlig lyst til å gå på byen og shoppe tre-fire dager etter operasjonen.. og det gjorde jeg rett i, lå på sofaen hele første uka...jeg kjøpte mine på lindex, en i 75c (som viste seg å være for stor;litt vel optimistisk..) og to som bare var str 80, ingen cup-str. kom jo ikke til å forandre str under brystene! (jeg kjøpte forresten alt jeg trengte og løste inn reseptene en god stund før operasjonen) men, nå er jeg litt bekymret, og helt ærlig ikke fornød... wææ, fælt å skrive det, da innrømmer jeg virkelig for meg selv at det kanskje ikke ble så vellykka som jeg vil... jeg har nemlig fått dobbeltpupp! vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men på innsiden av puppene er det ikke som det skal. veldig mykt der (kanskje bare vannansamling? håpe-håpe) og det er på en måte en bulk utover langs/nedover puppen, som en slags pølse, vanskelig å forklare,og i går kveld kjente jeg virkelig på puppene, og det er son bulker inni der og! ekkelt! har sett sånn på de amerikanske nettsidene, av de som har lagt ut bilde selv, men mine er ikke like ille som dem. kan det bare være vann? er jo fem uker side jeg gjorde det? og det er bulk innover på arrene, som et hakk eller grop, som om det er sydd hardt der, virkelig snørt i sammen. var veldig tydelig med en gang, spesielt på den høyre, og litt på den venstre. tenkte at det sikkert ble bra etterhvert, og det har jo blitt mye bedre, tror det bare er jeg som ser det, men andre kan nok legge merke til det om de virkelig ser etter nøye. (ikke innover som det skal våre på pupper for å få litt heng, men de er rette under, ikke en svak bue nedover) men skal jeg si ifra på klinikken nå, eller vente til 3mnds kontrollen? kan jo hende det utjevner seg, og blir bra? og om jeg må ha en ny operasjon og rette på det, har jeg ikke anledning før til vinteren igjen!? noen som skjønner mine klønete forklaringer? ellers er jeg jo kjempefornøyd med str, og arrene er så flott sydd at jeg har skikkelig problemer med å skifte tape, ser nesten ikke hvor de er! men det er disse "bulkene" eller "pølsene" eller hva f. det nå er.
Gjest Donna Skrevet 8. mai 2003 #338 Skrevet 8. mai 2003 Jeg forstår ikke helt hva du mener nei - men det hørtes da ikke kjekt ut! Jeg hadde nok fått panikk og løpt til klinikken for å få det undersøkt ...heller det enn å lure tror jeg .. Sukk - når jeg har opperert har jeg forstått det slik at det er ferie på klinikken kort tid etter. - så da får jeg vel ikke hjelp hvis det skjer noe - eller jeg lurer på noe ...det må jeg undersøke ..greit å vite hvis det skjer noe...
Gjest Niniel Skrevet 8. mai 2003 #339 Skrevet 8. mai 2003 Ring klinikken din du, Liza. Jeg forstod ikke helt hva du prøvde å forklare... men etter fem uker skal det ikke være vann i brystene...litt hevelse er sikkert igjen, men ikke mye. Var det det de kaller double bubble du mente, slik som dette bildet viser? http://www.implantinfo.com/photocenter/vis...lori/index.html Eller mente du breadloafing som ser slik ut: http://www.implantinfo.com/banda7/632steve...vens/index.html Uansett - det er ikke noe gøy for deg å sitte og spekulere i hva det kan være, ring klinikken i morgen du, så slipper du å lure på det lenger :D Håper det ordner seg!
IngerLise Skrevet 8. mai 2003 #340 Skrevet 8. mai 2003 Hei Liza! Jeg ville ha kontaktet klinikken med en gang, slik at de kan gi deg et godt svar. Det er helt sikkert helt ufarlig - det kan jo oppstå vannansamligner i kroppen som sikkert kan forårsake slike "pøser". Jeg har ikke merket noe slikt på meg selv, men jeg er sikker på at du får et godt og beroligende svar om du bare kontakter klinikken. Lykke til! Det går så bra så! Klem fra meg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå