IngerLise Skrevet 22. mai 2003 #401 Skrevet 22. mai 2003 Jeg er helt enig med Nordavind og Gjest i at du må høre hva kirurgen din anbefaler deg. Jeg hadde i utgangspunktet en liten a, og ønsket meg en b. Hjemme prøvde jeg trikset med risposer (ris veier omtrent likt med silikon, og man kan derfor ta litt utg.pkt i dette), og prøvde med 250 g. ris. Dette synes jeg så kjempebra ut, og trodde det var hva jeg trengte for å få ønsket mitt oppfylt. Men da jeg kom til klinikken og skulle opereres, så fortalte kirurgen meg at jeg trengte veldig lite for å få veldig mye (tror jeg hadde mye brystvev eller noe). Derfor la de inn den minste av de vanlige str på proteser, 180 i hvert bryst, og jeg har nå den størrelsen jeg ønsket meg i utgangspunktet. Så derfor er det veldig vanskelig å tenke seg dette med størrelser på forhånd. Hør derfor med kirurgen din du, han kan nok gi deg det aller beste svaret!! Lykke til uansett!!! Klem fra meg
HellyBelly Skrevet 22. mai 2003 #402 Skrevet 22. mai 2003 Jeg fikk en liten C-cup ved å legge inn 200. - Så ja, dette er veldig individuelt. Det hele kommer an på høyde, underhudsfett og kanskje bredden på overkroppen(?). Jeg er glad jeg ikke la inn mer, for å si det sånn :blunke:
Liza Skrevet 22. mai 2003 #403 Skrevet 22. mai 2003 og jeg fikk 350 og b/c cup (vet ikke helt, har ikke prøvd, men antar noe sånt). og jeg hadde satt 250 som absolutt maks...! men nå har jeg helt normale pupper, er ihvertfall ikke overdimensjonerte!
Gjest Anonymous Skrevet 22. mai 2003 #404 Skrevet 22. mai 2003 Takk for mange gode svar! Jeg tror nok også at kirurgen er såpass flink at han ser hva som passer meg. Jeg har jo ikke lyst å bli den nye Pamela heller da..
Gjest Mzfire Skrevet 22. mai 2003 #405 Skrevet 22. mai 2003 Hvor er brystvevet? Hvordan kan vi se om vi har lite eller mye? Selv har jeg en sped overkropp og lurer på hva som ville passe til meg. Bruker som sagt en a-cup til vanlig med innlegg og da ser det ut som jeg har bryster :)Jeg har litt bryster da, er ikke flat som på en gutt, men bruker jeg ikke bh under store t-skjorter ser det ikke ut som jeg har pupper
Gjest Anonymous Skrevet 24. mai 2003 #406 Skrevet 24. mai 2003 Fin helg alle sammen?? Jeg skal ut på byen for første gang.. 4 uker siden operasjonen.. hjelp!! Får bare legge danseskoene hjemme,ellers så føler jeg meg som normal,blir litt sliten i armene hvis jeg prøver å løfte noe- men dette har vel litt og gjør med at musklene har fått "fri" i 4 uker og ikke er vant til og bli brukt lenger?? Oki.. skriv gjerne når dere gikk ut første gang, (tok foressten av plasteret på arret - det så kjempefint ut,helt utrolig hvor lite sinttet er ) *maria*
IngerLise Skrevet 24. mai 2003 #407 Skrevet 24. mai 2003 Hei Maria! Jeg var faktisk ute på byen etter 2 uker..men jeg vet ikke helt om man egentlig kan kalle det ute på byen i den forstand at man tar helt av når det gjelder alkohol og dansing. Satt bare sammen med noen venner og tok en øl og koset meg...ikke noe dansing, og heller ikke noen armer opp i luften. Så det gikk i hvertfall kjempe greit!!! Jeg skal faktisk på jobb igjen i dag...litt småskeptisk siden jeg ikke har løftet noe tungt i det hele tatt på 3 uker..men jeg håper da det går bra. Regner med de viser forståelse for det.. :o Kos deg på byen da, det blir helt sikker KJEMPE GØY! Klem fra meg
IngerLise Skrevet 25. mai 2003 #408 Skrevet 25. mai 2003 Er det vanlig at huden flasser av på brystene etter en tid etter operasjonen...?
HellyBelly Skrevet 25. mai 2003 #409 Skrevet 25. mai 2003 Det er vel naturlig at det blir mye død hud på og rundt brystene siden man ikke får vasket så grundig? Jeg har ikke hørt om det, og det er fortsatt litt tidlig for meg å si siden det bare er to uker siden operasjonen. En annen ting: Hvor lang tid tar det før de blir mykere? Mine er litt mykere nå, men fortsatt veldig harde. Det er mulig jeg er litt utålmodig, men jeg er nysgjerrig på hvor lang tid det vanligvis tar.
IngerLise Skrevet 25. mai 2003 #410 Skrevet 25. mai 2003 Det er bare 3 uker siden min operasjon, og det er først nå jeg har begynt å flasse hud på brystene. Regner i grunn med at det er hibiscrub (som bruktes før operasjonen) og spritvaskingen under operasjonen som har tatt knekken på huden min.. :-? Har veldig tørr hud vanligvis, og ser det ikke som en stor overraskelse egentlig..Men jeg regner med at det resulterer i at jeg "mister" den blanke huden som har vært der til nå, og det er jo like greit da Apropos myke/harde bryster...mine har begynt å bli veldig myke nå.
vibbi Skrevet 25. mai 2003 #411 Skrevet 25. mai 2003 Vent noen år før du bestemmer deg du! Puppene mine har forandret seg masse fra jeg var 18 til nå (jeg er 26 nå)! Selv om kroppen din er ferdig vokst,kommer puppene dine helt sikkert til å forandre seg! Er du ikke fornøyd senere,kan du jo alltids legge inn silikon da!
HellyBelly Skrevet 25. mai 2003 #412 Skrevet 25. mai 2003 Kanskje et dumt spørsmål: Jeg skal fjerne tape'n for første gang snart for deretter å tape sårene på nytt en tid framover. Skal tape'n settes langs arret eller på tvers? Jeg hadde sett for meg en liten tapebit langs arret, men på klinikken så tape't de jo på tvers.. ?
Gjest Trampe Skrevet 26. mai 2003 #413 Skrevet 26. mai 2003 Hei ! Hvor, hvilken klinikk har dere operert dere ved? Og ble dere fornøyde? Jeg skal opereres nå til lørdag og jeg har begynt å grue meg.... :cry: men samtidig gleder jeg meg også. Jeg skal opereres på Fornebu klinikken av en doktor Ørner, han holder vanligvis til i Bergen på Klinikk Bergen.... Er det noen som har blitt operert av han? Hilsen Ei som gruer seg litt!!!! :-?
Gjest Lilli Skrevet 26. mai 2003 #414 Skrevet 26. mai 2003 Hei Trampe! Det er ingenting å grue seg for, det går så bra så. Jeg ble operert av Dr. Ørner i Bergen, han er kjempeflink! Husk at dette er en operasjon han har gjort mange mange ganger, så han vet nok hva som er best for deg og hva som skal til for at brystene skal bli slik DU vil ha de. Han er kjempekoselig og lett å prate med, så GLED deg heller til det er overstått, du :D
Gjest Trampe Skrevet 26. mai 2003 #415 Skrevet 26. mai 2003 Tuuusen takk for hyggelig svar og oppmuntring! Jeg gleder meg til å få det overstått, men jeg gruer meg for at det skal være kjempevondt. Ble du fornøyd etterpå? Så han er hyggelig og flink?? Har hørt det og ser ut som han er kjempeseriøs, har vært på nettsidene hans. :enig_animasjon: Hilsen Trampe
IngerLise Skrevet 26. mai 2003 #416 Skrevet 26. mai 2003 Trampe: Jeg ble også operert av Dr.Ørner, og det er ingenting å grue seg til. Han er kjempeflink, veldig rolig og avslappende person. Husk som Lili sa, han har operert utrolig mange, og er veldig flink med pasientene, både når det kommer til protese størrelse og slikt, og når det gjelder å få pasientene til å beholde roen. Lykke til med operasjonen! Det går kjempefint, helt sikkert!!! Klem fra meg
Gjest Trampe Skrevet 26. mai 2003 #417 Skrevet 26. mai 2003 Hei Inger Lise! :D Tuusen takk for oppmuntring. Det er så deilig å høre at han er flink og hyggelig. Det har alt å si. Hvilken størrelse fikk dere på protesene? Har også hørt at han er flink til å finne riktig størrelse. Det er rart å tenke på at om en uke så har jeg pluteslig noe som jeg har savnet i hele mitt voksne liv. Håper jeg blir fornøyd og ikke angrer. Blir liksom litt rart når man ikke har vært vant til å ha store pupper!
Gjest Bjørnar Solheim Skrevet 26. mai 2003 #418 Skrevet 26. mai 2003 Hei, er det noen som kunne tenke seg å delta i debatt i Holmgang om kosmetisk kirurgi. vi er på jakt etter jenter/kvinner som tenker på å foreta opperasjoner for å bli mer fornøyd med utseende. Har du slike planer, eller sterke meninger om temaet, gi meg en mail med navn og telefonnr. og jeg ringer tilbake.
IngerLise Skrevet 26. mai 2003 #419 Skrevet 26. mai 2003 Hei Trampe! Det går helt sikkert kjempefint på operasjonen, jeg grudde meg også veldig på forhånd, men alt gikk så utrolig mye bedre enn jeg hadde innstilt meg på forhånd. Når det gjelder størrelse, så er han utrolig flink..vet hva som passer til kroppen din, og setter inn det han mener passer deg best. Jeg hadde på forhånd prøvd med risposer (de sier mengden ris kan sammenlignes med mengden silikon - veier like mye), og da prøvde jeg meg frem med 250 gram..og synes det var kjempebra. Tok med noen bilder på operasjonsdagen og sa til dr. Ørner at jeg ønsket meg en B cup (var en liten A før). Han var utrolig flink med størrelsen synes jeg...han la inn 180 cl i begge brystene, men høyprofil på den ene siden, og lavprofil på den andre. Og nå ser de ut akkurat som jeg ønsket meg (skulle kanskje ønske de var pittelitt større..men jeg trives kjempegodt) :D Angrer ikke et sekund. Men jeg vil bare gjøre deg klar over at om du prøver deg frem med risposer, så blir det nok ikke helt samme mengde som han legger inn uansett. Men det er jo gøy å prøve seg frem da, og finne ut hvordan man ønsker de skal se ut !!!! Tror dessuten at dr.Ørner er utrolig flink til å la størrelsen passe til resten av kroppen din, han ønsker jo som pasienten (som oftest) at de ikke skal se operert ut, og det kan i hvertfall jeg skrive under på at jeg ikke gjør!!! Så lykke til, hold oss oppdatert på hvordan det går med deg!!! Spente på å høre hvordan det gikK! Klem fra meg
Gjest Trampe Skrevet 26. mai 2003 #420 Skrevet 26. mai 2003 Hallo! :o Jeg har prøvd med rispose, og har egentlig kommet fram til at jeg kunne tenke meg en liten C cup. Jeg er ganske bred over skuldre og hofter så det skulle passe meg bra, da tror jeg at jeg måtte hatt ca 300 + -. Jeg var først på konsultasjon på Nobel Clinic og der sa legen at dette ville være veldig riktig. Men, etter som jeg har hørt så mener Dr Ørner at man ikke kan samenlikne ris med de silikonputene som blir lagt inn og at man får et helt annet inntrykk enn sånn som det virkelig blir. Så jeg får bare smøre meg med tålmodighet og finne noen bilder av sånn som jeg ville likt å ha dem. Det er så deilig å høre om noen som er fornøyd, og i tillegg har brukt samme legen som jeg skal bruke. :enig_animasjon: Veldig betryggende!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå