Gå til innhold

silikon


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Donna

Kjære alle sammen :)

Jeg har lagt ut en ny tråd om det med størrelser. Hva man ønsket eller såg for seg før operasjonen - og hvordan de ble etterpå.

Håper dere gidder titte på den og svare meg ......nå er det bare 13 dager til !!!!!!! :o Og jeg vet ikke hva jeg er mest redd for at de blir for store eller for små -! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

svarer litt her og jeg! :lol:

tenk på at de blir litt borte under huden, så om du har prøvd protesene i bh`n eller prøvd med ris, så kommer det til å bli mindre enn det! og det de fleste angrer på -om de angrer, da...- er at de la inn for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

:)

Angående sportsBH'er.

Har forstått det slik at denne skal kjøpes FØR man legger inn silikonen - fordi man etterpå ikke er i stand til å drive og prøve i butikken.

Men hvor stor skal man kjøpe da? Den skal vel være nokså fast så den gir god støtte - men det er jo ikke lett å velge cup da ...for for stram er sikkert ikke godt - og heller ikke for løs. Og de er så pass dyre at man vil jo helst velge riktig med det samme.

Hvordan gjorde dere dette valget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg en virkelig god bh i sportsbutikk, regnet med ca 500 kr. men fant ingen jeg ville ha, enten hadde de bryter-rygg eller ingen åpning bak.

så jeg gikk bare innom lindex for å se, og der fant jeg. 3stk til tilsammen under 600 kr...

vet at mange har fått anbefalt å kjøpe en fra triumph som har åpning foran, husker ikke hva den heter, den har de også der.

jeg kjøpte tre fra swegmark of sweden, to svarte og en hvit. den ene er på en måte delt av mellom puppene, og i et mykt bomulls-lignende stoff. den kjøpte jeg i 75c, og den er litt for stor.

de to andre har ikke cup-str, bare 75, 80, 85 osv, og det passa jo veldig bra, for det var jo bare å prøve, omkretsen under bysten ville jo ikke forandre seg. disse er i et blankt stoff, og hele foran, veldig "sportsbh" utseende. og veldig gode!! gir utrolig bra støtte, og er så behagelige at jeg nesten gruer meg til å bruke bh med bøyler igjen :ler: prøver å finne fine myke bh`r uten bøyle, men "merkelig" nok finner jeg ingen ....

alle tre har regulerbare stropper.

og jeg er utrolig glad for at jeg fant så bra bh`r til den prisen, hadde jo regna med 500,- pr stk... (jeg har jo aldri eid sportsbh før!)

jeg synes det var veldig greit å kjøpe de før operasjonen, så alt var klart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

Må ta en kikk på de ja !

Det som hadde vært litt kjekt var hvis jeg fant noen som ikke var så store - eller i det minste såg litt fine ut - for dersom det kommer sol til oss i sommer (lov å håpe vet du :ler: ) så har jeg jo lyst å hive av meg litt og få litt farge ....så lenge ikke bh'en lyser "sports bh - se her - silikonproteser!!!" *ler*....kommer ikke til å la så mange se da ..men likevel .....

Aner ikke hvordan de ser ut jeg ..kan bli spennende dette her :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte ikke bh'er på forhånd fordi jeg visste at jeg fikk tildelt en fra klinikken (Fornebu), pluss at jeg kjøpte en ekstra der. Dette var en triumph-sportsbh med bred kant under.

Det som var utrolig dårlig, var at den tildelte bh'en faktisk var for trang! Jeg bruker vanligvis 75, men her måtte jeg visst ha 80. Det tok en ukes tid før jeg skjønte at det var noe som ikke helt stemte, så når jeg kjøpte tilsvarende bh i 80, ble alle smerter plutselig borte! Det var en merkelig opplevelse.

Vær obs på dette! Jeg synes det var litt skremmende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er derfor jeg ville kjøpe først... men fikk ikke bh på colosseum da. det er sikkert den bh`n du har som er den de anbefaler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

Hvor mye må man kle av seg før operasjonen?

Hva skjer ......skal man kles naken ...får man beholde truse på? ...hvor mye er det legene skal se? ..holder det med overkroppen?

Gruer meg litt til dette siden jeg ikke vet gangen i det .....liker å vite hva som skjer til en hver tid ......

kan noen fortelle litt om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei igjen,

Hellybelly; hva heter modellen på Triumph-bh'en? Jeg skal opereres på Colosseum om 5 dager og siden de visstnok ikke selger/deler ut sports-bh der så er det greit å vite.

Problemstilling; hvis jeg ikke kjøper bh før operasjon; hvordan gjør jeg det etterpå? Ut på shopping før bandasjen tas av? Eller uten noen bh som helst ut og shoppe?

Hm....begynner å bli skikkelig nervøs her...og spørsmålene som svirrer i hodet blir mer og mer detaljerte.

Camille :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

Du er noen dager før meg du da Camilla !!! Hold oss (meg) underrettet da hvordan det går !!!!!

Jeg også lurer på dette med kjøp av den sports BH'en ...jeg skal kikke på i dag - men er usikker på størrelse ja.

Men dere andre ...(hvor er alle sammen henne da??) .....hvordan ble arrene nå etterpå?? Godt synlige, små, stygge????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trampe

Hei!

Er det noen som vet når man kan begynne å bruke spile bh?? Hvor lenge må jeg gå med sports bh'en? Jeg vet at jeg må ha den på dag og natt i en mnd, men da jeg skal gifte meg i august vil jeg ha på en skikkelig fin bh med spiler... Er dette mulig?? :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Virgo; syns du de forandret seg så mye da? (Før og etter bildene + etter svangerskap/amming).

Syns det var en 'akseptabel' endring, jeg.

Jeg har ikke fått barn enda men gjør dette nå allikevel - har du fått barn?

Klem Camille (3 dager igjen.... :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trampe: Jeg fikk beskjed om at jeg ikke kunne bruke bh med spiler før et halv år(!) etter operasjonen. Du kan trøste deg med at det finnes noen fine bh'er uten spiler. Jeg tror uansett du kan bruke bh med spiler én dag (bryllupet), det kan jo ikke gjøre store skaden? Jeg smugprøver bh med spiler rett som det er, men bare foran speilet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann! :D

det med avkledning lurte jeg også på, men skal bare ta av deg på overkroppen!

trampe: jeg kunne bruke spilebh etter seks uker! men har brukt sportsbh hele tiden , dag og natt, siden operasjonen 3april, det er bare fordi jeg synes det er mest behagelig.

den "magiske" grensen går ved tre mnd, da skal tapen tas av og det regnes for ferdiggrodd.

så du kan helt sikkert ha på deg en lekker bh! :Nikke:

arrene mine synes litt bedre nå enn de gjorde for noen uker siden, en mørk-rød strek. men synes ikke når jeg står med armene ned da! så de tror jeg kommer til å bli veldig fine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

Camille - nei , jeg har ikke barn. KIkket på bildene igjen - og det er jo ikke store forskjellen da - men det ble litt mer heng på de .....blir spennende dette her !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hmm, så rart at vi har fått så ulik informasjon om når vi kan begynne å bruke spile-bh da? Det var sykepleieren som fortalte det rett etter operasjonen. Begrunnelsen var at protesen kunne "forme" seg etter spilen..

Tror jeg ville ha sjekket ut dette nærmere - for alles del!

Jeg ble operert i bare trusa. Morgenkåpa hang på en knagg like ved siden av. Var jo så likegyldig, så det brydde meg ikke i det hele tatt!

Merket på sportsbh'en mener jeg er "tri-action". Det er en veldig bred kant nederst, så den er ikke til å ta feil av i butikken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

Jeg håper jeg får ha på meg bukse da !!! :o Har ikke lyst å ligge der i bare truse .... :o *grue seg masse masse plutselig* :oops: :o

Når det gjelder bh, sports-bh, spiler ......tape ........så virker det som om alle får ulik informasjon?? Er det så ulikt alt etter hvor man opererer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm...det der med spilebh fikk ikke jeg høre noe om...eneste legen sa til meg var at jeg skulle bruke en bh som gav god støtte, og det har jeg jo brukt hele tiden. :-?

Det er nå 6,5 uker siden jeg ble operert og jeg har da brukt spile bh en stund (sånn innimellom da - ikke hele tiden)..........hvorfor skulle man ikke bruke spile bh da?

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det var jeg som hørte feil angående tidsperioden? Var jo litt omtåket før jeg dro hjem. Men jeg er helt sikker på at sykepleieren sa at faren med å bruke spile-bh var at protesen kunne forme seg etter spilen. Jeg skal på kontroll på fredag, så jeg skal spørre da. Sier i fra til dere andre etterpå!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...