Gjest Donna Skrevet 11. mai 2003 #361 Skrevet 11. mai 2003 Lykke til HellyBelly!!! :D Gleder meg på dine vegner ....Få høre hvordan det går med deg da
Liza Skrevet 12. mai 2003 #362 Skrevet 12. mai 2003 hei igjen! nå ser jeg nesten ikke double bubble`ne mine lenger, kanskje jeg bare overreagerte? det er jo litt der da. Noravind: ja, de blir rundere etterhvert! :D mine er så fine og runde, men var ganske spisse de første dagene. bare venter på at det "ekstra" skal bli borte jeg nå, luftboblene mine
Mel-anie Skrevet 13. mai 2003 #363 Skrevet 13. mai 2003 Hei. Var selv på fornebuklinikken og fikk lagt inn silikon. Betalte 23800. Kjempefornøyd med informasjon og oppfølging. Det er en seriøs klinikk med leger som har lang erfaring. Følte meg trygg. Lykke til.
Gjest Anonymous Skrevet 13. mai 2003 #364 Skrevet 13. mai 2003 Hei igjen Lurte på.. hvor lenge var dere ømme i musklene rett der med armhulen?? Jeg ble operert fo 15 dager siden. Jeg er litt øm der ennå - merker det spesielt hvis jeg fryser,da gjør det "småvondt". Ellers må jeg jo si til dere som ikke har gjortdet ennå : jeg syns det gikk over alle forventninger 8) Jeg forventet ikke i utgangspunktet at det skulle være såå vondt (siden jeg har lest mye her om hvordan det er) men det var enda mindre vondt enn jeg forventet. Nå merker jeg det bare litt i armene som sagt ellers må jeg liksom minne meg selv på at jeg må ta det litt med ro :-? Nå er jeg bare ivrig etter å hive sportsbh`en.. hm- men det va jo litt i tidligste laget!! *Maria*
HellyBelly Skrevet 13. mai 2003 #365 Skrevet 13. mai 2003 Jeg kom hjem fra klinikken for 3 timer siden, og jeg føler meg bra! Jeg har en snill kjæreste som har satt inn tv og nettverksledningen inn på soverommet, slik at jeg kan riktig kose meg. Er sinnsyk øm under armene, og regner med at det blir værre utover ettermiddagen og kvelden.. Prøver å spise hele tiden slik at jeg ikke blir dårlig. Tips: kjøp inn ALT du har lyst på i forkant. Selve operasjonen gikk utrolig fort, tror jeg var våken nesten hele tiden. Kjente ingeting, og fikk et sprøytestikk i hånda. Rart?? Brystene er veldig spisse, men legen sa det gikk 3 uker før jeg kunne se det virkelige resultatet. Med andre ord: Ingenting å være redd for! Eksamen er værre :-?
IngerLise Skrevet 13. mai 2003 #366 Skrevet 13. mai 2003 HellyBelly: Så spennende!! Gratulerer med "nye" pupper!!! Håper det går greit med deg de neste dagene, og at du ikke har store smerter. Jeg tok operasjonen for en uke siden i går, og har det veldig bra..hadde ikke mye smerter i det hele tatt. ubehageligheter selvfølgelig, men litt må man jo regne med. Hvor tok du operasjonen? Er det lov å spørre hvilke utg.pkt du hadde og hva du endte opp med? :D Lykke til i dagene fremover i hvertfall. Det kommer til å gå så fint så! En ting til alle dere andre som har blitt operert for en stund siden, er det vanlig at blodårene blir mye mer synlige? Jeg føler plutselig at jeg kan se dem så utrolig tydelig..men regner ikke med at noe er galt. Skal til kontroll i morgen, og regner bare med at alt har med at huden og alt under har strukket seg. Men hvor flinke og hvor lenge klarte dere å forholde dere til regelen om ikke å bruke armene og strekke dem over hodet? :oops: Jeg har ikke strukket dem over hodet annet enn slik nesten for åf å på ny aerobic topp og slikt..men synes det er forferdelig vanskelig å tenke på dette hele tiden. Føler meg liksom så frisk, og blir utrolig handicap'et av å ikke kunne bruke armene så mye selv. Nå er det en uke og en dag siden jeg ble operert. SIste ting...så lenge man ikke går på smertestillende, så er det ikke farlig med alkohold?! (tok nemlig noen glass vin til maten med kjæresten min i går) Har ikke gått på smertestillende siden dag 2, sluttet med en gang pga at jeg ikke tålte dem. Klemz fra meg
Gjest Mzfire Skrevet 13. mai 2003 #367 Skrevet 13. mai 2003 Hei IngerLise :=) Jeg leste faktisk om dette nå nylig da jeg var på Fornebu klinikkens hjemmeside. Der sto det at om du allerede har litt synlige blodårer på brystet blir de enda mer synlige etter operasjonen. Sto ikke om de kom til å forsvinne. Men da vet du at det er normalt. Noen som har operert seg der? Virker som de er ganske flinke.. Begynner å bli usikker på hvilken klinikk jeg skal ta jeg..
Gjest Donna Skrevet 13. mai 2003 #368 Skrevet 13. mai 2003 Likte ikke det med de blodårene ...mine er synlige - huden ser nesten gjennomsiktig ut.......og da vil det altså vise MER etter på .... :-? Hørte noen som dirkuterte en gang hvor lite fint det var med synlige blodårer på brystene.......
Gjest Mzfire Skrevet 13. mai 2003 #369 Skrevet 13. mai 2003 Kanskje det ikke syns så godt Virgo om du tar litt sol etterpå så syns det ikke så godt om du soler deg litt og blir brun..
Noravind Skrevet 14. mai 2003 #370 Skrevet 14. mai 2003 Jeg mener å huske at jeg kunne se blodårene min ganske tydlig etter operasjonen.... :-? Men nå ser det helt fint ut, så de må vel ha gått vekk da? Eller var det bare jeg som var alt for navlebeskuende like etter inngrepet...?
HellyBelly Skrevet 14. mai 2003 #371 Skrevet 14. mai 2003 Hei igjen! Formen er stigende, selv om det var ganske vondt i går kveld (den første kvelden). IngerLise: Mitt utgangspunkt var en mellomting mellom 75a og b. De la inn 200 i det ene og 240 i det andre. Vet som sagt ikke resultatet før om tre uker, men regner med at det blir en full b-cup. Mzfire: Fornebuklinikken er et helt okey sted. Ingen negative erfaringer. Back to bed....
IngerLise Skrevet 14. mai 2003 #372 Skrevet 14. mai 2003 Angående synlige blodårer, jeg var til kontroll i dag, og spurte kirurgen om dette, og han kunne fortelle at dette var helt vanlig og at de blir mindre synlige etterhvert... HellyBelly: Det går bedre og bedre dag for dag...så du er over det verste, og jeg selv hadde ikke så vondt etter den andre dagen. Krysser fingrer for at det går bra med deg
Loco Skrevet 14. mai 2003 #373 Skrevet 14. mai 2003 Jeg prøver meg igjen med spørsmål om operering via armhulen! Er det ingen her som har erfaring med dette? Jeg søkte på nettet og fant utallige klinikker i Sverige og Finland der dette utføres. Er vi litt "etter" i Norge? Jeg vil veldig gjerne ha et lite snitt under armen i stedet for under brystet hvis det er mulig! Jeg lurer også på hvordan det blir med etterkontroller etter ei uke og sånn når man bor veldig langt unna klinikken. Er det noen som vet hvordan dette gjøres? Er dyrt å ta fly flere ganger etter operasjonen for å dra på kontroll, operasjonen koster nok i seg selv synes jeg.. Glad for svar! :D
Gjest Anonymous Skrevet 14. mai 2003 #374 Skrevet 14. mai 2003 Hei loco. Jeg vet ikke i forhold til operasjon gjennom armhulene,men har snitt under brystet - gjennom mine erfaringer vil jeg tro det er vondere under armene og at du har smerter lenger?? ville ikke skremme- men har bare merket at det er armene det går "verst" utover for meg. Ellers ville jeg si at der jeg ble operert har de ikke sagt noe om ettersjekk.. er over to uker siden jeg gjorde det og jeg skulle ta kontakt når det nærmer seg tre mnd. - men må vel si at jeg fikk "streng" beskjed om å ringe hvis det var noe jeg lurte på
Gjest Donna Skrevet 14. mai 2003 #375 Skrevet 14. mai 2003 Min lege ved colosseumklinikken på Sola sa at denne typen (via armhulen) ble ikke brukt i Norge - pga større risikoer for komplikasjoner - og dessuten var det ennå lite utprøvd i utlandet .... Men må jo si det såg enkelt ut med den kikkhullstekninkken som de viste på plastic fantastic ......om noen år har vi det vel i Norge også ... Forresten er snitt under brystet vanigst. Kun dersom passienten ber om å få snittet under brystvorten blir dette gjort ....
Loco Skrevet 14. mai 2003 #376 Skrevet 14. mai 2003 Jeg har lest at det skal være vondere å operere via armhulen, men på Plastic Fantastic påsto de at pasienten kunne gå på jobb dagen etter! Er dette en ny type inngrep via armhulen (kikkhullmetoden) enn de brukte før via armhulen? Det høres sånn ut, for det er jo logisk at det vil gjøre mer vondt når man "tukler" mer med brystmusklene. Vet jo hvor vondt man kan ha hvis man bare har tatt ekstra hardt i med vektene på trening... :-? Er veldig usikker om jeg skal hoppe i det i år eller vente tålmodig på nye metoder hvor man slipper arr under brystene.. Vil gjøre det nå!!
Gjest Donna Skrevet 14. mai 2003 #377 Skrevet 14. mai 2003 Det de gjorde på tv - var at de brukte dette kikkehullet og så brant de løs muskelen fra brystbeinene...eller de brant over nærver eller hva det var de gjorde. uanset så ville det da føre til at pasienten nestne ikke hadde smerter etter operasjonen- noe de vil ha når de skjærer løs ved venlig operasjon. (Og legger man innleggene under brystmuskelen - så vil dette være vondere enn om man legger de oppå - siden dette er et større inngrep)
Noravind Skrevet 15. mai 2003 #378 Skrevet 15. mai 2003 Hei Loco! Jeg har snittet under brystet og er fornøyd med det. Det blir jo bare en liten, usynlig strek.... Også min lege sa det ikke var vanlig å gjøre det via armhulen her til lands. Han mente man hadde mye bedre kontroll under operasjonen ved å lage snittet under brystet. Ved et snitt i armhulen, må man "dytte" inn protesen med en slags stav som ser ut som en golfkølle. Man kan ikke sjekke med fingrene om protesen ligger bra heller. Min lege mente det nesten blir som å jobbe i blinde - man får ikke den gode oversikten ved å heller gøre et snitt under brystet. Det var i alle fall det jeg fikk beskjed om, for også jeg tenkte det ville bli penere å ha et lite arr i armhulen. (Men nå i ettertid ser jeg at det egentlig er det sammen. Arret blir jo så og si usynlig likevel...) Kan jo nok en gang trekke min mor fram som eksempel. Hun har en protese i det ene brystet sitt. Første gang hun fikk lagt inn skjedde det via armhulen. Nå, andre gangen (skulle bytte ut protesen), la de inne protesen under puppen. Mamma er mye mye mer fornøyd med det siste inngrepet. Arret er faktisk blitt mindre synlig enn det hun har i armhulen. Hun hadde også masse problemer etter første operasjon, med en protese som ikke lå riktig og hele tiden kapslet seg inn. I dag har hun absolutt ingen vanskligheter (fikk lagt inn på nytt for 3 år siden). Da jeg fortalte mamma om mine planer ang. operasjon, sa hun med en gang: Få snittet under brystet eller via brystvorten. Vel, det var litt av det jeg kunne bidra med!
Loco Skrevet 15. mai 2003 #379 Skrevet 15. mai 2003 Takk for svar! Jeg håper virkelig det er sant at arret under brystet omtrent blir borte! Jeg er livredd for at noen skal kunne oppdage det i ettertid. Jeg har selv hatt en dobbeltmoral angående silikon; har sett litt ned på jenter som har "juksa", men har samtidig ønsket å gjøre det selv.. Jeg vil uansett ikke være en som andre snakker om pga dette. Men når det er sagt, så er det vel like mye "juksing" å bruke innlegg i bh-en også. Bare så kjedelig at det ikke er noen igjen når man tar den av! Hadde vært deilig å ha på seg en bh som ikke glir opp hver gang man strekker armene i været... Jeg tror dere skjønner hva jeg mener! :-?
Gjest Trampe Skrevet 15. mai 2003 #380 Skrevet 15. mai 2003 Jeg er kjemperedd for at alle skal se hva jeg har gjort, mener dette er en veldig personlig greie. Og jeg ønsker ikke å gjøre det for å bli sååååååå sexy.... :oops: Ønsker bare å se normalt kvinnelig ut. :cry: Er det noen som har fått reaksjoner???? Har tenkt å holde dette for meg selv. Men , synes det er kjempeflaut hvis noen ser det. Ser folk at dere har fått nye pupper??
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå