Gå til innhold

silikon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lykke til IngerLise :P

Mzfire; jeg jobber på et sykehjem ved siden av studiene. I morgen

har jeg tidlig vakt første gang etter operasjonen - og det blir 4 uker siden nå. Men jeg tror kanskje jeg skal gi beskjed at jeg ønsker å ta de litt "lette" pasientene (hvis du skjønner?). Håper det ikke er for tidlig å begynne å jobbe :-? Angrer kanskje litt at jeg tok den vakten....

Videoannonse
Annonse
Gjest Mzfire
Skrevet

Lykke til Inger Lise :D Glad og spent på dine vegne. Hold oss oppdatert videre da :)

4 uker er ikke for lenge nei. JA det burde du gjøre Noravind. Be om å få de letteste pasientene. Men kommer du til å si at det er pga at du har tatt silikon? Vet ikke om jeg hadde tørt å sagt det. Nå jobber jeg også som vikar og da må jeg bare ta de jeg får. Hvordan føler du deg nå etter 4 uker? Vondt? :)

Skrevet

Lykke til Inger Lise!! :D det kommer til å gå kjempebra! gleder meg til å høre hvordan det har gått, og hva du synes! :D

jeg har vært hjemme hos foreldrene mine i helgen, de vet det ikke, og så ikke noe spes på frontpartiet mitt heller. det gjorde nemlig mamma da jeg gikk med jukse-bh`n merket jeg....

og det med sex;takk til alle som svarte! var jo litt sent å spørre nå da, ettersom det var en måned (!) siden operasjonen igår, men men. vi var litt for tidlig ute vi da, ganske sikker på at det ikke hadde gått en hel uke... :oops: men var veldig forsiktige, jeg lå stiv som en pinne, så det gikk jo bra, hehehe...

Gjest Mzfire
Skrevet

Er det mulig å få silikonbrystene til å se mer kulerunde enn de er? Går det ann om man putter i ekstra innlegg i bhen ?

Hva syns dere om bystene her?

Sjekk bilder fra Nobels hjemmeside.

http://www.nobelclinic.no/

Gjest Donna
Skrevet

Har kikket der Mzfire .......var ikke de overste veldig kulerunde? jeg skal jo legge inn mer enn det - men synes de ble så store?

Gjest Poirot
Skrevet

Enig med virgo.

Selv så jeg mer på linken for brystreduksjon. Dumt at de ikke skrev utgangspunkt i bh-str før operasjon/etter operasjon evt hvor mye de tok vekk.

Gjest Anonymous
Skrevet

Tusen takk for alle lykkeønskninger...dere er toppen! :lol:

Nå reiser jeg om et kvarter til klinikken...og jeg er utrolig spent og nervøs.. Skal holde dere oppdatert etterhvert.

Klem fra meg :hoppe:

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei alle sammen :)

Lurte på en ting.. (håper dere som er operert vil svar )

Jeg ble operert for en uke siden i dag,er enå øm i musklene med armhulene.

Hva gjør dere i hjemmet?? Vet at jeg ikke skal løfte tungt og dette her,men nå tenkte jeg å få noen konkrete svar gjerne av dere som hva vært igjennom denne perioden.

Hva gjør dere av husarb,hvor mye bærer dere? Blir liksom litt frustrert ang. dette - siden jeg ikke er så dårlig klarer jeg en del men er redd for å overdrive.

Hadde satt stor pris på in "insikt" i hvadere turde gjøre 1-2 uker etter oprasjon.

Ellers er det første dag på jobb i dag, en ung. klubb - jeg kommer til og skylde på vondt i ryggen, hehe jeg er litt "stiv" når jeg går.

Det går nok bra :)

Kan jeg spør når skal du opereres Virgo ? er det ikke en herlig befriende følelse nå som du har bestemt deg og alt ordner seg ang. oprasjon og bank? lykke til i hvert fall,det går nok kjempe bra.

*Maria*

Skrevet

hei maria! :D

håper det går bra? jeg gjorde absolutt ingenting den første uka, gikk opp og ned trappa til do, det var vel det... vi dro på påskeferie til svigers etter at det hadde gått åtte dager, det gikk bra, gjorde jo egentig ikke noe da heller. han bar bagasjen ut og inn av bilen. ble operert 3april, har enda ikke vasket opp eller vasket gulv/støvsugd, det har samboeren gjort. begynte på jobb etter 2,5uker, det var tidlig nok, synes jeg. nå løfter jeg handleposer og vasker klær, gjør egentlig det meste.

selv om det ikke gjør vondt, skal du ikke løfte, pga blødninger. jeg gjorde minst mulig, passa meg bra, ettersom jeg er ganske lat... :rodme:

Mzfire; jeg tok med de puppene der som eksempel på hvordan jeg absolutt IKKE ville bli... og jeg hadde mindre utgangspunkt, men la inn nesten 100cc mer...

tror det er i jeg jobbet ssammen med før, og om det er henne, er de virkelig ikke pene (sett dem) og harde (var da ihvertfall, kjente to harde boller da man fikk en klem...)

inger Lise: hvordan har det gått idag? venter spent, moro å høre hvordan andre opplever dette!

om noen lurer, har jeg skrevet VELDIG utførlig om min operasjon og tiden rett etterpå litt lnger tilbake på idene her, ellers er det bare å spørre...

Gjest Niniel
Skrevet

Jeg gjorde ingenting de to første ukene.....min kjære måtte gjøre alt for meg.... Lage mat, vaske klær, vaske gulv, handle osv.. Jeg ble med på handleturene da, fordi jeg trengte å bevege meg litt, men alt jeg gjorde var å peke ut hvilke varer vi trengte :lol: Han er så snill atte.. :hjerter:

Etter to uker måtte jeg gjøre alt selv igjen, for da dro han utenlands :-?

Men det gikk greit, jeg ventet i et par uker til med gulvvask og passet på å handle lite tunge varer i butikken :) Gikk heller til butikken litt oftere.

Det er mulig jeg var litt overforsiktig...hehe...men det siste legen min sa til meg etter operasjonen var 'husk at du ikke har noe igjen for å være tøff'. Jeg tok han veldig bokstavelig :wink:

Skrevet

ja, vi har jo betalt ganske mange tusen for de puppene her, så best å være overforsiktig, :kgblunk:

Gjest Niniel
Skrevet

Ja ikke sant! :ler:

Og de skal jo være der ganske lenge forhåpentligvis, så da er det best å ta godt vare på dem fra begynnelsen av :D

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei.. takk for svar.

Høres ut som dere tok det godt med ro ja :) Jeg har hatt ei uke på sofaen men nå er det på jobb i dag også er

jeg er alene med et barn på 6 år så det blir og har vært litt aktivitet el rettere sagt bevegelse,føler ikke jeg gjør noe som er tungt - hjelp!! får håpe dette går bra, jeg tenkte og å la huset flyte ei stund til- men barnehage,kjøring og gåing blir det jo litt av.

Noen som har måtte klare seg stort sett alene uten hjelp?

*Maria*

Gjest Donna
Skrevet

Maria :-)

Jeg gleder meg utrolig mye !!! Bare synd det er så lenge til :o 20 juni skal jeg under kniven .....

Gleeeeder meg ...er så utålmodig !!! Har lyst på større og finere pupper NÅ !! :D har lyst å kjøpe fine sommerklær og nytt undertøy!

Jeg har lest endel i gamle tråder og funnet ut at mange har hatt masse plager etterpå ...smerter i vortene ...ikke følelse ...kjenne at protesene gnager på innsiden ......og syns dette virker litt ekkelt. Ikke noen i denne tråden som har merket dette????

Gjest Mzfire
Skrevet

Det jeg hele tiden tenker på er om jeg skulle angre, om hvordan puppene hadde sett ut etter at silikonen var tatt ut. Håper ikke de hadde blitt stygge da... :( For vi vet jo ikke hvordan det kommer til å bli enda. Noen er heldige og andre ikke. Jeg vil ikke ha kulrerunde pupper så jeg skal og må ta en skikkelig prat med legen i såfall...

Gjest Donna
Skrevet

Hvis noen har lyst å se på bilder hvor man kan gå etter cup-mål før og etter .....så kan de se på denne linken. http://www.qvinna.info/

Gå inn på før og etter bilder ....og velg så cup- størrelse .

Man finner også opplysninger om hvor mye som er lagt inn, hva slags type protese ..og hvordan den er lagt inn.

Gjest Niniel
Skrevet

Mine plager:

- Veldig såre brystvorter (men har blitt myyye bedre i det siste)

- Ikke følelse i huden på undersiden av brystene (har ikke merket noe særlig bedring siden operasjonen, håper det blir bedre)

- Litt 'gnaging' fra protesen i det venstre brystet (det fikk en større protese, regner med det er derfor det bruker lenger tid på å bli bra)

Det var vel det :D

Alt dette veies opp av følelsen av faktisk å HA pupper! Det er uten tvil verdt det :D

Skrevet

Hei hei alle sammen!

Jeg tok det også helt med ro den første uken, men har vært ganske aktiv siden. Er ikke typen til å holde meg i ro. Håper jeg ikke har gjort noe galt. Men støvsugt har jeg ikke gjort....det gjør samboeren.

Gikk egentlig greit på jobb i går. Sa at jeg hadde vondt i armen og måtte være forsiktig med løfting o.l Fikk være på en "lett" avdeling. De fleste er jo veldig forståelig når det gjelder silkt.Har ikke sagt til noen på jobb at jeg har tatt silikon. Holder for meg at mamma,søsken og venner vet det.

Nå som det er gått 4 uker har jeg tekt å begynne å trene igjen, støvsuge og vaske hus. Føler ingen ubehagligheter, så tror jeg er klar til å starte det "normale" liv igjen.

Mine plager etter opr. har vært:

- veldig ømme brystvorter (har det enda)

- ingen følelse under brystet

- en sjelden gang litt stikkefølelse

Ha en fortsatt fin fin dag :lol:

Skrevet

Jeg la inn silikon for snart 10 år siden (150 gram i hver pupp - det er jo ikke så mye). Husker at jeg i min enfoldighet trodde at jeg kunne gå på jobben dagen etterpå. Når jeg våknet dagen etterpå så kom jeg meg ikke ut av senga engang...Men det var gudskjelov en fredag, så påfølgende mandag var jeg fit for fight igjen, og arbeidet som vanlig.

Jeg har forøvrig aldri hatt noen problemer med innleggene mine, og er kjempefornøyd med å ha pene, ikke alt for store pupper - og som faktisk har begynt å henge littegrann akkurat slik som "vanlige" pupper gjør. De er også varme og myke og ta på, gudskjelov...det setter ihvertfall sambis stor pris på!

Et godt tips til alle som vurderer å gjøre dette tror jeg uansett er (basert på egne erfaringer) - husk at ofte er det slik at "less is more"...

Ikke legg inn basketball-størrelse, de vil sannsynligvis se veeeldig kunstige ut!

(ps - jeg var 25 år når jeg gjorde dette, og da hadde jeg ønsket meg det siden jeg var 16 tror jeg).

Gjest Mzfire
Skrevet

Nå som jeg så på linken til Virgo, og jeg sammenlignet de som hadde runde bryster og anatomiske bryster, fikk jeg mest lyst på anatomiske. Men jeg kommer til å spørre legen hva han syns passer best. Men grunnen til at jeg vil ha anatomiske er for det jeg syns de ser mer naturlige ut. Jeg så på de forskjellige størrelsene og jeg syns B-cup så store ut jeg. Så hadde jeg hatt det hadde jeg vært fornøyd :) Vil ikke ha for store, men noe som står i stil med resten av kroppen. Gruer meg til bivirkninger. Jeg er så redd for innkapsling. Jeg vil IKKE ha harde bryster. :( Men får jeg det kommer jeg til å ta de ut tror jeg. Er det et vanlig problem ? Hva har dere som har tatt silikon? Runde eller anatomiske?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...