Gå til innhold

silikon

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Virgo! Ikke noe å være redd for! :wink: Operasjonen går fort, du kjenner ingenting, får velge om du vil sove eller være våken, de fleste vil sove. Får beroligende og sovemedisin, kirurgen setter masse bedøvelse rett i brystene, du merker absolutt ingenting, jeg lover! Var litt rart da jeg kom hjem og prøvde å kikke ned i bandasjen, var masse små hull rundt puppene, det er stikkmerker etter bedøvelsen..

Jeg sa ikke noe til noen andre enn kjæresten fordi jeg ikke ville bli påvirket -det blir jeg nemlig veldig fort...- og fordi dette skulle være helt og fullt min avgjørelse. Han visste ikke engang at jeg dro til konsultasjon! :lol:

Sjekk masse på internett, søk på silikon og brystforstørrele, finn bilder, print ut og ta med deg. Skriv ned masse spm nå ettersom du kommer på de, ellers kommer du garantert til å glemme masse. imorgen er det tre uker siden jeg la inn, de er fortsatt harde, og ingen kløft. Enda jeg la inn 350.. OG, regn med strekkmerker. de får du nemlig ikke med en gang, huden må jo få tid til å strekke seg, så regn med at de kommer -OM de kommer- etter noen uker.

Skrevet

Får sikkert masse strekkmerker jeg da :o *ler*....skal ikke noe til før de dukker opp ......jaja ... :wink:

Skulle hatt printer .....kunne vist frem de bildene da ...kunne tenke meg slike Kråka.

Skrevet

Jeg hadde printa ut noen (endel,hehehe) bilder for å ta med meg andre gangen jeg var til konsultasjon, men glemte de igjen.Men selvfølgelig hadde han jo pc selv.. koko.. Så bare søk på internett, skriv opp adr og vis ham på internett når du er der. Det gjorde ihvertfall jeg, og det funka jo bra.

Men, på noen av bildene sto det at de hadde jagt inn 250,275, men jeg måtte ha 300 for å få samme. Selv om det så ut som om vi hadde samme utgangspunkt...

Skrevet

Gratulerer Virgo! Kjempeflott!

Nå er først steg tatt, og da er du kommet over den verste kneiken.

Ikke vær redd for at legen skal kjenne deg på brystene. Du aner ikke hvor flau jeg var over mine gamle, men alt ble glemt da jeg kom til konsultasjon. Det var liksom så naturlig å kle av seg foran legen. Han har jo sett utallige pupper i alle fasonger og str.

Når vi snakker om følelse i brystvorten og brystet, så havner jeg foreløbig i den katogorien der man får mer følelse. Det er så mye at det nesten gjør vondt bare man kommer litt borti brystvorten.

Jeg har jo nå fått en B-cup, og jo mer hevelsen går ned desto mindre blir puppene. Av og til kommer det en tanke snikende om jeg skulle ha lagt inn mer...men jeg ville jo ikke ha store pupper sier jeg da til meg selv. Kløft har ikke jeg heller fått enda og nussene er ikke akkurat myke å ta på heller. Gleder meg sånn til alt er tilbake til normalen.

Strekkmerker??? Er det noe man kan gjøre for å forhindre det. Min mor fortalte at da hun gikk gravid smurte hun magen inn med jordnøttolje for å hindre strekkmerker...hem, er det noe som burde prøves? Mamma har ikke et eneste merke på kroppen etter 5 fødsler...

Virgo, les masse på nettet før du drar til konsultasjon og skriv spm. ned på en liten lapp som du kan ta med. Spørr og grav i vei hos kirurgen! Det er bedre å spørre for mye enn for lite.

Ønsker deg lykke til, og gleder meg til å høre hvordan det går videre. Ikke tenk så mye på familien din. Kanskje de trenger litt tid for å venne seg til tanken.....at du ønsker å ta en slik opr.

Det går nok bra, og jeg tror ikke du kommer til å angre.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei Noravind.

Takk for svar.

Ja jeg har vært på konsultasjon og skal under kniven på mandag.. det begynner å nærme seg med stormskritt :)

Jeg har slått meg til ro med at legen vet best hva jeg passer av "størrelse" og hvordan det blir når de er lagt inn.

Virgo :

Regner med det er colluseum i stvg. du skal på ? i hvert fall syns jeg kirurgen (ayman zakaria) virket kjempe oki,jeg følte han hadde god tid til og snakke med meg om alt.

Han tok og klemte på brystene mine med følte han hadde en mekaninsk måte å gjør det på - hehe og det har han jo,han er vel dritt lei av pupper :)

Jeg skal til stvg. nå til helga hm.. i morgen og neste gang jeg komer hjem har jeg nye pupper - gud sååå gøy !!

Ha en fin dag alle *maria*

Skrevet

Jeg syns silikon er stygt, dessuten er det hardt å ta på! Det er jo helt teit å ligge på stranden, mens puppene strutter rett opp!

Samboern min, er heeelt puppegæærn. Men; han syns silikon er skikkelig stygt! Nå vet ikke jeg hvordan det er å ha kjempesmå pupper, siden jeg bruker str. 75c, men jeg er kjempefornøyd med de faste, passe store puppene mine. Jeg hadde aldri kommet til å ta silikon, hvis jeg da ikke var utsatt for brystkreft og måtte fjerne et bryst eller noe... Men selv om jeg er fornøyd med puppene mine, så er det andre ting jeg ikke er fornøyd med. Skulle gjerne hatt litt smalere hofter, og LITT mindre lår, men; jeg begynner ikke å operere bort deler av hofta eller tar fettsuging forde! Det er vel meningen at vi skal godta oss som vi er, er det ikke?? Hvis små pupper er deres eneste kompleks, vil jeg si dere er utrooolig kroppsfikserte, dette er ikke noe dere gjør for dere selv, men for å se bra ut for andre... Det er ikke rart samfunnet har blitt som det har blitt...

Skrevet

Lurte på en sak..til dere som har kjærester; hvordan reagerte de på at dere vil/har tatt silikon? støtter de det? og for dere som har tatt det, liker guttene deres det de ser og tar på? de synes ikke det er rart? :oops:

Bare lurer :wink:

Gjest Mzfire
Skrevet

Til gjest Søta

Det er tydelig at du ikke eier empati hvertfall. Jeg syns det er så lettvint at deg å kritisere oss som ikke har vært så heldig å fått tildelt bryster fra naturens side! Er du klar over hvor små vi har ? Nei tydeligvis ikke.

Er ikke noe moro skal jeg si deg og ikke føle seg kvinnelig nok for det en ikke fyller ut en a-cup en gang. Hvis du selv hadde vært nesten flatbrystet er jeg sikker på at pipen hadde fått en annen lyd. Klyv ned fra din høye hest der du sitter og ikke se ned på oss medsøstre som faktisk ikke har noe pupper å skryte av, noe DU har. Dere som har pupper skal bare holde kjeft.

Ellers er det ganske individuelt hva folk mener om silikon. Tror fleste parten av dere hadde blitt ganske så overraska om dere visste hvor mange som faktisk har silikon. Tydelig at mange har fordommer mot det.

Dem om det. Jeg kommer til å ta silikon for meg selv. Det er faktisk jeg som skal gå med dem og det gjør jeg for meg selv takk. Ikke for noen andre. Jeg er faktisk ellers ganske stolt av kroppen min. Har smal midje, brede hofter og flott rompe som jeg har fått komplimenter for.

Ser ellers ingen vits i å forklare for deg de problemer vi medsøstre ofte får og som vi lider under av vår byste. Du forstår ikke likevel, for du er en av de som heldigvis slipper å ordne brystene dine. Hallo, hadde vi hatt din bryststørrelse hadde ikke vi heller giddi å gjennomgått noe operasjon!

Skrevet

Hei!

Jeg så på Plastic Fantastic i går, og ble så letta fordi de opererte via armhulen! Jeg søkte litt på nettet, men fant ikke noe info om denne operasjonsformen, er det noen som vet om det blir gjort i Norge? Pasientene var oppegående samme dag og kunne gå på jobb dagen etter, omtrent smertefri! Og de får et minimalt arr som blir gjemt under armen. Høres nesten for godt ut til å være sant, men det så troverdig ut.

Jeg har allerede bestemt meg, begynner de med dette i Norge, så gjør jeg det! Eller kanskje jeg reiser til Sverige? Det så ut som det er laang ventetid på den klinikken fra tv, sikkert mange som har blitt inspirert av serien..

Lykke til dere som har tatt steget! :)

Skrevet

Søta ....du som ha c-cup aner ikke hvordan det føles å nesten ikke ha bryster! Bryster en en del av det å være kvinnelig ....noe man kan fremheve i utringede topper ...pene kjoper ...pent undertøy ...noe som er med i beregningen når det produseres klær ...uten pupper å fylle ut klærne med så bare henger de på en som på en kleshenger .....klær med snitt kan man bare glemme .....

De er heldige de som fra naturens side har bryster som passer med den kroppen man har ......eller har små bryster men er små og slanke .....da har det ikke noe å si at de er små ....men det må harmonere!!

har masse komplekser jeg !! Brystene er bare en del av det ....men nå gremmes jeg ved å se meg i speilet ....!! jeg vil ha bryster jeg også ! og når man kan gjøre noe med det så ser jeg ikke noe i veien med det ...

det dumme er når man møter nedlatende holdninger til det .....føler et man blir sett skjeivt på ...at folk himler med øya .....dumme kommentarer ...da blir man trist .....for man vil så gjerne se normal ut .....og så er det å få lagt inn silikon den eneste måten å gjøre det på .... :(

Tenker mye på hva gutter mener om det .....dersom de mener det er fæle greier så er det dumt .....for ikke skal de være kunstige ...men må for all del ikke være slappe og små ...da vil de ikke se på en engang ...så hva gjør man da ..? ....Nei ...jeg gjør det fro min egen del. Så får de mene hva de vil ....det er JEG som må se kroppen min naken enten jeg vil eller ei ..det er JEG som står i prøverommet og har lyst å grine for at ting ikke blir pene på meg ....det er JEG som må leve med mine tanker og følelser ......Og JEG vil ikke det ...Der for vil jeg opereres ....

Trist det er så mange som ikke skjønner dette ..........man må nesten være i den situasjonen selv for å forstå ....

uansett så vil jeg ha de så naturlige som mulig ..det skal jeg iallefall si ifra om

Skrevet

Hei Søta! :roll:

Flott at du har sterke meninger! Men jeg vil gjerne få kommentere at jeg ble litt skuffet, på vegne av mange her på forumet, med tanke på språkbruken din. Jeg ser ingen grunn til å rakke ned på folk med andre meninger enn dine egne. Jeg respekterer absolutt at folk har meninger, både positive og negative, om silikon og alt annet, men jeg ser ikke noen grunn til å rakke ned på de menneskene som faktisk sliter med komplekser fordi de ikke har fått tildelt "den" str på puppene sine som du tydeligvis har. Jeg respekterer som sagt fullt ut at du er kritisk til silikon, men jeg synes på samme tid at du likevel skal vise litt empati til dine medsøstre, som faktisk ikke har vært så heldige å få pupper de trives med. Det er helt tydelig at du ikke respekterer våre meninger - og der ser jeg et problem.

Klart temaet skaper mye diskusjon, men jeg tror i bunn og grunn at mange av dem som er kritiske til dette, er redde for at vi som en gang ikke var noen trussel kanskje vil bli det?!?! Ikke vet jeg, men i hvertfall - gutter er også forskjellige! Kjæresten min støtter meg i hvertfall 100% med min avgjørelse, og det håper jeg alle andres i samme situasjon også gjør! Jeg opererer meg ikke for å tiltrekke meg gutter, for jeg har den jeg vil ha, og slik skal det være. Jeg gjør det kun for min egen del.

Jeg kan være enig i at man skal godta seg selv som man er, men det er ikke alltid like enkelt å trives i sin egen kropp om man til stadighet føler at man må "gjømme" seg bort pga at man ikke har kvinnelige former i det hele tatt.

Selv har jeg hatt problemer med dette i mange år, og jeg har nå valgt å ta skrittet ut og gjøre noe med det - og jeg er STOLT over å ha tatt en avgjørelse helt uten innvirkning av andre.

Og en ting til slutt - Jeg gjør ikke dette for NOEN andre enn meg selv.

Hvilke inntrykk du sitter med av folk som gjennomfører en slik operasjon, har jeg ingen peiling på, men for min del - så er det Kun og Bare kun for min egen selvfølelse!

Og husk : folk har forskjellige meninger! Respekter våres meninger, så respekterer vi dine! :)

Klem fra meg :hoppe:

Skrevet

Må si meg helt enig med Mzfire og IngerLise!!

Må bare legge til at hadde det vært mulig å "trene" seg til større pupper på samme måte som en kan slanke bort rumpe og lår, hadde jeg aldri vurdert å legge inn silikon!!

Skrevet
Søta ....du som ha c-cup aner ikke hvordan det føles å nesten ikke ha bryster! Bryster en en del av det å være kvinnelig ....noe man kan fremheve i utringede topper ...pene kjoper ...pent undertøy ...noe som er med i beregningen når det produseres klær ...uten pupper å fylle ut klærne med så bare henger de på en som på en kleshenger .....klær med snitt kan man bare glemme .....

Det går visst att vara kvinnlig med liten byst!

Jag har också en liten A-cup. Jag kanske hittar EN bh som jag kan ha på en stor butik men jag är kvinnlig ändå.

Jag kommer visserligen aldrig att få DEN klyftan men det finns mycket annat jag kan ha. Kjolar, klänningar, dräkter mm. Det är viktigt med ett fint snitt (både midja och bröstomfång) på kavajen eller plagget och det är inte alltid en större byst hjälper där.

Problemet med kläder som inte har "rätt" storlek har du ändå. Jag är för lång för de flesta byxorna som finns. Jag har också för lång överkropp i förhållande till men bredd. De flesta toppar jag har är för korta i midjan. Stickade tröjor är oftast för korta i ärmarna... etc. Precis som min vänninna som är både kort och bred har problem åt andra hållet.

Bara med större bröst löses inte dessa problem. De problem som har med klädesindustrins storleksmallar att göra. Du kan inte träna dig till bättre bröst, men kanske till en bättre kroppshållning vilket gör mycket för hur kvinnlig man är.

Jag vill inte fördömma er som väljer att göra era ingrepp, det är inte syftet med mitt inlägg inte alls. Det är era val, era liv och era kroppar. Jag vill bara visa på att det faktiskt GÅR att leva med en liten byst. Man måste inte operera sig för att vara kvinna. Själv skulle jag inte ens överväga risken med en (onödig) operation eller silikon inne i kroppen.

Skrevet

Sukk ...jeg klarer iallefall sjelden å finne topper og bluser som er fine. Jeg er alt for kort i ryggen - og brei over hoftene ...og smal over bysten ....prøver jeg noe som etter størrelsen skal passe over puppene - så får jeg ikke lukket det igjen nede - eller det er kjempestramt rundt hoftene ...og de er jeg flau over fra før så jeg liker ikke at klærne strammer der ...

Prøver jeg større klær som passer over hoftene - så er de mye for store siden jeg ikke har de brystene som man etter størrelsen på plagget burde ha.

jeg vet jeg er pirkete ...er fryktelig opphengt i at jeg må ta meg bra ut ...hvordan jeg ser ut ..hva jeg har på og hvordan det passer ...med større bryster vil jeg ikke lenger måtte tenke på at jeg ikke fyller ut klærne ....og jeg kan kjøpe singletter med utringing ..og fine topper som er utringet ....for da er det noe som fyller opp inni ....

Hadde jeg vært liten og spinkel så ville jeg beholdt de brystene jeg har ....da ville det harmonert...håper jeg får nye som ikke ser så alt for mye annerledes ut... :wink:

Gjest Mzfire
Skrevet

Jeg syns også det er annerledes med de som er små og nette og pinglete. Da står alt i forhold til hverandre. Men syns det er værre med oss som er frodige ellers og ikke oventil. Eller vi som har middels til large benbygning. Håper noen skjønner hva jeg mener med dette. På meg ser det ut som noe mangler siden jeg er så flat under trøyer. Jeg kan aldri gå uten bh under kjoler eller trøyer. Da jeg en gang gjorde det ble jeg kalt smårips. Ikke så gøy i en alder av 22 år den gangen da.Tror at det at jeg har kvinnelige former ellers har hjulpet litt. Har aldri sliti med å få oppmerksomhet av guttene. Men det er snakk om å få full pakke for meg da. Glad for at det er muligheter for oss som jeg gjerne ønsker å få gjort noe med det.

Skrevet

Til søta!

75C!!! Tenkte jeg meg ikke det! Personer som er negative til silikon og oss som tar det, har tydligvis ikke følt problemet på kroppen. Klarer ikke helt å forstå hva du bygger dine holdninger på??????

Jeg aksepterer at du ikke liker silikon, men jeg synes ikke det er riktig å kritisere og hakke ned på oss som velger å gjøre det.

Personlig var det et tøft steg å ta da jeg endelig bestemte meg for å ta en slik operasjon. Det var ikke noe jeg hoppet uti med full ekstase og glede. Hadde ikke gjort meg noe å kunne slippet en slik operasjon, men for meg var dette løsningen. KUN FOR MEG!

Har samboer, og har ellers aldri hatt problemer med gutter eller fått kommentarer over min små bryst. Det er hvordan jeg ser og føler meg som er essensen. Jeg vil også være kvinne! Det er ikke noe morsom når lillesøsteren min på 14 har (det vil si hadde) større pupper en meg. Jeg bruker str.S i klær, og før opr. var det sjelden jeg fant en kjole som passet oventil. Ja, kanskje på barneklær, men der hadde de dessverre ikke noe som fallt i smak!

Nei, jeg er ikke blitt en ny Pamela. Jeg ser nå på meg selv som en sunn,norsk studentjente som har fått en helt dønn normal byste, en liten søt B-cup. Det ser så naturlig ut at jeg i min villeste fantasi nekter å tro at noen kan se jeg har silikon. De jeg har vist mine nye pupper til bare måper av overraskelse hvor naturlig resultat det er blitt.

Min samboer støtter meg 100%. For han har måttet tåle og ikke minst se hvordan jeg har følt meg før jeg tok operasjonen. Nå har han plutselig fått en kjærest som blomstrer om kapp med våren, og det sier han er det viktigste av alt i verden - at jeg er fornøyd.Da er også han glad!

Da har jeg fått tømt meg litt....

Gjest Lady-M
Skrevet

Søta.... :fy:

Selvfølgelig synes kjæresten din at silikon er stygt, siden du selv ikke trenger det! Selvfølgelig ville du aldri tatt silikon siden du har 75C!!

Jeg trener beinhardt og er stort sett fornøyd med kroppen min. Har man litt overføldig her og der, kan det som oftest trenes bort. Men samme hvor hardt jeg trente ble puppene faktisk ikke noe større... bare mindre og mindre. Nå har jeg 75C (som deg) og er mer proposjonert i kroppen. Jeg trenger ikke la skuldrene falle fremover for å skjule den flate bysten. Jeg kan ha en normal kroppsholding og gå med normale klær. Humøret og selvtilitten har steget noen hakk. Kjæresten min hadde ingen invirkning på dette valget, han synes jeg er flott uansett. Men han har hvertfall ingenting i mot det nye puppene! :Hehe:

Skrevet

Søta...dette forstår jeg ikke :-?

Leste på noen andre temaer her inne på forumet, blant annet: Til alle som synes feite bør slanke seg. Der skriver du for eksempel:

"De fleste vil jo ta seg godt ut for seg selv, og ikke minst andre".

"Det er jo urettferdig for de som ikke er skapt med tynn beinbygning, store pupper, lita smal rumpe osv"!

".....jeg syns heller synd på de! Tenker på hvor tungt det må være (da er det enda vanskeligere å ut å røre på seg/slanke seg), og hvor mye negativ oppmerksomhet de får av de fleste som går forbi dem på gata...Noen er jo så frekke at de sier det rett ut!"

Du klarer tydligvis å vise empati her, men ikke for oss som ønsker litt mer former. Kan det være fordi "feite" mennesker ikke utgjør en trussel, men det gjør de som ønsker seg pupper?????

Her lukter det dobbelmoral lang vei...

Gjest Mzfire
Skrevet

Nå leste jeg innlegget hennes Noravind, og jeg blir kvalm. Det er jo ikke måte på hvor stor forståelse hun gir feite og overvektige. Der kan hun vise empati ja og prøve å leve seg inn i åssen det er. Er så enig med deg som det går an å få blitt jeg med at hun er redd for konkurranse. Klart hun heller vil at vi skal se ut som vi gjør for da får hun ingen rivaler.

Ja jeg tenkte også det samme at eneste grunnen til at typen hennes sa at silikon er stygt er nettopp for det hun ikke trenger det.

Min type støtter meg 100 % og det er jeg glad for. JA han sier at de er fine som de er også, at de er nam,nam. Men det betyr mye for meg at jeg får støtte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...