Noravind Skrevet 15. april 2003 #141 Skrevet 15. april 2003 Hei Diva! Takk for fin tilbakemelding! Når det gjelder proteser så finnes det flere typer; silikon og saltvann er nok de mest vanlige. Men man har også proteser som består av Hydrogel (gjennomsiktig for røntgenstråler), sukkergele (brukes lite), Vegetabilsk olje (kjent for å miste volum). Dette er de typene jeg kjenner til. Silikon og saltvann er absolutt mest brukt. Silikon skal være mykere og gi et mer naturlig resulat. Er meget slitesterkt. Saltvannsprotesene kan ha en tendens til å folde seg + at saltet kan virke som et slipemiddel og dermed øke risikoen for tretthet i selve skallet (som består av silikon). Jeg tror de fleste leger anbefaler silikonproteser. Det skal nok enormt mye til for at disse lekker. Det er større sjanse for at en saltvannsprotese vil lekke. Min mor har en saltvannsprotese i den ene brystet (korrigert pga. forskjell mellom to bryst). Hun er veldig fornøyd med den, men sier at brystet er litt hardere enn da hun hadde silikon. Venninen min snakket om at det skulle komme en metode til Norge hvor man kunne "pumpe" opp brystene. Det skulle vare noen mnd. for så å måtte gjennomføre behandlingen på nytt. Noen som har hørt om dette? For permanent økning av bryst er proteser eneste alternativ (i alle fall følge min lege). Jeg føler meg helt trygg med mine nye silikonproteser. Har forresten anatomiske proteser jeg, skal visstnok gi brystet en mer naturlig fasong + at anatomiske er en smule mer solid enn runde. Likevel tror jeg runde proteser gir et mykere bryst en anatomiske- fastere konsistens inni skallet. Stopper her. Kunne har skrevet flere sider om dette temaet :D
Gjest Lady-M Skrevet 15. april 2003 #142 Skrevet 15. april 2003 hihi... ivrig nå Noravind!! :D En annen ting når det gjelder saltvannsproteser er at de har en glatt overflate, de kapsler seg lettere enn en proteser med en ru overflate som det er på silikon. Så på bikinier i stad... åh, det er så gøy! Må ha en ny bikini hvert år. Trenger ikke tenke på push-up og sånn, alt sitter som støpt!
Gjest Donna Skrevet 15. april 2003 #143 Skrevet 15. april 2003 Jeg er bare sååååå utrolig misunnelig !!! Dere er heldige jenter !!!!!!! :D jeg og så er ekstremt opphengt i de brystene jeg nesten ikke har ...kan ikke gå med slike klær for da synes det at de er små ...må ha jakke på - for blåser vinden mot meg kan jo noen se magen min .- og de kan se at jeg nesten ikke har bryster .....kan ikke dusje sammen med noen ..la noen se meg naken ...kan ikke gå med stroppeløse kjoler - eller kjoler rent generelt ....for jeg fyller de jo ikke opp ...kan ikke ha vanlige bh-er ...må lete og lete til jeg finner noen med riktig type innlegg - de må være store nok ..nytter ikke bare med vattering .....kan ikke sole meg i bikini så noen ser det ......sukk ..og blir så lei hver gang jeg ser meg i speilet ..for da ser jeg hvor små og fæle de er .....må passe så ikke noen dunker borti de - for da vil de jo merke at det er bare juks ...at det er bh-en som er diger ......sukk ........fælt å leve livet sitt med slike komplekser ...... får lyst til å grine ....det er ikke slik jeg vil ah det ...det er heilt FEIL !!! jeg skal ikke være slik ...de passer ikke til meg ....jeg er feil sammensatt ....må være en straff for noe jeg har gjort ...eller ikke gjort ....har mange syke og spør tanker ...men fysøren som jeg sliter med det ........blir jo helt puppefiksert jo ...studerer andre for å se hvor mye finere deres er enn mine ..hvor mye finere de er med slike og slike klær .....hvor kvinnelige de ser ut .......JEG VIL HA KVINNELIGE FORMER JEG OGSÅ !!!!! :o :cry: du verden - der kom det mye frustrasjoner gitt! :oops: jeg er ikke helt sprø altså :oops: ..det bare virker slik av og til når jeg får vann på mølla men altså - silikon vil jeg ha ...rane en bank kanskje ...vil ikke ha for store ...må passe til meg ...men slik at jeg tar meg fint ut i klær ...kan vise meg litt frem ..ikke pakke meg inn i lag på lag ...... bruke bikini... pent undertøy ...fine stroppenattkjoler ....... få det bra med meg selv ....med psyken ...... Går det ikke an å få det dekket om man får psykiske problemer som følger av små pupper?? Man kan jo få dekket andre ting som f. eks innstramming av magen .....og da går det vel også på vellvære??..... sukk ........
Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2003 #144 Skrevet 15. april 2003 gikk opp for meg at om to uker sitter jeg her med en kropp jeg antagelig er kjempe fornøyd med!! Har en hektisk hverdag for tiden så har ikke hatt tid til å tenke på inngrepet,og det er vel greit Jeg skal ha fri en uke fra jobb,håper det er nok ellers får jeg ta egenmeld.Gleder meg ufattelig til å ut å handle undertøy,bikini...men tror ikke det helt har gått opp for meg at nå skal det endelig skje,hehe er livredd for og bli forkjølet eller noe sånt slik at de ikke vil utføre oprasjonen :x oki.. nok fjas for nå . *Maria*
Noravind Skrevet 15. april 2003 #145 Skrevet 15. april 2003 Kjære Virgo! Uff, hørers ikke greit ut. Er det økonomien som er hinderet til at du ikke lar deg operere? For slik som du skriver virker det som om du har lyst å gjøre dette. Tror du kommer til å bli kjempe fornøyd i så tilfelle. Du må ikke grue deg. Jeg var ufattelig, hysterisk redd for inngrepet, men alt gikk jo så bra. Narkosen, smertene....alt som jeg grudde meg til gikk helt supert. Skjønner godt hvordan du har det. Vært der selv! Det er ikke riktig å ha det slik som du har det nå. Vi har jo bare et liv, og det er trist hvis det skal gå vekk til negative tanker om seg selv For min del tror jeg dette kommer til å bedre min livskvalitet, selv om det sikkert ikke er løsningen for alle. Har ei venninne som ikke eier pupper, men hun er likevel knallfornøyd slik som hun er. Dessverre er det ikke slik for alle, og da er det jo greit å ha et alternativ... Klem fra meg
Noravind Skrevet 15. april 2003 #146 Skrevet 15. april 2003 Til dere som snart skal opereres: Ta sink tabletter. Alle nyopererte burde ta dette da det hjelper helingsprosessen og styrker imunsystemet. Dette står det i min lille vitaminbok. Sårene/snittet vil gro raskere og bedre. Nyoperert - ta sink!
Gjest Poirot Skrevet 15. april 2003 #147 Skrevet 15. april 2003 Virgo: Tenk på hvor mange som utfører diverse operasjoner hver dag, du kjenner sikkert også mange. Hvor ofte hører du de klage over hvor ille det var? Det går nok bra, ikke la deg stanse av litt "reddhare-tendenser" mht smerte. Selv vil jeg gjerne operere meg mindre bryster....
Gjest Étoile Skrevet 15. april 2003 #148 Skrevet 15. april 2003 Her er en veldig informativ og objektiv side om brystforstørrelser: http://www.doh.gov.uk/bimplants/
Gjest FiaMia Skrevet 16. april 2003 #149 Skrevet 16. april 2003 Hei alle sammen! Jeg har tenkt lenge på å legge inn silikon, og må si det høres fristende ut når jeg ser hvor bra dere har det etter inngrepet! Jeg har likevel noen spørsmål som jeg må ha svar på før jeg tar avgjørelsen: - Er det større risiko for strekkmerker på brystene ved en senere graviditet dersom man legger inn silikon før man har fått barn? Skinnet er jo ikke strukket ut på forhånd, og må da gjennom to perioder med "forstørrelse" ettersom de blir fylt med melk under graviditeten. - Dere som har B/C cup etter operasjonen: Blir det en rund, synlig kant over brystene, eller synker de så langt ned etterhvert at de ser naturlig ut? - Står de like mye rett i været når man ligger, selv om det har gått noen år? - Hvor lenge er de hovne før de får den størrelsen de skal ha? Som dere skjønner har jeg tenkt mye på dette, og jeg er som flere andre her litt redd for at folk skal oppdage dette. Ønsker ikke at det blir "snakk"! Glad for svar! FiaMia.
Gjest Donna Skrevet 16. april 2003 #150 Skrevet 16. april 2003 Hei :-) Til å begynne med så var det redselen for smerter som stoppet meg ...men når har jeg funnet ut at det sikkert er til å leve med ...det gjelder bare å spise nok smertestillende .....så jeg har liksom begynt å venne meg til tanken på at det skal gjøres .....men nå er det økonomien som stopper meg ... ....det koster så mye ...og da må jeg ta opp lån ..og det virker litt voldsomt å ta opp lån "bare" pga silikon....og jeg har egentklig ikke råd til det heller .........men som en annen sa ..det er vel ikke riktig at man skal gå rundt og ha det så ille med seg selv.....?.....så jeg er litt usikker ...skal jeg prioriteree egen psykisk vellferd - og ta inngrepet - eller tenke økonomi - at jeg ikke har råd -----men da å bli gående og mistrives med meg selv ...for jeg sliter med dette altså ......har såååååå lyst!!!! .......tenk om det hadde gått an å få noe dekket ett eller annet sted ........... :-? Jeg tenker utrolig mye på dette om dagene .........
Gjest Anonymous Skrevet 16. april 2003 #151 Skrevet 16. april 2003 Syns du skulle ta deg råd til et inngrep jeg Virgo. Skjønner problemstillingen din og klart det er ikke så gøy å ta opp et lån heller, men likevel. Tenk hvordan du vil få det etter at du har gjennomført det. Hvor fornøyd du vil bli. Kunne slappe av og nyte deg selv. Kanskje du vil føle som om tyngden på skuldrene dine blir borte. For du vil da være stolt av deg selv. Og tenke på andre ting. Da er du ferdig med å mistrives med deg selv. Tenk på det. Tror du vil få mye igjen for det. Tror det er mange som har tatt opp lån til dette. Regn på det og vei for og i mot om du vil klare det økonomisk. Håper det ordner seg for deg Det fortjener du =) Mzfire
Gjest Donna Skrevet 16. april 2003 #152 Skrevet 16. april 2003 Syns du skulle ta deg råd til et inngrep jeg Virgo. Skjønner problemstillingen din og klart det er ikke så gøy å ta opp et lån heller, men likevel. Tenk hvordan du vil få det etter at du har gjennomført det. Hvor fornøyd du vil bli. Kunne slappe av og nyte deg selv. Kanskje du vil føle som om tyngden på skuldrene dine blir borte. For du vil da være stolt av deg selv. Og tenke på andre ting. Da er du ferdig med å mistrives med deg selv. Tenk på det. Tror du vil få mye igjen for det. Tror det er mange som har tatt opp lån til dette. Regn på det og vei for og i mot om du vil klare det økonomisk. Håper det ordner seg for deg Det fortjener du =) Mzfire *STOR klem til deg * :D Trengte å høre det ......prøver å tenke slik selv også ...og vet at det nok hadde vært bra for meg ....må se om jeg kan få det til på et vis .....har ingen som støtter meg i dette - de mener det er tull ...men så har de ikke sett meg uten noe på heller .... :-? men det er stor hjelp i å føle at man har noen i ryggen ..som er enige med en .........så takk for de ordene snill du
IngerLise Skrevet 18. april 2003 #153 Skrevet 18. april 2003 Hei til alle dere som har gjennomgått en brystoperasjon! Selv skal jeg under kniven i begynnelsen av mai, og har selfølgelig mange spørsmål. Men til alle dere som er ferdig med operasjonen, hvor lenge må man gå med sports BH? Når kan du ta av bandasjen etter operasjonen? Håper noen har erfaringer de vil dele ang dette. og til Virgo som så gjerne ønsker seg "nye" pupper: Jeg vet akkurat hvordan du har det, og det er ikke noe gøy. Jeg synes du skal vurdere situasjonen dit hen, at dersom du ikke trives i din egen kropp, så er det bedre å gjennomføre en operasjon som kanskje vil gi deg både bedre selvfølelse og stolthet over kroppen din. Angående det økonomiske: gjør som meg og mange andre, begynn å spar det du har mulighet til å sette av i måneden, resten kan du ta opp som lån. Det er ikke snakk om store summer med tanke på at man endrer kroppen sin slik at man faktisk vil trives med den. Lykke til Virgo, jeg ønsker deg alt godt både med alle avgjørelser! Du fortjener bedre enn å gå rundt å være ulykkelig over kroppen din! Klem fra meg
Gjest Donna Skrevet 18. april 2003 #154 Skrevet 18. april 2003 Jeg skal virkelig prøve å få dette gjort ..... Men til dere som har - eller skal - hvordan har foreldrene deres tatt dette - elelr familie og venner????????? Min mor er nokså negativ til dette - og min far tørr jeg ikke å si det til en gang ......føler det er så mye negativt rettet mot det å legge inn silikon.......mange fordommer mot de som gjør dette ..... Hvordan blir dere møtt av andre som ser eller finner ut at dere har silikon ...."herregud du er bra teit altså " eller "fy søren så unødvendig - vet du hvor farlig det er?" e..er " det er SÅÅÅÅ stygt med silikon ..jenter SKAL være naturlige"......hører dere ofte slik? eller får negative blikk ...? har dere sagt dette til venner og folk rundt dere - eller bare tar dere operasjonen i skjul - og møter opp med større pupper uten ett ord? Grubler mye på dette for tiden ......må jo leve med valget mitt etterpå .... Og takk til deg IngerLise .....skal se hva jeg kan få til med skattepengene og feriepengene....og lån ved siden av ...
Gjest Mzfire Skrevet 18. april 2003 #155 Skrevet 18. april 2003 Hei Virgo Jeg har som sagt tenkt på å ta silikon i mange år. Egentlig allerede fra jeg var 16 år. Jeg har ventet i det lengste for å se om ikke brystene mine kom til å vokse seg større. Det har de jo gjort de siste årene, men ikke nok. Da jeg var 16 år var til og med en a-cup for stor faktisk, jeg fylte den ikke opp. Men det gjør jeg nå. Ser ut som jeg har noe når jeg går med fylte bher. Jeg har snakket om det med søstern min som har like små som meg. Hun har lyst til det samme. Jeg har også snakket om det med mamman min og hun godtar det. Hun kunne tenke seg plastisk kirurgi selv, så da blir det litt galt om hun skulle nekte eller mislike at jeg tok det selv. Hun har vel ikke akkuratt sagt "ja bare gjør det". Men hun har heller ikke sagt noe når jeg har tatt det opp. Mine tidligere venninder har selv ønsket seg silikon og har et positivt syn på det. Av noen få andre har jeg hørt at jeg ikke nødvendigvis trenger det og at jeg har en vakker kropp fra før, men hvis det gjør meg lykkelig og få kvinnelige former så værså god. Hvet ikke når jeg kommer til å gjøre det for jeg kommer til å spare opp selv. Men mulig til neste år kansje..
Gjest Donna Skrevet 19. april 2003 #156 Skrevet 19. april 2003 Hvis jeg får ordnet det så blir det nå til sommeren. Jeg orker ikke å gå slik lenger. Men det er så vanskelig for jeg må prøve å se om det kan gjøres når jeg har min sommerferie - og jeg aner ikke om jeg får lån engang ....så det må jeg undersøke ...men så er det jo ikke vits i å ta opp lån dersom jeg ikke får tatt operasjonen når det passer meg .....og på høsten passer det iallefall ikke - for da er det full rulle på jobben - så derfor hade slutten på juni passet meg best ........men og men og men .......da paser det ikke for min mor som jeg hadde håpet kunne stelle litt med meg etter på ...for jeg er så pysete at jeg trenger nok noen til hjelp og oppmuntring .........så lik det er nå så aner jeg ikke hvor jeg skal begynne.....blir kjempefrustrert og rotet i hodet av alt dette ...for jeg VIL så gjerne !!!!! Kryss noen fingre for meg da er dere snille - så jeg finner ut av dette ...hvor jeg skal begynne liksom ........har noen andre erfaringer rundt dette å ta ting i rett rekkefølge så setter jeg pris på deres erfaringer ...... og når får vi feriepengene? klinikken vil nok ha hele beløpet på en gang ... Noen som har erfaringer med Colosseun klinikken i stavanger??
Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2003 #157 Skrevet 20. april 2003 Hei.. Jeg skal opereres på colluseum i stvg. neste mandag.Kirurgen Ayman tror jeg han hette,virket kjempe hyggelig når jeg var til konsultasjon. Jeg også er sånn at jeg "må ha" alt i sin sjønneste orden og ha kontrollen.. min mor skal kjøre /hente meg og stelle meg (hehe) i noen dager - jeg har en sønn som tilfeldigvis skal være hos sin far rundt da - så alt ser ut til og klaffe,men er likevel "bekymra".. vil noen se det tydelig?? vil jeg takle komentarer? men jeg tror vel helst det blir som med andre rykter - folk snakker om det bak ryggen på deg og ikke tørr si det til deg direkte,men jeg må jo få si at de jeg ha "snakket om bak ryggen" har jo vært jenter med silikon som jeg er misunnelig på og syns er kjempe flotte Over til noe annet - skattepengene kommer for noen i juni - andre i aug.sept. - og jeg har tatt opp forbrukslån på 25.000 kr i banken,min mor er kausjonist siden jeg har liten inntekt nå,men verd pengene vil jeg tro Håper det var til litt hjelp virgo. *Maria*
Noravind Skrevet 20. april 2003 #158 Skrevet 20. april 2003 Hei Hei! Ta opp lån Virgo! Det er verdt pengene. Kanskje foreldrene dine kan stille som kausjonist? Jeg er i alle fall 100% sikker på at jeg har gjort det riktige, og angrer ikke et sekund på de pengene jeg brukte til dette. I dag skal jeg i selskap, og har derfor pyntet meg litt......og du verden hvor flott jeg føler meg! Endelig har jeg fått pupper, og det er en herlig følelse Har enda ikke møtt noen negative holdninger fra andre, men nå er det ikke så mange som vet det. Sa det til to butikk damer på Lindex da jeg skulle kjøpe sports-BH, og de var veldig forståelsesfull. Familien min sier jeg er stor nok til å bestemme over kroppen min selv, men det er klart mamma er småbekymret.....(er ikke alle mødre det da?). De som er negative til silikon er folk som selv ikke føler problemet på kroppen, mener nå jeg! Jenter med fullt utviklede pupper som bare kritiserer har egentlig veldig lite de skulle ha sagt! How can they know??? Tror ikke svigerforeldrene mine har merket noe :-? Har jo ikke fått giga pupper + at det ser veldig veldig naturlig ut. Venninnen min sier at hun aldri hadde klart å gjette at jeg har silikon. Så det er jo litt kjekt da! Nei jenter, jeg har bare positive ting å si om dette.... Hilsen ei som er glad og fornøyd
Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2003 #159 Skrevet 20. april 2003 Hei Noravind. Så koselig og høre du stortrives :D Lurte litt på hvor lenge siden det er? Og dine stø. og valg? Jeg er 59 kg. 170 høy og har ammet et barn.. er så usikker på hvilken stø. jeg skal velge,en ganske viktig avgjørelse Men sånn sett kan det jo bare gå en vei og det er til det bedre :D *Maria*
Gjest Donna Skrevet 20. april 2003 #160 Skrevet 20. april 2003 Hei alle sammen! Jeg har tenkt lenge på å legge inn silikon, og må si det høres fristende ut når jeg ser hvor bra dere har det etter inngrepet! Jeg har likevel noen spørsmål som jeg må ha svar på før jeg tar avgjørelsen: - Er det større risiko for strekkmerker på brystene ved en senere graviditet dersom man legger inn silikon før man har fått barn? Skinnet er jo ikke strukket ut på forhånd, og må da gjennom to perioder med "forstørrelse" ettersom de blir fylt med melk under graviditeten. - Dere som har B/C cup etter operasjonen: Blir det en rund, synlig kant over brystene, eller synker de så langt ned etterhvert at de ser naturlig ut? - Står de like mye rett i været når man ligger, selv om det har gått noen år? - Hvor lenge er de hovne før de får den størrelsen de skal ha? Som dere skjønner har jeg tenkt mye på dette, og jeg er som flere andre her litt redd for at folk skal oppdage dette. Ønsker ikke at det blir "snakk"! Glad for svar! FiaMia. Drar frem dette innlegget jeg som kom helt vekk i all min syting og klaging :oops: Det er forresten ting her jeg også lurer på .....det med strekkemrker f.eks ---jeg har en del og får lett strekkmerker ......og det med om kanten synes .....?? Og hva med soling?? farlig med sol på silikonen? Ser man så fæl ut at det ikke går an å gå med bikini på lenge? har forrsten luftet mine tanker med resten av familien ....ingen av de forstår hva jeg vil med det - og det er tungt å ikke ha de på min side ....Men de sa iallefall ikke at jeg ikke fikk gjøre det ...(hmf ..forresten er jeg nå voksen da (24)- så de kunne ikke stoppet meg tror jeg .- men det er ikke kjekt å gjøre slik hvis de er helt imot det ..for jeg kommer jo til å trenge en del hjelp av de )
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå