Noravind Skrevet 14. april 2003 #121 Skrevet 14. april 2003 Jeg var en A-cup og følte ikke at puppen sto til kroppen min. Dessuten hadde jeg en ganske spesiell form på brystene som jeg ikke trivdes så godt med. Legen min kallte det for "tubeform". Det var vel det som var hovedgrunnen til at jeg tok silikon. Synes nå egentlig små pupper er flotte jeg Men når de er så små at inegnting passer (mitt tilfelle) er det jo likevel ikke så kjekt da!
Gjest Donna Skrevet 14. april 2003 #122 Skrevet 14. april 2003 Eneste jeg synes er litt minus, er at jeg ikke får ligget på magen. De flyter ikke utover som vanlige bryster, men blir som å ligge på to baller. I tillegg er det litt pes når man jogger, de spretter hit og dit og følger liksom ikke kroppen. Må bare passe på å ha en god sports-bh. Blir vant til dette etter hvert da... Gleder meg til sommeren!! kan man ikke ligge på magen !? :o :o Og så jeg som elsker å ligge på magen .....
Gjest Lilli Skrevet 14. april 2003 #123 Skrevet 14. april 2003 :o Joda, man kan ligge på magen, jeg ble faktisk anbefalt av legen å ligge på magen. Han mente det reduserte sjangsene for å få hard kapsel da... Men jeg skulle ikke ligge på magen før alle smertene var over. Så det tar kanskje noen uker før det er behagelig å ligge på magen igjen..Hun mener kanskje at det er ubehagelig å ligge på magen?
IngerLise Skrevet 14. april 2003 #124 Skrevet 14. april 2003 Er det noen som vet om man må slutte på p-pillen når man skal ta operasjonen ? :-?
Gjest Donna Skrevet 14. april 2003 #125 Skrevet 14. april 2003 Nå sa nettopp hun Therese i BB huset - at hun ikke kan ligge på magen - og iallefall ikke på noe som er hardt - for da gjør det vondt - og hun har silikonbryster........ Må være rart å ha "noe" der liksom i veien ......... har målt opp 300 gr med ris i poser nå - og skal prøve og se hvordan det blir ..... Forresten - går det an å ende opp med en bryststørrelse som er midt i mellom .......f. eks mellom B og C - at ikke noen av de passer godt liksom? :o
Zita Skrevet 14. april 2003 #126 Skrevet 14. april 2003 Spørs hvilket merke du velger, det, Virgo, eller hvilken modell man plukker seg ut. I bh altså. Man finner alltid noe som passer.
IngerLise Skrevet 14. april 2003 #127 Skrevet 14. april 2003 Hei Virgo! Så morsomt at du også har prøvd trikset med risposer. Jeg har også prøvd dette, og det er ganske morsomt. Men de sier ris og silikom implantatene veier omtrent likt, det er vel derfor det anbefales å prøve. Men det fungerer faktisk ikke så verts - tross alt at det da blir noen klumpete pupper :D Når skal du ta operasjonen? Og hvor? Jeg skal selv ta operasjon 5.mai, og det hadde vært kjempe gøy å få høre litt fra andre som er i samme sko som meg
Gjest Donna Skrevet 14. april 2003 #128 Skrevet 14. april 2003 Ja det var rart å prøve med risposer ...jeg fyllte i 300 gram - hadde ikke vanlig bh å prøve i - bare slik polstret ..Litt klumpet ble det - men duverden så flott det ble likevel :D *ler* Såg jo plutselig "normal" ut .... Men usikker på om de ble litt for store .....fikk jo ikke gjort det så nøye siden det ikke var med vanlig BH og det ikke var så lett å få plassert posene riktig liksom Hadde håpet å få gjort det til sommeren men jeg har ikke noe tidspunkt ennå .....vet ikke om det blir en gang ... Men har skikkelig LYST altså!!! :D
IngerLise Skrevet 14. april 2003 #129 Skrevet 14. april 2003 Ja, det var deilig å endelig få følelsen av pupper. Jeg prøvde med 270 og 250, og synes det ble kjempefint. Men sånn i virkeligheten tror jeg kanskje det blir litt mye..blir spennende å se hva legen anbefaler å legge inn på meg. hvor kommer du fra forresten? Lykke til med tenkingen, jeg vet det tar tid å bestemme seg og få det unnagjort. Så ta den tiden du trenger! Det er bedre å utsette det og være 100% sikker, enn å gjennomføre det når du bare er 50% sikker og angre i ettertid. Lykke tid!
Noravind Skrevet 15. april 2003 #130 Skrevet 15. april 2003 God morgen Jeg prøvde også risposer før operasjonen, 295g siden det var det jeg skulle legge inn. Min erfaring er at det gir et litt dårlig bilde. Jeg fikk mye mye større pupper med "risinnlegg" enn det jeg nå har etter å ha fått brystprotese. Men jeg la posen rett inn under genseren. Fikk ikke plass til den i bhen, så kan jo hende derfor det ble større...?? Uansett; det er jo morsomt å prøve. Samboeren min og jeg lo godt da vi styrte på med denne risen. Den siste uken har jeg jo bare gått med romslige klær jeg slipper å ta over hodet, men i dag lirket jeg på meg en singlet. Yippi!! Så gøy det var! Har stått å sett meg i speilet og kan ikke gjøre annet enn å smile. Jeg har fått pupper! Føler meg mer kvinne enn noensinne. Dette fikk meg i strålende humør :D :D :D
Gjest Lady-M Skrevet 15. april 2003 #131 Skrevet 15. april 2003 kan man ikke ligge på magen !? :o :o Og så jeg som elsker å ligge på magen ..... Jo, man kan ligge på magen, men det er ikke behagelig. Jeg sov mye på magen før, men ikke nå lenger. Vanlige pupper blir flate når man ligger på de, ikke silikon...
Noravind Skrevet 15. april 2003 #132 Skrevet 15. april 2003 Hei Virgo! Ville bare si at jeg er enig i IngerLise. Bruk god tid på å tenke over dette med protese. Dette er jo noe man kommer til å ha hele livet, og man må nok belage seg på å skifte de ut en gang også. Så bruk tiden slik at du blir 100% sikker. I det lange løp så spiller jo et par mnd. eller noen få år nesten ingenting. Foreløpig er jeg super duper fornøyd! Angre ikke! (...men nå har det jo bare gått en uke..)
IngerLise Skrevet 15. april 2003 #133 Skrevet 15. april 2003 Hei Nordavind!!! Så flott å høre at du er fornøyd med de "nye" puppene dine, ingenting kan vel være bedre enn å vokne opp en morgen, og se at du faktisk har de puppene du alltid har ønsket deg. Det ser i hvertfall jeg frem til! (og håper det blir vellykket selfølgelig!) Du ble operert på Volvat, stemmer ikke det? Hvor la du inn protesen da? Jeg tror at de stort sett bruker å legge de inn under brystet på Klinikk Bergen (snitt under selve brystet), tror det er bare i spesielle tilfeller de gjør det gjennom brystvorten eller under armen. FOrresten, kan jeg spørre deg hvor gammel du er, og hvor lenge du har tenkt på dette med brystoperasjon?
Noravind Skrevet 15. april 2003 #134 Skrevet 15. april 2003 Hei IngerLise! Jeg fikk et lite snitt under brystet, og protesen ble plasert over brystmuskelen. Tror dette er det mest vanlige. Puppene mine har alltid vært et problem for meg. Mens alle i klassen fikk pupper skjedde det ingenting med mine. Stappet bomull i bhen for å skjule dette og trodde jeg aldri ville få meg en kjærest. Men jeg tenkte egentlig ikke så mye på brystprotese på tenårene fordi jeg hadde hørt at brystene utviklet seg frem til 20-års alderen. Fikk en herlig kjærest som jeg enda er sammen med den dag i dag, og som var glad i meg og mine små pupper. Men hva hjelper vel det når man ikke føler seg vel selv. Etter at jeg ble 20 tenkte jeg mye på dette med silikon. Det gikk så langt at det gikk utover psyken min og samboeren. Kunne ikke gå på kino en gang i frykt for å se en dame som kom til å blotte puppene. Jeg er 22år gammel, og etter nøye overveiing bestemte jeg meg for å ta en slik operasjon. De siste to årene har jeg lest alt jeg er kommet over av info + en bok på 600 sider om plastikk kirugi. Gikk også til flere kirurger før jeg bestemte meg for Volvat. 22 år er kanskje litt ungt, men jeg tror dette var løsningen for meg. Jeg orket rett og slett ikke gå rundt å være sur og lei når jeg egentlig er ei glad-jente. Spesiellt når det også gikk utover min kjære. Har faktisk prøvd samataleterapi for å styrke selvbildet mitt, mem følte ikke at dette var nok. Har følt meg som en kvinne i en fjortiskropp og ikke feminin i det hele tatt. Det gjør jeg nå! Hvor gammel er du da? Har du tenkt på dette lenge? Hvorfor vil du ta en slik operasjon?
IngerLise Skrevet 15. april 2003 #135 Skrevet 15. april 2003 Hei Noravind! Jeg har sendt deg en pm! :D
Noravind Skrevet 15. april 2003 #136 Skrevet 15. april 2003 Hei IngerLise! Har sendt deg en pm tilbake! Bare for å tilføye; Hadde som utgangspunkt en A-cup, og ønsket meg en B-cup. 295ml var perfekt til meg, men dette er veldig individuelt. Har legen sagt noe om str. til deg? Hva ønsker du?
IngerLise Skrevet 15. april 2003 #137 Skrevet 15. april 2003 Hei igjen! :blunke: Takk for hyggelig svar! Jeg har også A som utg.pkt (75A) for å være helt korrekt. Jeg ønsker meg også en B cup (ca 75B), men legen har ikke sagt noe om str når jeg var på konsultasjon, så jeg er veldig spent på hva han vil anbefale meg. Jeg har som sagt prøvd meg frem med risposer på mellom 250 og 270 g. og synes det ser helt flott ut, men er litt redd det blir for stort i virkeligheten. Dessuten tror jeg ikke legen tar inn større enn han tror er passelig for min kropp.
Noravind Skrevet 15. april 2003 #138 Skrevet 15. april 2003 Det at han ikke sa noe om str. på konsultasjonen syntes jeg var litt dumt, så det var en av grunnene til at jeg oppsøkte en annen klinikk. Men jeg har hørt at legen på Klinikk Bergen skal være flink, og jeg tror han kommer til å legge inn en str. som passer din kropp. Det er i alle fall det jeg har hørt. Tilbake til risposene, så tror jeg de gir et litt større resultat enn det egentlig blir. Av erfaring! Andre som har lagt inn like mye som meg har fått en god C-cup, mens jeg fikk en B. Veldig individuelt der også. Jeg er sikker på kommer til å finne en fin str. til deg
Gjest Diva Skrevet 15. april 2003 #139 Skrevet 15. april 2003 Hei jenter! Sorry at jeg blander meg inn. Synes det er morro å lese erfaringene deres og håper at operasjonene / grotiden går bra :D Flott at dere trives med "ny" byste Intet er som å føle seg bra : - ) Synes dere er kjempetøffe som går igjennom dette og jeg er sikker på at erfaringene deres er kjempeverdifulle for flere her:) Bare lurer på en ting,- er litt nysgjerrig serru... Dere snakker her om silikonimplantater, men jeg lurer på om det er det eneste alternativet fortiden ? Hva med saltvannsposer f.eks ? Fungerer ikke det så bra ? Er det andre typer man kan operere inn ? Ønsker alle lykke til med forestående operasjoner og rekonvalens :D Stor klem fra Diva
Gjest Lilli Skrevet 15. april 2003 #140 Skrevet 15. april 2003 Heisann, ser det er snakk om klinikk Bergen her. Tenkte bare å dele min erfaring... da jeg var konsultasjon der, husker jeg reagerte på at det ikke var snakk om noen størrelser. Men nå i ettertid, ser jeg at det spiller ingen rolle. Tror det egentlig er vanskelig for kirurgen å si at "vi kommer til å legge inn størrelse XXX på deg i dag", fordi resultatet varierer jo fra person til person. Dersom en f. eks har fått barn og ammet blir brystet "tomt" på en måte, der kan en kanskje legge inn større proteser enn i et bryst som har mye brystvev/fettvev. Sier ikke at det er sånn, har egentlig ikke peiling, men at det varierer er hvertfall sikkert. Så føler ikke at de tallene der er så veldig viktige. Er ikke engang sikker på hva jeg har fått inn heller, TROR det er 240, syns jeg hørte de snakke om det under operasjonen. Det som betyr noe er at jeg har fått de brystene som JEG trives med :D Så jeg vil anbefale Klinikk Bergen, jeg følte meg velkommen, Men må inrømme at jeg merker på de ansatte at de har gjort dette mange ganger før, alt går veldig fort og alt er rutine. Midt oppi det hele glemmer de at for den som skal opereres er dette ikke rutine i det hele tatt. Men det er jo samtidig betryggende også... tenk hvis de hadde virket nervøse og usikre!!! :o Tror ikke at det er så mange som legger inn annet enn silikon, hvertdfall ikke i Bergen. Vet ikke så mye om de andre plassene, men tror dette er mest vanlig. Alternativene blir vel saltvann eller noe nytt "som-jeg- ikke-husker-hva-heter",Tror det er noe "poly-ett eller annet" Men det var det visst lite erfaringer om siden det var så nytt... Har hørt at saltvannsprotesene har større tendens til å sprekke enn silikonprotesene og at de ikke virker så naturtro...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå