IngerLise Skrevet 8. mai 2003 #341 Skrevet 8. mai 2003 Niniel: hvor kjøpte du den sloggi sensual toppen? Den så utrolig behaglig og fin ut! Jeg bruker en sports bh fra champions nå: http://www.essentialapparel.com/cgi-bin/ex...tml&PID=1290697
Gjest Niniel Skrevet 8. mai 2003 #342 Skrevet 8. mai 2003 Den kjøpte jeg på Bystasjonen (eller Bergen Storsenter som det nå heter... ) på Cubus tror jeg det var... Den er fin, men ikke mye støtte i den som sagt. Men så var den ikke så dyr heller. Den sportsbhen du har så jo mye mer behagelig og fin ut enn mine....jaja...gidder ikke kjøpe nye nå når det bare er tre uker igjen til jeg kan bruke vanlige bher :D
IngerLise Skrevet 8. mai 2003 #343 Skrevet 8. mai 2003 Den er ganske god støtte i, og behagelige sømmer og slikt. Største problemet er som sagt å ta den av og på.. Men det går da greit med hjelp! Forstår godt at du ikke invisterer i flere sports bh'er du som straks kan begynne å bruke de nye fine bh'ene dine gleder meg jeg også
IngerLise Skrevet 8. mai 2003 #344 Skrevet 8. mai 2003 hvordan er det for dere andre opererte når dere reiser dere opp og slikt etter å ha ligget på sofaen f.eks. :-? Føles det som om det er et slags trykk mot puppene? Jeg klarer på en måte ikke å reise meg helt opp i ryggen, går litt krokete. Vet ikke hvorfor egentlig, for dersom jeg konsentrerer meg så klarer jeg det jo uten at det gjør noe mer vondt. Kanskje det er bare en refleks for å besyktte puppene..? Men uansett, det føles litt som et trykk? Noen som kjenner seg igjen? De er jo litt tyngre enn før, og trykket kommer vel litt av hevelsen og slikt også kanskje..
Liza Skrevet 8. mai 2003 #345 Skrevet 8. mai 2003 WÆÆÆÆÆ!!! :o :o det ER dubble bubble jeg har fått!!! bare ikke under puppen, men på innsiden av hver, der det skal bli kløft! er ikke mye, men nok for meg!! da må jeg ha en ny operasjon da? noen som vet hva det kommer av? ÆÆSJ, skikkelig uggen jeg nå! og skuffa... hjelper ikke me masse eksamener og erfaringer og leder i all verdens plastikkirurgiske råd, så lenge puppene ikke blir som de skal!! wwwæææ jeg var også VELDIG krokrygga, ingerlise, sikkert for å beskytte de, så det ikke skulle stramme i stingene. men ikke gå sånn, kanskje du får dubble bubble du og.. wæææ, er litt (MYE!) fra meg jeg nå! ringe klinikken med en gang i morgen!! om jeg tør...
Gjest Niniel Skrevet 8. mai 2003 #346 Skrevet 8. mai 2003 IngerLise: Jeg var også veldig krokrygget, tror det er vanlig i begynnelsen.. Det føltes ut som protesene skulle dette ut hver gang jeg reiste meg...gikk og holdt en del på puppene, følte det hjalp litt.. Liza: dette står om double bubble på implantinfo.com: Double bubble is the non-clinical terminology for when a woman with sagging breasts naturally, also has breast implants. When women with sagging breasts have a breast augmentation, a mastopexy (or lift) may also be advisable to lift as well as augment the breast. An alternative to the lift, which in many cases can cause unacceptable scarring, is to place a larger implant above the muscle to fill out the sagging skin and tissue. In such cases, the entire breast may be slightly saggy but will appear filled out. If the breast implant is placed in the submuscular position in a woman with sagging, it is possible that the implant, which is placed high on the chest under the pectoralis muscle, will look separate from the breast tissue which hangs below it. For this reason, many women who desire submuscular placement will opt for a lift to avoid the double bubble. This condition can also occur in women after they have had breast implants for a while if the breast tissue sags (such as after pregnancy) and the implant remains high on the chest. Vet ikke om noe av dette er relevant for deg? Håper du får snakket med legen din om dette i morgen, h*n har sikkert noe mer fornuftig å si enn meg..
Gjest Niniel Skrevet 8. mai 2003 #347 Skrevet 8. mai 2003 Liza: Forresten så leste jeg et sted at double bubble var veldig lett å fikse. Husker ikke hvor det var jeg fant det, har vært inne på så mange sider og lest...men uansett - hvis det er det du har, så er jo det bra at det er lett å ordne på! :D *prøver å oppmuntre litt*
Noravind Skrevet 9. mai 2003 #348 Skrevet 9. mai 2003 Uff da Liza, dette var jo ikke så kjekt. Jeg skjønner godt du er helt i fra deg. Selv hadde jeg garantert fått panikk! Er ekspert på å ta sorgene på forskudd. Men alt lar seg jo ordne.... Uansett om det er et lite eller stort problem, er man bekymret over et eller annet, så ring klinikken. Elers blir man jo bare gående rundt å bekymre seg. Dette greiene du har fått nå er helt sikkert noe legen din har vært borti før, og han vil nok kunne forklare deg hva det skyldes. Uff uff, men kjekt er det aldri... Til dere andre: Min sports-bh gnagde også mye i begynnelse. Det var skikkelig vondt og ubehagelig. Klarte ikke å gå normalt en gang... Kjøpte litt forskjellige sports-bher, men alle gnagde like mye. Nå har jeg ingen problemer med det lenger. Lurer på en ting; den der Sloggi saken, føler dere at den gir god nok støtte da?? Ser jo veldig behagelig ut. IngerLise, jeg hadde kanskje et snev av "trykk" mot brystet den første uken. Var nesten redd for å puste. Følte et press hver gang jeg beveget meg. Men det gikk fort over. Andre uken var det ikke et problem lenger, da var det bhen som gnagde og gjorde vondt. Fikk også litt vondt i ryggen av å hele tiden måtte ligge langflat i senga. Nå er det 4 uker siden, og jeg føler ikke en gang at jeg har fått nye pupper. Alt kjennes ut som før. I går vasket jeg badet, laget middag og ryddet kjøkkenet. Er ganske aktiv nå og har foreløbig ingen problemer, men nå ble jeg litt urolig etter at Liza har fått litt problemer. Kanskje burde jeg holde meg mer i ro selv om jeg føler meg frisk som en fisk...?
Gjest Anonymous Skrevet 9. mai 2003 #349 Skrevet 9. mai 2003 Hei. Jeg også fikk en "merkelig" følelse når jeg skulle reise meg opp hvis jeg hadde ligget lenge, akkurat som puppene ble mer sprengte,hehe ikke vondt men ubehagelig. På mandag er det to uker siden jeg gjorde det og syns tida går både fort og tregt , gleder meg sånn til å få av sportsbh`en!! Virgo : på klinikken tror jeg ikke de opererer når du er "våken" (jeg sov lenge før de beg. å vaske meg ),det va i hvert fall det jeg fikk beskjed om av zakaria. Og blir du kvalm når du våkner av narkosen er det bare til og si i fra så får du noe for det,det fikk nemlig jeg og det hjalp *Maria*
IngerLise Skrevet 9. mai 2003 #350 Skrevet 9. mai 2003 til dere som ble operert for en stund siden. Hvor lenge går det før arrene har grodd skikkelig, og at de bare er en rød "strek"? Klem meg
Gjest Lady-M Skrevet 9. mai 2003 #351 Skrevet 9. mai 2003 Husker ikke helt sikkert, men tok noen måneder (kanskje 6 mnd) før arret var blitt mykt og bare en tynn strek.. Jeg har snitt under brystvorten og det synes ikke i det hele tatt. 8) God helg!!
IngerLise Skrevet 9. mai 2003 #352 Skrevet 9. mai 2003 Liza: Hvor lenge er det siden du tok operasjonen, og hvor lenge er det siden problemene dine oppstod?
Liza Skrevet 9. mai 2003 #353 Skrevet 9. mai 2003 hei alle sammen, og hjertelig TUSEN TAKK for all info!! jeg hadde absolutt ikke hengepupper, de sto rett ut, som på en tolvåring som nettopp har fått bryster, en trekant i profil.. så det var nok ikke derfor protesene ble lagt over muskelen, og jeg vil IKKE ha større (går kanskje ikke heller...?) de la inn 350... ringte klinikken idag -turte nesten ikke...- og forklarte, men hun jeg prata med fortalte at det kunne skje, og kunne bli borte etterhvert.. HELDIGVIS! så da kan jeg begynne å håpe igjen sikkert derfor de ikke har kontroll før etter 3mnd. men om det ikke har blitt borte etter 2,5mnd skulle jeg ringe igjen, få en time så legen kunne se på det, og korrigere kort tid etter. det kunne også være luft, så lang tid etter. så jeg ble beroliget ja.. eller kanskje hun bare sa det for å roe meg ned?? :o men etter at jeg skrev igår kveld, kledde jeg av meg og så i speilet. det er faktisk ikke mye, mer som en skygge. men det er helt mykt å ta på, og svakt blålig.. så jeg bare håper det blir bra nå snart, helst med en gang. ble operert 3april, fem uker siden igår, så det er heller ikke at jeg har hatt de lenge eller vært gravid i mellomtiden så da håper jeg det er GOD sjans for at det blir borte innen tre uker :blunke: ettersom det var de grunnene som var mest vanlig... har egentlig sett det hele tiden, men tror kanskje det er mindre nå. i begynnelsen trodde jeg vel at det bare var vanlig opphovning, og at det ville jevne seg ut etterhvert. men nå har det jo gått såpass land tid at all hevelse burde gått ned, og da turte jeg innrømme for meg selv at det kanskje ikke hadde blitt så bra som jeg ville... mne så er det kanskje bare hevelse eller luft allikevel, som kanskje ordner seg av seg selv. kanskje, kanskje, kanskje, håpe-håpe-håpe... arrene mine derimot, er så bra som bare det! er bare en tynn rød strek, har veldig problemer med å se dem! derfor er det så forbasket om de må åpnes og syes på nytt ved eventuell korrigering...
Gjest Donna Skrevet 9. mai 2003 #354 Skrevet 9. mai 2003 Forstod ikke den engelske teksten så godt jeg. Er det slik at om brystene henger så oppstår dette oftere?? MIne henger nemlig litt ..så nå ble jeg engstelig her.
Liza Skrevet 9. mai 2003 #355 Skrevet 9. mai 2003 tror det var det ja. at det kunne oppstå om man hadde hengepupper fra før, eller om man haddehatt protesene lenge, eller vært gravid etter at men la inn, så huden ahr atrekt seg naturlig. men ikke noe av dette er tilfelle med meg, så jeg synes det er rart? bør gå bort da.. :-?
Noravind Skrevet 10. mai 2003 #356 Skrevet 10. mai 2003 Hei Liza! Det var nå betryggende å høre at det hele er normalt. 5 uker er jo ikke lenge, så det er sikkert ikke så rart at man kan ha både håvne bryster eller luft. Verre hadde det kanskje vært hvis du oppdaget det etter noen måneder :-? Jeg hadde også sånne bryster som deg....som en 12åring som nettopp er begynt å utvikle pupper. De var spisse (tubeform) og sto rett ut. Den tubeformen henger litt igjen enda synes jeg, men legen sa at jeg ville få et mer "rundere" resultat etter noen måneder, når huden har fått strekt seg mer/ vendt seg til protesen. Så det blir spennende å se det endelige resultatet. Kan jo ta litt tid...er litt utålmodig.
Gjest Trampe Skrevet 10. mai 2003 #357 Skrevet 10. mai 2003 Hei! :D Jeg var på konsultasjon i går på Nobel Clinic, fikk god hjelp. Men, jeg skal også til konsultasjon på Fornebu clinicen, er det noen med erfaringer fra disse stedene??? Prisen er jo veldig forskjellig.... 5000 i forskjell... Men, det er ikke avgjørende, resultatet er viktigst. Men, det er klart at penger også har en del å si. Er det noen som vet positive og negative sider med disse stedene? Hva er vanlig å betale? :-? Ho dama på Nobel clinic var klar over at de var dyrest... Veldig glad for svar!!!
Noravind Skrevet 10. mai 2003 #359 Skrevet 10. mai 2003 Jeg betalte 30000, men det var for anatomiske proteser. Men jeg synes ikke pris skal spille noe rolle. Tror man skal velge den kirurgen man kom best overens med, der magefølelsen var god. Tror nok de fleste klinikker er like bra jeg! Men klart...altid kjekt å høre noen med erfaring fra div.klinikker. (jeg kjenner dessverre ikke til noen på østlandet).
Gjest HellyBelly Skrevet 11. mai 2003 #360 Skrevet 11. mai 2003 Hei! Jeg skal opereres på Fornebuklinikken om to dager (!). Jeg har ikke oppsøkt noen andre klinikker, så jeg har ingen å sammenlikne med. Stort sett virker de profesjonelle og greie, men jeg ikke fått noe personlig forhold/oppfølging. De har gode garantier hvis noe går galt (mtp økonomi) og er litt billigere. Jeg har skjønt at innlegging av brystprotese er et såpass enkelt inngrep sammenliknet med andre kosmetiske operasjoner, så jeg er ikke videre bekymret. Kan godt legge inn en kommentar etter at operasjonen er overstått. Gruer meg jeg også, naturligvis! Godt å lese andres erfaringer og tanker!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå