Gå til innhold

silikon

Fremhevede innlegg

Gjest Trampe
Skrevet

Hei! :D

HellyBelly, jeg fikk også beskjed om 6 mnd av sykepleieren, jeg ble operert på Fornebuklinikken... Hvor ble du operert? Jeg trodde rett og slett at jeg hadde misforstått, har liksom ikke hørt at noen andre har fått beskjed om å vente så lenge. Venninna mi ble operert ved Nobel Klinikken og fikk ikke denne beskjeden. Jeg tenkte kanskje hun mente 6 uker. :-?

Hilsen

Trampe :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmmm...ble litt små bekymret nå jeg...for jeg har gått med spile bh innimellom en stund.. Legen min sa ikke noe om dette, bare at jeg burde gå med en bh som gav god støtte - og det har jeg jo gjort hele tiden. Hadde også trodd at om man skulle la være å bruke spile bh, så var det så lenge det var ubehagelig, men ikke med tanke på at det kunne påvirke protesen... :-?

men jeg trøster meg med at puppene mine i hvertfall ser veldig bra ut i mine øyne...og ingen spile merker har jeg fått heller :lol:

Noen som har flere erfaringer om dette?

Klem fra meg :hoppe:

Skrevet

har en venninne som ble operert i november, og brukte spile-bh i desember.

jeg fikk beskjed om å bruke sportsbh i seks uker.

MEN, veldig forskjellig info fra klinikk til klinikk, så hør på hva de sier der du skal opereres!

uansett får du med deg skriftlig info etter operasjonen, nettopp pga at man er omtåket etter operasjon.

jeg fikk ihvertfall med meg endel info, og også om hvordan operasjonen foregikk.

var på colosseumklinikken.

Gjest Donna
Skrevet

Jeg drar frem denne igjen jeg - heller enn å starte enda en ny .....spørsmålet denne gangen er :

Hvordan greide dere å vri dere unna det å løfte og å bære? Hva sier man? For når folk spør om hjelp så hater jeg å være uhøffelig og ikke hjelpe ...... :-? Men jeg er livredd noe skal gå galt - så derfro våger jeg jo ikke dette etter operasjonen. Så hva sier man? Vond rygg og kan ikke .... :forvirra: .............er ikke den litt tynn? ...Som sagt jeg er usikker ...............

Og hva forteller man til yngre søsken om dette? Jeg kommer til å være mye sammen med en svært yngre bror denne tiden - og han er jo ikke dummere enn at han vil forstå at noe har skjedd......er redd han skal tenke tanker som kreft og alt mulig rart ....tier man stille om slikt til en 12 åring?.......jeg vil på en måte ikke si det - for er redd han ikke greier å holde tett om det - men må nesten ha en historie i bakhånd ..... :-?

Skrevet
Hvordan greide dere å vri dere unna det å løfte og å bære? Hva sier man?

Du bør ha folk rundt deg den første tiden som vet at du har operert og som dermed naturlig tar hensyn og hjelper deg med løft. Selv bor jeg alene og har klart meg bra selv etter operasjonen. Var på jobb en tur igår og det gikk fint, men jeg unngår tunge løft. Snakket med legen og du kan igrunnen gjøre alt som ikke gjør vondt, og man skal faktisk være i bevegelse, så det er igrunnen mye du kan gjøre - og ganske lite du ikke kan gjøre - syns nå jeg!

Og hva forteller man til yngre søsken om dette?

Jeg har litt samme dilemma. Nesten alle rundt meg vet det. Nå har jeg for det meste holdt meg hjemme, men gruer meg til å se folk jeg ikke har fortalt det til og som jeg helst ikke vil at skal vite det (pappa, mormor....).

Det syns mer på meg enn jeg hadde regna med igrunnen - til og med når jeg har på meg hettegensere og store klær...men ønsket mitt om større bryst er større enn den eventuelle pinligheten som måtte komme av at enkelte ikke liker det jeg nå har gjort.

Du kan vel leve med at lillebror får vite det?

Klem Camille

Gjest Donna
Skrevet

Hei Camille :)

mine foreldre vet om det - og de skal hjelpe meg ...men vi er usikker på hvor mye vi skal fortelle lillebroren min ...Om det kan være mindre bra at han får vite om det ...om han vil bli mer bevisst på kropp og slikt da ....Det er jo en såkallt "sjønnhetsoperasjon".....jeg må diskutere mer med de .....Det er ikke lett å hemmeligholde det tror jeg iallefall .... :wink:

Skrevet

jeg har ikke fortalt det til noen bortsett fra samboer (selvfølgelig) og en kamerat.

jeg var hjemme i nesten tre uker, i forbindelse med påske, og gikk greit da jeg kom på jobb.

var på påskeferie hos sambos familie, måtte ha hjelp til å løfte/bære en sekk, sa bare at jeg ikke kunne bære.

grunnen til at du ikke skal løfte tungt er blødninger.

gulvvask og hagearbeid er eksempler på ting som ikke skulle gjøres de tre-fire første ukene.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg jobber med barn.jeg var på job etter en uke og sa jeg hadde fått et kraftig kink etter et barn (privat) hoppet på meg bakfra,sa legen sa jeg måtte ta det med ro i et par uker,gikk kjempefint 8)

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg har ikke fortalt det til storesøstra mi ennå og hun var på besøk etter 4 dager,hun trodde på kink i ryggen forklaringen min :wink:

(meg som skrev forrige innlegg )

*maria*

Skrevet

Jeg kamuflerte meg med hette-jakke på jobben idag...i den varmen!

Faren min har kontor rett ved....og han er et av de menneskene jeg ikke vil fortelle dette til.

Men mine er så stoooore (4 dg e. operasjonen)! Jeg er liten og sports-bh'en i 75 B er litt i minste laget....håper jeg siger ned til en 'normal' B-cup etterhvert for nå ser jeg litt vel mye puppefrid ut. Skjønner ikke åssen dere andre klarte å skjule det?? De som kjenner meg kommer garantert til å se det - og det syns jeg er så pinlig at da prøver jeg heller å komme i forkjøpet og fortelle det selv. jeg har alltid vært 'lite og nett' men nå buler det ut forran, gitt....og jeg la 'bare' inn 250 cc!

Ja, ja....jeg stolte på mange av dere ( :wink: ) og legen og gikk for teorien om at det er bedre med litt for mye enn litt for lite...he, he :roll:

Håper bare jeg venner meg til dette - og at de kanskje fortsatt er hovne og siger mer ned..

Blir de mykere og rundere etterhvert? Nå står de rett ut som to 'pyramider' ut av brystkassa....ganske komisk igrunnen (og litt fint da) men jeg håper de blir mer 'naturlige' i fremtoningen etterhvert?

:o

Skrevet

og de blir mykere og rundere ja! :D

kjenner igjen "pyramide" følelsen.. jeg ble operert 3april og de er fortsatt ikke helt myke, ikke som vanlige pupper. men det kommer vel.

jeg gikk fra 75a til ca 80c, men ingen som har sagt noe. har et par ekstremt puppefikserte jenter på jobben, de har faktisk sagt noe. men jeg bare ler det bort og skylder på bh`n...

Skrevet

Jeg fortalte det til sambo, mine søsken, mamma + stefar og tre av mine nærmeste venner. Aller viktigst var det for meg å informere mamma om hva jeg hadde tenkt å gjøre....

Andre, som min "svigerfamilie", folk på jobben eller skolen, har ikke kommentert puppene mine. De som vet sier at det er umulig å se at jeg har tatt silikon. Utenpå genseren ser det ut som fær da jeg brukte BH med innlegg.

Formen min har forandret seg en hel del etter operasjonen. Mine var også "trekantet" i begynnelsen. Dessuten er de blitt mindre også! Så bare ta det helt med ro Camille, og smør deg med en god porsjon tolmodighet :)

Gjest lilletroll
Skrevet

Nå er det gjort!! Ringte Fornebuklinikken i dag, og fikk meg konsultasjonstime!!!! Ble litt lang i maska når jeg skjønte at de skulle ha en mnds sommerferie der, for når jeg først har bestemt meg for noe har jeg det travelt... MEN time 14. august fikk jeg i allefall....så da blir det vel september operasjon på meg....Gruegleder meg som flere før meg :-? :) Nå bare håper jeg at Fornebuklinikken er et klokt valg.... :-?

Gjest Donna
Skrevet

oi kjære vene - vet ikke om jeg tør skrive mer jeg da .....vil ikke skremme deg ..... :-?

men gratulerer med time iallefall !!! :D

Gjest Poirot
Skrevet
oi kjære vene - vet ikke om jeg tør skrive mer jeg da .....vil ikke skremme deg ..... :-?  

men gratulerer med time iallefall !!! :D

Det er dag 1, og du kan allerede sitte ved pc og skrive.

Mao er det ikke det verste man kan komme ut for her i livet! :D

Selvfølgelig gjør det vondt å skjære i huden, men ikke verre enn at mange mange gjør det frivillig.

Gjest Donna
Skrevet

er bedre ! Værker under venstre bryst .....arret - det trykker ......og ellers litt i ribbena ....men ok ellers.... har sløvet litt i sengen et par timer ......håper jeg får sove nå da *ler*

i morgen kommer referat fra jeg kom inn til jeg gikk - vel og merke hvis ikke jeg blir mye vondere da.

er iallefall stolt over puppene nå ...har KLØFT til og med *ler*må kikke på den sånn av og til

:D

Skrevet

Virker iallfall som du er fornøyd, vennen, og det er det vikigste!! :D

Håper smertene blir bedre snart, da!!

NYT DINE NYE PUPPER!! :wink:

Lillian

Gjest Donna
Skrevet

Ja jeg er glad for at jeg nå har de !!! :D

Nå har jeg sovet ok i natt - men tidlig våken. <måtte opp og tisse - og var nokså stiv i kroppen. på siden av ribbenene liksom og under puppene. Da jeg satte meg opp - så måtte jeg holde på de med begge hender - for det føltes som om de skulle falle av *ler*...Nå er det tapen i ryggen som plager meg - for den KLØR !!!!!!! Er faktisk redd det er kommet utslett der bak - vet om de som reagerer på tape nemlig. Fikk ta tilsammen 4 paralgin om dagen. Tok to i går da jeg kom hjem. Begynte dagen i dag med en i 7 tiden. Har ikke spist så mye - er livredd for å måtte p ådo - for jeg er øm og orker ikke trykke :oops: og å tørke meg greier jeg heller ikke tror jeg ....så.......... :-?

Skal vi se - her kommer berettningen om "da Virgo fikk nye pupper"

Kom frem til klinikken - fikk 2 paracett og en annen pille før opr. Så fikk jeg panikk og ville ha valium - redd nålen som skulle inn i hånden. Greide til slutt å få det gjennom. :oops: Jeg fikk prøve proteser i sportsbh'en, og det ble tegnet og tatt bilder. Beholdet buksen på.

Da jeg hadde lagt mg på bordet - var jeg nervøs - for valiumen virket ikke og jeg var helt klar. De brettet buksen min litt nedover lårene - og i dag oppdaget jg at jeg er tapet på låret. Vet ikke hvorfor men min mor mener at de kan ja satt inn noe bedøvelse der.

Vel ..jeg hadde litt sånn småpanikk da de skulle ha nålen in i hånden - men det gikk. Jeg hyperventilerte litt og fikk beskjed om å puste rolig- lettere sagt enn gjort. Så fikk jeg en maske med luft å puste inn. Den smakte gummi. Jeg lå og kikket - merket at jeg såg tåkete - men jeg aner ikke når jeg sovnet ! husker ikke at jeg drømte heller.

Våknet opp av at jeg lå og jamret og klagde. Hadde sterke smerter! oppå hele brystkassen, under brystene over alt i det området. Jeg greide nesten ikke puste. Bare små gisp inn. Fikk litt panikk og begynte å hyperventilere når som ikke gjorde det bedre. de kom og snakket til meg. jeg hadde ikke kontroll i det heletatt. Begynte å grine - vet ikke hvorfor ...........tårene rant - og de lurte på hvorfor. Det var så vondt. Jeg hadde sett for megat det ville svi - men ikke den ubeskrivelige smerten.

mer følger - må poste dette nå - før tiden går ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...