Gå til innhold

silikon


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

lilletroll: joda, jeg har VELDIG gode erfaringer med operasjon og tiden etterpå, men puppene er jeg ikke fornøyd med, de er ikke som de skal, og jeg må nok igjennom en operasjon til.

det er MYE folder og bulker og klumper/kuler, antakelig har protesen bretta seg eller kirurgen har ikke laget god nok plass til dem. så han åpner vel opp og graver litt til, så blir det sikkert bra.

i tillegg tror jeg protesene er for brede, de "stanger" i hverandre, så noe kløft kan jeg bare glemme.

se på utenlandske "puppe"sider, der står det mer om sånne ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Huff da Liza :(

Mine er svært ømme nå! å gå med Bh er vondt - like så å tørke fordiktig med håndkle etter dusj .....auuuuu! men det er sikkert normalt

de er ikke harde å ta på synes jeg - tror hevelsene er på vei ned - omsider - men ennå ikke pene å se på da *ler*

Prøvde en pen blodeBH i går - C cup - da var da fine da !!! :D Jeg er jo ikke vant med å ha noe der liksom *rødme*

kan ligge deler av natten på siden- og det er deilig !!! :D

så det går fremmover - saaaakte :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Virgo ikke logget på

Ups :oops: jeg som skrev over ....men det skjønte dere kanskje *ler*

Virgo :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det går bedre med deg da? :D

mine er forsatt litt for harde synes jeg.

og størrelsen blir mindre ja...

imorgen er det tre mnd siden jeg ble operert (skal ta av tapen for godt; litt skummelt! :enig_animasjon: ) og de har krympet litt den siste tiden..

var jo så stolt av at jeg hadde fått 80c, men merker nå at det er for stort! så jeg er vel 75c/80b tror jeg. så bh`ne jeg har kjøpt er en anelse for store. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei dere,

så fint at det går bedre med deg Virgo.

Liza, jeg merker også at de har blitt mye mindre..syns du de har gått ned enda mer nå siste par ukene - eller var det mer i ukene etter operasjonen at de gikk ned?

Var/er dine litt foskjellige i utseende, fasong?

Klem Camille :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

LIZA: Å nei, må du gjøre det en gang til!! Stakkars deg!!! :cry: Hvor var det du gjorde det, igjen?? Du får den neste operasjonen gratis da, eller?? Har de gitt noen grunn for hvorfor det ble sånn??

Jeg er egentlig veldig pessimistisk av meg, og forventer nesten at det skal skje noe galt under min operasjon, men.....vet ikke hvordan jeg hadde reagert hvis jeg hadde funnet ut at jeg måtte ha en operasjon til :-? ....er jo et stort steg å ta èn operasjon synes jo jeg.

Men jeg krysser fingrene for deg!!!

VIRGO: Du må jo også være uheldig, for etter hva jeg har skjønt er det ikke mange som har hatt vondt fortsatt etter så mange dager. Bruker du fortsatt smertestillende??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg har nå fått brev med info fra klinikken der jeg skal til konsultasjonstime 4 september (de har kø, og de skal ha sommerferie... leeenge å vente!). Der står det at de vanligvis legger inn silikon via et snitt rundt brystvorten! Jeg har definitivt fått inntrykk her inne, og ellers, at det mest vanlige er et snitt under brystet!!?? Mener det var en jente her inne som har fått det gjort via brystvortene, kan noen huske hvem??

Takknemlig for å få høre litt mer fra de som har noen formening om dette....

Dina :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skal forresten du opereres Lilletroll (og evt. hvor??) ?? Har du bestemt deg for å gjøre det, eller bare nesten, som meg... :ler:

Dina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

DINA: Jeg har ikke fått operasjonsdato ennå....jeg skal opereres på Fornebuklinikken og der må man til konsultasjon før man får reservere time til operasjon, desverre. Og der har de også sommerferie :evil: Og etter å ha tittet i boka mi, så passer det nok sånn at det blir i slutten av september.....KJEMPELENGE TIL!!!! :( Jeg har bestemt meg 99%. Det eneste som kan få meg til å ombestemme meg tror jeg er hvis det skjer noe helt spesielt på den konsultasjonen. :-? Hvet ikke helt hva det skulle være, men ett eller annet..... :-?

Hvor i verden er du og tenker på dette da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er i Trondheim, Lilletroll. Føler vel litt sånn som deg, at jeg er 99% bestemt på å gjøre det... Jeg har lest omtrent alt jeg har kommet over om temaet, så jeg føler vel egentlig at jeg vet hva det dreier seg om, risiko etc... men...litt usikker likevel...! Min konsultasjon er først 4 sept., så uansett blir det nok en stund til. Det skal jo passe sånn at man kan ta fri fra jobb også da...

Kanskje vi kan holde litt kontakten, siden vi er litt på samme "nivå" når det gjelder dette??? Det hadde vært koselig!

Ha en fin helg!

Dina :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

DINA: Ja, jeg har også lest og lest og lest enda litt til :) Har jo lest igjennom ALLE innleggene her på kvinneguiden bl.a. Er så fint å kunne lese om andres erfaringer og tanker i etterkant.

Brukte du lang tid på å velge klinikk?? Jeg har begynt å tenke sånn nå at "tenk om jeg har valgt feil"....men så langt har jeg ikke sett noen negative erfaringer med Fornebu, så da håper jeg det blir tilfelle med meg også.... Vet du hvor lang ventetid det er på operasjon der du skal operere deg? Kanskje vi blir operert rundt samme tid :D Jeg har et lite barn (2 år) så jeg må operere meg sånn at det passer sånn at pappan kan være hjemme fra jobb og ta seg av henne de første dagene.....skal jo være HELT i ro de første to dagene....

Har du/skal du fortelle det til mange??

Det er bare min mann som vet at jeg skal gjøre det, og jeg har ikke tenkt å fortelle det til flere heller. Kan jo være noen som kjenner meg godt som ser det og spør, og da skal jeg jo ikke lyve, men jeg forteller det ikke frivillig:) (fordi jeg ikke synes noen andre har noe med det)

Ja, det blir koselig og spennende å følge hverandre. Min konsultasjon er altså 14. august. Lenge til det også, men tiden går fort...... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg antar at jeg må igjennom en til, er for mye folder til at jeg kan godta det! bare jeg får samme bedøvelser og sovemedisin som forrige gang skal det bare ble moro. eller; moro og moro, godt å bli ferdig med! :lol:

jeg ville IKKE tatt operasjonen gjennom brystvorta, de kan nemlig rive av melkekanaler når de tar bort brystvorta, da kan man ikke amme senere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilletroll: Jeg har ikke tenkt å fortelle det til så mange jeg heller. Er vel mer nervøs for at de kommer til å strutte sånn de første ukene, at "alle" ser det likevel...! :-? Har diskutert det masse med kjæresten min, og fortalt det til min beste veninne, ellers ingen så langt. Jeg er skilt, og har 2 gutter på 6 og 9 år. De bor annenhver uke hos meg og faren sin. Jeg må altså "time" en eventuell operasjon sånn at det blir på en "barnefri" uke...

Når det gjelder muligheten for å ikke kunne amme i fremtiden dersom de går inn via brystvortene, så er jeg egentlig ikke så bekymret for det. Er snart 34 år, og har ingen planer om flere barn... :wink: Er mer opptatt av eventuelle andre komplikasjoner ved denne type operasjon.

Dina :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Donna

Jeg merker at nå skjer det ting her ja *ler*...de er blitt mye mindre - og rundere - de strutter ikke sånn lenger ....ser mer naturlige ut ..men de er fortsatt flekkete - og veldig ømme - og ringen rundt brystvorten er veldig strukket ut synes jeg .....

Men likevel ....det går rette veien - og jeg er allerede glad i de nye puppene mine jeg *ler*..må liksom passe på de så ikke noe hender med de ....hehe :oops: ....går rundt som en prinsesse og får andre til å gjøre alt for meg ..så jeg ikke skulle komme til å gjøre noe jeg ikke burde ...... :ler::wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

Eh ....lurer på noe - når kan man ligge på magen og sove? Kan man ødelegge fasongen på puppene om man gjør det?

Jeg lå på siden allerede etter halvannen uke ...men det var det med magen da ...........

Og når får man følelsen tilbake i huden utenpå brystene? Det er nå tre uker siden operasjonen.

Vasket dere vekk tapelimen fra der det var sydd - eller satte dere bare på ny tape?

Og er det mulig å oppdrive svarte SportsBH er? ....finner ikke jeg ...eller jo - har funnet en sort på lindex men de hadde ikke størrelsen noen steder - og de var for store i skuldrene selv om jeg strammet den inn.

Former brystene seg etter BHen? jeg har bare en type - Triumph - Triaction..........og på denne så bretter liksom kanten under seg ....slik at den kommer opp på undersideden av brystene .....Cupen er for liten nemlig - men det er jo grenser for hvor mange slike dyre sportsBHer en skal kjøpe ......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HeiHei folkens!

Jeg har lest igjennom så og si alt som har blitt skrevet om silikon her. Dette har vært veldig spennende og lærerrikt for meg å lese. Det blir noe helt annet å høre hvordan jenter som har tatt silikon opplever spenningen og nervøsiteten før og etter operasjonen og hvordan alt har gått.

Jeg skal selv ta silkon den 12 August. Og dette er noe jeg har tenkt på lenge. Jeg var på konsultasjon både på Nobel Clinic og Fornebuklinikken. Jeg likte meg best på fornebuklinikken, og jeg skal derfor opereres der.. Har blanede tanker om dagen.. er både spent og redd. Men dette er vel naturlig. Er mest redd for om resultatet vil se unaturlig og falskt ut og på evt. komplikasjoner.

Årsaken til at jeg vil opereres er at jeg ikke liker brystene mine nå. De har ulik strl. Og er "underutviklet" under brystvortene..altså det er mye kortere fra brystvorten og ned til der brystet slutter en over. Og jeg ønsker litt større bryster. Jeg bruker nå en B-cup og ønsker en stor C, liten D. Er 163høy, rundt 65kg.

Noen flere som skal opereres rundt denne tiden? Hadde vært fint å få ordentlig god kontakt med noen som skal det..

_-_-_-_-_-_-_-_

Og så over til svaret til Virgo:

Jeg har følgt med på forberedelsene dine til operasjonen. Og om hvordan operasjonen gikk. Godt å høre at du er på bedringens vei! Gratulerer med nye, fine pupper!

Jeg har ikke operert, så jeg har ikke opplevd noe av det du skriver om. Men etter to konsultasjoner og lesing av mye info, så føler jeg at jeg kanskje kan svare for det.

Ang. sovingen på magen. Hvis man ikke føler ubehag ved å ligge på magen så er vel ikke det noe problem. Tror bare de fleste liker å ligge på ryggen de første ukene, og derfor man skal ligge på ryggen.

Ordentlig følelse på brystet varier veldig når kommer tilbake. For noen kan det ta et helt år. Men den kommer nok gradvis tilbake for deg :)

Brystene kan forme seg etter bh`en til en viss grad, ja. Derfor blir jenter som har tatt silikon anbefalt å bruke bh så mye som mulig selv etter lang tid etter operasjonen. Du må være forsiktig så at ikke bhen gnager på brystene, det kan skade formen. Du burde nok invistere i en større bh, det er nok prisen verdt..

_-_-_-_-_-_-_-_-_

Håper folk blir aktive i forumet her igjen! For trenger litt støtte nå!

Mvh.

Daniella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Daniella!

Jeg ønsker også at dette forumet blir litt aktivt igjen...! :lol:

Jetg skal til konsultasjon 21 august, og opereres 2 september. Veeelig spent, og litt nervøs, akkurat som deg! :wink:

Dina :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Dina!

Vi får være aktive vi to ihvertfall da! Så kommer det nok helt sikkert noen flere etterhvert :) Folk pleier å bli aktive igjen når de ser at det skjer noe her i forumet!

Hvor skal du ta silikon da? Hvor mye? Og hvorfor?

Det har vært vanskelig for familien min å akseptere valget mitt, men nå tror jeg de forstår at jeg virkelig er seriøs ang. dette, og at de er nødt til å støtte meg. Og det er jeg virkelig glad for, fordi man trenger mye støtte etter en slik operasjon. Det tærer veldig på både fysisk og psykisk!

Lykke til ihvertfall Dina :D Dette skal gå bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ble operert 3april, men ligger fortsatt ikke på mage. litt forsiktig med å ligge på side også.

og min epupper ble mye rundere og finere etter at jeg begynte med bh med bøyler igjen!

lykke til dere som skal under kniven! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen folkens :sjarmor:

Jeg har et lite spm. til dere som har tatt silikon. Setter pris på svar ifra alle som har hatt det, siden alle reagerer veldig forskjellig i ettertid av operasjonen.

Jeg skal begynne på folkehøgskole 11 dager etter operasjonen min. Jeg må da flytte til et nytt sted, som betyr mye psykisk press. Og det er veldig mye sosialt som foregår. Må også dele rom med ei ukjent jente. Siden jeg ikke kan bære noe så må jeg vel skylde på dårlig rygg eller noe slik. Kan man ikke bære en 5kgs bag engang?

Tror dere at jeg klarer dette? Er så usikker ang. dette jeg. Har jo bestemt meg på å ta operasjon, men vil vite litt hvordan jeg kommer til å ha det de første ukene på skolen.

Håper dere orker å svare.. betyr mye for meg! På forhånd takk!

Mvh.

Daniella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...