Gå til innhold

Toddler pjatt!

Grace

Anbefalte innlegg

Trimmer ikke i heletatt. Har hendt at jeg har tatt meg en spasertur med mannen, men ellers ingenting. Har slitt med kvalme og tretthet ca fra dagen jeg testet positivt, så jeg har ikke vært i form til å trene. Og nå frykter jeg for en gryende bekkenløsning, så da blir det vel ikke særlig med trim i heletatt. Men jeg håper at jeg bare er stiv etter en lang busstur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg håper jeg er en av dem som slipper den voldsomme kvalmen. Det hender jeg kjenner litt uggenhet, men det er egentlig nokså sjeldent. Krysser fingrene for at det skal fortsette sånn. :)

Ellers trimmer ikke jeg heller. Jeg er så trøtt og utslitt at jeg ikke orker noenting når jeg kommer hjem fra jobb. Kollapser på sofaen og blir der resten av kvelden. Så vidt jeg orker å lage en kjapp middag. Så trening blir det lite av, gitt..

Kykkelikokos: Hvordan kjenner du bekkenløsningen? Jeg har hatt litt vondt i venstre side noen dager nå, omtrent inni øvre del av rompeballen (litt vanskelig å forklare nøyaktig). Håper i det lengste at det bare er stivhet hos meg også, fordi jeg sitter og ligger for mye. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kjennes ca likt ut som hos deg. Jeg er på en måte stiv/støl/øm inne oppe i rumpeballen, litt i korsryggen og ligg nedover i beina.. Føles som om jeg har gangsperr på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, får håpe at det bare er stivhet vi kjenner. Jeg har IKKE lyst til å få bekkenløsning. Jeg håpte egentlig at det var for tidlig å få det allerede nå, og jeg klynger meg fortsatt fast til det håpet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt det der. Det satt i hofta, og strålte nedover beinet. Veldig ekkelt, og jeg var sikker på at det tydet på et svangerskap med bekkenløsning, men det gikk over. *krysser fingre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror nok magen er strørre enn vi vil inrømme ja... Har fortalt det på jobben og da en kollega fikk vite det idag, sa hun at hun akkurat hadde sett på magen min, men ikke turt å spørre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kjennes ca likt ut som hos deg. Jeg er på en måte stiv/støl/øm inne oppe i rumpeballen, litt i korsryggen og ligg nedover i beina.. Føles som om jeg har gangsperr på en måte.

Sånn har jeg og kjent. Men det kommer bare innimellom. Og da gjerne etter at jeg har sittet i kassen på jobb og sånn. Så håper det holder seg borte.

Men enkelte dager har jeg hatt så vondt i korsryggen at jeg ikke har greid å bøye meg. Måttet støtte meg til noe hvis jeg skulle ha noe opp fra gulvet. Men det har stort sett gått over etter en dag eller to da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det er flere som ikke orker annet enn sofasliting :fnise:

Da får jeg ikke så dårlig samvittighet. Skulle jo vært ute å bevegd kroppen litt, men det står bare *sove*trøtt*gjesp* i hodet på meg...

Ser Bippe og Kykkelikokos har litt stivhet i kroppen, krysser fingrene for at det ikke blir noe mer av det. Er redd for bekkenløsning jeg med, men har ikke kjent noe enda*gudskjelov*

Synes tida går så sakte jeg fra uke til uke. Er inne og leser om hva som skjer da, men er jo så utålmodig. Men magen er jo blitt litt større da, så noe må jo skje der inne :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som det har forsvunnet litt, så da krysser jeg fingrene for at det ikke var bekkenløsning ;) Men samtidig så synes jeg det er rart at stivheten kan komme og forsvinne så fort. Det er ikke bare bare å være gravid med disse rare kroppene som oppfører seg mildt sagt rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt vondt i korsryggen et par dager nå... Håper virkelig ikke det er tegn på begynnende bekkenløsning, allerede nå! Begynner å bli litt bekymra her.

Trener ikke noe særlig akkurat jeg heller, men jeg pleier å si til meg selv at jeg trener nok på jobb. Hender jeg går en tur hvis jeg orker. Husarbeid er jo også trening. Er fortsatt trøtt, men synes det begynner å gi seg litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med magen da, jenter? (Her må alle kroppsdeler analyseres :jepp: )

Kjenner dere noe der? Regner ikke med at det er noen som kjenner så mye bevegelse der enda, men... Jeg kan hvertfall kjenne at jeg har livmor. Veksler på litt småmurring, tyngde og at det "strekker seg". Noen ganger, spesielt når jeg er ute og går, kjennes det ut som en liten ball helt nederst v blæra. Mulig jeg har god fantasi altså.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre at det er flere som ikke orker annet enn sofasliting :fnise:

Da får jeg ikke så dårlig samvittighet. Skulle jo vært ute å bevegd kroppen litt, men det står bare *sove*trøtt*gjesp* i hodet på meg...

Hjelpes ja.. Jeg føler meg som noe av det lateste på denne jord! Og jeg burde virkerlig trent! :sjenert:

Men magen er jo blitt litt større da, så noe må jo skje der inne :ler:

Har magen din begynt å bli større? Jeg ser ingen forskjell på min, men jeg kan ikke akkurat si at den er så liten og stram fra før, så jeg vil nok ikke se noe før jeg er kommet halvveis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 + 0 i dag! :danser:

Nå lurer jeg så fælt på hvordan det står til der inne. Merker ikke stort til noe nå. Kvalmen har avtatt, nå er jeg mer uggen på generell basis og det er vel ikke noe symptom??

Jeg syns det er idiotisk at man ikke får tilbud om ultralyd i svangerskapsomsorgen før det har gått 17-18 uker, måtte jo være bedre å gi en UL i uke 12? Skulle noe være galt, er det bedre å finne det ut i uke 12 enn å komme til uke 17 med tom fostersekk for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har magen din begynt å bli større? Jeg ser ingen forskjell på min, men jeg kan ikke akkurat si at den er så liten og stram fra før, så jeg vil nok ikke se noe før jeg er kommet halvveis!

Kan jo hende den bare spiller meg et puss også. Fordi jeg vet jeg er gravid så er det jo mulig jeg slapper mer av i magen og at den da automatisk bare eser ut :fnise: i tillegg til at jeg alltid må ha noe å spise. det er jo ikke alltid jeg putter i meg sunne ting da. Er jo helt i fistel hvis jeg ikke får noe sjokoladesmak i løpet av en dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte pakke vekk alt av gamle bukser forrige uke. Nå må vi få fortalt det til familien, slik at jeg slipper å gå og holde inn magen i gravidbuksene mine.

Skal fortelle det til lillemor i dag, og så skal vi ta oss en tur til mamma og pappa i morgen. Da skal hun få æren av å fortelle det. :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 + 0 i dag! :danser:

Nå lurer jeg så fælt på hvordan det står til der inne. Merker ikke stort til noe nå. Kvalmen har avtatt, nå er jeg mer uggen på generell basis og det er vel ikke noe symptom??

Jeg syns det er idiotisk at man ikke får tilbud om ultralyd i svangerskapsomsorgen før det har gått 17-18 uker, måtte jo være bedre å gi en UL i uke 12? Skulle noe være galt, er det bedre å finne det ut i uke 12 enn å komme til uke 17 med tom fostersekk for eksempel.

Grunnen til at det er satt i uke 17-20 er fordi det er da det er mulig å sette en mer bestemt termin. I tillegg kan man jo ofte se kjønnet også, og det er det jo mange som vil.

Det har vel vært diskutert å gi UL i uke 12 også, men jeg tror mange er i mot det pga frykt for at flere tar abort om det viser seg at det er noe galt med fosteret.

Du kan jo uansett ta privat UL hvis du vil da :) Jeg vurderte det, men fant ut at det ikke var nødvendig da jeg fikk høre hjertelyden i uke 11.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...