Gå til innhold

Toddler pjatt!


Grace

Anbefalte innlegg

Jeg har vekt, men den er pakka ned et sted, så jeg vet ikke hvor den er. Og uansett så har jeg ikke veid meg på mange måneder.

Men jeg ble ikke veid på første kontroll.... Legen spurte hvor mye jeg vanligvis veier, og jeg sa 65-67 kilo. Det er ihvertfall der jeg har ligget de siste årene. Han noterte da 65 kilo som startvekt og vekt på første kontroll. Så om jeg veide f. eks. 68 kilo da jeg ble gravid så blir jo kurven min helt feil jo... Menmen. Jeg går vel opp det jeg går opp, og så går jeg forhåpentligvis ned igjen etterpå.

Hvordan går det med puppene jenter? Jeg har fått noen propper i mine tror jeg, hvite greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

He he, jeg er også mer sulten enn før. Og jeg er av den "sultne typen" - har ganske høy forbrenning virker det som - spiser et måltid, og like sulten et par timer etterpå.

Sånn er jeg også.

Ang. puppene som det ble spurt om her, så er de veldig ømme, spesielt brystvortene. Hvis jeg f.eks nyser så får jeg vondt i brystvortene :fnise:

Det hvite greiene er vel kanskje at puppene gjør seg klar for melkeproduksjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men etter det jeg har hørt så er det ikke vondt å bli klipt fordi man er såpass nummen fra før av, i tillegg så er det ofte bedre klippe for å ha mer kontroll, enn at man plutselig revner veldig mye.

Ikke vondt å bli klippet i det hele tatt! Jeg hadde det så vondt fra før, at jeg merket ikke klippingen i det hele tatt. Hadde legen hogget av meg en arm eller et bein, hadde jeg nok ikke merket det heller. ;)

I dag duppet jeg av på en konferanse. :plystre: Jobbet til klokka var 1:30 i natt og følte meg ikke fresh når klokken ringte 06:00.

Og foredragsholderen var så treg, så treg... Uff. Tok seg fint ut. Journalisten sover på jobb. :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen min synes definitivt! Har ikke gått opp noe, så jeg tenkte at om jeg tok på meg en tunika når jeg skulle treffe noen kjente idag, så ville det gå fint. På vei dit så jeg meg i butikkvinduer, og så med en gang at det ikke hadde hjulpet... Når jeg traff den første så så hun med en gang ned på magen min, så jeg skjønte at det ikke hadde hjulpet med tunika nei... Hun sa ingenting da, turte vel ikke der som det bare hadde vært fett :fnise: Resten av kvelden prøvde jeg å skjule magen bak veska, eller være sittende :ler: Godt jeg ikke trenger skjule det stort lenger nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst til å høre hjertelyden til fosteret. Har dere gjort det? Hvordan får jeg gjort det? Ringer jeg legen å spør? Jeg var på første kontroll for 2,5 uke siden og da nevnte hun ingenting om det. Jeg har ikke lyst til å vente helt til UL i november før jeg får vite at det er et hjerte der inne som slår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle avdelingene på jobb har hatt felleslunsj i dag. Og det er tydelig at skravledama har delt sine mistanker med de fleste for det som skjedde når jeg møtte folk, var at de sa hei til meg før blikket gled ned på magen min.

Så jeg deltok i vinlotteriet bare på trass. Tenkte som så at nå er sikkert den ene gangen jeg vinner. (hvilket jeg ikke gjorde, selvfølgelig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får vi ikke høre hjertelyden før etter ordinær UL. Det er gyn.avd på sykehuset som har forbudt alle leger og JM her å høre etter hjerte tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var jeg på GU og så fikk jeg en kjapp innvendig UL :hoppe:

Hun fikk innmari dårlige bilder, det gjorde dem på både innvendig og utvendig UL i siste svangerskap og så livmora mi er nok ekstra godt polstra :sur:

Uansett, etter en stund mente hun at hun fikk et greit nok bilde til å måle litt, og det passa med 7+2, og hun mente at min egen utregning på 25. april ikke var så dum.

Og så begynte hun å romstere litt igjen.....og etter en stund sier hun: Ja, jeg klarer ikke å se det klart, men jeg mener at jeg ser to hjerter her inne :dåne: Hun romsterte litt mer, men fikk ikke noe klarere bilde. Så med forbehold mente hun at hun kanskje hadde sett to, men hun var veldig usikker og ville egentlig ikke si hverken det ene eller det andre..... Nåja, det vil nå den ordinære UL'en vise.

Jeg er bare så glad det sto til liv der inne jeg :juhu:

Og hun mente absolutt at dette kom til å gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var jeg på GU og så fikk jeg en kjapp innvendig UL :hoppe:

Hun fikk innmari dårlige bilder, det gjorde dem på både innvendig og utvendig UL i siste svangerskap og så livmora mi er nok ekstra godt polstra :sur:

Uansett, etter en stund mente hun at hun fikk et greit nok bilde til å måle litt, og det passa med 7+2, og hun mente at min egen utregning på 25. april ikke var så dum.

Og så begynte hun å romstere litt igjen.....og etter en stund sier hun: Ja, jeg klarer ikke å se det klart, men jeg mener at jeg ser to hjerter her inne :dåne: Hun romsterte litt mer, men fikk ikke noe klarere bilde. Så med forbehold mente hun at hun kanskje hadde sett to, men hun var veldig usikker og ville egentlig ikke si hverken det ene eller det andre..... Nåja, det vil nå den ordinære UL'en vise.

Jeg er bare så glad det sto til liv der inne jeg :juhu:

Og hun mente absolutt at dette kom til å gå bra.

Å så spennende!!!!! Tenk om du venter to?!

Jeg har min første legetime om ei og ei halv uke. Det er hos min nye fastlege og jeg håper hun har UL. Hadde vært fint å se om det er liv der inne, da slapper jeg nok litt mere av frem til den private UL'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så begynte hun å romstere litt igjen.....og etter en stund sier hun: Ja, jeg klarer ikke å se det klart, men jeg mener at jeg ser to hjerter her inne :dåne: Hun romsterte litt mer, men fikk ikke noe klarere bilde. Så med forbehold mente hun at hun kanskje hadde sett to, men hun var veldig usikker og ville egentlig ikke si hverken det ene eller det andre..... Nåja, det vil nå den ordinære UL'en vise.

Jeg er bare så glad det sto til liv der inne jeg :juhu:

Og hun mente absolutt at dette kom til å gå bra.

Tenk om du har to stykker inni der da! :rødme: Jeg tar det liksom som en selvfølge at det bare er en..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To! :overrasket:

Da hadde ikke jeg gått ut av stolen før jeg hadde fått bekreftet den ene eller det andre! Da jeg var på UL i uke 8 sa gynekologen min også at hun mente det hadde vært to der inne. Hun så rester av noe som ikke var blitt utviklet og den som var igjen hadde veldig kraftig navlestreng. Jeg må si jeg var overlykkelig over at det bare var 1 igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun prøvde og prøvde for å få fram begge, men hun så bare det som så ut som to ulike hjerteslag. Så hun mente de evt kunne ligge bak hverandre.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To??!!?? Oioioi!!! Tenk så moro det da!!! To til prisen av en! :ler:

Jeg har bare en her inne. Hørte hjertelyden på innvendig ul i uke 11. Kanskje jordmor finner den på kontroll, skal dit om ei og ei halv uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så moro hvis det er to da! Og litt skummelt også, antakligvis ;)

Hos meg er det i alle fall bare en. Tenker det holder i første omgang...

Er fortsatt trøtt. Har ikke kommet noe ut av puppene mine ennå, men de er blitt MYE større. I starten var de veldig ømme, men nå er det litt bedre. Har gått fra B til C - cup i BH allerede, lurer på hvor dette ender! Og brystvortene er blitt større! Rare greier det der...

En positiv ting er at jeg endelig så og si er blitt kvitt mine plagsomme "menssmerter" som plaga meg i begynnelsen. Nå kjenner jeg bare et stikk nå og da.

Var i byen med ei venninne i dag, og fikk kjøpt meg to nye gensere, ikke mammaklær, men sånne som allikevel er vide under bysten - moten nå for tida er jo som mammamote! Så da slo jeg like godt to fluer i en smekk. Trengte nye gensere og - synes jeg stort sett har enten arbeidsklær eller joggedress...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt privat ultralyd. Ringte i dag, og fikk time allerede nå på onsdag! Jeg er så hoppende glad :hoppe:

Jeg er så glad for at jeg skal få vite hvordan alt står til før jeg forteller hele verden at jeg er gravid. Jeg er nå 11 uker på vei (12 uker førstkommende søndag), og foreløpig vet ingen andre enn mannen min at jeg er gravid.

Kryss fingrene for meg på Onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg skikkelig støl i hoftene og baken, uten at jeg har gjort en dritt som tilsier at jeg skal være det... :kjefte: Kjennes ut som om jeg har vært på fjelltur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...