Gå til innhold

Toddler pjatt!


Grace

Anbefalte innlegg

I dag er jeg skikkelig støl i hoftene og baken, uten at jeg har gjort en dritt som tilsier at jeg skal være det... :kjefte: Kjennes ut som om jeg har vært på fjelltur..

Mye sitting kan også forårsake stølhet. Skal ikke være greit å være gravid :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes visst noen puter som skal gjøre det bedre å sitte. Jeg husker ikke hvor jeg så dem.. Men du sitter vel kanskje i bil du? Da er det kanskje litt vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner litt vondt i korsryggen nå og da... Men sitter heldigvis svært lite på jobb. Tror det hjelper å feks ta seg en spasertur hver kveld (så sant man orker selvfølgelig, vet hvordan det er med trøtthet mm), særlig hvis man har en stillesittende jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet... Er t.o.m sykemeldt pga. trøtthet (trøtt, sliten og generelt uvel), så jeg vet hvordan du har det! Jeg sover et par timer på ettermiddagen, legger meg klokka ni, og føler meg aldri uthvilt. Trodde en stund jeg sov for mye, og prøvde å sove "normalt" (7-8 timer hver natt), men da holdt jeg på å sovne på jobben.. Tror nok man skal ta kroppen sin på alvor ift søvnbehovet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøver å holde meg på jobben.. Men i natt sov jeg grusomt dårlig og hadde veldig vondt i magen.. Men "heldigvis" så gikk det over i syv tiden, så jeg kom meg på jobb..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stort sett holdt meg på jobben jeg også - det er jo det beste - ikke så moro å gå hjemme å slenge... Men nå kjenner jeg at jeg ikke orker. Sov 11 timer i natt og er trøtt nå. Vet at jeg ville ha gjort en særdeles dårlig jobb nå, og da er det bedre å holde seg hjemme. Har vært på jobb hele tida ellers, bortsett fra tre dager i uke 8 da jeg hadde en liten blødning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det er flere enn meg som er trøtte. Føler ikke jeg orker noe etter jeg kommer hjem fra jobb. Selv om jeg sitter stille hele dagen (har kontorjobb), så blir jeg utrolig sliten. Spesielt i hodet, men det gir utslag i hele kroppen. Føler jeg sitter og gjesper hele ettermiddagen og kvelden. Dessuten legger jeg meg i ti- halv elleve-tida hver kveld, og det er ulikt meg som egentlig ikke trenger så mye søvn. :Gjesp:

Ellers var jeg og mannen på UL i dag, og vi fikk se et perfekt og levende foster! :hoppe:

Jeg ble satt fire dager tilbake, slik at jeg nå er 8,5 uker på vei. Ny termin er 18 april.

Det var forresten veldig spesielt å se, og helt fantastisk å tenke på at det var barnet vårt vi så som en klump på skjermen. Vi kunne også se et helt tydelig hjerte som banket og slo.

Mannen var så stolt som en hane, og han måtte ha med seg bildeutskriften for å vise frem på jobb. Han var så søt, og jeg ble så glad av å se ham sånn! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er de magiske 12 passert og hjertet til Kengubarnet banket som bare det hos legen. Er veldig lettet og svever på en rosa sky idag. Måtte feires med innkjøp av en sparkebuksa :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bippe: Så moro med ultralyd! Jeg fikk også ultralyd i uke 8, og har bilde av en bitte liten baby. Jeg fikk akkurat som deg se det bankende hjerte, det er veldig stort.

Eeyore: Gratulerer med 12 uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg også lyst til å dra på ultralyd! Var du på privat klinikk Bippe? Vi har jo nesten lik termin vi da, men vi får se hva de sier etter en ultralyd.

Jeg skal ikke noe før 08.10 når jeg er 12 uker på vei, da skal jeg til legen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så morsomt å lese om alle sammen her, så spennende å følge med på noe når jeg er i samme situasjon:)

Idag fortalte jeg til sjefen at jeg er gravid, men at jeg ikke ville at andre skulle vite det enda. Vil jo vente til etter uke 12 hvis mulig. Jeg bare føler at "alle" ser på magen min, men det er sikkert bare noe jeg innbiller meg.

Var jo litt spent på å fortelle dette da, siden jeg har vært i jobben siden 1.august, men han var så grei. Og fortalte at dette har ingenting å si for videre arbeid, har vikariat frem til jul.

Så da ble jeg utrolig lettet. Måtte jo fortelle det nå, siden jeg må bruke to av arbeidsdagene, 4 og 5 oktober, for at jeg skal komme meg på min ultralyd privat. Tida går jo så fort, er jo allerede kommet til lønningsdag i septemper....

Var det for tidlig å fortelle dette kanskje????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det var ikke for tidlig. Fortalte min sjef da jeg var 10+ett eller annet. Hun satte stor pris på å få vite tidlig, og hun har ikke sagt det til noen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nok fortelle det snart jeg også, tror det er mange som lurer, siden jeg har vært sykemeldt to ganger. En kollega hadde t.o.m spurt mannen min om jeg var gravid... Han sa nei da. Men det kommer nok snart for en dag ja! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fortalte det med en gang jeg ble sykemeldt, som var i uke 7 eller noe. Synes det er greit å være åpen og ærlig rundt det med lederen min. De finner jo ut av det etter hvert uansett, så jeg synes det er greit å gi dem fordelen av å vite det først på arbeidstedet, og som sagt tidlig. De trenger jo tid ti å forberede seg på at jeg blir borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortalt det til to på jobben min, så skjønner de hvorfor jeg ikke orker å ta på meg så mye. Men ikke til sjefen enda, for han er sykemeldt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi begynt å fortelle det til hele verden. Jeg var på innvendig ultralyd i dag, og alt sto bra til. Jeg så et bankende hjerte, fingre, armer, ben, et ansikt... Kjempeartig! Så da syntes vi det passet bra å fortelle det til verden. Terminen min er flyttet til 28. Mars, så jeg er uansett 12 uker på vei om to dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til jordmor neste onsdag, og da er jeg nesten 12 uker (minus en dag). Da kan vi snart begynne å fortelle det til folk. Jeg synes det er greit å vente litt, i tilfelle det går galt, har ikke lyst til å fortelle ymse omgangsvenner og naboer at jeg har hatt en SA liksom... Men slikt må jo folk bestemme selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...