Gå til innhold

Toddler pjatt!


Grace

Anbefalte innlegg

Ojojoj. Nå er jeg stappmett. Tjuvstartet med middagen, mannen er ikke kommet hjem engang. Hehe. Var så sulten. Får skylde på graviditeten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja nå skal jeg slenge meg foran tv`n og se på fotballkamp. da har jeg en unnskyldning for å spise litt potetgull :skratte:

har hatt lyst på det så lenge nå, men klart å holde meg unna. Nå går det ikke lenger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett på Jordmødrene, og når jeg så de sprøytene som de brukte! :dåne: jeg vil IKKE!

Endret av ~Mocca~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pluss at riene stopper opp og man må få ri-fremkallende, og det er (etter hva jeg har hørt av epidural-fødende) vanskeligere å presse ut ungen. Smertestillende er ikke et alternativ for meg med mindre det blir en vanskelig fødsel/komplikasjoner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pluss at riene stopper opp og man må få ri-fremkallende, og det er (etter hva jeg har hørt av epidural-fødende) vanskeligere å presse ut ungen. Smertestillende er ikke et alternativ for meg med mindre det blir en vanskelig fødsel/komplikasjoner...

Det er vel ikke alltid tilfelle at riene stopper opp? De KAN stoppe litt opp en stund. Hun ene som fødte på jordmødrene i går hadde jo en utrolig rask fødsel når den først satte i gang. I slike tilfeller som hennes, så tror jeg det kan være godt å få epidural og få sovet litt. Noen ganger drar fødselen ut i lange drag før den setter skikkelig i gang, og da kan det nok være lurt å få hvilt seg litt mellom slagene.

Jeg kommer i hvert fall til å holde mulighetene åpne for epidural, men det er ikke dermed sagt at jeg har bestemt meg på forhånd.

Hun lyse jordmoren provoserte meg forresten voldsomt i går.. Makan til hyklersk kjærring "alle ska ha det så behagelig i dag".. Ja, du får slutte å ta smertestillende for nakken din også da, tenkte jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener også at alle skal ha det behagelig i dag, meg selv inkludert. Og så lenge man kan få til det uten å skade noen syns jeg det er helt topp!! Så jeg er enig med henne jeg da.... Men jeg så ikke programmet, så jeg har ikke fått med meg tonefallet.

Tror det viktigste før fødselen er å ikke planlegge hvordan den skal gå. Jeg ville f.eks. ikke ha epidural pga nåla, men gjerne annen smertestillende. Fødselen gikk så raskt at jeg fikk ikke noe, men jeg skal love at jeg etter et par timer skulle gitt mye for å få epidural - hva er vel nåla i forhold til alt annet. Det beste er å la kroppen ta over, være sikker på alternativene så man kan styre underveis, og støtte seg til fagfolka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på bokhandelen og kjøpt meg "svangerskapet, uke for uke".. Leser om fødsler og sånn nå. Lystgass, akupunktur og basseng frister for min del... Spesielt det å kunne ligge i vann føler jeg at er mest viktig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke at epidural er et dårlig alternativ, sikkert mange det funker bra for, men de jeg har prata med, synes ikke det funka bra. Folk er som kjent forskjellige.

Jeg har ikke en bestemt oppfatning av hvordan jeg vil ha det, men for meg tror jeg det er best uten smertestillende så langt det er mulig. Men holder selvfølgelig alle muligheter åpne! Men jeg tror også det er litt som de sa på det programmet også, at mye kommer an på innstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener også at alle skal ha det behagelig i dag, meg selv inkludert. Og så lenge man kan få til det uten å skade noen syns jeg det er helt topp!! Så jeg er enig med henne jeg da.... Men jeg så ikke programmet, så jeg har ikke fått med meg tonefallet.

Tror det viktigste før fødselen er å ikke planlegge hvordan den skal gå. Jeg ville f.eks. ikke ha epidural pga nåla, men gjerne annen smertestillende. Fødselen gikk så raskt at jeg fikk ikke noe, men jeg skal love at jeg etter et par timer skulle gitt mye for å få epidural - hva er vel nåla i forhold til alt annet. Det beste er å la kroppen ta over, være sikker på alternativene så man kan styre underveis, og støtte seg til fagfolka.

Jeg synes hun viste en negativ innstilling til de som valgte å bruke smertestillende. Slikt synes jeg er utrolig nedlatende av en jordmor å si. Glad jeg slipper å få henne som jordmor, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hun viste en negativ innstilling til de som valgte å bruke smertestillende. Slikt synes jeg er utrolig nedlatende av en jordmor å si. Glad jeg slipper å få henne som jordmor, for å si det sånn.

Jeg synes også det var dumt å si det på den måten, på tv. Men samtidig tror jeg hun inkluderte seg sjøl da hun sa at "vi er blitt en gjeng med pyser alle sammen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg fikk med meg at hun sa det. Men jeg synes likevel at hun var provoserende. Jeg likte henne rett og slett ikke. Hun virket som en person jeg ikke ville kommet overens med.

Hun med mørkt hår virket som en topp jordmor. Så mest til henne i forrige program, tror ikke hun var noe med dette programmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, jeg fikk med meg at hun sa det. Men jeg synes likevel at hun var provoserende. Jeg likte henne rett og slett ikke. Hun virket som en person jeg ikke ville kommet overens med.

Hun med mørkt hår virket som en topp jordmor. Så mest til henne i forrige program, tror ikke hun var noe med dette programmet.

Ja, henne likte jeg og! Liv tror jeg hun het... Var det ikke det? Virka veldig hyggelig i alle fall, og flink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende :) Det var godt å få snakket med en jordmor for meg i hvert fall. Jeg har vært hos en udelig lege. Jordmor kunne svare meg på alt jeg lurte på, og informerte om mye jeg ikke fikk vite hos legen. Og så fikk jeg høre på hjertelyden :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...