Gå til innhold

Toddler pjatt!


Grace

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kan jeg spørre om hvordan den foregår? Lurer på å bestille meg en time.

Du sitter i en vanlig GU stol og legen fører en tynn stav inn i skjeden din for å komme helt inntil livmorhalsen. Det er ikke vondt eller ubehagelig og det tar ikke lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner det å bli noen år siden jeg har vist "afrika" for andre enn samboeren min.. Så det kommer til å bli litt rart igjen. Når jeg tok undersøkelser før, og ikke var i fast forhold så var det liksom ikke noe wow! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner det å bli noen år siden jeg har vist "afrika" for andre enn samboeren min.. Så det kommer til å bli litt rart igjen. Når jeg tok undersøkelser før, og ikke var i fast forhold så var det liksom ikke noe wow! :fnise:

Haha. Afrika, den var ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos jordmor på mandag, fikk høre hjertelyd. Det var så flott... Ikke like gøy som å se babyen men stort likevel..

Og jeg har lagt på meg 4 kilo!!!

Enda jeg syns jeg har vært så flink med maten i det siste...

Men jordmor mente det ville være mye mindre vektøkning til neste gang så jeg håper hun har rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var hos jordmor på sykehuset i dag, og fikk se ultralyd av babyen. Alt ser foreløpig fint og normalt ut, det så ikke ut til at den hadde tatt skade av medisinene (som er grunn til at jeg får UL og jordmortime på sykehuset). Er 11+6 i dag, og babyen var 5,3 cm! Ganske stor da iflg. det jeg har lest om lengder. Fikk utvendig ultralyd for første gang, babyen har beveget seg godt over bekkenet på rekordtid :) Før helga kjente jeg ingenting, og så plutselig kom det noe hardt over bekkenkanten. Vi så på skjermen at babyen hadde hode, bein og armer, t.o.m fingre! Og så lå den og sprella og sparka med beina. Kjempegøy å se. Fikk time til ordinær UL også, den 30. oktober. Da er jeg 17-18 uker på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:gråte: Jeg blir så fortvilet.. Nå kom det ut masse lyyyse rødt/rosa utflod. Legekontoret var stengt og jeg ringte sykehuset. Hun sier at det er jo ikke normalt, men jeg må bare se ann hva som skjer.. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:gråte: Jeg blir så fortvilet.. Nå kom det ut masse lyyyse rødt/rosa utflod. Legekontoret var stengt og jeg ringte sykehuset. Hun sier at det er jo ikke normalt, men jeg må bare se ann hva som skjer.. :tristbla:

Huff :( Håper ikke det er noe farlig. Det er jo mange som blør uten at det betyr noe spesielt. Da gjerne når de egentlig skulle hatt mens.

Krysser fingre og tær for deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:gråte: Jeg blir så fortvilet.. Nå kom det ut masse lyyyse rødt/rosa utflod. Legekontoret var stengt og jeg ringte sykehuset. Hun sier at det er jo ikke normalt, men jeg må bare se ann hva som skjer.. :tristbla:

Huff da! Skjønner godt at du blir redd, det ble jeg og da det skjedde med meg, men desverre er det ingenting man kan få gjort, annet enn å vente... Utrolig frustrerende. Husk at det er normalt å få litt blødninger fordi slimhinnene er så skjøre - det trenger ikke bety at det er noe galt.

Håper det går bra med deg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:gråte: Jeg blir så fortvilet.. Nå kom det ut masse lyyyse rødt/rosa utflod. Legekontoret var stengt og jeg ringte sykehuset. Hun sier at det er jo ikke normalt, men jeg må bare se ann hva som skjer.. :tristbla:

:kose:

Trenger ikke bety noe. Små blødninger i begynnelsen av svangerskapet er veldig normalt og noe mange vil oppleve. Husker ikke helt hvor stor andel som opplever det, men det var mange.

Jeg hadde blødninger med førstemann og ble helt fortvilet.

Dro på legevakta og fikk UL, der var alt i orden.

Det kan være at du skulle hatt mensen på denne tiden her, hadde du ikke vært gravid for eksempel. (Det var tilfelle hos meg. I tillegg lå fosteret slik til at det dyttet ut restene av gammel mens når det vokste sa legen)

Skjeden blir jo også mer sensitiv under graviditeten. kanskje er det et lite blodkar som har gått i stykker og blandet seg med utfloden.

Så lenge du ikke har magesmerter og kramper er nok alt i skjønneste orden!

Men du kan jo ta en tur på legevakta og insistere på UL eller ringe fastlegen i morgen tidlig. De skal ha lommer for å ta i mot sine pasienter når det gjelder noe akutt.

(Men ring så tidlig som mulig, disse timene går fort)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar jenter..

Jeg føler det at siden blødningen er rosa så er det ikke sååå ille. Har ikke vondt i magen, puppene er fortsatt ømme.

Kommer til å dra til legen imorgen tidlig og få de til å sende meg til noen som har ultralyd. Legen min åpner klokken 0830, og når jeg var der sist uke så sa hun at de la ut noen akuttimer hver dag.

Ringte sykehuset i ste, fikk beskjed om å se det ann, ble det værre så fikk jeg gå til lege eller legevakt og bli sendt videre til de.

Roet meg endel med at fosteret kanskje presser ut gammelt mensblod. Men det er liksom ikke rødt, det er rosa.. Akkurat som om det kan være pittelitt blod sammen med masse utflod, slik at det blir rosa..

Jeg er så redd for at om jeg drar på legevakten, så at de vil nekte med ultralyd, eller at legen også vil gjøre det.. Jeg kommer til å begynne å grine da! Jeg vil bare se ett hjerte som banker, eller ingenting. Det er uvissheten som er den værste, værre om jeg skal få beskjed om at det er dessverre dødt. Da VET jeg ihvertfall!

Edit; jeg skulle hatt mensen for 1,5 uke siden om alt stemte. Og jeg har ikke hatt sex med sambo på noen uker heller.. Så det kan ikke ha laget noe rift..

Endret av ~Mocca~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, ~Mocca~.

Bare noen ord som kanskje kan berolige deg litt. Hadde også lignende utflod da jeg var ca 6 uker. Fikk mast meg til AHUS også pga de smertene jeg hadde tidligere. Hadde forberedt meg på d værste og satte igjen gubben på gangen, da jeg skulle inn til UL. Han ble fort ropt inn for å se på den lille m bankende hjerte!

Så ikke ta sorgene på forskudd, men hyl deg til UL, hvis d gjør deg roligere.

Nå fikk jeg litt brunt på papiret i helgen og har bestilt privat UL igjen. Jeg prøver å tenke positivt, men jeg må bare sjekke for å få d ut av hodet. Ikke lett å kose seg m graviditeten nå i starten, men jeg prøver så godt jeg kan. Er nesten sånn at d er helt greit å være kvalm og sliten, for da kjenner jeg meg mer gravid. Og puppene får lov å bare være i veien nå (selv om jeg ikke kan skilte m de største i gata....)

Lykke til! :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også opplevd blødninger. Slimhinnene er svakere nå som du er gravid, så det er slettes ikke uvanlig! Håper alt går bra med dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror jeg må gå ned på legekontoret og grine meg til en ultralyd imorgen. Ringte til Ahus, men hun sa at legen eller legevakten måtte sende meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kommer til å knekke sammen om jeg ser ett bankende hjerte, om jeg får ultralyd..

Jeg hadde skikkelige menssmerter natt til tirsdag for en uke siden. Etter det har mamma vært dritbekymret, for hun har selv mistet endel ganger.. Så hun tror jeg vil nesten være den som blir mest lettet om det går den rette veien..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over til noe helt annet:

Regner dere fra første dag i sist mens, når dere sier hvor langt dere er på vei? Altså hvor langt du er på vei, eller hvor gammelt fosteret er? Ser at du ~Mocca~ har en ticker. Viser den fosterets uker eller regner den mammas uker? Jeg blir helt surrete av disse ukene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...