Gå til innhold

Toddler pjatt!


Grace

Anbefalte innlegg

Jeg var på UL i dag! Fikk innvendig ultralyd. Kunne t.o.m se det lille hjertet slå! Og så fikk jeg med meg et bilde. Babyen min er 1,8 cm lang! Jeg gleder meg så ekstremt til å bli mamma, men er jo litt redd for å miste også. Trøster meg med at risikoen blir mindre og mindre. Skal slippe jubelen løs og fortelle det til alle som gidder å høre når jeg har nådd 12 uker!

Er du i uke 8 nå?

Mener å ha hørt at risikoen er betraktelig mindre for å miste hvis du har sett et bankende hjerte i uke 8 :)

Jeg er i uke 10 + 3 i dag. Skal til jordmor for første gang på onsdag i neste uke. Da er jeg 11 + 1. Håper på å få tatt utvendig UL rundt uke 12.. Men vet ikke om jordmor vil det da.. Jeg vet ikke om jeg orker å bestille privat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, er i uke 8+1. Håper det du skriver om hjertet stemmer! Ble i alle fall bitte litt mindre bekymra nå. Man må jo tenke positivt.

Jeg fikk henvisning fra fastlegen min til gynekolog for å få innvendig UL. Har vært plaga med en del "menssmerter" og var bekymra for om det var noe galt. Legen beroliga meg med at dette er veldig vanløig (jeg hadde aldri hørt om noe sånt før), men legen sa hun kunne henvise meg til gyn. for at jeg skulle kunne slappe av litt. Jeg tror dette går bra, jeg. Må jo bare tro det, ellers blir man jo gal... :smile:

Du får ha lykke til hos jordmor da. Kan hende du får ta UL der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menssmerter har jeg ofte, så det tror jeg ikke du skal bekymre deg for nei. det er jo mye som skal vokse og strekke seg inni der :)

Jeg håper jeg kan få ta UL, det er på sykehuset og hun er sånn "overjordmor" eller hva det nå heter. Sjef for alle jordmødrene i Buskerud. Mannen kjenner henne privat, og ble faktisk unnfanget av henne selv ;) Så jeg håper hun skal være litt ekstra grei med oss og bevilge UL ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi... Unnskyld, jeg bare MÅTTE kommentere denne...

Var jordmoren med på befruktingen (unnfangelsen) av mannen din??? Hun må være en veeeldig god venn av familien da :)

Måtte le litt når jeg leste det bare - ikke meningen å pirke, jeg regner jo at du mente at hun tok i mot han når han ble født... Hehe ;)

Ellers kan jeg bare berolige deg, Imli, med at menssmerter visst er veldig vanlig. Jeg har hatt en god del av det, skikkelige vonde "anfall", men legen sa det var fordi jeg hadde litt bakovervendt livmor og det da var litt mer smertefullt når den skulle oppover i bekkenet. Men det ga seg i uke 8-9, så vi får håpe at du snart er over det du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi... Unnskyld, jeg bare MÅTTE kommentere denne...

Var jordmoren med på befruktingen (unnfangelsen) av mannen din??? Hun må være en veeeldig god venn av familien da :)

Måtte le litt når jeg leste det bare - ikke meningen å pirke, jeg regner jo at du mente at hun tok i mot han når han ble født... Hehe ;)

:ler: Jeg stusset på den selv også.. Unnfangelsen, ehhh?... :ler:

Godt at svigerforeldrene dine klarte seg uten da.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe. Mulig hun satt i naborommet i såfall ;) Hun kjenner i hvert fall svigers godt. Hehe. Men forhåpentligvis ikke så godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Mulig hun satt i naborommet i såfall ;) Hun kjenner i hvert fall svigers godt. Hehe. Men forhåpentligvis ikke så godt!

:ler: Ja da er man jammen trygg på at man gjør alt riktig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med mars/april-mammaene?

Selv var jeg veldig kvalm om morgenen i dag, men det gikk fort over. Nå har jeg rydda og vaska huset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ikke antydninger til symptomer. Eler, jo hormonene flyr vilt så humøret er rett og slett ustabilt. Ellers er det en øm brystvorte og litt stramminger og stikkinger i magen.

Skulle nesten ønske det var mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener. Jeg hadde nesten ikke symptomer jeg heller, bortsett fra ømme bryster, før uke 7. Da begynte jeg å bli veldig trøtt og litt kvalm om morgenene. Har nesten lyst på litt skikkelig morgenkvalme jeg og. Trodde det skulle bli sånn denne morgenen, men det gikk over bare jeg fikk lagt meg ned litt, og så stod opp og spiste etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tro meg, dere ønsker ikke å gå rundt kvalm i flere uker. Det er noe herk! Jeg synes nå dere har ganske tydelige symptomer, jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men mensmurringer, ømme bryster og humørsvingninger holder ikke! :ler:

Vel, jeg har jo vært litt kvalm også da. Og trøtt. Og sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står i grunnen ganske bra til, føler jeg ikke har lov til å klage. Eneste som slitsomt er at jeg er så grusomt trøtt og sliten. Og når jeg bobler litt over av hormoner, så blir det litt heavy! :fnise:

Murrer nederst i magen og ømme pupper. Men jeg glemmer ofte at jeg er gravid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke så mange symptomer her i gården. Det mest plagsomme er at jeg er så fryktelig trøtt. Ellers har jeg ømme brystvorter og puppene er blitt merkbart større. Jeg har ikke vært plaget nevneverdig med verken kvalme eller humørsvingninger. Heldigvis, vil vel mannen si, spesielt til det sistnevnte. :ler:

Jeg har kjent antydninger til kvalme i dag, da. Men det er ikke så ille. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er derfor det blir litt "mye" av og til. At jeg tenker på dette hele tiden. Tiden går jo ikke akkurat fortere av det.

I dag så jeg den filmen med hun fra Grey's Anatomy.. Hun ble gravid etter en ONS, osv, og vi fikk se hele svangerskapet og fødselen og alt.

:hakeslepp:

Angrer nesten på at jeg så den, det ble liksom litt for mye på en gang. Tenk å kunne spole gjennom svangerskapet så fort som en film går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...