Kykkelikokos Skrevet 10. august 2007 Forfatter #141 Del Skrevet 10. august 2007 Det er ganske vanlig med gu på første svangerskapskontroll ja, men du må ikkje ta den hos dei, du kan fint få henvisning til ein gynekolog og ta det der viss du føler det er mier komfortabelt Og det er pasieinten som bestemmer kem som skal vere med inn til legen og sovidt eg veit på gu. Kan ikkje nekte deg å ha med mannen tenker eg! Hehe. Huff, jeg er en pingle. Men skal bli godt å ha mannen der. Noen ganger er jeg som en liten jentunge som må ha med store sterke mannen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 10. august 2007 Forfatter #142 Del Skrevet 10. august 2007 Hadde en helvetesnatt i natt. Fikk plutselig så sinnsykt vondt i magen. Prøvde å gå på do flere ganger, fordi det føltes som jeg måtte på do. Men det kom liksom aldri noe.. Var helt forferdelig. Jeg måtte bite i et håndkle fordi det gjorde så vondt. Men det virket liksom ikke som det hadde noe med babyen å gjøre. Fikk til slutt vært litt på do, og da hjalp det litt så jeg fikk lagt meg til slutt, men jeg fikk ikke sove før langt på natt. Gruer meg til fødselen.. Håper alt er bra med lille spire. Har ikke vært noe blod, så jeg går ut i fra det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Opa Skrevet 10. august 2007 #143 Del Skrevet 10. august 2007 Jeg er ganske sikker på at legekontoret jeg går til praktiserer gyn. undersøkelse på første svangerskapskontroll. Hva er det egentlig de skal sjekke? Kan jeg ha mannen min med meg? Synes det blir for dumt å nekte å ta undersøkelsen også. Jeg vet at det ikke lenger er noe alle leger gjør ved første kontroll, men svigerinnen min som fødte i mai sa at de sjekket henne, så jeg er ganske så sikker på at de pleier å utføre gyn. undersøkelser. Hello! Ute på snokerunde... Morsomt å se hvordan andre gravide har det Jeg har ikke vært til GU, men vet at de gjerne gjør det på de under 25. Om du ikke vil til legekontoret og til turnusleger er det jo ikke noe i veien for å gå til jordmor? Jeg har ikke vært hos fastlegen, og kommer nok heller ikke til å gå til ham, rett og slett fordi jeg er så fornøyd med jordmor. Hun sa at nå for tiden er det ikke vanlig å utføre GU og brystundersøkelser, for hva skulle de det for? Det var sånn de gjorde i "gamle dager", hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 10. august 2007 Forfatter #144 Del Skrevet 10. august 2007 Hyggelig med besøk av andre gravide også Jeg skal til fastelgen for første kontroll. Det er delvis pga sykemelding. Jeg kommer til å fortsette hos jordmor etter denne kontrollen Fastlegekontoret er så langt unna i tillegg at det blir veldig kronglete å komme seg dit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Opa Skrevet 10. august 2007 #145 Del Skrevet 10. august 2007 Måtte bare lese resten av dagboka og: De varme kildene på Island burde du sjekke opp, om de er for varme å bade i. Og boblebad er ikke anbefalt når man er gravid Vi har utendørs boblebad, og så lenge jeg er gravid kan det ikke være over 38 grader, og jeg skal heller ikke bruke massasjen mer enn 10 min (jeg bruker ikke massasje i det hele tatt) pga faren for fosterskader. Jeg spurte jordmor om det, og hun var mer redd for bakterier, men så lenge det var vårt private og ikke et offentlig et skulle det nok gå bra, da er det jo bare kjente bakterier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 10. august 2007 Forfatter #146 Del Skrevet 10. august 2007 Måtte bare lese resten av dagboka og: De varme kildene på Island burde du sjekke opp, om de er for varme å bade i. Og boblebad er ikke anbefalt når man er gravid Vi har utendørs boblebad, og så lenge jeg er gravid kan det ikke være over 38 grader, og jeg skal heller ikke bruke massasjen mer enn 10 min (jeg bruker ikke massasje i det hele tatt) pga faren for fosterskader. Jeg spurte jordmor om det, og hun var mer redd for bakterier, men så lenge det var vårt private og ikke et offentlig et skulle det nok gå bra, da er det jo bare kjente bakterier. Åh Typisk. Bra du sa i fra, for jeg hadde tenkt til å ta boblebad i dag når vi skal på hotell. Er det noe i heletatt man kan gjøre som gravid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Opa Skrevet 10. august 2007 #147 Del Skrevet 10. august 2007 Åh Typisk. Bra du sa i fra, for jeg hadde tenkt til å ta boblebad i dag når vi skal på hotell. Er det noe i heletatt man kan gjøre som gravid? I know... Joda, ellers kan man stort sett gjøre alt man vil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 10. august 2007 Forfatter #148 Del Skrevet 10. august 2007 Sjefen min fikk beskjed om at hun ikke kunne ta sånn spa-ting fordi hun var gravid. Ikke kan man spise spekemat, ikke kan man reise til Egypt, ikke kan man ta boblebad.. Synes det er så mye man ikke kan, jeg. Blir litt frustrert noen ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 10. august 2007 #149 Del Skrevet 10. august 2007 Er det noe i heletatt man kan gjøre som gravid? Er litt der jeg også. Hva om jeg ikke hadde bitt planlagt gravid, og legen ikke vil ha meg inn til kontroll før i uke 12. Hvordan skulle jeg da visst om folat, spekemat og alt man ikke kan gjøre. Hører om de som sier de lever helt som normalt når de er gravide, men de må ha et kjedelig liv til vanlig altså Håper magesmertene er borte og at spiren har det fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 10. august 2007 Forfatter #150 Del Skrevet 10. august 2007 Ja, enten det, eller så følger de ikke "reglene" for hva gravide kan gjøre og ikke gjøre. Magesmertene er borte, men føler meg uggen. Gjør at jeg er i elendig humør.. vi skal jo på hotell og kose oss, og dette ødelegger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Opa Skrevet 10. august 2007 #151 Del Skrevet 10. august 2007 Hmm,ja spa-ting er sant, ja... Har vel med massasjen det og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minnimy Skrevet 10. august 2007 #152 Del Skrevet 10. august 2007 ønsker deg en fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 11. august 2007 #153 Del Skrevet 11. august 2007 ang gu: Jeg er under 25 og legen min tok ikke gu på meg verken på 1 kontroll eller på noen av de senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 11. august 2007 Forfatter #154 Del Skrevet 11. august 2007 Hmm,ja spa-ting er sant, ja... Har vel med massasjen det og. Ja, tror det. De hadde visst en sånn "snart mamma-pakke" på spaet, men jeg orker ikke noe gnikking på magen min, da blir jeg kvalm! Er vel hjemme fra hotelltur nå. Var deilig å slappe litt av og nyte litt luksus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 11. august 2007 Forfatter #155 Del Skrevet 11. august 2007 ønsker deg en fin helg Tusen takk Veldig fin duskedame! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 11. august 2007 Forfatter #156 Del Skrevet 11. august 2007 ang gu: Jeg er under 25 og legen min tok ikke gu på meg verken på 1 kontroll eller på noen av de senere. Tror det praktiseres veldig forskjellig fra legekontor til legekontor. Svigerinnen min er under 25, og der tok de rutinemessig GU. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 12. august 2007 #157 Del Skrevet 12. august 2007 Håper du har hatt en fin og avslappende helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 12. august 2007 Forfatter #158 Del Skrevet 12. august 2007 Håper du har hatt en fin og avslappende helg Takk, det har jeg. Har hatt besøk av bestevenninnen min fra Bergen også Kjempekos. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 13. august 2007 Forfatter #159 Del Skrevet 13. august 2007 Hei Glow! Sliter fremdeles med kvalme og trøtthet. Ellers er alt bra med både meg og spiren såvidt jeg vet Skal til 1. kontroll i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 13. august 2007 #160 Del Skrevet 13. august 2007 Da har jeg deg på mine innlegg. Startet nettopp dagbok selv. Du finner den i signaturen min. Skal oppdatere meg litt etterhvert. Spennende med kontroll da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå