Gå til innhold

Bare de beste elevene fikk rose fra rektor!


Gjest tomat Mina

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en 4 i standpunkt i matte selvom jeg egentlig trodde jeg skulle få 3. Læreren min sa det var fordi jeg var veldig ivrig i timene og han visste at jeg satt dag ut og dag inn med mattematikk. Han så hvor mye jeg la ned i jobbingen.

Han så og merket min innsats

Herregud, det er ikke sånn karakterer i skriftlig fag skal settes! Ikke rart mange går ned i karakterer på avgangseksamen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Og hvorfor skal egentlig vinnere hylles for hva de har gjort? Hva har de egentlig gjort for å hylles?

De har lykkesi å skape gode resultater! Samfunnet trenger folk som kan skape resultater.

Og på hvilket grunnlag mener du det er riktig at taperne og middelmådighetene skal tvinges/oppfordres til å hylle dem?

Jeg mener ikke at noen personer (og jeg aner ikke hvor du har fått det med "tapere og middelmådigheter" fra) skal tvinges til å hylle noen.

Jeg mener at vi som samfunn bør rose de som skaper gode resultater. Det er fordi det er slikt samfunnet vårt trenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg mener at vi som samfunn bør rose de som skaper gode resultater. Det er fordi det er slikt samfunnet vårt trenger!

Så samfunnet trenger bare ingeniører, direktører, finansmeklere o.l.

Sanfunnet trenger derfor ikke å hylle dem som er sjåfører, butikkansatte, gatefeiere, vaskehjelper, resepsjonister o.l.

SÅ BRA DA :tommel: HURRA :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så samfunnet trenger bare ingeniører, direktører, finansmeklere o.l.

Sanfunnet trenger derfor ikke å hylle dem som er sjåfører, butikkansatte, gatefeiere, vaskehjelper, resepsjonister o.l.

SÅ BRA DA :tommel: HURRA :sprettoy:

Hvilken jobb er mest krevende? Konstruere et fly eller vaske en dass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hvilken jobb er mest krevende? Konstruere et fly eller vaske en dass?

Krevende på hver sin måte og like nødvendig på hver sin måte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Så samfunnet trenger bare ingeniører, direktører, finansmeklere o.l.

Ikke BARE det.. Men det er resultatskapere det er MANGEL på!

Sanfunnet trenger derfor ikke å hylle dem som er sjåfører, butikkansatte, gatefeiere, vaskehjelper, resepsjonister o.l.

SÅ BRA DA :tommel: HURRA :sprettoy:

Samfunnet har vel ikke for vane å hylle vanlige arbeidstakere for å gjøre jobben sin, enten de er resepsjonister eller ingenører.

Det vi snakker om er å lage noe positivt rundt det å gjøre det bra. Det gir alt for lav status slik det er i dag..... Desverre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Thea_*
Et lite apropos til dere som er så redde for å gi anerkjennelse for gode akademiske resultater: Hadde det ikke vært for utlendinger så ville toppstillinger f.eks. innen forskning ikke vært besatt......

http://e24.no/makro-og-politikk/article1864643.ece#AF

Hva så :klaske: Jeg har ikke påstått at invandrere er dumme. Har du?

Men la du merke til at ingen av dem som fikk rose var mørkhudet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Krevende på hver sin måte og like nødvendig på hver sin måte!

Jasså.. Så du tar begge oppgaver på strak arm like greit?

Trodde ikke det, nei.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krevende på hver sin måte og like nødvendig på hver sin måte!

Alle kan vaske en dass, men ikke alle kan konstruere et fly...

Sorry, men det er faktisk forskjell på folk. Enkelte egenskaper er faktisk mer nyttige enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ikke BARE det.. Men det er resultatskapere det er MANGEL på!

Samfunnet har vel ikke for vane å hylle vanlige arbeidstakere for å gjøre jobben sin, enten de er resepsjonister eller ingenører.

Det vi snakker om er å lage noe positivt rundt det å gjøre det bra. Det gir alt for lav status slik det er i dag..... Desverre..

Det jeg mener er at de som ikke gjør det så bra på skolen må ta jobber som butikkansatt, vaskehjelp o.l.

Samfunnet trenger dem like mye som en pilot og direktør o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Alle kan vaske en dass, men ikke alle kan konstruere et fly...

Sorry, men det er faktisk forskjell på folk. Enkelte egenskaper er faktisk mer nyttige enn andre.

Så du mener at det ikke er nyttig arbeid det en vaskehjelp utfører, og andre lavstatusyrker?

Nå er du vel litt ute å kjører?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hva så :klaske: Jeg har ikke påstått at invandrere er dumme. Har du?

Nei, det er nordmenn som er lite oppfordret til akademiske prestasjoner. Som f.eks forskning. Desverre.

Men la du merke til at ingen av dem som fikk rose var mørkhudet?

Hva var det å legge merke til, da? Vet du f.eks hvor mange mørkhudete det var på skolen totalt? Jeg vet det ikke. Det var jo bare det flinkeste som fikk rose, ikke en stor andel av elevene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så samfunnet trenger bare ingeniører, direktører, finansmeklere o.l.

Sanfunnet trenger derfor ikke å hylle dem som er sjåfører, butikkansatte, gatefeiere, vaskehjelper, resepsjonister o.l.

Alle bør jo hylles en gang innimellom, men når det gjelder en skoleavslutning, synes jeg det var flott å gi en liten oppmerksomhet til de flinkeste elevene. Det er så synd at man klarer å gjøre noe så postitivt som å graduere med gode karakterer til noe negativt. Kun i Norge det kan skje...

Selv ble jeg holdt veldig tilbake da jeg gikk på skolen, siden jeg kom gjennom pensum mye fortere enn resten av klassen. Istendenfor å bli oppmuntret til å lære mer, fikk jeg ødelagte studievaner som har forfulgt meg gjennom resten av utdannelsen min. Så jeg ble egentlig straffet for å være flink! All honnør til rektor ved den skolen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det jeg mener er at de som ikke gjør det så bra på skolen må ta jobber som butikkansatt, vaskehjelp o.l.

Samfunnet trenger dem like mye som en pilot og direktør o.l.

Ingen har påstått at ikke samfunnet trenger folk til å gjøre disse andre oppgavene.

Men samfunnet MANGLER folk som er i stand til og villig til å ta på seg "høyprestasjonsoppgaver".

Ser du forskjellen på å gjøre noe nyttig og å gjøre noe veldig viktig? Det bør du prøve på. Det er faktisk en vesentlig forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_regine_*
Det jeg mener er at de som ikke gjør det så bra på skolen må ta jobber som butikkansatt, vaskehjelp o.l.

Hvis ikke dette er nedlatende og nedvurderende overfor nevnte yrker, så vet ikke jeg......

Det du sier er atlså at de som jobber i butikk/er vaskehjelp er dumme nek som må "ta til takke med" dårlige jobber.

Det mener iallfall ikke jeg - jeg er sjeleglad for at folk har forskjellige interesser og forskjellige styrker. Likevel mener jeg altså at det er både ok og helt betimelig å gi en påskjønnelse til avgangselever på vdgs. som har et snitt på over 5. Dette er nemlig en akademisk prestasjon, og bør belønnes som det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så du mener at det ikke er nyttig arbeid det en vaskehjelp utfører, og andre lavstatusyrker?

Nå er du vel litt ute å kjører?

Det var ikke det jeg sa heller, men sett at alle ingeniører forsvant fra jordens overflate i morgen.

Det ville være et langt større problem enn om alle butikkansatte forsvant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ingen har påstått at ikke samfunnet trenger folk til å gjøre disse andre oppgavene.

Men samfunnet MANGLER folk som er i stand til og villig til å ta på seg "høyprestasjonsoppgaver".

Vi trenger derfor begge deler. De som tar "høyprestasjonsoppgaver" og de som tar "lavstatusoppgaver"

Derfor er ingen egentlig noe mer verdt å hylle enn andre.

Ser du forskjellen på å gjøre noe nyttig og å gjøre noe veldig viktig? Det bør du prøve på. Det er faktisk en vesentlig forskjell.

Ser forskjellen. Men det du sier bare er nyttig er faktisk også veldig viktig.

Klarer du å se det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det var ikke det jeg sa heller, men sett at alle ingeniører forsvant fra jordens overflate i morgen.

Det ville være et langt større problem enn om alle butikkansatte forsvant.

Så det du her mener er at en ingeniørs arbeid er uerstattelig, så derfor er dem mere verd enn de som har lavstatusyrker.

Uansett er ditt eksempel ikke reel fordi det ikke kommer til å skje, så derfor mener jeg du har et dårlig eksempel.

Vi alle drar lasset for å holde samfunnet i gang, så det ene er ikke mere viktig enn det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det du her mener er at en ingeniørs arbeid er uerstattelig, så derfor er dem mere verd enn de som har lavstatusyrker.

Ikke uerstattelig, men det krever mer innsats, utdanning og evner å forstå og kunne utføre en ingeniørs arbeide enn en butikkansatts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...