Gå til innhold

Livet som utøvende mamma


Karius

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk for klemmer og julehilsninger!

Det har vært noen tunge dager, ifb 1-årsmarkeringen til Lille Pi.

Men nå er det julefeiring som står for tur, og vi skal kose oss sammen med Storesøster og familien min i løpet av julen.

Hvis alt går etter planen, reiser vi på hytta i romjula - blir der til over nyttår.

Ønsker alle sammen en riktig god jul! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært en rolig og fin julefeiring så langt.

Masse god mat og drikke, avslapning og kvalitetstid med Storesøster.

Men den store julegleden har vært borte, og savnet etter Lille Pi kommet tilbake for fullt.

Tårene kommer lett, og klumpen i halsen har visst satt seg fast...

Tankene og minnene fra jula i fjor kverner i bakgrunnen, uansett hva vi gjør av koslige ting.

Jeg "melder" meg litt ut innimellom, trenger litt tid for meg selv. Mens Baktus og Storesøster har diverse prosjekt på gang, for å aktivisere både store og små.

Livet er fullt av kontraster, mens tankene er hos Lille Pi har vi passert svangerskapets uke 35 med Lille Spire i magen.

Lurer på om Lille Spire har festa hodet sitt? Det er merkbart mindre aktivitet i magen om dagen, og bevegelsene er annerledes.

Bekymringen for Lille Spire dukker opp sånn innimellom, blir vel bare mer og mer jo nærmere fødselen vi nærmer oss.

Men prøver å tenke positivt, og glede oss over mirakelet i magen.

Selv om det ikke er like lett bestandig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for klemmer, Skravla & Monja. :klemmer:

Det er tøffe tider i Karius-heimen akkurat nå.

Mange forskjellige følelser å holde styr på, og innimellom er jeg redd for å miste styringa rett og slett.

Vi prøver et lite "sceneskifte", og drar på hytta i morra.

Mest for å komme unna raketter for min del, er om mulig enda reddere i år enn tidligere.

Men i tillegg kan det kanskje gjøre godt å komme seg litt bort, til andre omgivelser og selskap.

Regner med vi kjører ned igjen 1. nyttårsdag, Storesøster skal jo et stykke videre før hun er hjemme.

Spent på hvordan det blir å gå på ski med den stooore magen min. Er jo ikke akkurat født med ski på beina i utg.punktet. Og med et såpass spesielt tyngdepunkt blir det en utfordring å holde seg på føttene tror jeg...og attpåtil er det skareføre!!! :fnise::sukk:

Baktus har undersøkt om luftambulansen kan lande i nærheten av hytta, redd for både fall og fødsel.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt nyttår, snuppa! Håper dette blir et godt og positivt år for deg, og alle dine :kyss:

Og nå er jeg spent på å høre om friskusdagene dine på hytta! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaling av forfatter, lettleste bøker med litt snert: Denise Rudberg.

Jeg har nå lest 4 av hennes bøker, og blir helt oppslukt fra første side.

Har du lyst på den 5.? "Matilde" heter vel den. Dog på svensk, men går like greit å lese svensk som på norsk eller engelsk synes jeg...

Just let me know! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år, folkens! :)

Hytteturen var bra, bortsett fra altfor dårlig seng og dermed lite søvn.

Men fikk da gått litt på ski, helt uten fall - og aket med lille A som flira så hun nesten mista pusten når vi susa ned bakken.

Storkosa oss med snø og et par minusgrader, fikk friske roser i kinna alle mann!

Fikk riktignok svi med dritvondt bekken etterpå, men det var absolutt verdt det!

Kanskje vi klarer å få til en tradisjon med hyttetur i romjula i årene fremover?

Det hadde vært helt topp, og ingen problem med små barn. Vi har både strøm og innlagt vann, så det er kun vi voksne som må venne oss på utedassen. :ler:

Det var svært lite fyrverkeri der, og jeg tror hele dalen ble imponert over "showet" som kom fra hytta vår. Fikk kommentarer når vi møtte folk på tur igår. :ler:

Broder'n klarte selfølgelig ikke å la være å kjøpe "litt" fyrverkeri, men neste år er det stopp altså!

Utrolig deilig å stå ute ved midnatt med masse stjerneskudd og ikke være redd for smell og bomber!

Storesøster har tydeligvis kosa seg i jula, fikk sms fra mora om at hun stråla når hun kom hjem. Og hadde masse å fortelle og alt hadde visst vært bare topp. Det er jo bra, neste gang hun kommer er hun ikke enebarn lenger. Da får hun en til å dele oppmerksomheten med, blir spennende å se hvordan det går. Hun er veldig pappa-jente, og kan bli lett sjalu hvis noen andre tar oppmerksomheten som hun krever. Men heldigvis er hun såpass stor at det går an å prate med henne, forklare og prøve å gjøre det beste utav det for alle parter. Men det blir nok en stor overgang, livet med Lille Pi var jo en litt spesiell tid - så det blir nok veldig annerledes denne gangen.

Men hun skal få delta så mye hun ønsker i kosing, bading, bleieskift og mating etterhvert. Jeg skal prøve å ikke være hønemor og legge meg borti. Det samme gjelder for Baktus, han skal få ordne ting på sin måte - uten at jeg henger over å kommenterer alt han gjør galt. ;)

Godt nyttår, snuppa! Håper dette blir et godt og positivt år for deg, og alle dine :kyss:

Og nå er jeg spent på å høre om friskusdagene dine på hytta! :fnise:

Godt nyttår til deg oxo, prøvde å sende deg en sms - men slet litt med nettet 1. nyttårsdag. ;)

Ønsker deg og dine alt godt for det nye året! :klemmer:

Kødder du med friskus-taktene mine? :nei::ler:

Har du lyst på den 5.? "Matilde" heter vel den. Dog på svensk, men går like greit å lese svensk som på norsk eller engelsk synes jeg...

Just let me know! ;)

Oh yes, jeg kunne godt ha tenkt meg den gitt! ;) Den passer sikkert bra i barseltiden, ikke sikkert jeg takler noe tungfordøyelig akkurat da. Det er vel nok at jeg må lese svensk vil jeg tro. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For en produktiv og effektiv helg!

På fredag fikk Baktus montert Pax garderobeskap. Nå er vi igang med garderoberommet vårt! :jepp:

Mens jeg var på besøk til en jobbkompis. Grei arbeidsfordeling! :fnise:

Igår flytta vi over alle klær fra vårt soverom, og inn i det nye skapet.

I tillegg fikk vi opp kommode og et høyskap i samme serien. Så nå er soverommet helt blåst for klær, deilig!

I garderobeskapene på soverommet, skal vi ha sengeklær og evt. Lille Spire sin fremtidige garderobe. Det vil jo bli barnerom etterhvert...

Vaska, tørka støv og styra etterhvert som vi fikk opp skap og kommode.

Tv'n på soverommet skal legges ut på finn.no, og kanskje det kommer en 26" flatskjerm på veggen istedet.

Nå ble det plutselig mye luftigere der inne, og vi er mer fleksibel ift flytting av seng osv.

På ettermiddagen igår dro vi på Ikea for litt etterslep av garderobeutstyr.

Fikk tak i hyller, skoesker, plastbokser osv.

I tillegg kjøpt vi opphengsgreier til badet. For å ha litt salver, ansiktskluter osv.

Og jeg har jo sett etter en stol vi kan ha på stua, som ikke tar for mye plass. Baktus hadde lyst på en "vuggestol", som han og Lille Spire kan kose seg i.

Endte opp med denne lenestol

og tilhørende fotskammel.

Tror det blir bra!

Så nå er Baktus i full gang med ettermontering av diverse utstyr, mens jeg rydder soverom 2 der vi skal montere ei gjesteseng som sto på kontoret tidligere. Og innimellom henger jeg opp klær etterhvert som de er ferdig vaska og prøver å komme ajour i klesbunken etter jula.

Meget fornøyd med arbeidsinnsatsen, og det blir sååå bra når alt er ferdig!

(bare vi får kasta ut all papp osv. så snart de har tømt containeren her ute, så blir det perfekt!)

Jula ble rydda bort på onsdag, og når papp osv. er borte blir det henting av div. babyutstyr på loftet.

Skal sortere ut litt før jeg begynner å vaske. Klær som Lille Pi brukte, blir ikke brukt om igjen - men alt av utstyr og ting som vi ikke rakk å bruke skal vaskes og legges i skap/skuffer.

I tillegg til det jeg har kjøpt i den siste tiden, har gått litt bananas på nyttårssalget... :sjenert:

Gruegleder meg til å starte på den jobben, blir rart å ta frem klær som vi kjøpte til Lille Pi. Noe ble jo brukt, og det er hellig! Mens andre ting blir kanskje fint at Lille Spire kan bruke. Er ikke så opptatt av jente og guttefarger foreløpig, så tror nok Lille Spire blir å bruke både blått og brunt. Har bittelitt rosa, men prøver å styre unna - regner med at det meste vi får i gaver er rosa. ;)

Nå er ei ny maskin med klær ferdig, på tide å hive seg rundt å gjøre litt igjen.

Samtidig ta med litt drikke ned til Baktus, som jobber så han svetter! Skikkelig flink har han vært! :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh yes, jeg kunne godt ha tenkt meg den gitt! ;) Den passer sikkert bra i barseltiden, ikke sikkert jeg takler noe tungfordøyelig akkurat da. Det er vel nok at jeg må lese svensk vil jeg tro. :fnise:

Så bra! Da skal jeg gjøre istand "Trønder-pakke" og sende avgårde så fort jeg gidder å komme me gi nærheten av en post jeg! :jepp:

Og for en effektiv helg - blir jo rent svett av å lese om spetakkelet! :fnise: Men høres ut som om ting er på stell hos dere iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Da skal jeg gjøre istand "Trønder-pakke" og sende avgårde så fort jeg gidder å komme me gi nærheten av en post jeg! :jepp:

Og for en effektiv helg - blir jo rent svett av å lese om spetakkelet! :fnise: Men høres ut som om ting er på stell hos dere iallefall!

Flottings, du er en knupp! :kyss:

Nå er alt på stell her ang. skap ihverfall. Og vi har fått ut alt av papp og div. søppel som det blir mye av etter slike prosjekt.

Som vanlig har det en tendens til å bli litt mer jobb enn det vi i utg.punktet hadde tenkt - men greit å bli ferdig med alt av småplukk nå før Lille Spire kommer.

Baktus har henta frem babyutstyr på loftet, og jeg er i gang med sortering.

Oh my....vi har mye klær!!! :hakeslepp:

Tror jeg må være litt føre var og gi beskjed til folk rundt oss, at hvis de har planer om å gi klær i barselsgave - kjøp store str.! Vi har allerede mer enn nok i str. 56/62/68.

Eller er det frekt? :klø:

I verste fall blir det masse klær som vi rett og slett ikke får brukt tror jeg, etter mengden jeg har tatt frem nå så har vi full garderobe til tvillinger - minst! :sjenert:

Idag skal vi på bytterunde, fikk endel Rosendahl-produkter dobbelt i julegaver.

Håper det ordner seg med bytte av alt på Jernia, vet at ihvertfall noe av det er kjøpt der. Aner ikke hva vi skal bytte i, men blir vel tilgodelapp i første omgang.

Kontroll igår - uke 37+2:

Vekt: +15 kg :plystre:

Blodtrykk: 143/87 (litt forhøyet, ny kontroll på fredag)

Ødem: 2 (trange sko og tømmerstokker til kvelds...)

Puls baby: 125-130

Det begynner å bli tungt nå, både fysisk og psykisk. Og bekkenet er ikke spesielt samarbeisdvillig når vi nærmer oss kvelden/natta.

Fortsatt for lite søvn, og jeg har fått poser under øynene! :Gjesp:

Men nå nærmer vi oss slutten - heldigvis! :legrine::redd: :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg må være litt føre var og gi beskjed til folk rundt oss, at hvis de har planer om å gi klær i barselsgave - kjøp store str.! Vi har allerede mer enn nok i str. 56/62/68.

Det må da kunne gå an? De som gir gaver kjenner man jo som regel relativt godt... Jeg ville bare vært glad jeg, om jeg fikk litt småhint om hva som var ønsket... Om ikke annet så går det jo an å hinte frampå om at "herlighet så mye klær vi har! Trenger ikke klær før nærmere sommeren engang vi - og det er ikke tull engang!"

Det begynner å bli tungt nå, både fysisk og psykisk. Og bekkenet er ikke spesielt samarbeisdvillig når vi nærmer oss kvelden/natta.

Fortsatt for lite søvn, og jeg har fått poser under øynene! :Gjesp:

Men nå nærmer vi oss slutten - heldigvis! :legrine::redd: :dåne:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...