Gå til innhold

Livet som utøvende mamma


Karius

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så var julen over for denne gang, alt av julepynt er pakket bort.

Og jeg er sjeleglad for at vi kom oss gjennom denne jula oxo, det har vært noen tøffe dager - for både meg og Baktus.

Og Lille Pi-perioden er ikke over enda, januar er en lang sort, sort måned. :(

Men, vi har da noen lysglimt innimellom - der jeg føler at jeg kan smile med hjertet og kjenne at livet er ganske bra, tross alt.

Snuppa er en viktig bidragsyter, hun er ei rakkerjente som finner på de utroligste ting for tiden. Kjempeartig og til tider litt slitsomt... ;)

Hun har sjarmert seg gjennom en dåp, 3 familieselskap og diverse vennebesøk i jula. Tennene har begynt å komme som perler på en snor, akkurat nå er det 4(!) som er på tur, og hun har 4 fra før. Nye tenner forklarer forkjølelsen som kom i mellomjula.

Nå er vi altså i januar måned, og jeg har permisjon ut mars - i første omgang.

Hvis Snuppa ikke får barnehageplass innen den tid, blir det permisjon ut juni.

I følge ordføreren vår er vi garantert plass innen 1. august, håper hun holder det løftet. :Nikke:

Forhåpentligvis ordner det seg, og når vi kommer til august starter vi på en helt ny hverdag.

Men nå er det fullt fokus på 1-årsdag neste helg, da blir det fullt hus & stormende jubel! :) Det blir stas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Her har hele familien fått influensa.

Først ut var Baktus, han var helt utslått i 3-4 dager - når han krøp ut av senga på torsdag, var det selfølgelig min tur.

Heldigvis fikk Snuppa overnatte hos Mormor&Morfar natt til fredag, så jeg fikk ligge på et mørkt rom og sove et helt døgn. Formen er ikke på topp enda, men litt bedring er det heldigvis. Nå er det Snuppa som har fått det, helt utslått stakkar. Akkurat nå ligger hun i go'stolen sammed med Baktus, og sover - det er sjelden vare her i huset.

Vi har egentlig time for 1-årsvaksine på tirsdag, tror det nok det utgår med denne formen. Må ringe helsestasjonen i morra, får sikkert ny time om ikke så lenge.

Forrige helg feiret vi 1-årsdag, og det var fullt hus&stormende jubel.

Kjempeartig! Mange fine gaver, heldigvis endel nye leker. Fikk mest klær til jul, og det er kjekt - for all del. Men greit med litt påfyll av leker oxo!

Nå er det ei som våkner her, er vel på tide med påfyll av drikke og litt frukt tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, influensa er slitsomme saker...Håper virkelig vi slipper unna....

God bedring til dere alle....

GRATULERER OGSÅ SÅ MYE MED 1 ÅRINGEN

Ett års dager er alltid litt spesielle og ekstra spesiell ble den sikkert for dere... :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom å huker deg opp på mine innlegg igjen.

tenk at lille snupp har blitt et år allerede. tiden går så utrolig fort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Lenge siden sist - blir ikke mye KG for tiden.

Jeg er fortsatt hjemme med Snuppa, men fra august blir det barnehage&jobb.

Vi koser oss med besøk hit&dit, er så heldig å ha flere venninner som er hjemme med småttiser.

Gleder meg til vår/sommer, kan nyte dagene utendørs uten å pakke på masse klær!

Jeg er kjempeglad for at vi har mulighet til å være hjemme enda noen måneder, og får med oss vår&sommer før hverdagsstresset starter.

Akkurat nå er vi midt i oppussing av kjøkken, og det frister lite å være her hjemme for å si det mildt. Vi har tilbringt noen dager/netter hos foreldrene mine, mens Baktus har jobba som en helt her hjemme. Men vi ser slutten nå, og det blir kjempelekkert! Vi har valgt Ikea-kjøkken, Ädel bøk ble det til slutt. Gikk mange runder mellom ulike leverandører og design, men vi er svært fornøyd med det endelige valget.

Skal bli deilig når alt er ferdig, og vi får kjørt bort all emballasjen - herremin, det blir mye søppel underveis!!

Nærmer seg påske, og da kommer Storesøster på besøk. Vi har ingen spesielle planer, blir vel noen dagsturer til diverse hytter hvis været blir bra. Regner med Storesøster vil en tur eller to til alpinbakken, så tiden kommer til å fly. Snuppa er veldig begeistret for Storesøster, og fotfølger henne fra hun kommer inn døra til hun drar! Tydelig at hun er den store stjerne til lillesøstra for tiden - artig!

Nå er det ei som har våkna fra formiddagsduppen sin, på tide med litt mat&leking før Baktus kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltig hyggelig med rapporter fra deg :)

Gøy at det er så stas med storesøster da -det setter sikkert storesøster pris på også?

God påske!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du stikker innom med oppdatering.

Herlig med ei lita snuppe som er leder i storesøsters fanklubb. :rødme:

Ha en super påske alle fire.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Innom med et lite livstegn igjen, det går noen måneder imellom... ;)

Det nærmer seg faktisk slutten på hjemmetilværelsen, bare 2 måneder igjen! Jeg er i full gang med jobbsøking, kjenner til tider litt panikk for å gå tilbake til gammel-jobben...null motivasjon og glede! Tilbake må jeg helt sikkert, har jo 3 mnd oppsigelse - men håper det bare blir en kort periode før jeg kan starte på noe nytt!

Har noen søknader inne, og var på jobbintervju på fredag.

Det var greit nok, ihvertfall for "treningen" sin del.

Men jobben er nok litt for kjedelig, og miljøet relativt "voksent" for å si det mildt.

Nytt intervju nå på onsdag, i en annen organisasjon - forhåpentligvis litt mere utfordringer og mere det jeg ønsker å jobbe med i fremtiden.

Kommer til å ta kontakt med gamle kjente, for å spre ryktet om at jeg er på utkikk etter ny jobb - det sies at det meste går via kjente for å slippe unna jobben med søknader og intervju.

Målet er å starte i ny jobb i løpet av 2009!

Snuppa er i full vigør, har etter laaang betenkningstid startet på sin gå-karriere. Riktignok er det mest kryping enda, men stadig lengre distanser på 2 ben. Hun hadde betennelse i hofta for noen måneder siden, og det har nok satt henne tilbake litt - men fortsatt innenfor "normalen". Vi tar det hele med ro, og styrer minst mulig med denne gå-treningen som mange rundt oss styrer med.

Vi har en ordentlig solstråle, som er i godt humør stort sett hele dagen. Så lenge mat- og søvnbehovet er dekket, vel og merke... ;)

(likheten med mor er slående på det området)

Vi har fått nytt kjøkken, og jeg føler meg ferdig med oppussing på lang tid. Men det har jeg vel sagt før, og plutselig dukker det opp et nytt prosjekt sånn helt utav det blå! Men nå har vi pusset opp hele huset, så en gang må det vel ta slutt - for en stund ihvertfall?!

I pinsen reiste jeg sammen med 10 andre damer på husmorferie til Praha.

Kjempetur, med masse shopping og livsnyting på høyt nivå!

Det var en utrolig fin by, og frister å dra tilbake dit - gjerne med Baktus.

Baktus er i full gang med sykkel-sesongen, og er på ritt stort sett ukentlig. Til helga skal hele familien være med til Geiranger, han skal sykle mens vi andre skal slappe av. :) I juli skal vi parkere Snuppa og Storesøster hos svigers, mens vi drar ei helg til Geilo. Der skal han sykle 24-timers ritt, mens jeg blir å finne på SPA - det kaller jeg ferie! Det blir endel av ferien, regner med vi blir hos svigers en uke etterpå, med diverse besøk i dyrehage, fornøyelsesparker osv...

Billig ferie i år, som hjemmeværende husmor er det ikke rom for så mange utskeielser.

Men det er absolutt verdt det, dette halvåret ekstra med Snuppa er gull verdt og som vi har kosa oss! Tidsklemma innhenter oss vel etterhvert med stress hit&dit, og lite muligheter for fri utenom de ordinære feriene.

Og er det noe vi har lært etter Lille Pi's nærvær, er det å leve livet her og nå! Så vi nyter hverdager og tar vare på alle gyldne øyeblikk. Og de finnes det mange av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Så koselig at du stikker innom. Håper du får deg ny jobb snart, trivsel på jobben er jo utrolig viktig.

Herlig å høre om snuppa også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Annonse

Takk for lykkeønskninger, Skravla og Daria. :)

Jobbjakten er litt laber nå på sommer'n, men forhåpentligvis dukker det opp noe i løpet av høsten.

Nå føler jeg at årets sommer er over. Baktus startet på jobb idag, og ute regner det...Men forhåpentligvis kommer sola tilbake, og vi har jo noen uker igjen av sommeren før kalenderen sier at det er høst.

Vi har hatt en fin ferie, med passe mengde aktiviteter&avslapping.

Starta med ei uke til Svigers, inkludert ei helg på Geilo. Litt uheldig med været underveis, men både små&store kosa seg sammen med slekta. Og når det er dårlig vær, blir det god tid for shopping - det liker jeg! ;)

Etter noen dager hjemme, dro vi til Åre - og storkosa oss på et hotell der.

Der ble det masse bading, sauna og god mat&drikke. Frister til gjentakelse!

Storesøster var her i 3 uker, første gang hun har holdt ut så lenge hjemmefra.

Det virket som hun kosa seg, det gjorde ihvertfall lillesøstra som hang i hælene så fort hun fikk muligheten...

Vi har visst fått en fjortiss i hus, begynner å kjenne igjen endel ting fra når jeg var på samme alder. Vi prøver å ha en åpen dialog, men det blir nok noen utfordringer etterhvert. Vi er jo litt "heldige" med det at hun ikke bor her fast, tror nok det er verre på hjemmebane.

Nå er det 14 dager til vi starter på jobb/barnehage. Merker jeg er litt spent, men samtidig tror jeg det blir supert for Snuppa med flere lekekamerater og aktivisering på et litt annet nivå enn mor. ;)

Innkjøringa i bhagen tar Baktus seg av, jeg blir med første dagen for litt felles info. Men på tirsdag drar de to alene, mens jeg starter på jobb. Tror det er den beste løsningen!

Jeg har endel prosjekt som skulle ha vært gjort før jeg starter på jobb.

Som f.eks scrappe bilder i Snuppa sitt album, sånn at det er ajour til høsten.

Henger bittelitt(?) etter, var jo så flink en periode! I tillegg har jeg planer om å endre litt i yttergangen vår, sånn at det skal være litt enklere å henge opp våte klær og rengjøre gjørmete sko/støvler uten at hele gangen blir møkkete.

Ble så ivrig på sommersalget, kjøpte masse klær til Snuppa - må ta en gjennomgang på hva hun kan bruke nå og hva som evt. skal legges unna til vinteren.

På en måte bra at været er kjipt, for da er sjansen større for å få gjort noe her inne... ;)

Nå er det tid for støvtørking, mens Snuppa enda sover duppen sin.

Fortsatt god sommer! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God sommer til deg og dine også. :sol:

Er så koselig at du stikker innom med oppdateringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...