Gå til innhold

Livet som utøvende mamma


Karius

Anbefalte innlegg

Tusen takk Skravla og Murmelmy! :)

Ja, tenk at Snuppa er over 2 mnd allerede! Skjønner ikke hvor ukene blir av?! :klø:

I denne uka har vi vært veldig sosiale, enten hatt besøk eller vært på besøk hver dag. Kjenner jeg blir litt sliten, men samtidig så er det jo så koslig å treffe folk og vise frem prinsessa vår. :)

Igår hadde vi besøk av et vennepar av Baktus som vi ikke har sett på over ett år. De har ei jente på 3 år, som var veldig interessert i Snuppa. Skulle helst ha hatt henne med seg hjem tror jeg. ;)

I tillegg var foreldrene mine innom en kjapp tur, fikk masse påskegodt og Snuppa fikk påfyll av tåteflasker. Kjekt! :)

Nå har vi akkurat hatt besøk av Bror og lille store A, spist napoleonskake og kosa oss. Skal slappe av litt før det blir lørdagskos foran tv'n. Snuppa ligger på leketeppet sitt å turner for seg selv - hun er veldig tålmodig...innimellom.

Tror kanskje vi skal bestille oss mat fra den lokale pizzasjappa ikveld, jeg har lyst på kebab... :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk Skravla, og vel overstått påske til deg! :)

Vi har hatt noen deilige påskedager, nesten idyllisk familielykke til tider.

Selv om slike høytider har en bismak, der en bestemt mangler - så har vi kosa oss masse med Snuppa og familien min.

Vi har vært på skogsturer, kafètur og påskeaften var Baktus og jeg ute å spiste - alene! Snuppa var på overnatting til mormora og morfaren, her skal hun herdes tidlig. :fnise: Vi tok sjansen, ettersom hun tar flaska såpass bra og begynner å få inn litt soverutiner. Nå legger vi henne rundt 2030, mat ca 03, ny matrunde rundt 6 og deretter varierer det litt på hvor trøtt jeg er. Noen ganger er vi oppe tidlig, andre ganger sover vi litt utpå...;)

Denne uka blir travel, det er noe som skjer hver dag. Men mest koslige ting da, som f.eks lunsjbesøk av min kusine idag - det blir stas! :)

På fredag skal jeg på den berømte 6-ukers kontrollen (som ble til 11 uker for min del... :sjenert: ). Kan ikke si jeg gleder meg, men samtidig så vet jeg at det er fort gjort. Jeg har ingen plager med hverken det ene eller andre, og jeg vet hva jeg skal svare om det blir spørsmål om prevansjon. ;)

Prosjekt vaskehjelp er igang, og vi får besøk av 2 ulike vaskebyrå i løpet av uka for befaring. Høres jo veldig profesjonellt ut for 100 kvm... :ler:

Spent på pris, og hvor kjapt vi kommer igang. Nå er huset riktignok shina, da vi brukte "fridagen" på søndag til vårrengjøring. Tenkte det var greit, slapp å ta hensyn til ei lita ei som krever mat, oppmerksomhet og kos uavhengig om vi er lett tilgjengelig eller ikke...;)

Når man går hjemme på dagtid, og får sola inn gjennom vinduene - ser man virkelig ALT av støv og drit. Holdt på å tørne for meg... :sjenert:

Forøvrig har vi bestilt oss ferietur til høsten - det blir herlig! Samtidig litt spennende/skummelt, vi har jo aldri reist på tur med baby før. Ser for meg at vi må betale overvekt allerede på Værnes pga altfor mye utstyr til Snuppa. :fnise: Vurderer å kjøpe oss en ny vogn innen den tid, får se hva som finnes av lettvinte reisevogner.

Vurderer en kjapp shoppingrunde ifb fotpleie i ettermiddag, vekta går fortsatt ned og jeg har behov for ny jeans. :sjarmor: Amming er virkelig undervurdert når det gjelder vektnedgang! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en kjempebra påske dere har hatt! :) Og jeg synes dere er supertøffe som "tør" å slippe lille-snuppa på overnattingsbesøk jeg altså, tror det er en fint at de små knytter bånd med nær familie tidlig.

Og amming og vektnedgang - det har alltid vært den store planen min, husker mamma ble den sylfiden da hun ammet yngstebroren min - vi ligner jo på alle andre måter, så det samme gjelder selvfølgelig meg! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

:klemmer: på Frk. Stella. :)

Begynner å kjenne litt på vår-følelsen jeg nå, har vært mye sol og grei temp her i det siste. Har gått på trilletur med lette joggesko, utrolig deilig!

Idag har jeg planer om å henge ut klær, så fort sola kommer frem. Det er et sikkert vårtegn for min del! :)

Igår hadde vi vårt første besøk av Polish girl, og herlighet så rent det ble i huset vårt etterpå! Til og med skapdørene på kjøkkenet fikk skura seg, og de har aldri vært så hvite før! ;)

Hun foreslo å vaske vegger og tak neste gang, da vi har 40 min "tilgode" ift kontrakten. Det høres jo kjempebra ut, blir vårshining deluxe!

Absolutt verdt sin pris den dama, og vi har god hvit samvittighet. Leier gjennom et firma, så vi unngår svart arbeid.

Nå er det vel tid for frokost her, Storesøster kom igår og jeg hører hun er på tur ned fra loftet.

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke, med nye opplevelser og aktiviteter.

På lørdag er det utdrikkingslag for ei venninne, som skal gifte seg i mai.

Jeg har faktisk ikke vært i utdrikkingslag, siden mitt eget - og denne gangen stiller jeg edru hele dagen. Litt annerledes enn forrige gang! :)

Nå er det ikke så mye jeg har bidratt med på forhånd, men skal fixe en liten minnegave innen lørdag. Har tenkt endel på hva det skal være, og plutselig slo det meg; hva med å skaffe en hilsen fra en lærer vi hadde på vgs - som bruden var veldig avstandsforelska i?

Jeg har møtt han endel gjennom jobb, men nå er det kanskje 2 år siden sist. (var gravid med englebror såvidt jeg husker)

Tør jeg ringe og spørre om et signert bilde? :sjenert:

Det hadde vært kult, for jeg ser for meg reaksjonen hennes når hun åpner konvolutten. Hun prater fortsatt om denne læreren, han har tydeligvis satt spor! ;) (den gang ung, spretten og veldig sjarmerende - og han holder seg fortsatt veldig bra! :sjarmor:)

Shit, jeg tar sjansen og ringer - det kan da umulig være såå skummelt!

Ellers er det tid for første vaksine denne uka, og jeg gruer meg så innmari!

Egentlig var planen at Baktus skulle være med.

Men så ble timen vår på helsestasjonen flyttet frem, og ettersom Baktus er på kurs i denne uka - får han ikke til å bli med. :(

Men vi får bare hoppe i det, og satse på at mor holder ut.... :sukk:

Spent på om det blir mye grining på ettermiddag/kveld, men da er heldigvis Baktus hjemme.

Nå ropes det fra vogga her, ei som har våkna tydeligvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Så gøy med utdrikkingslag. Synes absolutt du skal skaffe bilde av læreren ja.

Satser på at første vaksine går kjempebra. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

:klemmer: på Murmelmy og Skravla.

Vaksinen gikk kjempebra, litt skriking på sprøyte nr. 2 men gikk heldigvis over etter en stund. (mor klarte seg uten tårer ;))

Lite reaksjoner i etterkant, kun litt forkjøla og bittelitt feber - men i kjempehumør. Flinke snuppa vår. :)

Artig utdrikkingslag på lørdag, jeg holdt ut til 2230! Da var det på tide å komme seg hjem for å pumpe kan man si...og Snuppa hang på puppen nesten hele søndag så produksjonen ble ikke mindre pga lite aktivitet på lørdag - heldigvis. Bruden ble drukket ut deluxe, og alle kosa seg. Gaven min som besto av mimrecd fra det året vi ble kjent, Lovehearts og bilde m/hilsen fra lærer slo an! Hun hoppa opp&ned, og tårene trilla når hun leste hilsningen. Godt fornøyd med den! :)

Idag har vi vært hos ei venninne, som har en gutt på 7 mnd. Vi har kosa oss med to pludrende babyer på gulvet, der han prøvde fortvilt å sjarmere snuppa - uten hell. Hun brydde seg lite gitt! :ler: Hun sovna til og med mens han omtrent lå oppå henne og spiste på hendene hennes. Lover godt for fremtiden! :fnise:

Baktus er fortsatt på kurs, der det blir endel sene ettermiddager. Og for å virkelig gjør livet enkelt har han starta på prosjekt-ny platt på baksiden av huset vårt. Det skal sies at han prøver å være hjemme til Snuppa skal stelles for natta, og tar ansvar for legginga. Så jeg kan slappe av på kvelden, deilig!

Hun er i seng mellom 1930-2000 nå, mating ca kl 0300. Dagen starter rundt 7, ikke alltid mor er like innstilt på det - men så lenge hun sover på natta er jeg knallfornøyd! :)

Det nærmer seg bryllup, og jeg er på utkikk etter kjole. Baktus har siste kursdag neste fredag, og slutter kl 12. Vi har planer om å ta en bytur etterpå, så kan han trille vogn mens jeg snuser litt rundt og kanskje prøver litt. Vet hvilke butikker jeg skal sjekke, MÅ finne noe - har absolutt ingenting i skapet som kan brukes. *korspåhalsen*

Jeg har ikke tenkt så mye på hva jeg har lyst på, annet enn at det må være kjole og ikke skjørt. Helst med 3/4 arm, og gjerne i litt sommerlige/freshe farger. Skal bruke samme kjole ved neste bryllup i august - men da med annet tilbehør hadde jeg tenkt.

Nå er det sykehuset på TV3, helt hekta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strålende vær om dagen, deilig å være ute!

Igår var Snuppa hos mormor, mens jeg tok en kjapp bytur for å finne kjole.

Fant den perfekte kjolen på første butikken jeg kikka, og ble rimelig happy kan man si! Den er sånn passe snuppete, sommerlig med litt glitter&blonder, diskrè farger og passe utrigning. Kjøpte en kort jakke for å ha over, kan bli litt kaldt med korte ermer i begynnelsen av mai. Jeg skal sjekke i smykkene mine om jeg har noe i gull som kan brukes, hvis ikke må det shoppes. ;)

Nå skal jeg ringe en venninne å høre om hun skal være med ut å trille i formiddag. :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi koser oss med finvær og ny terrasse! :)

Innleda årets grillsesong på ny Webergrill igår, snadder! :jepp:

Snuppa er litt skeptisk til utelivet utenfor vognbagen foreløpig, men har da vært med ut i korte etapper. Hun sitter i vippestolen og betrakter alt som skjer rundt henne. Må huske å kjøpe solbriller når vi er på shopping neste gang, slik at hun slipper å myse hele tiden. Hun sitter mest i skyggen da, men blir litt sterkt lys uansett...

Idag skal hun være med på møte i byen, litt spent på hvordan det går. Hvis riktig ille, må jeg bare flashe puppen og håpe at det hjelper med litt mat.

Hun godtar kun å sitte/stå i fanget for tiden, skal ikke ligge som en liten baby nei! ;) Heldigvis kan hun aktivisere seg litt selv med rangler i små perioder.

Utviklingen skjer i rakettfart, og jeg synes det er både godt & bittelitt trist på en gang. Men mest godt da, artig å se hvor mye hun får med seg og gir klare tilbakemeldinger på ting!

Til helga er det bryllup, det blir moro! Jeg har endel ting som må ordnes i den forbindelse, så uka kommer til å gå fort! Og jammen nærmer det seg 17.mai oxo, har ingen planer enda.

Synes mai-måneden går så altfor fort jeg, prøver å nyte så godt jeg kan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det visst lenge siden jeg har vært... Godt å se at det står bra til med vesla :)

Kos deg i bryllup i helgen. Jeg skal i to i sommer, og kjolejakt-problematikken er ikke ukjent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei Daria, koslig at du stikker innom!

Jeg er ikke så flink til å oppdatere her lenger, tiden strekker ikke helt til...

Litt lettere med blogg.

Vi har feira vennebryllup og 17.mai, veldig koslig.

Jeg har tørka tårer og prøvd å kontrollert klumpen i halsen - herlighet så lettrørt jeg har blitt i det siste! Først bryllup, der det meste var rørende. Og igår, med korpsmusikk og glade barn overalt - nesten slitsomt. ;)

Vi var på den lokale skolen på formiddagen, deretter til foreldrene mine på lunsj. Snuppa i fin kjole og sløyfe.

Vi klarte selfølgelig å glemme kameraet, og har dermed ingen bilder av den første 17. maifeiringa...:(

Koser meg så sinnsykt hjemme for tiden, og kan ikke forstå hvordan jeg skal klare å motivere meg til å starte på jobb etterhvert?!

Vi har begynt å komme inn i faste rutiner, og natta går som en drøm! Hun skal fortsatt ha 2 måltider i løpet av natta, men det er fort gjort og hun sovner i løpet av 20 min. I den siste uka har hun begynt å sove litt utpå oxo, så vi har faktisk klart å sove til 0915 noen dager på rad - herlig! :)

Vi kommer oss på babykino nesten hver onsdag, og idag har vi vært i bassenget for første gang. Det var utrolig morsomt å bade, og vi dukka henne flere ganger. Hun smilte og lo, og spruta vilt rundt seg. Søskenbarnet var oxo med, hun var litt mer tilbakeholden og så helst at hun slapp å få så mye vann på seg. ;)

Forøvrig skal jeg bli tante igjen! :babysmokk::legrine:

De har termin i oktober, det blir stas!

Vi hadde begge termin i des-2006, og nå har vi jammen klart å få til unger på samme år igjen! Snakk om timing! ;)

Må vel starte på middagen, vi har planer om å grille idag. Ikke så veldig varmt ute, så vi tar vel med maten innendørs tror jeg...

Baktus & snuppa sitter rett ved siden av meg og ror til fiskeskjær nå, og snuppa holder på flire seg skakk! Ingenting som er så herlig som babylatter! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Innom en tur, er for det meste på diverse babyforum for tiden...

Livet går litt opp og ned, men koser oss med snuppa vår!

Hun har nå passert 5 mnd, og det begynner å bli litt mer aktivitet.

Hun ruller rundt på gulvet, så vi må følge med litt ekstra.

Helsesøster mente hun var kanditat for tidlig kryping, har grunnstillingen inne.

Da blir det vel fart i heimen! :ler:

Baktus går ut i ferie til neste helg, vi reiser til Svigers sammen Storesøster. Blir spennende, mange som ikke har sett snuppa annet enn på bilde.

Blir vel en tur innom Hunderfossen oxo.

Nå er det ei som vil hjelpe til her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Håper du har det bra! :klem:

Her er det bra, koser oss med sommervær og koslige aktiviteter.

:klemmer:

Nesten så jeg vurderer å følge etter deg på babyforum altså! :klemmer:

Kom, kom! ;)

Vi har vært på tur siden sist, den første turen til Farmor&Farfar for Snuppa sin del. Alt gikk fint, og nå gleder vi oss til Kreta-tur senere i høst!

Baktus har fått ny jobb, starter 1. oktober - spennende.

Jeg starter jobbsøk i august, forhåpentligvis dukker det opp noe i løpet av høsten.

På lørdag skal jeg i utdrikkingslag, og som vanlig er det endel å organisere.

Håper vi kommer i mål, og at det blir en bra dag!

Baktus så visst litt mørkt på å ha Snuppa en hel dag/natt, så Svigers kommer oppover for å holde dem med selskap. ;)

Snuppa blir 6 mnd i morra, helt utrolig at jeg har vært hjemme så lenge allerede! Halvveis i permisjon, og jeg har lyst til å være hjemme myyye lengre!

Vi har kommet inn i bra rutiner både på dagtid og kvelden/natten nå. Det var et lite helv... på dagtid en stund, men det virker som vi har kommet oss gjennom det. Snuppa har skjønt at man må sove litt lengre enn små halvtimespauser. Så nå er det 2 langdupper og en minidupp - herlig!

Det gjør livet mye lettere for både små&store, og vi synes Snuppa har blitt en helt annen unge etter at soverutinene kom på plass.

Fortsatt en runde med mat på natta, men det er absolutt overlevbart foreløpig!

Snuppa har nå passert 7,5 kg og er 68 cm lang. Ligger helt på gjennomsnittet, og er selfølgelig verdens søteste! ;)

Det er full rulle på gulvet for tiden, og det virker som hun har veldig lyst til å krabbe snart. Hun står på strake armer og tar krabbetak med føttene - men har ikke skjønt at hun må løfte på kroppen samtidig. :fnise: Ruller rundt og kommer seg overraskende godt frem uten å krype. Det begynner vel å bli på tide med litt sikring av hjemme etterhvert.

Vi er veldig sosiale for tiden, deilig at så mange rundt oss er hjemme på dagtid. Masse uteliv og brunfargen begynner å komme seg. ;)

Det var en liten oppsummering fra oss, god sommer! :is::briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med en oppdatering igjen.

Regner med at snuppa er en aktiv krabat som vet å holde mamma og pappa i ånde.

Kos deg videre i sommer og lykke til med jobbsøking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...