Gå til innhold

Livet som utøvende mamma


Karius

Anbefalte innlegg

Så hyggelig å høre fra deg igjen :klemmer:

Takk, prøver å titte innom sånn av og til. :)

Så koselig med en oppdatering igjen.

Regner med at snuppa er en aktiv krabat som vet å holde mamma og pappa i ånde.

Kos deg videre i sommer og lykke til med jobbsøking.

Snuppa er aktiv ja!

God sommer til deg oxo!

Tenk at hun er blitt et halvt år allerede!!! :hjerte:

Ja, tenk det! :rødme: Tiden bare flyr avgårde!!

Hadde planlagt å skrive litt, men hører Snuppa har våkna. Så jeg får komme sterke tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helga har vært helt strålende så langt, Kiwii!

Håper du har ei bra helg oxo! :)

Her sitter man tidlig på en søndagsmorgen, var oppe 0530 idag. :sukk:

Snuppa har en tendens til å våkne litt for tidlig, og ikke alltid det går å få henne til å sovne igjen. Derfor er vi forholdsvis ofte våken før hanen fiser.

Men hun har første dupp rundt 0730 - og da sover vi godt en time eller så i dobbeltsenga begge to! ;)

Det er kanonvær her, nesten litt for varmt etter min smak. :sjenert:

Vi var på stranda i hele går, og det blir nok strandtur idag oxo.

Har kjøpt soltelt til Snuppa, så hun ligger i skyggen og koser seg.

Igår tok jeg årets første bad i sjøen, og det var kjempedeilig! Sikkert rundt 20 grader i vannet, forfriskende!

Håper nye bademuligheter idag! :)

Ellers har vi fått en ny nabo, ei bittelita snuppe på knapt 2 kg. Hun hadde litt hastverk og kom 5 uker før tiden. De lå på nyfødt intensiv i 14 dager, kom hjem forrige helg. Jeg har vært å smugtitta på henne tidligere i uka. Igår var vi over med blomster og fikk holde henne litt - ei bittelita fjær ift Snuppa her i huset! Men kjempenydelig og brun etter å ha hatt gulsott. :)

Forhåpentligvis en fremtidig venninne for Snuppa, veldig kjekt da vi bor vegg-i vegg!

Markeringsdag idag, så vi skal på kirkegården en tur. Regner med plantene der ute er tørste og blir nok glad for litt vann. Jeg har ikke vært der på altfor lenge, har vært litt for tungt i det siste.

Dagene går i sin vante gang her, prøver å være litt sosiale nå som folk har ferie og det er lyse kvelder.

Det går mye i grillings for tiden, både her og hos andre - koslig!

Vi trives best hjemme på kveldstid, ettersom Snuppa har fast leggetid kl 19.

Det har blitt noen kvelder på den nye terrassen, med masse levende lys og godt selskap - skulle ønske sommeren varte litt lenger! :jepp:

Nå er det ei som begynner å bli trøtt igjen, tror vi skal joine Baktus som ligger å snorker nede på soverommet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig for snuppa med jevngammel nabo :)

Men de sove(eller rettere sagt våkne)-vanene hørtes ikke noe særlig ut :Gjesp:

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Kan noen stoppe tiden litt?!

Den lille babyen min forsvinner, hun er i ferd med å bli et lite menneske med egne meninger og lite tid til kos?! :sukk:

Jeg var ikke forberedt på at det skulle gå så fort, savner spedbarnstiden jeg nå - enda jeg syntes det var frustrerende til tider det oxo. :tristbla:

Forøvrig har vi starta nedtelling til ferieturen!

Nå er det faktisk under en måned til avreise, herlighet som jeg har venta på denne turen. Første tur til varmere strøk med snuppa vår!!!

Forhåpentligvis fine dager ved basseng/strandkanten, rusle med vogn langs varme gater mens vi kikker på livet rundt oss.

Nyte familielivet, bare oss tre! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

:rosasmil: Nyplukka rips, med vaniljesaus - det er sommer det! :rosasmil:

Vi er i bryllup- og babymodus for tiden. Det har kommet 2 babyer i denne uka, den 3. er vel straks på tur. Og til helga er det bryllup, tyder på at gjengen begynner å bli etablerte. :ler:

Snuppa har nå sovet hele netter uten mat siden mandag, og jeg håper det fortsetter sånn! :)

Deilig å få tilbake hele netter med søvn igjen, begynner å bli noen måneder siden sist!

Selv om kroppen ikke henger helt med, så jeg våkner jo stadig midt på natta...

Regner med det ordner seg etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Idag fikk jeg første høstfølelsen; tåke og "rå" luft ute.

Sommeren er nok over for denne gang, men jeg synes høsten er fin oxo jeg.

Særlig hvis sola holder seg på plass, og at vi slipper så altfor mye regn.

De dagene det regner, passer det med masse levende lys og pledd innendørs. ;)

Baktus har ferie i 3 uker fra idag. Denne uka går med til div. ærend og praktiske gjøremål, men skal kose oss med byturer og markaturer innimellom slagene.

Til helga reiser vi til varmere strøk, en forlengelse av sommeren kan man vel si. :)

Vi er visst igang med oppussing igjen vi...

Ettersom Snuppa ikke får mat på natta lenger, begynner det å bli på tide med eget rom. Så nå er det soverommet som vi skal flytte inn i, som skal til pers.

Først riving av brystpanel, deretter kaste ut 2 garderobeskap og fjerne laminatgulv.

(de som bodde her før, har lagt laminat rundt skap og lister...)

Planen er panelplater i lys farge på vegg, nytt laminatgulv og takplater.

Baktus mener det går på ei helg, jeg er ikke helt der... :filer:

Men uansett så skal det bli godt å få eget soverom igjen, i løpet av høsten!

Nå er det visst ei som begynner å bli trøtt, ikke så rart kanskje. Hun starta jo dagen 05:15 idag! :sukk: Vi sto ikke opp før klokka ble 6 da, men det er tidlig nok det! Vurderer å bli med til sengs jeg oxo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Lenge mellom hver oppdatering for tiden...

Vi har hatt en fin høst; med 2 uker på Kreta, oppussing av soverom, sosiale happeninger og masse tid med Snuppa.

Snuppa passerer snart 10(!) mnd, og det er full fart hele dagen.

Det er ikke lenge til hun klarer å stå selv, og vil nok gå sine første skritt før jul.

Hun har nå sovet på eget soverom en god stund og det går over all forventning.

Og herremin, så godt det er å ha sitt eget soverom! ;)

Jeg har søkt om utvidet permisjon fra jobb, ettersom vi ikke har fått barnehageplass (enda).

Vet ikke helt om det blir ut mars, eller juni - alt ettersom når vi får bhageplass.

Jeg er kjempeglad og takknemlig for at vi har denne muligheten, for jeg tror faktisk jeg hadde hatt problemer med å sende avgårde lille Snuppa i bhage allerede i januar. Men fra august er vi garantert plass, da har hun blitt 1,5 år og det hjelper på. (selv om mamma'n sikkert synes det er helt forferdelig de første ukene vi leverer i bhagen uansett hvor gammel hun er ;))

Familien har blitt større siden sist, Snuppa har fått en fetter. :)

Bror har fått en sønn, og har nå en av hvert - og erklært seg ferdig med babyproduksjonen. Mens jeg tror det kommer en 3. om noen år - samboeren er nemlig ikke helt enig i hans konklusjon. ;) Time will show!

Vi er definitivt ferdig, og det er vel en av grunnene til at vi vil utvide permisjonen oxo. Det er en tid vi aldri får igjen, hverken med Snuppa eller noen andre småttiser. Baktus har pappaperm sammen med meg i desember, og vil ha 1 dag fri i uka fra nyttår til mai. Hvis vi fortsatt ikke har bhageplass, og jeg har permisjon - vil han prøve å ta noen dager fri innimellom, slik at vi kan ha enda mer familietid før høsten kommer. Blir litt mindre mulighet for fri, så snart Snuppa er i barnehage. Jeg har avtalt med jobb om 80% stilling når jeg er tilbake, ihvertfall ut 2009. Greit med litt slakke for både små&store.

Forøvrig er jeg i full gang med julegaver, og nærmer meg faktisk slutten.

Har igjen Bror m/sambo, og ferdigstillelse av scrappingalbum til besteforeldre.

I tillegg har Baktus bursdag i desember, og der mangler jeg litt - pluss noen kalendergaver. Men greit å ha noe igjen når julestemningen begynner å sige på oxo.

Forhåpentligvis blir det en bedre jul i år, enn de 2 forrige. Men førjulstiden er tung, og tankene går ofte til Lille Pi og perioden før og etter fødsel/barsel.

Nå har vi heldigvis ei Snuppe som krever sitt, og klarer å få oss til å smile med hjertet hver dag. Vi er utrolig takknemlig for det! :)

Kanskje det vil komme oppdateringer litt mer jevnlig fremover... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å høre fra deg igjen, og veldig hyggelig at dere har det så fint.. Håper på mange oppdateringer fremover..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre fra deg.

Høres ut til at dere har det supert. :klem:

Koselig å høre fra deg igjen, og veldig hyggelig at dere har det så fint.. Håper på mange oppdateringer fremover..

Takk for besøk, Skravla og Myrthel! Koslig at dere følger med enda, tross lite innlegg her... :)

Akkurat nå nyter jeg litt alene-tid, mens Snuppa sover og Baktus kjører Storesøster til toget. Gløtter litt på håndballkamp og drikker Options-kakao.

Vi har hatt lunsjbesøk her idag, kollega av Baktus m/kone. Kjempekoslig, og godt å få utvidet vennekretsen litt. Og veldig deilig å kunne prate om noe annet enn barn...merker at de fleste i vennekretsen er midt i småbarnsperioden, og at det ofte er barn som er temaet når vi møtes. Må innrømme jeg har behov for litt andre innput oxo, og tror vi har bare godt å få kobla ut innimellom.

Nå har vi avtalt juleverksted før jul, for voksne - med litt gløgg og div. hobbyprosjekt. Gleder meg allerede!!

Jeg hadde Perfect Home-party tidligere denne uka, utrolig mye fint der gitt!

Hadde bestemt meg for å kjøpe adventstaken med engler på forhånd - men etter at Baktus fikk se katalogen, ble det litt mer på handlelista...:)

Bl.a en stor rund vegglysestake med telys, det blir visst årets bursdagsgave fra Baktus til meg. Lettvint for hans del. ;) Og jeg skal slett ikke klage... ;)

Idag snør det masse her, men spørs vel om det legger seg på bakken. Hadde egentlig vært koslig med litt snø nå, men problemet her er jo at det regner bort så fort og da blir det slaps/is. Og det er ikke koslig.

Men drømmeværet nå på vinteren, er snødekte veier og minus fem grader - da snakker vi ordentlig vinter! Håper vi får litt snø til jul ihvertfall! :)

Nå tror jeg Snuppa har våkna, passer vel bra med middagservering nå tenker jeg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var bedt på Perfect home party i forrige uke, men hadde ikke mulighet fordi mannen jobbet... De har så mye fint der, så jeg skulle gjerne vært der. Men jeg får bare tenke på at jeg sparte masse penger, ved å holde meg hjemme da... :fnise:

Kos deg med veslesnuppa og mannen.... :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med nye oppdateringer :)

Hvis den vegglysestaken er den jeg husker fra jeg var på PH-party i vår, er den kjempelekker :jepp:

Og jeg blir alltid beroliget over å høre at også småbarnsmødre synes det kan bli for mye barneprat -da er det ikke nødvendigvis jeg som er barnløs og urimelig og mangler forståelse for de viktige ting i livet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

:klemmer: til Myrthel og Daria! Koslig at dere fortsatt følger med her... :)

Jeg er i julemodus for tiden, planlegger & forbereder advent og julefeiring.

Baktus og jeg har pakkekalender, så jeg har kjøpt inn 12 kalendergaver som er klar til mandag. Gleder meg! ;)

Ekstra deilig er det at Baktus skal ha permisjon i hele desember, så vi kan kose oss og ha noen rolige morgener sammen alle tre.

I morgen skal Snuppa på overnatting til foreldrene mine. Jeg leverer henne på formiddagen, deretter møte i byen. Når det er ferdig, blir det forhåpentligvis kino&middag sammen med Baktus.

Og gjett om jeg skal sove litt utpå på lørdag!! :lur:

Kjenner jeg meg selv rett, blir det vel henting av snuppa forholdsvis tidlig på ettermiddagen. Deilig å få litt alene-tid, lade batteriene og ha enda mer energi til Snuppa igjen!

På mandag reiser vi på hyttetur til Åre. Firmaet til Baktus har hytte der, som vi skal låne. Hvis været er bra, blir det en dagstur til Østersund på tirsdag. Jeg har store planer om å shoppe litt på Panduro der borte. Trenger sikkert scrappingutstyr... :sjenert:

Ellers så skal vi i bassenget på Holiday Club, og hvis alt klaffer skal jeg prøve å få en time med aromaterapi e.l. :jepp:

Tror det blir en bra tur, skal bli deilig å komme seg litt bort. Man blir faktisk litt ko-ko av å være hjemme et helt år. (vi er utenfor huset altså, men det er ikke de store utskeielsene...)

Forøvrig var jeg på julebord sist helg - i edru tilstand. Og herlighet, det var en ut-av-deg-sjæl-opplevelse. :ler: Så mye fulle folk er det lenge siden jeg har sett, og det var rett og slett en befrielse når jeg satt i bilen på tur hjem. Og enda bedre å våkne opp søndag, i fin form og uten fylleangst! :) Tror det var endel som lå med dyna over hodet, og gruet seg litt for jobb på mandag... :fnise:

Typisk nok på slike arrangement, så er det mange som skal prate ...både om Lille Pi og alt rundt. Det er liksom ikke helt anledningen, og det blir litt for dumt når de ikke sier et ord i edru tilstand. Jeg får litt noia, og trekker meg unna ganske kjapt. Derfor liker jeg ikke sånne jobbarrangement lenger...

På tide å fixe litt her, får middagsgjester idag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Nå er det jammen lillejulaften, synes desember har flydd avgårde!

Baktus har vært hjemme i pappaperm, og da er det fart i heimen. :ler:

Vi har farta litt rundt, først en herlig tur til Åre. Der var det kaldt, men vi fikk da noen aketurer og endel shopping. :) Masse god mat og drikke, frister til gjentakelse!

Noen dager hjemme, med bursdagsfeiringer hit&dit og juleforberelser før vi tok turen sørover til Svigers. Hadde et fint opphold, og Snuppa storkosa seg med masse oppmerksomhet fra farmora og tantene... :)

Hun har blitt så kosete i det siste, og deler gjerne ut til de som vil ha!

Nå har vi vært hjemme en stund, Storesøster er her for å "feire" 2-årsdag for Lille Pi. Den ble markert igår, med ballonger på kirkegården og pølsefest her hjemme. På ettermiddagen var vi på nissetur til nyfødt intensiv, leverte julegave - en eske med masse godteri og scrappingutstyr for minnealbum til de som tilbringer julen der nede. Fin tradisjon, som vi kommer til å holde på i mange år fremover. En vemodig dag, som er tung å komme seg gjennom - men jeg la meg med en god følelse igår. Det ble en fin dag, tross alt.

Juletreet ble pyntet på lørdag, så vi er faktisk godt i rute i år. Riktignok er ikke huset rundvaska, og ikke har jeg mer enn 3 sorter i kakeboksene - men det er noe jeg ikke gidder å stresse med lengre. Jul blir det vel uansett om jeg svetter med vasking av tak&vegger og baker til den store gullmedalje!

Skal finne frem litt flere nisser&engler i løpet av dagen, og ikveld skal vi kose oss med ost&kjeks - muligens med et glass rødvin oxo?! ;)

:nissekonekyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponert over at dere er så flinke til å huske på de på nyfødt intensiv. Vil tro de setter kjempepris på det!

Håper dere får ei fin jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror det blir vel så bra jul av glade og avslappede mennesker som vasking, 7 slag og stress :Nikke:

Nissetur til nyfødtintensiven blir sikkert satt stor pris på -og det er kanskje litt godt for dere også? Det må jo gjøre julen litt ekstra spesiell at denne tiden av året er så knyttet til Lille Pi...

God jul, håper dere koser dere sammen med snuppa.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Imponert over at dere er så flinke til å huske på de på nyfødt intensiv. Vil tro de setter kjempepris på det!

Håper dere får ei fin jul :)

Godt nytt år til deg, Chica!

Vi har blitt så glad i de menneskene som var med oss på nyfødt intensiv, så en julegave er på sin plass - i mange år fremover. :)

Jeg tror det blir vel så bra jul av glade og avslappede mennesker som vasking, 7 slag og stress :Nikke:

Nissetur til nyfødtintensiven blir sikkert satt stor pris på -og det er kanskje litt godt for dere også? Det må jo gjøre julen litt ekstra spesiell at denne tiden av året er så knyttet til Lille Pi...

God jul, håper dere koser dere sammen med snuppa.

:klemmer:

:Nikke: Det er en veldig spesiell tid for oss, jula er nok ikke det samme som før...

Et besøk på nyfødt intensiv er egentlig litt terapi for vår del.

Der er vi foreldrene til Lille Pi, og kan prate om den fantastiske reisen vi hadde sammen med han - og dem.

Håper du har hatt en fin jul, Daria - og godt nytt år! :)

Back in business! :sol:

Jippi! :goodbye:

Ønsker deg og dine et virkelig GODT NYTT ÅR... :hjerter_rundt:

Takk, og det samme til deg Myrthel! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...