Gå til innhold

Livet som utøvende mamma


Karius

Anbefalte innlegg

Vi kan ihvertfall ikke klage på helsevesenet, Daria.

Selfølgelig har det vært litt ymse innimellom, men de har heldigvis vært i fåtall.

På slutten av sv.skapet fikk vi faste personer å forholde oss til, og det hjalp utrolig mye - både for meg og Baktus.

Tusen takk, Dråpe. :klemmer:

Vi koser oss og føler oss veldig heldig akkurat nå.

Idag hadde vi planer om trilletur inkl. litt handling på nærbutikken.

Men det regner/sludder og blåser så innmari, frister ikke så veldig å ta med vogna ut. Avventer litt, og ser om det kanskje blir bedre etterhvert.

Vi får besøk i morra, en kollega av meg som kommer for å hilse på prinsessa vår. Og jeg har lovt å fixe hjemmelaget lasagne, men mangler noen ingredienser.

Natta var bra frem til 3, da fikk prinsessa mat - men nekta å legge seg til ro i senga si etterpå. Vi holdt på frem og tilbake til klokka var over 5, men da kapitulerte vi begge to - så hun fikk ligge i senga vår.

Ny matrunde i 6-tiden, og når jeg våkna i 9:30-tiden var både prinsessa og Baktus helt i drømmeland.

Jeg tok meg god tid på badet, og henta prinsessa for litt mat etterpå.

Baktus fikk sove noen timer ekstra, han fortjener å få slappa av litt han oxo.

Jeg får som regel sovet litt på ettermiddagen, det er deilig!

Det kommer stadig blomster på døra, og nå har vi gått tom for vaser.

Vi er heldige som har så mange som tenker på oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tenkt å prøve en av disse, Sun Mei.

indisk versjon

vanlig type

Tidligere har jeg brukt litt av hvert av det jeg har av ingredienser i kjøleskapet.

-kjøttdeig

-bacon

-hvitløk (masse!)

-hakkede tomater

-basilikum

-rød løk

Hvit saus lages ganske enkelt med hvetemel, melk og smør, tilsatt ost.

Evt. bruke hvit saus på pose, og tilsette ost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for skryt av prinsessa vår. :rødme:

Idag har vi vært på en laang trilletur, og det gjorde godt for både små og store.

Ettersom det har kommet litt snø i natt, var det tungt å trille enkelte steder - så det ble litt ekstra trim for meg og Baktus.

Fikk besøk av en kollega i ettermiddag, har spist lasagne og kosa oss.

Han ble sjarmert av Lille Spire, og satt å dulla med henne hele ettermiddagen.

Hun sov og kosa seg. :)

Fikk en rosa fleece hettegenser og heldrakt fra Disneybutikken i NY, dritkule klær!

Det blir nok en meget stilig prinsesse utover våren tenker jeg! :fnise:

Nå skal vi slappe av med Monsen på tv'n etterhvert.

Jeg vurderer å spise restene av marsipankaka i kjøleskapet, før den blir dårlig... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Daria, vi er veldig stolte av Snuppa vår! :)

Nå nærmer det seg slutten på permisjonen for Baktus. Vi har kosa oss maksimalt mens han har vært hjemme, og 14 dager har gått så altfor fort!

På fredag starter han på jobb igjen, tror han godt kunne ha tenkt seg å hatt noen dager ekstra gitt! ;)

Ettersom Storesøster kommer ned til helga, blir det en lang dag hjemme alene for meg og Snuppa. Han drar for å hente Storesøster direkte etter jobb, og de er vel ikke hjemme igjen før ca 2030. Det blir spennende, men Snuppa er jo veldig snill og rolig på dagtid - så regner med det går bra.

Storesøster gleder seg veldig til å hilse på lillesøster, og jeg regner med vi får masse hjelp til bleieskift, bading og kosing i helga! ;)

På mandag var vi på helsestasjonen for første gang. Ettersom Snuppa fortsatt har litt gulsot, må vi på jevnlige veiinger. Hun hadde gått opp 175 g siden onsdag, og mangler bare 90 g på fødselsvekta si. (3.290)

Fikk prata med helsesøstra, og hun var godt fornøyd med vektoppgangen. Men vi må tilbake igjen i neste uke, de vil gjerne følge med litt ekstra nå i starten.

Helt greit for meg, blir jo en trygghet for oss oxo det.

Igår ble det bytur, og som vi kosa oss!

Rusla rundt og kikka litt, spiste lunsj og bare slappa av.

Snuppa fikk mat underveis, og det gikk kjempebra å amme uten ammeputa. Var litt skeptisk på forhånd, men helt uten grunn. Hun er så snill og god, og jeg tror det blir flere byturer på oss etterhvert. :)

Fikk selfølgelig shoppa litt oxo, er helt desperat etter nye klær! Møkklei av gravidklærne, og etter at vi hadde en heftig opprydding i klesskapene mangler jeg endel basisklær i normale størrelser. (vekta viser -1 kg fra vekt før gravid)

Shoppingliste:

- rosa genser med trykte lilla hjerter

- jeans i tynt stoff, med kule lommer og litt sånn "skaterstil"

- jeans helt basic

- sort cardiganjakke

- tynn fleecejakke, for å ha under jakka på trilleturer

- brune støvletter, med rundt tupp og liten hæl

- sorte strømper

- påfyll av hårpleie, deo og ansiktskrem

- panelgardiner (lilla)

- duk (lilla)

Godt fornøyd med fangsten! ;)

Idag skal jeg til frisøren, det skal bli herlig!!

Baktus ska ha med seg Snuppa på en visningstur på jobb. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk kiwii! ;)

Første dag alene hjemme, og foreløpig har det gått på skinner.

Det er enda endel timer til Baktus kommer hjem, tror jeg skal benytte anledningen til å sove litt på sofaen nå. Snuppa ligger i vogga si, virker som hun sover godt der.

I helga er det 1 år siden Lille Pi forlot oss.

Rart hva livet bringer i løpet av et år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helga er det 1 år siden Lille Pi forlot oss.

Rart hva livet bringer i løpet av et år...

Man blir ganske ydmyk overfor livet når man leser en sånn setning. Det er så godt å lese at dere koser dere nå, selv om jeg skjønner at det er mange følelser i forhold til Lille Pi også.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dagene går i ett for tiden - amming, bleieskift og soveøvelser.

Litt lite søvn i natt, heldigvis tok Baktus over i halv seks-tiden.

Da var jeg sliten og oppgitt, Snuppa hadde voldsomme gråtetokter - og mamma'n måtte ty til tårene til slutt oxo. :tristbla:

Må begynne å tenke over hva jeg putter i munnen, tror kanskje Snuppa har vondt i magen innimellom.

Idag skal jeg kutte ut Pepsi Max, og se om det hjelper.

Vi prøver å komme oss ut på trilletur hver dag, og det gjør godt for kropp & sjel.

Idag skal vi trille til City Syd, kombinasjon trim og shopping er bra! ;)

Vi har fått masse klær til Snuppa, og folk kjøper mye av det samme - så vi skal bytte litt. Greit med litt variasjon, ikke bare Hello Kitty-bodyer. ;)

(selv om jeg synes det er veldig søtt...)

Baktus har bilstolen med i bilen, så han møter oss der etter jobb. Mulig vi spiser middag ute, jeg er veldig lite kreativ ang. matfronten for tida.

Tror jeg skal benytte anledningen til å sove litt, mens Snuppa enda er i drømmeland...eller nei, der kom det protester fra vogga gitt! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble så rørt av den fantastiske skildringen av prinsessefødselen. Kjekt å lese at dere koser dere sammen. Er helt sikker på at det finnes en stolt liten Pi et sted, og at han bare beundrer den vakre søsteren sin. :hjerte:

Endret av pondusa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, for en natt. Får håpe det hjelper å kutte brusen, så dere ikke får flere søvnløse netter.

Kos deg på shopping :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om dagene (og nettene) kan bli litt slitsomme iblant, høres det unektelig ganske idyllisk og kos ut med en liten snuppe i hus! :hjerte:

Har ikke fått sendt avgårde pakke til deg enda, heldigvis er permisjonen lang, ikke? :ler: Skal få kommet meg på posten snart altså! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...