Gå til innhold

Livet som utøvende mamma


Karius

Anbefalte innlegg

Hei Chica, koslig at du følger med! :)

Det hørtes jo unektelig litt spesielt ut...

Så dere holder release-datoen hemmelig for absolut alle? Din evne til på holde på hemmeligheter er forbløffende -jeg hadde sprukket etter en dag... :fnise:

Litt merkelig er det ift jobbsituasjonen ja.

En ting er de synes det er vanskelig å snakke om Lille Pi og det som skjedde med han. Men det er vel vanlig folkeskikk å gratulerer med nytt svangerskap og høre hvordan det går?

Ihvertfall nå som magen er rimelig stor, og det er ingen tvil om at det ikke bare er vektøktning? ;)

Og ikke minst, ta en telefon/sende mail når folk er sykemeldt over en lengre periode?

Men mulig jeg stiller for store krav...

Vi har intensjoner om å holde det hemmelig. ;)

Men det er nok godt mulig at jeg sprekker på et eller annet tidspunkt. :fnise:

Kanskje da til noen som ikke kjenner oss så godt.

Men familien/nærmeste omgangskrets får ikke vite noe.

Kjenner de såpass godt at jeg vet de kommer til å trå rundt å vente på beskjed. Og hvis noe blir endret i siste øyeblikk, sånn at vi blir tatt dagen etter f.eks - så blir det mange telefoner til/fra.

Jeg spurte broren min igår om han fortrakk å få vite dato, eller bare få beskjed etter at alt er over. Han trengte ca. 1 sekund på å svare - jeg vil ha en mms med bilde av onkelungen min og beskjed om at alt er bra! :)

De kjørte samme taktikk selv, ifb planlegging av igangsetting av fødsel.

Idag tror jeg det blir en laaang dag.

Baktus kommer hjem litt tidligere, for å dusje/skifte til dress - deretter rett på julebord med jobben.

(i samme lokaler som vi hadde bryllupsfesten vår)

Jeg vurderer å starte på div. prosjekt, men kommer meg liksom ikke igang.

Må pakke inn litt bursdag- og julegaver, da vi skal til Bror m/fam for å feire 1-årsdag til lille A i morra. Tenkte å levere julegavene i samme slengen.

Mangler et par julekort oxo, har planer om å sende de ut i neste uke.

Kanskje jeg rett og slett skal prøve å komme meg opp av sofaen først som sist...? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt merkelig er det ift jobbsituasjonen ja.

En ting er de synes det er vanskelig å snakke om Lille Pi og det som skjedde med han. Men det er vel vanlig folkeskikk å gratulerer med nytt svangerskap og høre hvordan det går?

Ihvertfall nå som magen er rimelig stor, og det er ingen tvil om at det ikke bare er vektøktning? ;)

Og ikke minst, ta en telefon/sende mail når folk er sykemeldt over en lengre periode?

Men mulig jeg stiller for store krav...

Synes ikke du er så veldig kravstor -det jeg jobbet før sendte vi blomster til de som ble sykemeldt i mer enn to uker. Og å spørre hvordan det går når man treffes og grunnen til sykemeldingen er så åpenbar burde da være en selvfølge..

Jeg spurte broren min igår om han fortrakk å få vite dato, eller bare få beskjed etter at alt er over. Han trengte ca. 1 sekund på å svare - jeg vil ha en mms med bilde av onkelungen min og beskjed om at alt er bra! :)

Jeg er helt på linje med broren din der -da søsteren min fødte forrige uke fikk jeg ikke vite noe før det var over, og det er jeg igrunnen glad for. Svigermoren hennes visste at de dro på føden og var nervevrak i over et døgn, synes det var greit å slippe akkurat det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir i midten av januar da, det kan jeg si... :lur:

:lur: Da tipper jeg at det blir Mini sin bursdag. Det er i år på en mandag og veldig i midten av januar. :fnise:

Mener ikke å lure det ut av deg, må jo bare tippe litt.

For the record: Mini har bursdag 15. januar.

Ha en superduper helg. Her får vi besøk av søster og mannen, gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres nesten ut som om vi jobber i samme bedrift. Her har jeg ikke hørt noe fra dem til tross for sykmelding i mange uker nå. Greide å skrive oppfølgingsavtale i forrige uke da, men that's it. Ingen som spør hvordan det går eller noe :sinna:

Håper du får en fin helg, Karius :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her fikk ingen heller vite noe for det var over.

vel prøvde å ringe mamma da som da befant seg på andre siden av jordkloden.. men hun hadde ikke tlf på så hun fikk først beskjed etter at knirket var ute.. også fikk broren min vite det..siden vi ringte han for å spørre om han kunne kjøre oss til sykehuset (men da var han på fest..så det ble det jo ikke noe av)...

mannen min ville ringe moren sin, men da sa jeg nei.. fant ut at hun kom nok ikke til å få sove igjen og bli helt nervevrak til det var over.. så da droppet vi det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt på linje med broren din der -da søsteren min fødte forrige uke fikk jeg ikke vite noe før det var over, og det er jeg igrunnen glad for. Svigermoren hennes visste at de dro på føden og var nervevrak i over et døgn, synes det var greit å slippe akkurat det...

Vet at det kommer til å sitte 2 stk mødre å bite negler, hvis de får vite datoen på forhånd. Derfor like greit å vente...;)

:lur: Da tipper jeg at det blir Mini sin bursdag. Det er i år på en mandag og veldig i midten av januar. :fnise:

Mener ikke å lure det ut av deg, må jo bare tippe litt.

For the record: Mini har bursdag 15. januar.

Ha en superduper helg. Her får vi besøk av søster og mannen, gleder meg!

Time will show! ;)

Høres nesten ut som om vi jobber i samme bedrift. Her har jeg ikke hørt noe fra dem til tross for sykmelding i mange uker nå. Greide å skrive oppfølgingsavtale i forrige uke da, men that's it. Ingen som spør hvordan det går eller noe :sinna:

Håper du får en fin helg, Karius :klemmer:

Det er altfor dårlig rett og slett. Det tar ikke lange tiden med en telefon eller sms, bare for å høre hvordan det står til.

Jeg pleier å sende blomster/ta en telefon i løpet av den første uka i sykemeldinga når noen av "mine" er borte.

God helg til deg oxo, Monja! :klemmer:

her fikk ingen heller vite noe for det var over.

vel prøvde å ringe mamma da som da befant seg på andre siden av jordkloden.. men hun hadde ikke tlf på så hun fikk først beskjed etter at knirket var ute.. også fikk broren min vite det..siden vi ringte han for å spørre om han kunne kjøre oss til sykehuset (men da var han på fest..så det ble det jo ikke noe av)...

mannen min ville ringe moren sin, men da sa jeg nei.. fant ut at hun kom nok ikke til å få sove igjen og bli helt nervevrak til det var over.. så da droppet vi det

Tror nok det er like greit at vi ikke sier noe på forhånd ja, Pasha.

Hadde samme taktisk sist oxo, ingen som visste noe før jeg ringte midt på natta til foreldrene mine. Da hadde mamma prøvd å ringe på hjemme- og mobiltelefonen ca. 20 ganger...visste jo at vi skulle på overtidskontroll den dagen. :ler:

Så jeg aner hvordan det blir hvis hun får vite ks-dato, og ting blir forsinka.... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fortalte heller ingenting (ja, bortsett fra her inne da, for jeg hadde jo sladris :ler: ) til våre nære heller før det var over. Men mamma klarte jo å finne det ut, for hun jobber på sykehuset, i samme etasje som fødeavdelinga så mannen klarte jo såklart å treffe henne i heisen før smurfen var født. Stakkars mamma var jo helt nervevrak på jobb den dagen. Tror det er noe i det at det man ikke vet har man ikke vondt av.

Endret av monja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da fått dagen/kvelden til å gå, tross mye alene-tid her hjemme.

Fikk ordna de siste julekortene, så de er klare for sending over helga. I tillegg pakka inn resten av julegavene, mangler bare en gave til Baktus så er jeg i boks. (vet hva jeg skal kjøpe, venter på desember-lønn)

Kvelden har bestått av mye tv og bittelitt snop... :sjenert:

Skal strax finne senga, lurer på når Baktus kommer ramlende inn døra. De blir visst henta med buss 0215, også skal han gå hjem et lite stykke. Han har heldigvis brodder, det er sinnsykt glatt ute.

Jeg tilbydde skyss, men han trodde han hadde godt av litt frisk luft... :ler:

Veldig stolt av Baktusen min forresten, han har blitt kåra til årets medarbeider! :)

De er ca. 50 ansatte, og det er kollegaer som nominerer og stemmer frem vinneren. :tommelsmil:

Premien er kunst for 2.000,- :sjarmor:

Nå skal jeg finne senga, skal servere bursdagsbarnet frokost på senga i morra. Hehe, kan bli interessant hvis han er fyllesyk... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå - flinke mannen din! Han har jo ikke jobbet der altfor lenge heller? Og kunst på veggene er ikke å forakte! :sjarmor:

Og like forundret som deg (og alle andre) når det kommer til oppfølging av sykemeldte kollegaer. Men har skjønt etterhvert at det er VELDIG mange forskjellige måter å te seg på i arbeidslivet. Jeg har opplevd sykemeldingssituasjoner der jeg kvidde meg for å gi beskjed om at jeg nok ble borte enda en uke fordi jeg ble møtt med sukk og stønn og "det er så belastende for oss andre skjønner du!" - mens samboeren min har fått massevis av telefoner og tekstmeldinger, han har hatt hjemme-besøk av enten en kollega eller sin nærmeste sjef hver uke disse månedene han har vært sykemeldt (avklarte selvfølgelig, og rene "hygge-besøk") - de har attpåtil kjørt 15 mil HVER VEI for å komme... Bedriften hans har bare vært helt fantastisk, og et eksempel til etterfølgelse rundt om.

Skal straks finne senga her også - skal bare - skal bare vet du...;) I morgen skal jeg på partai, så det blir sent nok da tenker jeg!

Nattinatt snuppa mi - don't let the bed-bugs bite... :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: til Frk. Stella.

Baktus har jobba der i ...hmm... 2 år kanskje?

Han har nå begynt å kikke etter kunst, med litt bistand fra meg. ;)

Vi har et kjempefint maleri av en lokal kunstner hengende på spisestua, som vi "kjenner" litt fra før. Tror han har planer om å kjøpe hos henne. Det er en stil vi begge liker, og ganske så forståelige bilder. :ler:

Ble en hektisk dag igår, bursdagsbarnet var i veldig redusert form.

Tror faktisk jeg aldri har sett han så fyllesjuk før, og det på bursdagen sin da gitt! :troest:

Brukte ca. 1 time på å pakke opp 3 pakker, og det er litt uvant han for å si det sånn. :fnise:

Men han ble fornøyd med både gavekort på massasje, strikka vest og skjorte.

Kom oss da på 1-årsdagsfeiring etterhvert, og gavene våre ble en stor suksess hos tuppa.

Bl.a en traktor fra Clas Olsson, med dyr i hengeren bak. Den går av seg selv, og har en bonde som synger Oh McDonald... Det var stor stas, og hun kosa seg med den i flere timer.

Hun har blitt så flink til å dele ut kos, legger et mykt og varmt kinn mot kinnet mitt og hmmmm'er høyt. :hjerter:

Hun strekker hendene så høyt hun kan, for å vise hvor stor hun er.

Og når hun er ferdig med å spise, klapper hun i hendene og folder de - som takk for maten. :hjerter:

Rett og slett en herlig unge, som sjarmerer både tante og onkel i senk! :hjertesmil:

Ang. oppfølging av sykemeldte har heldigvis jobben til Baktus vært helt utrolig! Når Baktus var sykemeldt, var det stadig telefoner/sms'er. Og sjefen var her på besøk, uka etter at vi kom hjem fra sykehuset. (det var adm.dir på jobben min oxo, forresten)

Nå som jeg er sykemeldt, kommer det mail/sms fra hans kollegaer med gode tanker og hilsninger. De har invitert meg på lunsj flere ganger, og vil gjerne at jeg stikker innom på besøk.

Det føles litt rart, men samtidig er det noe jeg setter stor pris på!

Idag er jeg alene hjemme (igjen!), og har nå rydda og støvsugd i huset. Bl.a tok jeg en razzia i et matskap vi har stående på gjesterommet med tørrvarer og snop. Herregud, det ble en stooor pose med ting som burde ha vært kasta forlengst! :sjenert:

Nå er det rent og pent der, med kun ferske varer. :)

Og etterhvert som julebaksten kommer i bokser, skal de oxo inn der. Sammen med julesnopet... :Hehe:

Første bakeøkt i morra, sammen med syforeninga.

Vi låner et skolekjøkken og "smeller" sammen 3 sorter på kort tid.

Faste innslag er krumkaker og kolakaker, og i år tror jeg vi skal prøve snickerskjeks for første gang.

Baktus veldig lyst til å bake pepperkaker en kveld i denne uka. Jeg har kjøpt store former, så jeg henge noen i vinduene. Bl.a en engel. :hjerte:

Mulig det blir riskaker oxo, det hører liksom med for min del.

I tillegg blir det litt gjærbakst som skal fylle fryseren, kjekt å ha både i og etter jul.

I år blir det vørterkake oxo, det må være på bordet når vi spiser frokost/lunsj i jula. :Nikke:

Tror kanskje jeg må lage en plan, med en eller annen juleaktivitet hver dag i ukene fremover.

Baktus på juleforestilling til Storesøster. Det starter rundt 3, og han er vel ikke hjemme før seint ikveld. Håper føret er greit hele veien opp, har blitt litt bekymret for det meste i den siste tiden...

Mange mil å kjøre, og ikke alle strekningene som er like "sentral" for å si det mildt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mei Tai er helt genialt, og anbefales fra denne fronten i alle fall. Jeg husker jeg puttet Mini i den og med ett var det mulig å feks støvsuge. Han sovnet så godt oppi der. :Nikke:

Nå er han 12 kg og Mei Tai fungerer ikke lenger så godt for oss, vi har gått over til Ergo. Den er også helt genial, og bærekomforten er enorm synes jeg. (Minner litt om Mei Tai)

Ellers var det noen utrolig skjønne heldresser du hadde linket til! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok Mei Tai her oxo, Samba.

Prøvde litt forskjellig bæregreier på sykehuset med Lille Pi, og både jeg og Baktus likte Mei Tai'n best.

Lurer på om jeg skal bestille ihvertfall en dress av de jeg linka til.

Men må bare ta en liten opptelling på hva jeg har i forskjellige størrelser først... :sjenert:

Dagens kalendergave fra Baktus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har vi 3 sorter julebakst i hus.

Både krumkaker, peppernøtter og kolakaker er i boks, bokstavelig talt! :ler:

Kjempekoslig bakeøkt sammen med syforeninga.

Det blir rimelig effektivt, når vi kan låne et skolekjøkken med 5 ovner. I tillegg til masse utstyr og plass som gjør det enkelt for 4 husmødre(?) å kokkelere.

Jeg har starta på div. julelister.

Ting som må gjøres i huset, handles inn og ikke minst hva vi kan glede oss til fremover av koslige happeninger.

Til helga er det konsert med Nidarosdomens guttekor og Arve Tellefsen.

På lørdag skal vi ha felles bursdagsfeiring for Baktus&meg, det blir forhåpentligvis en bra dag.

Men samtidig så har jo alt av koslige ting nå, en liten bismak... :tristbla:

Nydelig sang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: til Dråpe.

Her er det forberedelser til bursdag på gang.

Baktus i full gang med krem til bursdagskake, mens jeg akkurat har rullet ut ca. 50 boller.

Huset ser sånn nogenlunde greit ut, det er ihvertfall ryddig.

Vi har hengt opp pepperkakehjerter/engler i vinduene, og det lukter deilig pepperkaker i hele huset.

Konserten igår var bra, men litt dårlig lyd innimellom.

Men vi fikk da litt julestemning, og klumpen i halsen var tilstede opptil flere ganger.

:hjerte: 34 uker idag :hjerte:

Nå kan vi starte på nedtellingen snart... :hakeslepp::kgbaby:

Merker at jeg tenker mer og mer på hva som skal skje i januar, og det er skummelt.

Men samtidig så gleder vi oss så vannvittig mye, de få gangene vi tør å se for oss at vi får Lille Spire i armene - frisk og fin! :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kun 1 uke igjen til julaften! :nissevink:

Vi hadde fullt hus på lørdag, bursdagsfeiring for Baktus&meg.

(Baktus på etterskudd, jeg på forskudd)

Helt skutt på kvelden, så lørdagskosen ble grandiosa gitt. :ler:

Igår våkna jeg med tett nese og sår hals. Rimelig slapp og dårlig form. Skulle egentlig på adventskaffe til et vennepar, men fant ut at det var like greit å holde seg hjemme.

Formen ble litt bedre utover dagen, men kom tilbake på kvelden igjen. Jeg var i seng kl 1930, men fikk ikke sove før langt på natt.

Begynner å bli veldig sliten av for lite søvn, blir veldig oppstykket og lite kvalitetssøvn for å si det mildt. :Gjesp:

Det er ikke så lett å finne en god stilling heller, så det blir mye frem og tilbake. Og det går ikke akkurat smidig for seg med den magen og bekkenet her... :fnise::sprettoy:

Idag har jeg fixa ca. 40 risboller, med lys kokesjokolade. Liker ikke sånne mørke boller. Gleder meg til de er avkjølt... :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Risboller... :sikle:

Det må være slitsomt med så dårlig søvn :troest: Jeg sitter her og gjesper etter én natt med mangelfull søvn, kan ikke forestille meg hvordan det er å gå sånn i ukesvis...

:klemmer:

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som liker risboller ja, Daria?! ;)

Det er min julefavoritt, og det blir ikke jul uten lyse risboller!

Det hadde vært deilig med en hel natt søvn snart, men det kan jo fort bli noen år til det... :tunge1:

Heldigvis har vi besteforeldre/onkel&tante som kan være litt barnevakt etterhvert. ;)

I løpet av forrige uke, fikk vi beskjed om to bryllup i 2008.

Begge er i syforeninga, så det blir mye kjentfolk - koslig!

Og i tillegg er det baby på gang hos et annet par i samme vennegjeng, midt imellom begge bryllupene.

Vi får håpe 2008 blir et supert år!!

Forøvrig hadde jeg møte med adm.dir på fredag, ang. oppfølging av sykemeldte. Han trodde alt gikk på skinner, og ble sjokkert over den manglende oppfølginga som har vært. Nå har han tatt på seg ansvaret for videre oppfølging, da jeg ikke har særlig tro på avd.lederen min.

Han har overhodet ingen tillit eller respekt hos meg, og jeg har veldig liten lyst til å jobbe under han hvis jeg evt. skal tilbake.

Jeg spilte med veldig åpne kort, og fortalte hva jeg synes om både det ene og andre. Og at jeg vil vurdere å søke ny jobb når permisjonen er over.

Han ble ikke særlig overraska over det, med den oppfølging og hvordan folk har vært på jobb når jeg kom tilbake fra forrige permisjon.

Men han ville gjerne beholde meg, og at vi evt. kunne diskutere andre arb.oppgaver i annen organisasjon når den tid kommer. Og selfølgelig lønn. :Hehe:

Vi får se, i utg.punktet blir jeg borte til jan'09. Og hva som skjer etter den tid, er det ingen som vet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Risboller er snadder ja :sikle:

De har ikke lang overlevelsestid her i heimen. Men hvordan lager du dem? Tror ikke jeg har funnet den optimale oppskriften enda.

Bekken og søvn er ingen god kombinasjon nei. Synes så synd på deg som sover dårlig, men snart er jeg vel der selv og. Ekstra gode :klemmer: til oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...