Gå til innhold

Livet som utøvende mamma


Karius

Anbefalte innlegg

Vi har solgt bilen vår! :danser:

Fikk ca. 20' mer enn hos forhandler, digg! :)

Overtakelse i løpet av uka, og vi får gratis lånebil hos leverandør av den ny bila vår - service!! :)

Ny bil blir levert i slutten av måneden her.

Deilig å få den saken ut av verden, tror Baktus har vært litt stressa ang. bilsalget. Men tok jo bare 4 dager fra vi la den ut på finn til den ble solgt da.

Helt grei helg, men litt for mye alene-tid for min del.

Baktus har vært opptatt hver helg siden ferien mer eller mindre, kjipt...

Men nå ser det ut som det roer seg litt, og om 14 dager er det hotellovernatting og Øystein Sunde-show på oss. :)

I tillegg har sjefen til Baktus tilbydt oss dobbeltrom og fly for meg, ifb med at Baktus skal på kurs i Oslo. :overrasket::)

Tror kanskje jeg henger meg på, evt. kommer etter midt i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fri idag, har vært ute på ulike oppdrag.

Først hente lånebilen (utrolig snerten sak!) sammen Baktus, deretter innom biltilsynet for skjema ang. bilsalg. Baktus dro tilbake på jobb, mens jeg handla mat og annet småtteri.

Fikk henta 2 pakker, en fra cdon og en fra panduro.

Litt jule/bursdagsgaver, og masse scrappingutstyr. :lur:

I tillegg litt småtteri for å lage julekort.

Ikveld skal vi shine og rydde bil, overtakelse av ny eier i morra formiddag. Blir litt rart å selge den oxo, vi har vært på mange fine kjøreturer sammen. :)

Men om noen uker har vi ny bil, som blir den nye familiebilen vår. :hjertesmil:

:hjerte: Forøvrig er jeg i 24. svangerskapsuke. :hjerte:

Rekker ikke å henge med lenger. Tida går så altfor fort, ca. 14 uker igjen?!! :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høstens første gåtur på snø idag.

Lå faktisk snø til langt utpå formiddagen, men nå er det meste borte. Synes det er litt fint med snø, men kanskje ikke så tidlig? :sjenert:

Vi kjører lånebil for tida, og den har selfølgelig sommerdekk.

Heldigvis har Baktus avtalt dekkbytte i ettermiddag, sånn at han kommer seg trygt t/r med Storesøster i helga.

Og ifb dekkbytte blir det kebabmiddag på oss i byen, Baktus er storfornøyd! ;)

Forøvrig en kjempesnerten bil, som jeg allerede har blitt glad i!

Sitter med et glis hver gang jeg kjører den, og Baktus er overbevist om at jeg kommer til å grine når vi må levere den tilbake. :ler:

Noe jeg nesten gjorde igår, når skodaen forsvant med ny eier. :sjenert:

Sa fra om at de måtte ta godt vare på den, og kjøre forsiktig. :fnise:

Har planer om prosjekt shining av hus i ettermiddag. Skjønner ikke at to personer kan rote så innmari?! :kjefte:

Baktus har masse prosjekt på gang, og det blir litt utstyr over hele huset av slikt. Men ikveld skal det ryddes og sorteres litt, kanskje det blir litt mer orden - ihvertfall for et par dager? :fnise:

Kontroll på St. Olav i morgen, aner ikke hva slags undersøkelse det er. Tror ikke det er hos jordmor ihvertfall...kanskje sånn doppler-sak? Time will show...

Håper vi får en prat med noen der nede, ang. kontroller og sånt fremover. Aner ikke når vi skal dit neste gang, og det bør jo begynne å bli litt mer regelmessig fremover nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det et kompliment å få høre at man er lik Christine Koth? :sjenert:

Det fikk jeg igår...

Tror det har noe med svart hår, og en litt spesiell overdel å gjøre.

Selv om Baktus var overbevist om at det var puppene som gjorde det...de har visst vokst litt, jeg er spent på hvor dette skal ende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har planer om prosjekt shining av hus i ettermiddag. Skjønner ikke at to personer kan rote så innmari?! :kjefte:

Jeg vet hvor mye én person kan rote, så jeg har stor forståelse... :fnise:

Er det et kompliment å få høre at man er lik Christine Koth? :sjenert:

Det kommer vel an på hvilket forhold den som sa det har til nevnte dame... ;)

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Godt med forståelse ang. rot, Daria. Selv om jeg blir bittelitt oppgitt innimellom.

(og selfølgelig er det jo Baktus som roter mest... :fnise: )

Vi har Storesøster på besøk, ble litt kortere intervall denne gangen. Vi skal jo på Øystein Sunde-konsert m/hotellovernatting neste helg. :sjarmor:

Ikveld har vi kosa oss med Idol & popcorn, koslig!

I morra blir det scrapping av feriebilder på oss jentene, mens Baktus skal på jobbe(igjen!).

På ettermiddagen skal Storesøster på kino sammen med mora mi.

Det blir spennende, de har ikke vært på noe alene før. Men regner med det går bra, de kjenner hverandre ganske godt nå.

Litt rart å "sende" henne bort, når hun er her så kort. Men samtidig så er det jo artig at hun kan finne på ting uten oss oxo.

Og Moder'n har snakka om å ta en kinotur lenge nå, er visst endel barnefilmer hun vil se - og ikke så mange andre som er interessert. :ler:

Så til kontrollen på sykehuset idag.

Som vanlig litt spent før vi kommer inn, og har forberedt meg på bare doppler-undersøkelse. (sjekking av blodstrømmen til og fra morkake/foster)

Men jammen var det full kontroll hos jordmor og greier iførst gitt.

Alt ser kjempefint ut, men kiloene kommer litt raskere denne gangen... :sjenert:

Skal tilbake om 14 dager, da er det sjekking av blodsukker igjen. Skal være ultraflink fremover, og være litt mer bevisst på hva jeg putter i munnen.

Blodtrykk på 125/70, noe som visstnok er bra når man er gravid.

Magemålet ligger innenfor "normalen", men i øverste grense...

Dopplerundersøkelsen var som vanlig underholdende for foreldrene, mens legene ble mer og mer frustrert.

Lille Spire er utrolig aktiv, og nekter å ligge stille mens de driver på med ul-apparatet. Jo mer de klemmer og driver på, jo mer sparker og slår hun mot apparatet! :ler:

Med andre ord rimelig håpløse arbeidsforhold. Men de fikk da tatt de målingene de skulle etter ei stund, tror vi var inne i nesten 1 time!! Det blir spennende å se om hun har tenkt å være like aktiv på utsiden, isåfall har vi nok å gjøre fra januar!! :fnise:

Fikk bekreftet 99% at det er ei jente der inne, var ihvertfall ingen tut som kom frem på bildene. Har begynt å venne meg på jente-tanken nå, så jeg gleder meg til prinsessen vår kommer! :babyjente::hjerter:

Legene ble litt overrasket over hvor velutviklet hun var allerede nå, og ikke minst over at hun har begynt med pusteøvelser allerede. Det er visst ikke så vanlig såpass tidlig, og vi er veldig stolte selfølgelig! :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klemmer: imli!

Ny uke, nye muligheter.

Jeg har fri, med deilig høstvær utendørs.

Er i gang med å rydde litt på terrassen, greit å gjøre klart for vinter.

Er inne for å spise lunsj nå, hjemmebakt brød med Finden-ost og en kopp med Earl Grey.

Blir en gåtur etterhvert, skal klippe meg bl.a. :)

Dette blir en forholdsvis rolig uke, deilig!

Baktus har vært mye på farten i det siste, deilig at han oxo er litt mer hjemme. Kanskje vi starter med opprydding av kontor, men vi får se...er ikke noe stress foreløpig.

Vi kan uansett ikke lage garderoberom før midten av november.

Da kommer det visst en stor gjeng fra svigerfamilien på besøk, tror vi trenger de sengeplassene vi har pr. idag den helga.

Noen av de krever jo enkeltrom, så vi må lage et lite mini-hotell innen den tid.

Heldigvis ikke så ofte at så mange kommer, og etterhvert har vi ikke plass heller - huff så leit! :lur::sjenert:

Svangerskapet er godt inne i sin 25.uke, og det begynner å merkes. Magen vokser, og jeg begynner å få litt problemer med bekken/symfyse. Kjenner det godt nederst i ryggen og mellom føttene når jeg går, eller stresser med noe.

Men ellers er alt fint, fikk høre hjertelyden hos fastlegen igår og den ligger på 140. Kjenner masse liv i magen hver dag, så Lille Spire har det bra der inne ihvertfall.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med fri, snuppa!

Jeg har litt dårlig samvittighet fordi jeg ikke har fått sendt abgårde tøfler til deg, de ligger øverst i kurven min - mangler bare en heklablomst og litt montering. Skal få de avgårde så fort som mulig, jeg lover! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med fri, snuppa!

Jeg har litt dårlig samvittighet fordi jeg ikke har fått sendt abgårde tøfler til deg, de ligger øverst i kurven min - mangler bare en heklablomst og litt montering. Skal få de avgårde så fort som mulig, jeg lover! :klemmer:

Det har ikke vært så mye stress ang. de tøflene da. Det er en barselsgave, og termin er ikke før i slutten av november. :)

Send de oppover når det passer du. :klemmer:

Det er så fint å lese i boka di, Karius! :klem:

:) Livet er ganske fint i perioder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og vips, der datt jeg i kjelleren... :gråte:

Mange faktorer som spiller inn, men regner med jeg kommer meg opp igjen - etterhvert.

Det kan være kort imellom opp-og nedturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klemmer: vennen min!

Som Samba sier, det er vel naturlig at veien mellom opp og ned er kort til tider. Håper du får mange gode klemmer, og pratet litt med de rundt deg slik at dagen i dag er bedre!

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for klemmer, go'jenter! :klemmer:

Av ulike årsaker, kommer jeg ikke til å skrive så veldig personlig her inne lenger.

Blir mest å finne i bloggen fremover.

I denne dagboka blir det "tørre" faktaopplysninger ang. svangerskap og livet sånn generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for klemmer, go'jenter! :klemmer:

Av ulike årsaker, kommer jeg ikke til å skrive så veldig personlig her inne lenger.

Blir mest å finne i bloggen fremover.

I denne dagboka blir det "tørre" faktaopplysninger ang. svangerskap og livet sånn generelt.

Så dumt da :( Men har full forståelse altså.

Selv omjeg ikke har vært så flink til å legge igjen spor så har jeg fulgtmed og synes det har vært så koslig.

Nå har jeg forresten lest Ligge i grønne enger. Og konklusjonen er klar: jeg liker IKKE slutten!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...