Gå til innhold

Livet som utøvende mamma


Karius

Anbefalte innlegg

Så bra at du har fått snakket ut med adm.dir om jobben og fått positive tilbakemeldinger. Får håpe oppfølginga blir bedre fra nå av.

Bryllup er alltid hyggelig :) Og lekekamerat til lille spire høres jo også bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper at ting blir endret ift oppfølginga på jobb ja, Daria.

Selv om løpet er kjørt for min del, så håper jeg at de får rutiner for de som evt. blir sykemeldt etter meg.

Anbefaling av forfatter, lettleste bøker med litt snert: Denise Rudberg.

Jeg har nå lest 4 av hennes bøker, og blir helt oppslukt fra første side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Risboller er snadder ja :sikle:

De har ikke lang overlevelsestid her i heimen. Men hvordan lager du dem? Tror ikke jeg har funnet den optimale oppskriften enda.

Bekken og søvn er ingen god kombinasjon nei. Synes så synd på deg som sover dårlig, men snart er jeg vel der selv og. Ekstra gode :klemmer: til oss.

Jeg må "gjemme" de unna i et skap som ikke er spesielt lett tilgjengelig for meg, Monja. Også later jeg som jeg har glemt de... Det fungerer faktisk! :sjenert::ler:

Fant følgende oppskrift på google ifjor, og den er knallgod!

4 egg

3 kopper sukker (NB .... ikke kaffekrus )

1 pk kokos fett (delfiafett)

2 plater kokesjokolade (bruker lys kokesjokolade)

ca 1/2 pose puffet ris (du må kanskje bruke litt mer - de gamle posene var nok litt større enn de som selges i dag....tror kanskje det blir borti trekvart pose)

Egg og sukker piskes til eggedosis (ikke lettvintløsning, men skikkelig - det tar 5 i kjøkkenmaskin og borti 10 minutter i med håndmixer)

Smelt sjokolade og kokosfett og la det avkjøle seg litt

Sjokolade/kokosfett haes i eggedosisen og skjæres inn

Ha i puffet ris.

Fordeles i muffinsformer og la stå natten over.

Enjoy!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for gratulasjoner Frk. Stella, Skravla & Monja! :)

Det er første gang jeg feirer bursdag, med ferdig vaska hus og pynta juletre!

Vi hadde en super effektiv dag igår, Baktus hadde fri fra jobb og vi fikk gjort masse!

Først kontroll på St.Olav, deretter shopping inkl. lunsj, frisørbesøk og til slutt så vaska jeg og tørka støv over hele huset. Mens Baktus pynta juletre og fixa gløgg som vi kosa oss med til slutt - kun med lysene fra juletreet vårt. :love:

Idag har jeg strøket x antall juleduker, skjønner ikke hvor alle disse dukene kommer fra?! Synes det blir bare flere og flere for hvert år...

Skal ta en liten rydderazzia i alt av julepynt osv. etterhvert, det som vi ikke bruker i år - blir puttet i en kasse for evt. loppemarked e.l.

Før kl 09:00 var jeg ute av døra, for å hente kransen vi har bestilt til Lille Pi på bursdagen hans. I tillegg kjøpte jeg ny svibel og sånn annen juleblomst...rød...

Etterpå innom for å kjøpe rødt glatt laken til senga vår, forhåpentligvis blir det lettere å snu seg om natta med helt glatt laken. Og selfølgelig måtte det bli rødt nå i disse juletider. ;)

Nå tror jeg vi har det meste i hus, og vi er klare for julefeiring.

Har fått masse fine pakker til bursdagen min.

Feira jo litt i helga, så da ble det både etasjefat i glass, gavekort og penger.

Idag har jeg fått digital fotoramme fra Baktus, jammen flaks at ikke jeg ordna det i pappagave til han. :ler:

I tillegg fikk jeg et nydelig smykkesett fra Svigers og penger fra Svigermormor.

Og vi har fått juleblomster på døra fra Svigers, med ønske om god jul.

Masse sms og telefoner, så dagen så langt har vært koslig.

Ikveld har visst Baktus planer om å ta meg med ut på middag. Det høres deilig ut, da jeg ikke orker tanken på å lage mat for tiden. Så vi har spist endel brødskiver i det siste for å si det sånn... :sjenert:

Men kanskje greit å bli litt matlei før jul, så frister det kanskje mer med julemat når vi kommer til julaften?!

I morra har jeg intensjoner om å bake vørterbrød. Det hører liksom jula til, og jeg savna det ifjor når vi var på sykehuset. Der var det mest tørre brødskiver og tørt pålegg...Det skal vi ta igjen for i år! :jepp:

Nå er det tilbake til stryking av 1 stk stooor linduk...urk... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertelig takk for gratulasjoner! :)

Nå nærmer det seg slutten på en dag, som har gått med til litt ettertanke, savn og glede. Akkurat som forventet egentlig.

Baktus tok med sin høygravide kone for å spise italiensk mat, det var ordentlig koslig! Tror vi har funnet en ny stamplass i "nabolaget".

Bursdagskake spiste vi hjemme; lukket valnøtt - min favoritt!

Vi har tent lys for Lille Pi i hele kveld, han må jo oxo være med på bursdagsfeiringa på sitt vis.

Huset begynner å se sånn passe julete ut, særlig nå som linduken ligger på spisebordet. Den brukes kun i jula, med en rød juleduk oppå - stilig!

Jeg har satt ut litt nisser osv., men kjenner at jeg ikke er helt klar for å ta helt av i år. Så det blir litt begrenset med pynt, kanskje like greit.

Storesøster skal få pynte på loftet, det er hun som regjerer der oppe i jula.

Nå mangler det bare litt småtteri, så er vi klar for årets julefeiring. Men først er det markering av 1-årsdag på lørdag, gruer meg - samtidig som det skal bli godt å bli ferdig med den første årsdagen.

Vi har lagt en plan for dagen, sammen med Storesøster. Tror hun oxo er litt spent...

Men nå er det natta, håper jeg får sovet noen timer sammenhengende i natt. :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klemmer: til Monja, Toblerone og Frk. Stella.

Nå lukter det deilig i huset, har 4 stk vørterbrød stående på etterheving.

Dette er 3. gangen jeg baker disse brødene, og det minner meg om julefeiring sammen med mormor & morfar.

:)

Bruker denne oppskriften:

500 gr rugmel siktet

1 ts malt anis

1 ts malt koriander

0,5 ts malt nellik

1 ts malt pepper

3 dl TineMelk Hel

1 dl sirup, mørk

50 gr gjær

1 stk. flaske (O,33 l) vørterøl

500 gr hvetemel siktet

I stekeovnen ved 200 grader i ca. 40 minutter

Bland rugmelet med halvparten av hvetemelet. Tilsett anis, koriander, nellik og pepper. Løs gjæren opp i lunken melk tilsatt sirup. Tilsett vørterøl og rør den lunkne væsken i melblandingen.

Elt deigen godt og tilsett mer hvetemel til deigen slipper bollen og er passe fast. Dekk med plast og la deigen heve på et lunt sted til dobbel størrelse, ca. 1 time.

Del deigen i to eller tre like emner. Elt deigen og form til runde eller avlange brød. Sett brødene på smurt stekeovnsplate og la dem etterheve ca. 30 minutter. Stek brødene. Pensle brødene med vann idet de tas ut av stekeovnen. Da blir de blanke oppå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...