Gå til innhold

MiNNiemOOse sin graviditetsdagbok

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fredag! :popcorn:

Ikke så veldig helg på meg ennå, skal jobbe imorgen.

Måtte dra hjem fra jobben idag, holdt på å besvime imens jeg klippet en mann, så jeg måtte bare unnskylde meg og sette meg litt.. Huff.. Stakkars mannen ble forskrekket og mente at jeg ikke burde være på jobb. Han mente at vi gravide heller burde være hjemme, få opp fødselsraten så foketrygden til folk som han økte! :ler:

Jeg sov i 4 timer etter jobben , så jeg føler meg bedre nå. Mannen er å henter stesønn og handler, så nå blir det snart middag. Mannen ville ha kylling og ris idag. Så mine fiskeboller ble blankt avstemt! :ler: Har litt smådilla på det,av alle ting, om dagen.. :sjenert:

Ingen planer ellers i helgen. Tror jeg skal få ordnet neglene mine imorgen, og siden svigermor tilbød seg å ha stesønn over til søndag så drar jeg kanskje til min søster på besøk. :jepp:

Ikveld skal jeg iallfall se på idol! Gått glipp av det de siste gangene..

Kjenner masse (harde) spark nå! Noen ganger så skvetter jeg til, de kommer så brått innimellom. :fnise: Det er deilig da, godt å vite at babyen min trives. Er nå i uke 26+1.

May Helen: Skal nevne det for legen min, skal gi det noen dager først. Hn er ikke like ok å snakke med som jordmor, for jordmor har mer peiling. Men, legen har jo mer "makt" da.. Vi får se, hvis det ikke fungerer å jobbe 50% så får jeg bare kutte ut. Skule nesten ønske jeg hadde kontorjobb jeg nå.. :kaffe:

Skrevet

Jeg har hørt at gravide lett kan bli svimle. Men at det er ikke farlig. Bare at vi må da passe på å reise oss sakte opp o.l.

Men hvis det blir for ikke så må du kontakte lege.

Ellers hvordan står det til?

Du er ca en måned foran meg. Jeg bare lurer på hvor mye du har lagt på deg så langt i svangerskapet, hvis det er lov å spørre? :sjenert:

Jeg har lagt på meg 6 kg så langt. Syns det er litt mye, men tror de første par kg var ren fet hos meg, siden jeg sluttet å trene og endret ikke matvaner.

Skrevet

Snikleser som er innom å oppdaterer seg ;)

Hvilken uke er du i nå?

Skrevet

Hei og hopp!

Idag er jeg i min 27 uke! :hoppe: Rart å tenke på at det bare er uker igjen av andre trimester.. :hakeslepp:

Jeg har til nå gått opp ca 12-14 kg (jeg vet ikke nøyaktig hva jge veide før jeg ble gravid!) May helen. Men, jeg la ikke på meg noe særlig før i 5 mnd. Personlig synes jeg det er litt VEL mye fokusering rundt vekt når det gjelder gravide. Vi er alle forskjellige lissom. Jeg synes det var veldig rart i begynnelsen at det plutselig var ok å gå opp i vekt. Men, nå tenker jeg ikke så mye på det. Gidder ikke telle kiloene. Hvis jeg har hatt lyst på noe så har jeg spist det..Men, jeg ar ikke dytta i meg med begge hender heller.. :ler: Jeg har også vært veldig aktiv, jeg har gått lange turer helt til nå, nå er det tyngre synes jeg. Må ta det litt roligere, har fått beskjed om det av jordmor.

Jeg tror faktisk det er "gitt" på forhånd hva man går opp jeg. Ei venninne av meg som har to barn fortalte meg at hun med det første barnet sitt spiste veldig ufornuftig. Det gikk i bakervarer og mye søtt. Med andremann spiste hun veldig sunt, men hun

gikk opp 30 kg begge gangene allikevel.

Har begynt å slite litt med halsbrann his jeg spiser sterk mat osv, det er ikke så moro.. Men, hører at de fleste gravide sliter med det på slutten av svangerskapet.

Skrevet

Så spennende da :)

Lille din er ikke så liten lengre :fnise:

Blir så spennende det der! Må komme på besøk snart tror jeg! :goodbye:

Skrevet
Frresten bare koselig at du er inne å leser i boka mi Imli! :goodbye:

Er nå 27 uker på vei. :gravid:

Svangerskapets 27 uke

Du har kommet langt du da! Bare 13 uker igjen!

Jeg er nå i uke 17, så jeg er 10 uker kortere enn deg jeg da.

Har begynt å få bittelitt halsbrann som smått jeg og - ekkelt! Har bare vært ille en gang, og det hjalp veldig å drikke melk faktisk. Har hørt at melkeprodudukter generelt hjelper, melk, yoghurt osv.

Skrevet

Jeg sliter med halsbrann også. Så syrenøytraliserende tabletter er alltid i veska mi.

Mamma gikk opp 30 kg når hun var gravid med meg. Men hun var liten og tynn før graviditet og hun ble liten og tynn etterpå også. Så jeg tror dette med kg er veldig person avhenging. Det varierer veldig fra person til person, og som oftest kan man ikke gjøre så mye med det.

Jeg tenker bare at så lenge den lille har det godt så gjør det ikke noe hvor mange kg jeg legger på meg. Prøver bare å spise sunt å variert slik at den lille får nok næring i seg.

Flott magebilde forresten. :) Det minner meg på at jeg må legge ut mine mage bilder.

Skrevet

Du er jo aldri her. Vi savner deg jo bare da :tristbla:

Skrevet

Hei alle sammen!

Koselig at dere stikker innom, selvom jeg har vært veldig sløv de siste dagene!

Snart 28 uker på vei nå, så kun 2 uker igjen av 2 trimester..!

Amalie_85: Du er GRAVID! Blir helt rørt jeg.. Har skrevet i boka di :) Gratulerer igjen snuppa mi, veldig glad for dere! Akkurat det du ønsket jo! :babysmokk: Åhh! Nå blir vi småbarnsmødre begge to.. Din kommer i JUni den da?

May Helen: Hvilket merke syrenøytraliserende bruker du? Jeg har hørt at det kun er noen få merker man kan bruke, vi har pepcidduo liggende (de er mannen sine!) men, de skal man visst ikke ta når man er gravid..

Helt enig med det rundt vekt og svangerskap. Synes det blir litt "feil" fokusering i gravidblader osv. Sålenge man holder seg innenfor visse rammer og spiser det man trenger, og tillater seg det man har lyst på. Jeg henger meg heller ikke opp i hva jeg går opp i kg. Vil helle rkose meg og ha et fint svangerskap. :gravid:

Gleder meg til å se magebildene dine! Jeg skal være flink og passe på å ta flere fremover... :rødme:

Imli: I skrivende stund så har jeg faktisk testet å drikke melk mot halsbrannen. Begynner jula tidlig jeg se, og har kosa meg med pepperkaker.. :nisseblunk: Men, det straffet seg visst! Fikk skikkelig halsbrann.. :sjenert: Men, det virker absolut som at melken fungerer så langt.. :jepp:

17 uker på vei ja, har du fått mage ennå da? Jeg merket det tidlig, men andre så det ikke før jeg var en 15-17 uker på vei..

Vet du kjønnet? :)

Nå må jeg snart sove.. ER endelig inne i en god søvnvane nå, har sovet godt de siste 2 nettene, og det har vært fantastisk! :søvn: Har slitt endel med å sove i det siste, og man blir smårar av det..

Mannen og jeg satt netopp og studerte magen som nettopp bult e ut her og der, endelig fikk mannen se! DEt skjer innimellom, men typisk ikke når han er sammen med meg. :love:

Lurer såååååå på om det bor en jent eller gutt der inne.. :rødme:

Skal ringe å bestille 3D imorgen..

Skrevet

Jepp, slutten av Juni :)

Må bare vente på de 12 første ukene. Men er bare 6 uker igjen til deet da :)

Skrevet

Jeg bruker Gaviscon. De er de eneste jeg har funnet som er trygge å bruke for gravide.

De er effektive. Men det tok meg litt tid å venne meg til de. Disse bruser litt mer i munnen enn de jeg brukte før. Kan kjøpes på apoteket.

Herlig med 3D UL. Da får du nok noen fantastiske bilder av babyen. Samt at det blir også lettere å se kjønnet.

Skrevet

Lykke til med 3D-UL da! Skal du prøve å finne ut om det er gutt eller jente?

Jeg er i uke 18 nå, og ingenting synes, selv om jeg merker det selv... Begynner som smått nå, tror jeg. Tror kanskje grunnen til at det tar litt tid på meg er at jeg har veldig sterke magemuskler, for jeg er jo normalvektig, så ungen ligger ikke skjult innafor fettet... ;) Vet ikke om det blir gutt eller jente, vi ville ikke vite, men tror ikke det hadde vært mulig å se heller - sjenert unge! :fnise:

Skrevet

Heisann!

Mannen og jeg har vært i Sverige å handlet mat idag. Jeg fikk tittet litt i Babyproffsen også, men handlet ingenting. Begynner å bli stressa, men har jo god tid ennå.. (Leste at det var VELDIG vanlig med plutselig hastverk og følelse av "dårlig tid" på svangerskapskalenderen, hehe)

Ting vi må kjøpe:

*Vogn+stelleveske+insektnett

*sprinkelseng

*vugge/kurv e.l

*Bilsete

*stellebord

*Kommode/hylle til klær

*Brystpumpe (har blitt anbefalt av ALLE å ha det klar når jeg kommer hjem fra sykehuset)

*saueskinn

May Helen: Tusen takk for tipset ang Gaviscon. Jeg har kjøpt meg det idag, og tok faktsik nettopp den første tabletten..Kan ikke si jeg kosa meg, men det hjalp! Det er det viktigste.. :danse:

Glemte selvsagt å bestille 3D idag, skal prøve å få gjort det imorgen. Da har jeg fri!!! :jepp: Lettere å få gjort slikt da.. Men, vi skal nok ikke vite kjønnet, hvis vi klarer å holde oss da. :hjerter:

Amalie: Skal dere holde det hemmelig for familie osv til de frste 12 ukene er overstått eller? Det gjorde vi. Jeg blir forresten med imorgen! :jepp::kaffekopp: Blir koselig det.

Imli: Vi vil heller ikke vite kjønnet på babyen, jeg ringte å spurte på 3d klinikken (Majorstuaklinikken) om det var sånn at man liksom ikke kunne unngå å se kjønnet selv, for da er det ikke så lurt tenkte jeg, men hun sa at det ikke var sånn. De slår visst bare av den delen som KAN vise det, men hun sa at de fleste ser det ikke selv hvis de ikke vet hva de skal se etter. :fnise: Så derfor tenkte jeg å bestille uansett, for det er jo moro med det minnet, og ikke minst for ungen å se film av seg selv inne i magen når den blir eldre! :hjerte: Gleder meg veldig!

Jordmora vår så heller ikke kjønnet sepå ungen da vi var til UL på sykehuset, vi sa at vi ikke ville vite men, spurte om HUN så det, og det gjorde hun ikke..Litt sjenert min også kanskje? :ler:

Skrevet

jepp, det er husj enda :)

men mamma vet :)

Skrevet

Åhh, så koselig da Amalievennen! Gleder meg allerede til trilleturer sammen med deg jeg.. :rødme: Blir så moro!

Din mor ble vel spinnvill kan jeg tenke meg.. Det ble mamma. :fnise:

Skrevet

Jeg turte jo ikke si noe en gang jeg da. Trodde mamma skulle se litt rar og alvorlig ut jeg. :fnise:

Men ho bare smila! Men ho får jo ikke si noe til noen andre enda! Så vi har ikke snakka så mye om det :)

Skrevet

Skjønner! Det trar sikkert tid for henne å venne seg til tanken også.. Men, så koooselig at hun smilte da, blir sikkert en fin mormor! :)

Skrevet (endret)

:fnise:

Jippi! Idag har jeg bestilt time til 3D ultralyd! :hoppe: :hoppe:

Gleder meg vilt! Vi skal dit på tirsdag som kommer, på Majorstuaklinikken i Oslo. Håper bare vi finner frem :fnise:

Heldigvis er mannen min flink til sånt, for jeg er ikke det..

Nå skal jeg få støvsugd litt før jeg gjør meg klar til cafétur med Kvist og Amalie_85! :kaffekopp:

Endret av MiNNieMooSe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...