Gå til innhold

Så var det min tur til runde nummer 2...

Simpleminded

Anbefalte innlegg

Lilith

Apropos middag, vet du hva som er godt? Fiskeboller, erter og gulrøtter i hvit saus i sånne terteskjell du får kjøpt! Litt annerledes, veldig godt, og ikke så dyrt. Dryss litt karripulver over, så blir det ekstra nam :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Simpleminded
Hehe, jeg testet på dag 6 etter EL, jeg :ler: Negativ selvsagt, men måtte jo prøve å innarbeide rutinen med å tisse i kopp ;)

Heldig du som får lønn på fredag! Her er det ennå 3 uker til, og det er litt for lenge. Får satse på billige middager her også, som for eksempel fiskeboller og potet, fajitas med svinekjøttdeig og shish kebab-kryddermix, tomatsuppe (eller annen suppe) med brød, eller pannekaker? Fant også en gammel tråd om dette :)

Takk for tråden! Masse gode tips der fant jeg ut :)

Kunne forresten ikke dy meg i går jeg heller, så da ble det en test på graviditets-strimmel - NEGATIV så klart... :sjenert: Men nå skal jeg virkelig vente til over helga før jeg tester på nytt! :)

Jeg handlet Grandiosa på tilbud, baguetter, 750g. kjøttdeig, spaghetti+saus og pølser + lomper.. (og noen nudler da..) Det var det jeg hadde råd til denne gang. Skal bli deilig med penger til fredagen ja! :jepp:

:klem:

Angående testing, så testet jeg positivt første gang på 11 DPO. I ettertid ønsker jeg nesten at jeg ikke hadde gjort det, for i går ble jeg jo vettaskremt da jeg begynte å spotte, og var sikker på at TR kom i dag. Det hadde vært litt trist, men det ser jo ut til å gå bra, da :jepp:

Hva er DPO? Ikke tenk så mye på spottingen. Etterhvert som jeg har vært her en del på KG leser jeg at alle graviditeter forløper forskjellig.. Og noen har til og med blødninger (1 gang i måneden) gjennom hele svangerskapet. Så man må ikke tenke så mye på det.. Masse varme tanker sendes til deg :klemmer:

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simpleminded
Apropos middag, vet du hva som er godt? Fiskeboller, erter og gulrøtter i hvit saus i sånne terteskjell du får kjøpt! Litt annerledes, veldig godt, og ikke så dyrt. Dryss litt karripulver over, så blir det ekstra nam :)

Takk for tips! Både fiskeboller og karri syns jeg er nydelig, så kan nok tenke meg at det smaker bra sammen ja! :-D

Ha en fortsatt fin dag Lilith! :klemmer:

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simpleminded

Så er det onsdag og dagen går sakte som vanlig... Jeg skal til vikarbyrå på mandag, så får håpe de har noe til meg så jeg kan slutte her så fort som mulig..

Alt fra arbeidsoppgaver, arbeidstider, sjef og lønn passer ikke for meg. Alt dette bunner i mistrivsel.. :( Ett godt arbeidsmiljø er det viktigste for meg i en jobb, og det er alt annet enn godt her. Ettersom jeg er den eneste som jobber 100% her og har med sjefen og gjøre hver dag, går alt utover meg. Jeg er også blitt tildelt rollen som leder for dem som jeg jobber med, men får heller ikke noe ekstra for dette. Ikke noe ekstra på kveldstid heller. Og dersom det skal jobbes på lørdager blir jeg pliktet til å stille opp uten tillegg. Ingenting av dette står i arbeidsavtalen min, men er noe som er blitt gitt beskjed om underveis.. :forvirra:

Jaja.. Jeg venter som sagt fortsatt tilbakemelding etter intervjuet på fredag, og fortsetter å søke på jobber.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Amused

11 DPO = 11 days past ovulation :)

Skjønner godt at du vil skifte jobb, Simpleminded :klemmer: Jeg hadde det sånn på min forrige arbeidsplass, og ble rett og slett deprimert av det. Tok ut alle egenmeldingene mine og satt hjemme og så CSI på DVD... Akkurat dét var jo fint, men dagene ble så slitsomme likevel.

Håper vikarbyrået har noe bra til deg!

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Eve Luna

Nå mener jeg du blir grovt utnyttet av jobben din. Sjefen din er pliktig å betale deg hvis du skal jobbe overtid og betale deg ekstra for å jobbe på ubekvemte tidspunkter.

Hadde jeg vært i din situasjon så hadde jeg nektet å jobbe hvis jeg ikke fikk betalt.

Du kan ringe arbeidstilsynet, anonymt hvis du vil, og høre med de hva de mener du bør gjøre.

Hvis du ikke har lest arbeidsmiljøloven, så er dette tiden å gjør det på. Og ta en alvorsprat med sjefen din og forklare ham hvilke regler han bryter og at du vil kontakte arbeidstilsynet hvis det ikke blir forbedringer.

Dessuten er ikke du pliktig til å gjøre noe som helst som du ikek har skriftlig avtale på.

Selvsagt er dette bare min mening. Men jeg syns så synd på deg for at du er i en slik situasjon. Mamma min har opplevd dårlig behandling av sjefen sin og jeg angrer på den dag i dag at jeg ikke gjorde noe for å rapportere ham til arbeidstilsynet eller noe lignende. For han fortsetter bare med det samme videre, og gjør det samme gale mot noen andre.

Håper du finner en vei ut av dette. :klemmer:

Endret av May Helen
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Simpleminded
11 DPO = 11 days past ovulation :)

Skjønner godt at du vil skifte jobb, Simpleminded :klemmer: Jeg hadde det sånn på min forrige arbeidsplass, og ble rett og slett deprimert av det. Tok ut alle egenmeldingene mine og satt hjemme og så CSI på DVD... Akkurat dét var jo fint, men dagene ble så slitsomme likevel.

Håper vikarbyrået har noe bra til deg!

Tusen takk Amused :)

Foreløpig har jeg ikke tatt ut noen egenmeldinger, men møtt opp til rett tid hver eneste dag.. Jeg vet de allerede er veldig avhengige av meg, men kan ikke tenke slik når jeg mistrives slik som jeg gjør.. :tristbla:

Merker på humøret mitt at det blir veldig påvirket av hvordan jeg har hatt det på jobben, og når mesteparten av arbeidsdagene er vonde så kan det nok hende at jeg blir deprimert jeg også. Men håper inderlig jeg har en ny jobb før den tid! :sjenert:

Nå mener jeg du blir grovt utnyttet av jobben din. Sjefen din er pliktig å betale deg hvis du skal jobbe overtid og betale deg ekstra for å jobbe på ubekvemte tidspunkter.

Hadde jeg vært i din situasjon så hadde jeg nektet å jobbe hvis jeg ikke fikk betalt.

Du kan ringe arbeidstilsynet, anonymt hvis du vil, og høre med de hva de mener du bør gjøre.

Hvis du ikke har lest arbeidsmiljøloven, så er dette tiden å gjør det på. Og ta en alvorsprat med sjefen din og forklare ham hvilke regler han bryter og at du vil kontakte arbeidstilsynet hvis det ikke blir forbedringer.

Dessuten er ikke du pliktig til å gjøre noe som helst som du ikek har skriftlig avtale på.

Selvsagt er dette bare min mening. Men jeg syns så synd på deg for at du er i en slik situasjon. Mamma min har opplevd dårlig behandling av sjefen sin og jeg angrer på den dag i dag at jeg ikke gjorde noe for å rapportere ham til arbeidstilsynet eller noe lignende. For han fortsetter bare med det samme videre, og gjør det samme gale mot noen andre.

Håper du finner en vei ut av dette. :klemmer:

Kunne gjerne tenkt meg å høre med arbeidstilsynet om hvilke rettigheter jeg har ja.. Jeg har også gått inn på tanken om å melde meg inn i en fagorganisasjon. :jepp:

Jeg liker ansvaret som er gitt meg, men syns det er rart jeg ikke får noe ansvarstillegg for det :kjefte:

Takk for trøst May Helen :klem: Det er vanskelig å være alene om dette, selv om jeg snakker med kjæresten om situasjonen på jobb. Det er en liten trøst at jeg ikke er den eneste som har sluttet her - de har vanskelig for å beholde dem som begynner her, har jeg forstått etterhvert. Mye pga. sjefen :(

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simpleminded

Jeg har blitt innkalt til intervju nummer to!!!! :-D Jippi! Fikk nettopp telefon.

Hadde aldri trodd jeg skulle bli kalt inn på nytt. På gruppeintervjuet føltes det ut som om alle andre som var der kunne alt og hadde masse erfaring. Mens jeg ikke har noen! Gleder meg litt jeg.. gruer meg litt også da... :sjenert:

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Eve Luna

Gratulerer med ny intervju.

Det er ikke sikkert de så på hvor mye dere kunne om emne, men heller hvordan dere sammarbeidet sammen. At alle blir hørt og at ingen tar alene styring.

Men uansett lykke til på ny intervju.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simpleminded

Tusen takk! Gjett om jeg er spent! Men har selvfølgelig ingen forhåpninger om å få jobben...det pleier jeg aldri ha. Liker ikke den nedturen av et avslag, så jeg tar det heller som det kommer! :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Amused
Jeg har blitt innkalt til intervju nummer to!!!! :-D Jippi! Fikk nettopp telefon.

Hadde aldri trodd jeg skulle bli kalt inn på nytt. På gruppeintervjuet føltes det ut som om alle andre som var der kunne alt og hadde masse erfaring. Mens jeg ikke har noen! Gleder meg litt jeg.. gruer meg litt også da... :sjenert:

Åå, gratulerer så mye! :blomst: Når er det?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simpleminded
Åå, gratulerer så mye! :blomst: Når er det?

Tusen takk :klem:

Det er neste fredag, så har litt tid til å lese meg til eventuelle spørsmål de måtte komme med (om praktiske ting altså ;) )

Så bra med andregangsintervju!! Det går sikkert bra, vi får krysse fingrene for at du er den de leter etter :)

Ja, det skal bli spennendes! Håper de vil ha meg! :sjenert:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Simpleminded

I dag har jeg hatt voldsomt mye luft i magen! Kan det være symptomer tro? Nei... Har sluttet å håpe på graviditet denne måneden, så vi får heller prøve mere neste måned. Testing vil skje på mandag..

Nedtelling - 5 dager til testing.. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Eve Luna

Luft i magen er en av tegnene. Jeg tror nesten det var det første tegnet hos meg. Jeg hadde luft i magen i 2. PP (når jeg mistet 5 dager etter positiv test) og når jeg ble gravid nå.

Jeg merket også at nesen var mer tett, og sliter fortsatt med det.

Det behøver selvsagt ikke å bety det. For det kan hende at det kommer av maten du spiser. Men små symptomer er moro.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simpleminded

Brystene er ikke så ømme lenger, og i dag har jeg ikke så mye luft i magen heller...

Nå er det snart avgårde på jobb! :(

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simpleminded

Nei.. Testet på dag 8 etter EL, men den var selvfølgelig negativ ;)

Tror kanskje jeg skal klare å vente over helga før jeg tester.. Er så kjedelig å bli skuffet ennå en gang! IKM er 1. eller 2. oktober tror jeg..

Spennendes! :-D

Hvilken dag testet du positiv på etter EL?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...