Gjest **Evergood** Skrevet 26. februar 2007 #121 Del Skrevet 26. februar 2007 Tusen takk for hilsen Bettie, og skryten. Du er god du! Håper du får ei fin uke. Stikker innom deg igjen senere. Alltid like artig å komme i dagboken din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 26. februar 2007 Forfatter #122 Del Skrevet 26. februar 2007 Mandag 26.februar Bilde, ja. Jeg skal se om jeg ikke kan fikse det, mysan Takk for hilsen, mie Fort gjort å trykke på en feil tast, Camelia Kos at du stadig er innom Evergood I dag var jeg og tok en hørselstest. Har hatt en mistanke om at jeg ikke hører helt godt, og Halvdelen mener at jeg bare hører det jeg vil høre - noe som for så vidt er riktig. Resulatet var ganske bra. Jeg hører etter forholdene godt - bortsett fra på det ene øret, hvor en del frekvenser blir borte for meg. Jeg kan med andre ord ikke vende det døve øret til, bare et halvdøvt. Jobben var småhektisk. Jeg har en del saksarbeid liggende - som jeg hadde planlagt å ta forrige uke - så det var bare å brette opp ermene og taste i vei. Regneark er en velsignelse. Og jeg er lei snø. Det er feil at snøen skal komme nå, når den har holdt seg borte nesten hele vinteren. Jeg er klar for vår, og ikke våt og ekkel snø. Jeg vet at jeg ikke skal klage,for vi har ikke fått så mye snø som de lenger sør, og vi får våren tidligere enn de lenger nord - men jeg er ikke et vintermenneske, rett og slett. Vår og sommer er min tid. Heldigvis kom sønnen til naboen med traktoren i dag, så jeg slapp å måke den tunge snøen. Snill nabosønn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 27. februar 2007 #123 Del Skrevet 27. februar 2007 Jeg er så enig med deg, Bettie! Det er mange år siden jeg kom fram til det faktum at jeg også definitivt er et vår- og sommermenneske! Vinteren tar seg best ut på bilder og julekort, og jeg kan være med på å oppsøke den for å glede ungene - som i påsken - men ellers er det fint om vinteren holder seg borte. Nå med alt snakket om klimaendringer ble jeg riktignok plutselig litt bekymret for snøen, og for at vi kanskje aldri skulle ses igjen. Så da var jeg visst nesten litt lettet da den endelig kom. Selv om den kom oppå knoppene i blomsterbedet mitt. Ønsker deg en fin tirsdag! Du skal vel kanskje også kose deg med sesongstart på Fruene i kveld? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 27. februar 2007 #124 Del Skrevet 27. februar 2007 Jeg er også lei snø og vinter Gleder meg til å gå med tynnere klær. Liker ikke pakke meg inn i disse tykke klærne og stor sko. Jeg elsker søte småsko Så godt at du ikke er helt døv da Så godt med snille naboer da. Snæmåking er jeg glad jeg slipper nå, bor i boretslag. Ha en strålende dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 27. februar 2007 #125 Del Skrevet 27. februar 2007 Jeg ER vintermenneske, men akkurat da jeg skulle måke fram nedsnødd bil på flyplassen på søndag så øynet jeg fordelene med sommer. Og jeg er igrunnen helt enig i at det er feil med snø nå. Den kunne innfunnet seg for et par måneder siden, kunne den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 3. mars 2007 #126 Del Skrevet 3. mars 2007 (endret) :kaffe: Mårnings... Dvs. egentlig er det vel litt for seint på dagen til å si det, men formiddagskaffen her har det med å trekke ut i tid. Særlig når siste uka har vært kaffefri . Håper du får ei fin helg, Bettie. Endret 3. mars 2007 av Cata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjandark Skrevet 4. mars 2007 #127 Del Skrevet 4. mars 2007 Takk for hilsen Bettie. Er enig med deg i at når snøen ikke har kommet før, behøver den ikke komme nå. Nå vil jeg har vår! Ønsker deg en fin søndag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest **Evergood** Skrevet 5. mars 2007 #128 Del Skrevet 5. mars 2007 Innom for å ønske deg en kjempe flott uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 8. mars 2007 #129 Del Skrevet 8. mars 2007 Da jeg gikk fra jobben i dag, var det varmegrader og sol fra skyfri himmel. Jeg øyner håp om ennå en sommer litt lenger frem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 9. mars 2007 Forfatter #130 Del Skrevet 9. mars 2007 Fredag 9.mars Noen er ivrigere enn meg her i dagboka - takk skal dere ha. Fy søren - jeg er sliten. Sånn helt inn i margen sliten. Jeg har et kjør på jobben som ikke akkurat er helsebringende. Det er peset om økonomien som gnager. Jeg får jo ikke gjort annet enn å besvare, utrede, regne, beskrive konsekvenser osv osv hele tiden. Denne uka har jeg jobbet langt mer enn en normaluke, og har endelig fått tråklet sammen noe som ser brukbart ut. Dette er et rått spill - rett og slett. Men jeg kan jo spillet- det er ikke det. Rene hestehandelen er det jo til tider. Hadde det ikke vært for at det får så store konsekvenser, hadde jeg rullet inn for lenge siden. Men det handler om arbeidsmiljø, arbeidsbelastninger og oppsigelser. Økonomi er ikke bare tall - det er mennesker også, og jeg kjemper for hver kart jeg har ansatt hos meg. Har ingen som sitter og tvinner tommeltotter og ikke står på. Men nå røyner det på. Jeg har mistet nattesøvnen pga dette. Og det tåler jeg dårlig. Stresset og presset har også ført til at angsten har tatt godt tak i meg igjen så jeg brukler jo krefter på å holde den staggen også. Så jeg biter tenna sammen så det knaker i kjeven, og jeg har bestemt meg for at jeg skal stå i stormen til jeg er i mål. Så får jeg heller gå ned med flagget til topps. For jeg får nok en reaksjon når saken er avsluttet og over. (og det må den jo bli snart) Jeg har jo holdt på med denne økonomibiten siden før jul. Sånn - der fikk jeg ut litt guffe. Jeg kommer sterkere tilbake i løpet av helgen. God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 9. mars 2007 #131 Del Skrevet 9. mars 2007 Uff da, Bettie! Du må ta vare på deg selv! Selv om jeg vet at det ikke alltid er så enkelt. Er det ikke no du kan ta for å få sovet litt på nettene da? Håper du får en rolig helg Bettie, og at du fpr samlet litt krefter igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 9. mars 2007 #132 Del Skrevet 9. mars 2007 Bettie - jeg har en venninne som fikk et seriøst hjerteinnfarkt da hun var 38. På grunn av stress. Indre stress. hadde hun ikke tilfeldigvis vært i Wien da infarktet kom, ville hun ikke vært her lenger. De holdt henne i koma i to uker der nede så hjertet fikk roe seg... ikke for å skremme deg, men ingen arbeidsplass er verdt det der!!! Vurdert å finne deg noe som ikke tar livet av deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjandark Skrevet 11. mars 2007 #133 Del Skrevet 11. mars 2007 Husk å tenke på deg selv, dette høres ikke bra ut. Jeg vet hvordan du har det, men det er jo ingen hjelp for deg. Ønsker deg en fin stressfri uke og med god nattesøvn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 12. mars 2007 Forfatter #134 Del Skrevet 12. mars 2007 Mandag 12.mars Jo, jeg har litt imovan å sove på, baby-E, og det har jeg brukt nå i helgen. Huff, mysan. De der var skremmende. Skal forsøke å ha det i tankene. Må nok leve med stress i hvert fall til og med onsdag. Helgen har vært innholdsrik, men til dels avslappende. Lørdag ettermiddag ringte en av Halvdelens kusiner og lurte på om hun kunne ta en tur. Og det var jo hyggelig. Det er en stund siden hun var her sist, men hun er av de besøkene som alltid er velkommen. Jeg dro til Poden på kvelden, for jeg hadde lovet å være barnevakt noen timer slik at svigerdatter kunne få litt tid ute sammen med venninner. Søndag kom Poden med familie hit, og kusinen til Halvdelen kjørte hjem igjen. Hun har litt lang vei, så hun overnattet. Kjekt å ha god plass. Jeg ble derdig med å strikke og montere jakka til nurket, så nå skal jeg bare sy i knapper og dampe den så er den klar til overlevering. Skal kjøpe garn til en genser til Frøkna nå. Hun vil ha en fotballsupportergenser, så jeg får tegne litt og lage et mønster, for det finnes visst ikke. Jeg vet at jeg kommer til å angre under veis, men pytt - jeg kan i hvert fall prøve å strikke logoen. I dag har jeg igjen sittet med regnearkene mine. Jeg kan nå bevise at jeg driver rimelig - rimeligere enn om jeg skulle ha eksportert deler av driften til andre. Slik jeg driver, sparer jeg resten av virksomheten for 250.000 i året. Og likevel skal jeg spare - mye mer. Onsdag skal jegned til sjefen min igjen, og da skal jeg legge fram tall for herrene,for tall er det eneste de forstår. Da håper jeg at mine argumenter holder slik at jeg får flere midler. For jeg må vite om jeg skal ansette eller avsette folk nå. Så lenge ingenting er helt avgjort, lever jeg jo i håpet om at jeg skal "vinne" denne kampen, men onsdag skal visstnok avgjørelsen falle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 13. mars 2007 Forfatter #135 Del Skrevet 13. mars 2007 tirsdag 13. mars I dag tittet jeg litt i bedene ute, og jammen har tullipanene begynt å strekke seg opp av jorda. Så til helgen skal jeg jobbe ute hvis været tillater det. Rufse opp i bed og begynne å rake vekk vissent gress og annet som titter fram i vårsola. Det har vært 8 - 9 varme grader i dag, så selv om det har blåst ganske surt, er det helt klart VÅR. På jobben ble jeg ferdig med det som blir mitt innlegg i møtet med min sjef i morgen. Nå har jeg gjort det jeg har kunnet, så nå gjelder det bare at jeg klarer å argumentere godt nok for mtt syn. Kan ikke si jeg gleder meg nei. Til middag i dag serverte Halvdelen kokt torsk med tilbehør - og rødvin. Så jeg er mett - og litt søvning. Men jeg kan ikke legge meg enda. Det er litt tidlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 13. mars 2007 #136 Del Skrevet 13. mars 2007 Våren begynner å gjøre seg gjeldende ja. Kjørte forbi en åker i dag og *sniff* der kunne jeg også kjenne at våren er i anmarsj. Bonden hadde åpenbart begynt å lense gjødselkjelleren etter vinteren . Jeg er ikke noe vårmenneske, men kunne tenkt meg litt lunk i lufta så jeg kunne bruke verandaen litt (med ullpledd....) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest beekeeper Skrevet 13. mars 2007 #137 Del Skrevet 13. mars 2007 Er så lenge siden jeg har vært her, ville bare hilse på Trist å lese om ansvaret ditt, har selv vært i situasjon i min gamle jobb der det ble kuttet ned på alt og alle og jeg er glad jeg ikke jobber der lenger! Det ble ikke noe særlig til slutt, og ikke lenge etter at jeg sluttet ble det lagt ned. Sånn er det noen ganger, desverre. Håper det går bra med deg, og at du sover godt om natten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 14. mars 2007 Forfatter #138 Del Skrevet 14. mars 2007 Onsdag 14.mars I dag har det virkelig vært en vårdag. Solskinn og mange varme grader - nesten 10 av dem i skyggen i dag. Sånt gjør meg glad. Lunk i lufta og solvegg - det er en god kombinasjon, Cata. Akkurat det spredte duftvårtegn er ikke av de jeg setter mest pris på, men det hører jo med til årstiden. Og jeg bor jo nesten på landet - så er er det sniff i lufta. hei beekeeper. Kos å se deg. Har tatt meg en sovepille, så i natt kommer jeg garantert til å sove. Da var mitt møte med sjefen over, og det gikk omtrent som jeg tenkte på forhånd. Sjefen var frustrert over at jeg ikke hopper på kommando og skjærer ned for fote. Jeg fortalte ham at jeg helt klart kunne skjære ned som forventet, men at det ville få konsekvenser. Og han likte ikke konsekvensene. Frustrasjonen hans gikk så på at jeg ikke sa at jeg kunne klare meg hvis jeg fikk så og så mye - altså at jeg foreslo en form for nedskjæring. Jeg vet nemlig at hvis jeg sier at huff fire stillinger er for mye, - men jeg kan klare å skjære ned to - da vil jeg bli sittende i saksa. For da vil sjefen min si at det var jeg som foreslo nedskjæringene, og jeg ville bli sittende igjen med svarteper både ovenfor ansatte og brukere. Siden jeg ikke sier det - er det han som sitter med ansvaret - og det liker han dårlig. Med andre ord - jeg er ikke den mest populære personen der i gården. Det lever jeg godt med. Men det er vanskelig å holde tunga rett i munnen, og slike møter er veldig energitappende. Jeg var temmelig vaskeklut da møtet var ferdig. Heldigvis var det korkveld i kveld. Og når vi øver inn nye sanger, må jeg legge vekk alle umulige tanker. Så en korkveld er en kveld hvor bekymringene får hvile. Nei - jeg får komme meg i seng. Jeg skal på seminar i morgen og fredag, så jeg ør være litt opplagt. Pakke ferdig må jeg også. Tar med med PC-n, så kanskje jeg kommer en tur i morgen og oppdaterer meg på dagbøker. Natta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 16. mars 2007 #139 Del Skrevet 16. mars 2007 Nå er du seminarisert og tilbake på plass i heimen eller? Ha en fin helg, Bettie vår - kos deg masse med hagearbeid, og forhåpentlivis fortsetter temperaturen og være behagelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 17. mars 2007 #140 Del Skrevet 17. mars 2007 Korkveld høres gøy ut. Alle jeg kjenner som synger i kor stortrives i miljøet. Håper seminaret var OK. Og nå er det lørdag så nå kan du ta med deg en haug bøker og innta godstolen. God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå