Gå til innhold

Betties dagbok 2007


Bettie

Anbefalte innlegg

Jepp, sikkert klokt å holde munn. Har sett liknende tilfelle i min familie (der vår "pode" etter mors mening har dratt for mye av hjemmelasset, -men det aktuelle paret er nå gift fremdeles og har vært det i mer enn 10 år).

Så det går helst bra.

Hørtes ellers ut som en koselig julefeiring, selv om det er leit at Halvdelen fremdeles er slapp i fisken og tannpine hos Svigerdatter kunne også ha holdt seg vekk i jula. Det er helt feil tid å få slikt på når alle tannleger har stengt.

Skjønner godt at pakkehaugen ble stor når den blant annet inneholdt Saccosekker ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glad dere fikk en fin julefeiring, til tross for diverse helseplager. :nisse:

Og jeg er enig med de andre i at du er klok som holder dine meninger for deg selv. En mor/svigermor som blander seg for mye kan gjøre mye skade. Min eks-svigermor har veldig mye av skylden for at hun ble eks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag 27.desember

Jeg passer også veldig på at jeg ikke sender noen negative signaler ut, norverbale som verbale, mie. Poden og Svigerdatter må få leve sitt liv slik det passer dem, og ikke slik det passer meg.

Vi har "juletradisjon" på tannvondt her i huset, Cata. For tre juler siden fikk Frøkna "munn-og klovsyke", julaften, med blemmer og fryktelig vondt i munnen. I fjor brakk Poden en tann julaften og i år var det Svigerdatters tur til tannvondt. Hun skulle til tannlegen i dag.

Har ikke lyst til å bli en svigermor som blander seg inn i alt mulig, begonia. Jeg prøver å vente til jeg blir bedt om å komme med min mening.

I går var det familieselskap hos foreldrene mine, men julekaker, pakker og det hele. Det er ikke så ofte broren min og jeg ser hverandre, selv om avsanden ikke er all verden. Vi lever bare så veldig ulike liv. Men det var koselig å se ham og familien hans igjen. Ungene hans er jo også blitt voksne, så det er litt annerledes selskap nå enn før. Fikk en ny bok, hjemmelaget marmelade og håndklær, og det var velkomment alt. Far har skåret ut lokk til en glasskrukke, og mor hadde fyllt krukka med tomatsild. Også en velkommen gave. Jeg forstår ikke at de orker å holde på slik, for de har jo begge vært dårlige i høst. Men i går var de nesten som de pleier å være.

Halvdelen orket ikke være med. Han tok det med ro hjemme. Det var nok det lureste, for han er ikke bra. Så jeg fikk med meg masse hilsner og ønsker om god bedring.

I dag sov jeg til klokka 12! Det er jammen lenge siden jeg sov så lenge. Men etter at jeg sto opp har jeg vært aktiv. Har ryddet på kjøkkenet, vasket klær og sittet med jobb til langt ut på ettermiddagen. Jeg er ikke ferdig med jobb-delen, så jeg får fortsette i morgen. Vi skal ha en "her skal vi se på bruk av ressurser og omdisponere folk"-dag rett etter nyttår, så jeg må gjøre klart grunnlaget for dagen. Det skal bli mange diskusjoner, tror jeg, og forhåpentligvis finner vi fram til løsninger som er enda lurere enn de vi har pr i dag. Ved å ta med alle på rådslaging, er det mulig at noen ser noe lurt.

I morgen skal jeg ringe legen vår og få en time til Halvdelen. Kanskje jeg skal bli med ham til legen, for han er ikke særlig flink til å spørre og grave. Men han vil nok ikke det. Jeg satser på å gjøre meg mer ferdig med jobben i morgen, men må ta en dag på kontoret også for å skrive ut og gjøre klart alt som skal ligge klart til første arbeidsdag etter nyttår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du er en fantastisk svigermor, mor, bestemor og kone Bettie. Du virker så omtenksom og fornuftig i alt du gjør. Skulle ønske jeg hadde en svigermor som deg jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tirsdag 18. desember

Men jeg er i superelendig form selv. Jeg bare skjuler det så godt jeg kan for omgivelsene.

:nei:

Ellers får man håpe at svigerdatters snudde døgnrytme endrer seg når Podens pappaperm er over. Må man, så må man jo, ikke sant?

Det ordner seg nok. Det sies jo at det tar like lang tid som selve svangerskapet og komme til seg selv igjen etterpå også, og nå husker jo ikke jeg når Nurket ble født. Klarer ikke holde kontroll på tiden lenger..

fortsatt god jul, Bettie :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag 30.desember

Tusen, tusen takk, Begonia, Midnattsol og Trulselinemor.

Jeg tror også ting endrer seg når Poden begynner å jobbe igjen, mysan.

Natt til fredag sov jeg ikke. Det vil si - jeg sovnet ved fem-halvsekstiden og våknet litt før åtte. Hadde satt på vekking, for jeg ville ha Halvdelen til legen, og da må man være tidlig på telefonen for å få time.

Halvdelen fikk time, og legen ville ha man inn på sykehuset igjen, men Halvdelen mente at det ikke hadde noen hensikt. Crp-verdien var fortsatt langt over 100, og han har fortsatt litt feber. Så de ble enige om ny penicilinkur og å se deg an til onsdag.

Fredag satt jeg hjemme og jobbet. Jeg ble ferdig med å lage grunnlagsdokumentene til drøftingen 2.januar. Fikk sjekket og kryss-sjekket opplysningene også. Og det tok nesten hele dagen.

Jeg sendt

Lørdag dro jeg opp på jobben og skrev ut litt og kopierte opp de heftene som skal brukes som utgangspunkt for drøftingene. Så nå er alt klart til at alle kommer på jobb 2.januar. Var nedom Poden også med litt medisin. Han var sluppet opp for tabletter mot magekatar, men han kunne bruke mine, så han fikk et glass av meg.

Seinere på kvelden ringte Poden meg. Han hadde fått høy feber, han også. Og med Halvdelen friskt i minne, dro jeg og hentet ham og kjørte ham til legevakta for en sjekk. VI satt der nesten halvannen time, men det var heldigvis ikke noe veldig alvordlig med Poden. Legen mente at magekataren blomstret og at han hadde fått seg en magevirus på toppen. Det går så mye sånt, nå.

Poden var bedre i dag. Ikke så høy feber i hvert fall, man fortsatt litt feber og diare. Smertene er der også, men de vil nok bli borte etter tre-fire dager med tabletter.

Men Halvdelen er i skrøpelig form, så vi har avlyst barnevaktoppdraget i morgen. Han orker det ikke. Selv om det ville vært jeg som hadde hovedoppsyn og ansvar, synes han det blir for mye å forholde seg til, og det forstår jeg. Det er ikke noe særlig å hale inn barn i heimen når han fortsatt er så slapp som han er.

Så i morgen blir det en stille feiring på Halvdelen og meg. Jeg får høre med ham hva han vil ha til mat, for det er viktig at han får i seg litt. Vet ikke hvor mange kilo han har gått ned, men han har ikke rumpe lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg merker at jeg blir litt bekymret for Halvdelen. Det er jammen godt at han har deg som følger opp. Men så blir jeg litt bekymret for deg også ... :sjenert:

Ta vare på deg selv da, Bettie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffameg, Bettie... Håper det nye året begynner bedre enn det gamle slutter for deg. Nå er det på tide med litt medgang for deg og dine... Det er mitt nyttårsønske for deg.

Vet ikke hvor mange jeg rekker innom i morgen. Så jeg sier det nå jeg:

GODT NYTT ÅR TIL DEG OG DINE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kjenner at jeg blir litt bekymret for Halvdelen jeg også! Håper virkelig at han kommer seg snart.

Kan ikke si at jeg misunner Poden for mageviruset. Husker veldig godt da jeg hadde det her i vår. Håper han slipper billig unna og ikke blir liggende i fosterstilling i godt over en uke :(

Håper du og Halvdelen får en fin og rolig dag i morgen!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en fredelig nyttårsfeiring for to er det fornuftigste valget når Halvdelen er i så dårlig form som det han er i. Godt han har deg som tar bra vare på han!

Håper dere får en fin dag i morgen og at Halvdelen snart er på bedringens vei. Og ikke minst, godt nytt år! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gjentar Catas innlegg og skriver under med eget navn!

Ta vare på både deg og ham, Bettie - meg liker ikke at han har mista rompa si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...