Gå til innhold

Betties dagbok 2007


Bettie

Anbefalte innlegg

Mandag 1.januar

Godt nytt år til dere som finner veien til min nye dagbok

Det er et nytt år, og da er det greit å starte med blanke ark.

Sitter her med kaffekoppen min. Har satt på en CD med Vamp, og tar for øvrig livet ganske med ro.

I går koste Halvdelen og jeg oss her hjemme. Vi spiste forndue og tittet på TV på de kanalene vi fikk inn. Signalene har blitt borte i nyttårshelgen, og vi har/har ikke TV. Vi fikk inn noen kanaler i går kveld. Får ringe dem i morgen og sjekke hva som kan være feil.

Ved midnatt gikk vi ut og så på fyrerkeriet og ønsket naboene et godt nytt år. Pusene gjemte seg inne og kom ikke fram før det ble stille igjen. Lillepusen klaget fælt etterpå.

I dag har jeg få planer. Kanskje jeg skal gå meg en tur? Det er ikke så ille vær ute, så det er nok ingen dum ide. Og så får vi ta en tur til svigermor og ønske henne et godt nytt år.

Nyttårsforsetter har jeg få av - bortsett fra at jeg skal trene to dager i uka. Det har kroppen godt av. Og når det blir lysere på ettermiddagen, blir et koser å gå tur etter jobben.

Og i morgen er det jobb igjen. Jeg har hatt så rolige og late dager nå at jeg kunne tenke meg flere slike dager. Men i morgen er det full fart og tilbake til normalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Førte nyttårsdag

Så synd, smygel. Angst er noe dritt.

Kos at du legger igjen et por i ny og ne.

Hei Årolilja. Jeg fant deg i min gamle dagbok. Godt nytt år til deg også.

Og riktig godt nytt år, Fakse.

Dagen i dag ble ikke som planlagt.

Ved to-tiden fikk vi beskjed om at svigermor har fått fast plass. Ikke på det sykehjemmet hun bor på nå - nei - helt i andre enden av byen. Så det tar en 45 minutter å kjøre dit. Men - for henne spiller det ingen rolle hvor bun bor, for hun kommer seg uansett ikke ut på egenhånd.

Vi fikk lov til å ta en titt på rommet hennes i dag, og det ene førte det andre med seg. Rommet er L-formet. Og den ene delen av L-en er smal, så det var ikke enkelt å finne ut hvordan vi skulle møblere det. Enden på visa var at vi fant ut at våre hyller passet bedre inn enn henne, så etter en samtale med søstern til Halvdelen ble vi enige om å bytte. Og så fant vi ut at hun trengte et TV-bord, så da fikk hun hun vår TV-benk, for den går på hjul. Vi skulle uansett finne oss noe nytt - så nå må vi.

Så da måtte jeg først hjem å tømme alle hyllene våre - med julestæsj og det hele. Det er ganger jeg hater at jeg har samlet så mange bøker - som når jeg skal ommøblere. Da jeg hadde tømt alle hyllene hjemme, var det å dra over til svigermors leilighet og tømme skapene og hyllene hennes. Jeg fant ut at der ar det like mye som da jeg satt alt på plass da hun flyttet inn.

Jeg pakket også ned en del ting og bilder som hun kan ha på rommet sitt.

Så Halvdelen og poden har kjørt flyttelass med hyllet og bor og stoler, og jeg har altså plukket ut av hyller og skap. Vi fikk hjem to av skapene i dag, og jeg jeg har fylt dem med bøker. Men - det er fortsatt bøker igjen på spisebordet. De får komme på plass når vi får resten av hyllene på plass.

Så i morgen blir et full fart. Jeg har tatt meg en permisjonsdag. Først kommer repratøren til oppvaskmakinen, så skal jeg til svigermors leilighet og ta med alt jeg har pakket ferdig og kjøre ut til svigermors nye rom for å gjøre alt i stand til hun kommer. Så blir det å dra hjem og forsøke å få orden i det kasoet som råder her hjemme.

Ja-ja. Godt at jeg har noe å gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at svigermoren din fikk fast plass på et sykehjem. Skjønner jo at det ble litt styr med flytting, men det er i alle fall bra at hun slipper å bo der på "nåde".

Håper jobb-starten i dag blir rolig for deg, og at du får en god start på det nye året. Krysser fingrene for at manuset du har sendt skal bli akseptert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tirsdag 2.januar

Hei baby-E. Tilbake fra hyttetur?

Bustetroll - hvor har du gjort av deg? Ønsker deg et godt nytt år.

Takk - det samme, Bellatrix

Skulle egentlig ha begynt på jobben i dag, Fakse, men tok meg en permisjonsdag for å ordne for svigermor.

I natt sov jeg nesten ikke. Hadde et uventet angstanfall, og det tok sin tid å få systmet under kontroll. Kan ikke forstå hvorfor jeg skulle få det nå. Men med tre timer på øyet, var jeg ganske trøtt da jeg sto opp.

Egentlig ventet jeg oppvaskmaskinreperatøren i dag, men det var blitt en misforståelse. Jeg hadde notert 3.januar, men husket tirsdag. Damen på kontoret ringte meg og beklaget så masse, for der hadde de notert både tirsdag og 3.januar. Så da hadde de ingen ledig reperatør. Vi ble enige om torsdag 4.januar som neste forsøk. Ikke det at det tar så lang tid å vaske opp for hånd. Det er bare så kjeeeeeedelig.

Men jeg dro ganske tidlig til sykehjemmet. Halvdelen møtte meg i leiligheten til svigermor og hentet det jeg hadde pakket sammen i går. Så brukte vi formiddagen på å pakke ut og henge opp og sette opp familiebilene og noen av maleriene hennes. Og la på duker. Hyllene våre passet veldig godt inn i kroken. Det var akkurat plass til to av dem på kortveggen og en på langveggen.

Halvdelen måtte dra før vi var helt ferdige, så jeg tok den siste finpussen. Men milde himmel så støvete tingene hennes var. Jeg har ikke gjort rent i leiligheten hennes, for hun har hatt hjemmehjelp. Men de har ikke hatt tid til å tørke noe støv - på lenge. jeg hadde tatt med meg klut og rengjøringsmiddel, så jeg fikk tørket støv.

Svigermor kom med ambulanse. Hun har fått lungebetennelse igjen, og var utslitt da hun kom. Så de la henne og hun sovnet med en gang. Hun orket ikke engang se seg rundt. Jeg var hos henne en stund før jeg dro en tur hjem. Fikk snakket en god del med sykepleierne og hjelpepleierne der, og de kom inn med kaffe til oss mens vi holdt på. Og de var så nydelige mot svigermor da hun kom. Varme og ivaretakende.

Vi dro tilbake i ettermiddag og snakket med avdelingssøster. Vi ble enige om at svigermor ikke burde dra på sykehus for behandling. Og at det var best for svigermor å få være i fred. Det kan føre til at livet hennes blir noe forkortet, men jeg vet at det er slik svigermor ville ha det. Dessuten - flytting tar veldig på kreftene hennes det også. Men det er ikke bare-bare å være pårørende og ta slike avgjørelser.

Svigermor sov fortsatt både da vi kom og da vi dro. I morgen får hun være i fred, så tar jeg en tur ut til henne torsdag. Må prøve å få orden her hjemme. Halvdelen orket ikke flytte resten av skapene/hyllene hit i dag, så de kommer ikke før i morgen kveld. Og jeg vil ha på plass radio og CD-er og resten av bøkene mine.

Og i natt vil jeg sove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Grattis med ny bok, Bettie. Og jeg er helt enig, angstanfall kan bare holde seg vekk. Om natta sover man.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bettie - gratulerer med ny bok... linken din funker ikke :tristbla:

Høres ut som det bare går en vei med svigermor nå? Og den veien skal vi alle med tiden. Rart å tenke på...

Sitter og gruer meg litt til å rydde bort jula, jeg... som regel kan jeg ikke få den fort nok ut. Hmm..

Fortsatt godt nyttår til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, du har jo ny dagbok,jo :overrasket: Jeg la visst inn et innlegg i den gamle,jeg.

Lykke til med ny dagbok og alt det andre du driver med! Håper selvsagt at 2007 blir et kjempeår for deg og dine :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baby-E

Hei hei kjære Bettie!

Ja nå er jeg tilbake fra hyttetur. Har virkelig kost meg. Gått tur i snøen og koste meg med mange venner :)

Godt at svigermor har fått fast plass da, selv om det er et stykke unna. Får håpe hun faller til ro der, og at hun får den verdige pleien og omsorgen hun fortjener.

Nå skal jeg snart se å få ryddet bort julen her. Føler liksom at nå har det vært fremme lenge nok.

Det snør her forresten, så da blir det kanskje litt lysere. Da skal jeg gå meg tur i morgen kveld. Er ikke så glad i å gå når det er mørkt ute.

Ha en fortsatt fin kveld.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Torsdag 4. januar

Det ser ut til at angsten har bitt seg litt fast, Cata, så nettene er ikke gode.

Godt nytt år til deg også, monja

Det går stadig nedover med svigermor, mysan, men det kan ta tid før hun får slippe.

Takk, flowerpower

Egentlig skulle jeg ønske at det kom litt snø her også, baby-E.

Dagene går sin gang. Jeg jobber som søren på jobben nå. Sjefen min fant ut at jeg hadde nok fått litt for lite å rutte med, så underskuddet fra i 2006, ble litt mindre enn det så ut til. Men - det har ikke fått konsekvener for 2007, så da er jeg like langt. Jeg må nå prøve å overbevise sjefen om at jeg kommer like galt ut i 2007 hvis jeg ikke får friske midler. Det betyr masse regning, og jeg må jobbe rakt.

Slitsomt å sitte med tall slik - hele dagen.

I går kom poden og Halvdelen med resten av skapene, så jeg fikk plassert resten av bøkene mine. Måtte sette inn en ekstra hylle, med det gikk greit. Likvel manglet jeg plass til de siste bøkene, så i dag gikk jeg løs på TV-benken vår. Faren min har laget den, og han er av den grundige typen. Jeg hadde bare tenkt å flytte ei hylle for å få bedre plass til filmene våre.

Så det var fram med drillen og av med bakplata- Det var 10 skruer.

Så var det vekk med baklista, og det var 8 skruer.

Plata lå på to lister - 8 nye skruer, og jammen var lista og hylleplata skrudd sammen også - 8 nye skruer. Og himla trangt var det også. Jeg sa noen mindre pene ord mens jeg plundra som verst. Men den som gir seg er en dritt.

Så hylla kom i den høyden jeg ville, og bakplata kom på plass, og jeg brukte ikke fullt så mange skruer som min meget omstendige far

Så nå har DVD-ene kommet på plass. Jeg har fått slått sammen spisebordet og montert musikkanlegget og platespilleren jeg fikk til jul, og har fått på plass teppet under spisebort. Er ganske fornøyd med innsatsen.

Var en tur hos svigermor også i dag. Hun sov da jeg kom, men våknet en liten stund, så jeg fikk kontakt med henne. Hun er veldig tungpustet, men litt bedre enn da hun kom på sykehjemmet. Hun hadde begynt å se seg litt rundt. Jeg pratet litt om bildene vi hadde hengt opp. Og hun var med, selv om hun ikke orket å si så mye.

I morgen skal jula ut, slik at jg kan bli ferdig med å rydde etter ommøblering og kaos. Trenger nok helgen for å få alt på plass igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle egentlig bare begynne på blanke ark, men jeg har ikke kommet så langt at jeg har startet på nytt. Det skjer vel før vi aner ordet av det. ;) Jeg er her da, uansett.

Godt å få vekk julen, synes jeg. Snøen lar fortsatt vente på seg, og jo lengre tid som går håper jeg egentlig den uteblir. Å få full snøvinter nå, eller enda senere vil muligens utsette våren, og det ville tross alt vært slitsomt. Vanskelig å si da, hvordan været blir. Slik som det har vært i høst hadde det vel ikke vært alt for merkelig om det snødde som bare det i juni. Nei huff, det hadde vært ille.

Leit med svigermoren din. Håper hun kan få det så godt som over hodet mulig, tatt i betraktning hvordan ting ligger an. Hun er i allefall heldig som har en svigerdatter som deg.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag 5. januar

Fint at du er her Bustetroll. Kos at du er innom dagboka mi.

Og nå er jula ryddet vekk her i huset. Og det er i grunnen greit. Det er koselig med nisser og engler, men det er greit å pakke det vekk nå. Det eneste som står igjen er å ta ned lysene ute. Skal gjøre det i morgen for da kan jeg se hva jeg gjør når jeg må klatre opp i gardintrappa.

Jeg har ellers rydda litt mer her på stua, så nå er det like før alt er slik som jeg vil ha det. Må flytte på et par ting til og prøve meg litt fram. Nå har vi bodd her i over et år uten å ommøblere, men i løpet av den siste måneden har jeg snudd rundt på absolutt alt her på stua. SÅ jeg må prøve meg fram før jeg ser om det er slik jeg vil ha det eller ikke.

På jobben har jeg regnet i to dager, og i dag fikk jeg fram oppsettet som viser mitt point ang. økonomien på jobben. jeg må foreta noen beregninger til, for jeg tror det er noen verdier som er for lavt stipulert. Så nå må jeg bare lage en analyse og så kan jeg sende det til sjefen. Får gjøre det på mandag - hvis jeg får programmet opp. Det har ligget nede i to dager nå.

Jeg sovnet seint i natt og var så trøtt da klokka ringte at det var vondt å stå opp. Og trøttheten har holdt seg i hele dag. Jeg vet jeg burde lagt meg nå, men vet at når jeg legger meg, så vil senga virke motsatt av hensikten. Det er noe dritt når nettene blir søvnløse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

..... men i løpet av den siste måneden har jeg snudd rundt på absolutt alt her på stua. SÅ jeg må prøve meg fram før jeg ser om det er slik jeg vil ha det eller ikke.

--------------------------

Det er noe dritt når nettene blir søvnløse.

Ja, man må rett og slett bo seg inn litt når man flytter til et nytt sted og da kan det være lurt å teste forskjellige løsninger.

At søvnløse netter er no' herk skal jeg skrive under på. Plages ikke med det nå, men har en lang karriere som søvnløs bak meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår og gratulerer med ny dagbok! :hoppe::vinke:

Sjønner at du har mye på gang for tida då.. håper foresten at svigermor kommer til å trives og ha det bra på sykehjemmet.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...