Gå til innhold

Betties dagbok 2007


Bettie

Anbefalte innlegg

Ja det må jeg si. Ser du ahr hatt nok å henge fingrene i.

Men enda godt at svigerinnen har funnet både støvsuger og komfyr. Krysser fingrene for at salget av leiligheten går fort, så du får litt fri fra besøket.

Synd at svigerdatter er på sykehuset igjen da, men det er godt de har deg til å passe den lille.

Ha en fin helg, Bettie!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra at svigerinne har funnet ut hva som er bak og fram på støvsugeren.

Men, du..... Bettie...., selv om jeg skjønner at du vil hjelpe poden og svigerdatter som best du kan, så ikke glem å ta hensyn til deg selv også nå. Hvis du sliter deg ut så får de bare enda en bekymring, vet du. Så ta deg "fri" en dag eller to innimellom med god samvittighet. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag 18.februar

Hurra! Svigerinne har dratt!!!

I går sa jeg fra til henne at nå trengte Halvdelen og jeg litt tid alene. Og i dag sørget jeg for å tilby henne at Halvdelen kjørte henne til en av døtrene sine. Nå har hun bodd her i 5 uker snart, så jeg er meget fornøyd med å ha fått huset tilake for meg selv. Halvdelen er også fornøyd. Men jeg er ikke sikker på om svigerinne er fornøyd, men det blåser jeg i. Og jeg har ikke tenkt å tilby henne skyss tilbake til oss.

Svigerdatter er på sykehuset. Magesmertene ble bare verre. Så jeg har vært litt barnevakt igjen. Men jeg har ikke sittet barnevakt til ut å¨morgenkvisten - bare vært hjemme hos Poden noen timer. Og det har gått bra. Jo damer - jeg kjente at jeg begynte å nærme meg en grense for hva jeg orker etter forrige uke. Det er nok lurt å ta det litt med ro igjen.

Men det får jeg jo gjort nå.

Og PC-n er gjenerobret

Så til uka regner jeg med å få en normal uke.

Og så får Halvdelen og jeg feiret oss selv helt alene. I morgen har vi vært gift i 30 år. Vi skal ikke feire så mye akkurat på dagen - annet enn med god mat. Vi skal ta feiringen litt lenger ut på våren, når alt styret rundt avviklingen av svigermors bo er over. Leiligheten kommer for salg til uka. Så det nærmer seg en avslutning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 uker, og så har hun døtre i nærheten??? Maken..

Gratulerer med bryllupsdag og gratulerer med gjenerobring av heim og pc. Det gjør vel godt, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klappe: Klapper litt for Bettie som har fått igjen heimen sin (og PC), og sier meg enig med mysan. Hvorfor i allverden bosatte svigerinne seg hos dere i hele 5 uker hvis hun har to døtre i nærheten?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bryllupsdag og at du fikk skyssa svigerinna ut. Hun kunne ha bodd hos en av døtrene sine, synes jeg også. Makan..

Godt å ha huset for seg selv igjen kan jeg tenke meg.

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag 22 februar

Takk for hilsen, Baby-E

Jepp, svigerinnen min har to døtre i nærheten, mysan - og fire barnebarn. Men av en eller annen grunn går de ikke godt sammen. Ikke det at vi gjør det heller, men jeg sier ikke så mye, kanskje.

Det er herlig å ha heimen for meg selv i opptil flere timer om dagen, Cata. Halvdelen jobber jo ettermiddagene, så fra jeg kommer fra jobb og til han er hjemme har jeg huset helt for meg selv (sammen med kattene, da)

Uka har vært temmelig hektisk, Evergood

Vi satser på å nå de 50, Camelia. Har bare 20 år igjen......

Jeg er i hvertfall fornøyd med at jeg fikk svigerinne ut av huset, Kers - og det er faktisk Halvdelen også. Besøk er greit - men alt med måte.

Mandag hadde jeg et kjeeeeedelig møte på jobben. Nå er det tallknusernes tid til å gå meg etter i sømmene for å se hvorfor jeg bruker mer enn budsjettet tilsier. Vi holdt på i 3 timer, uten at de fant mange feil - bare noe småtteri. Mens vi satt i møte, banket det på døra, og et blomsterbud kom inn med 30 røde roser fra Halvdelen. Han er aldri så lite romantisk av seg, den karen.

På kvelden hadde vi fondue og en god rødvin, for vi hadde fri begge to på tirsdag.

Tirsdag morgen dro jeg tidlig til Poden. Svigerdatter skulle på sykehuset til sjekk, og Poden måtte på jobb, så jeg var barnevakt. Etterpå dro jeg hjem og henet Halvdelen - og så tok vi oss en formiddagskafetur.

I går satt jeg med nesa i tall hele dagen. Bestilling fra tallknuserne. Jeg var drøyt halvveis da arbeidsdagen var slutt og vel så det, men da hadde jeg funnet måten å presentere oppsettet på

Så i dag gikk det raskere å sette opp resten. I tillegg har jeg gått gjennom alle ansattlister og sjekket at alle er oppført med riktig stillingsstørrelse og med riktig lønn. Jeg fant noen feil i listene.

Så nå kan hvem som helst spørre meg om hva som helst som har med timer, oppgaver og lønn å gjøre, for nå har jeg virkelig oversikt. I morgen kommer tallknuserne igjen og skal gå gjennom tallmaterialet enda en gang.

Dette tar så mye tid, og jeg har et par andre oppgaver som venter på meg, men - det er jo viktig. I beste fall får jeg et større budsjett. I verste fall må jeg si opp noen

Hjemme har jeg sløvet og sett på CSI, sessong 2 og 3 og er i farta med 4. Har strikket litt, så nå er hesteponsjone til Lillefrøkna ferdig, og jeg er godt i gang med ei jakke til nurket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så romantisk med 30 røde roser, en fin gest av Halvdelen. Jeg ligger ti år etter deg der, men ikke før utpå høsten. Greit å ha full oversikt og kunne svare på alle spørsmål. Har hatt en runde med det på jobben også, og de spør om det utrolige.

Jeg strikker ikke så mye mer, gjør småfeil da jeg ser dårlig. Så det er et tilbakelagt stadium, strikker bare sokker og småting nå. Babyting er koselig å strikke, nusselig og så blir det som regel fort ferdig da det ikke er så story.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med 30 års bryllupsdag, Bettie! :smilyblomst:

Det er noe å være stolt av!!! Hannsauen og jeg har 23 år til sommeren. Tida flyr!

Så deilig å høre at dere endelig har fått huset for dere selv. 5 uker, var hun der virkelig sååå lenge?? Herre Jemini, jeg hadde aldri klart det. Jeg mener det. Du må være mer enn tålmodig. Men det visste vi vel for så vidt fra før... ;)

Tenker det skal bli godt når boet etter svigermor er oppgjort og dere kan se litt framover igjen. Inntil videre: Nyt huset, freden og roen - og hverandre!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

søndag 25.februar

Det er koselig å strikke småplagg, ja. Kers.

Takk for hegehilsen. Evergood.

Hei Væren. Jo - vi nyter å være oss to igjen. Puster litt friere liksom.

Helgen har vært fin, den.

Fredag sluttet jeg litt tidligere på jobben. Tallknuserne til sjefen hadde vært på "besøk", og det er slitsomt å sitte i timer og holde styr på tall. Det viste seg at vi var enige til slutt om hvor mye jeg bruker pr.mnd. Så nå er neste kapittel i historien at jeg må en runde til hos sjefen min for å få greie på hva jeg skal gjøre. Jeg har gitt mine faglige betraktninger, men det kan jo hende at sjefen min overprøver dem. Men da må han ta det faglige ansvaret, og jeg har en følelse av at han vegrer seg for det.

Hjemme tok jeg en god del husarbeid, og så hadde Halvdelen ordnet en biffmiddag med gratinerte poteter. Han er flink til å lage mat.

Lørdag tok jeg resten av huset og vasket litt klær før jeg sank ned i godstolen med CSI. Fikk sett ferdig siste sesong jeg hadde lånt av Frøkna.

I dag kom Poden, svigerdatter, Lillefrøkna og Nurket på besøk. Halvdelen hentet dem. Svigerdatter blir nå behandlet for magesår, og medisinen virker, men de har ikke undersøket om hun virkelig har det. Uansett - hun har hatt noen smertefrie dager nå og er godt i gang med å amme igjen. Jeg synes hun har vært flink som har orket å holde melkeproduksjonen i gang med pumping mens hun ikke kunne amme pga medisinene.

Lillefrøkna var kjempefornøyd med hesteponsjoen. Jeg hadde kjøpt filmen Trigger, så vi så den. Den var akkurat passe skummel for henne.

Og Nurket har vokst. Det er jo det de gjør i den alderen. Tenk - han er 5 uker gammel alt. Og han er fortsatt bare herlig.

I morgen skal jeg sjekke hørselen min. Jeg tror jeg hører litt dårlig. Jeg sto nære en eksplosjon for lenge siden, og etter det har jeg hørt dårlig på det ene øret. Men jeg har ikke sjekket det.

Bøllepusen vil være med å skrive nå. Jeg forstår ikke at hun vil komme til meg, for jeg "plager" henne med ørerens og salve. Men etter en liten furtestund hopper hun opp på fanget.

Lillepusen er bare rabiat. Hun har gått til angrep på alt som ser ut som det rører på seg - føtter for eksempel. Rampete er hun.

Og nå har familien reist hjem, og jeg tar livet ganske med ro - og trives med det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...