Gå til innhold

Betties dagbok 2007


Bettie

Anbefalte innlegg

Gjest Camelia

Hei! Snublet innom dagboken din, jeg! Gratulerer så mye som bestemor! Eller blir det farmor? Mannen og jeg forsøkte oss med bestemor da vi fikk barn, men da protesterte "bestemor", gitt! Det skulle være farmor, for bestemor hørtes så gammelt ut! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes bestemor er et koselig ord. "Beste" mor. Et varmt ord. Tenkte ikke slik før, kanskje det er noe som kommer med alderen?

Min barn sier farmor/mormor. Det bare ble slik.

Nurket høres ut som en koselig nydelig baby. De er så små og lukter så godt - kan kjenne lukta når jeg lukker øya.

Jentekveld høres fint ut! Du er flink til å finne på.

Håper det ikke ble så mye rydding i leiligheten. Jeg har vært med og ryddet for ikke så lenge siden. Og der var det ikke kastet noe på aldri så lenge. Så det var noe å ta fatt på.

Ønsker deg en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 22. januar

Hei Munchy - takk for hilsen

Kos at du stikker innom beekeeper

Så hyggelig at du snublet innom, Camelia

Hei igjen, litle lady

Jeg vet ikke hva mor og far til nurket vil kalle meg, så enn så lenge kaller jeg meg bestemor, Kers.

Sukk - jeg blir slem. Skikkelig slem, blir jeg.

Jeg er ikke skapt til å ha mennesker innpå meg hele tiden, og når svigerinne er her, har jeg det. Hun sitter ved bordet og okuperer PC-n og er her.

Jeg vet at hun ikke har så mange andre steder å være, men det sliter på meg. Halvdelen har parkert henne på bongo nå, så jeg nyter å sitte her, ganske alene, nå. Så blir jeg kanskje litt mer tålmodig igjen. Skal gjøre et forsøk - for Halvdelens skyld. Men jeg lover ingenting. Og jeg kan bli skikkelig ekkel og sarkastisk når jeg blir slem. Men jeg skal fortsette min øvelse i selvbeherskelse en stund til.

Sukk.

Nei - over til noe hyggelig. Lillefrøkna, frøkna og jeg hadde en kos fredag. jeg hentet lillefrøkna etter skolen, og frøkna hentet oss to, og så dro vi ut for å spise middag. Lillefrøkna var kjempefornøyd med å få velge hva hun ville ha - både å spise og drikke.

Vi kom fram til Oslo i god tid, og fant til og med en parkeringsplass uten for store vansker. Godteri og brus ble kjøpt inn, for det hører jo med, og vi fant plassene våre greit. Det var jo masse mennesker, men jeg taklet det ikke så verst.

Og Disney on Ice, med prinsesseshow var jo midt i blinken for lillefrøkna. Hun satt og sugde inn inntrykkene. Og at det var flott, må jeg bare innrømme. Et skikkelig kostymeshow. De to timene gikk fort, og lillefrøkna ble kjempeglad da hun fikk en slush i prinsessekopp til å ta med hjem.

Vi skulle plukke opp reservedatter og sønn på veien hjem, men verken frøkna eller jeg er helt stø på veier inn og ut av Oslo sentrum, så vi fikk en liten ekstrarunde før jeg fant en vei jeg kjente. Men det gikk greit, da.

Så i helgen har det vært fullt her. Lillefrøkna overnattet siden det ble så seint før vi kom hjem. Reservedatter og sønn skulle ha sengeplass, og svigerinne bor jo her.

Lørdag ettermiddag tok jeg med meg lillefrøkna hjem, for da var de kommet hjem fra sykehuset, resten av familien. Og jeg ble der en stund, for jeg måtte jo hilse på den nye verdensborgeren igjen. Jeg ga foreldrene klar beskjed om at jeg var utkastbar, og at jeg ikke ville bli fornærmet om de ville være i fred. Heldigvis syntes de det var greit at jeg var der en liten stund. Babyer lukter kjempegodt, forresten.

Svigerinne og reservedatter var i leiligheten en stund før vi alle dro hjem til oss igjen.

I går skulle reservedatter og sønn hjem igjen. Svigerinne skulle ikke bli med dem hjem. Så da var alle her til to dro. Halvdelen skulle ut en tur, så da satt svigerinne og jeg her, og da ble det til slutt litt mye for meg, så jeg surnet.

I dag har det heldigvis vært arbeidsdag. Halvdelen har kjørt alt som skal til fretex og rundt om kring ellers. Han og poden skal ta med hjem ei seng, et kjøleskap og ei klokke i dag. Det er det vi tar med oss fra boet. Poden hjelper Halvdelen med å bære. Jeg får hjelpe til når de kommer hit, tenker jeg.

Men du så godt det er å være litt alene. Tror jeg skal forgylle Halvdelen fordi han forstår at det er nødvendig for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk - jeg blir slem. Skikkelig slem, blir jeg.

Jeg er ikke skapt til å ha mennesker innpå meg hele tiden, og når svigerinne er her, har jeg det. Hun sitter ved bordet og okuperer PC-n og er her.

Bettie daaa, det der er ikke å være slem - det der er "første fiskelov" ser du vel? Jeg siterer: "Etter tre dager lukter fisk og gjester ille" - ja, for jeg mener å ha fått med meg at svigerinne har vært der i mer enn tre dager nå.

Da er det lov å bli lei, særlig hvis dere ikke har så mye til felles i utgangspunktet.

For å forsette med "ordtakssvisker": My home is my castle, -og for tiden er slottet ditt litt invadert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å forsette med "ordtakssvisker": My home is my castle, -og for tiden er slottet ditt litt invadert.

Veldig bra sagt Cata!

Forstår at du blir lei jeg Bettie. Det har vært mye i det siste, og når du ikke engang kan slappe av i ditt eget hjem...

Hørtes hyggelig ut med tur for å se disney on ice. jeg hadde med meg lillebroren min på det i fjord, og det var knall bra. Storkoste meg jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Torsdag 25.januar

Jeg er veldig enig i førstefisketeorien, Cata. Men jeg håper jo at jeg snart får huset mitt tilbake.

Og det var veldig koselig på Disney on Ice, baby-E. En opplevelse både for små og store.

Tisdag var jeg på kurs hele dagen - og det var faktisk positivt. Dama sa så mange ting jeg er helt enig i at det ble et lite løft i hverdagen. Ble nesten inspirert, jo.

I går var jeg på min første korøvelse. Jeg skulle jo ha startet rett over nyttår, men det har jo skjedd så mye den siste tiden, at jeg fikk ikke med meg de to første øvelsene. Men det var moro, selv om det ble masse nytt å sette seg inn i. Godt jeg kan noter - og at jeg kunne de fleste sangene sånn delvis fra før av.

I ettermiddag skal jeg ned i leiligheten til svigermor og ta den siste oppryddingen. Når alle tingene var fordelt, ble det brått slutt på iveren til å gjøre noe i leiligheten, så da får jeg brette opp ermene og ta siste resten slik at vi får vasket og lagt leiligheten ut for salg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be om hjelp til siste ryddig og vasking i leiligheten Bettie, så ikke du blir stående med alt alene. Det er det ingen mening i. Dårlig gjort at de ikke hjelper deg med siste rest, men det forbauser meg ikke etter det du har fortalt.

Det kurset hørtes interssant ut. Inspirerende og positivt - trenger det.

Ha en fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag 25.januar

I ettermiddag skal jeg ned i leiligheten til svigermor og ta den siste oppryddingen. Når alle tingene var fordelt, ble det brått slutt på iveren til å gjøre noe i leiligheten, så da får jeg brette opp ermene og ta siste resten slik at vi får vasket og lagt leiligheten ut for salg.

Ååååhhhhhrrrrghhh!!! :frustrert: Jeg kjenner jeg blir skikkelig sinna på dine vegne - herremin for en gjeng dustehuer du er nødt til å forholde deg til hele tiden. Hva er det for noe med dem? Har de sagflis i toppen??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de to siste talere..... Hvorfor er det du som må trø til hele tida? De som "eide" svigermor kunne jo bretta opp ermene nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Kjære Bettie! :klem:

Gratulerer med ny dagbok. Og stadig nye utfordringer har du også, ser jeg.

Godt at svigermor er i trygge hender. Men det er jo ikke rett at alt arbeidet skal falle på deg, da. Det er lov å si fra, vet du... :forvirret:

Så gøy at du har begynt i sangkor! Det kunne jeg ha tenkt meg, også. Har gått i kor, flere forskjellige, men det er mange år siden sist. Det er egentlig utrolig kjekt! Men sånn det ser ut nå, blir det ikke noe med meg. Er alt for glad i å ha lite forpliktelser og mye fritid! :ler:

Ønsker deg og dine en fin helg, og håper at du får slappet litt av!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest beekeeper

Hallo Bettie!

Vet du hva, jeg er over 20 men har kjempelyst til å se Disney on ice! :ler:

Har alltid hatt et kjærlighetsforhold til Disney, så hadde vært gøy å sett det!

Skulle ønske jeg hadde hatt noen smårollinger jeg kunne ha tatt med, bare som unnskyldning! :ler:

Men snart blir jeg tante, og da skal jeg gjøre mange sånne ting (leke i snøen osv.)

Ha en fin kveld! :raudruss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Takk Vær, jeg tror hun kan være tung å flytte på... men med samlet kraft skal vi nok klare det...

en...tooo....treeee... dyyyyyyyyyyyyyyyyyyyytt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...