Gå til innhold

Betties dagbok 2007


Bettie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fredag 2.februar

Hei damer

Takk for haler og dytter.

Jeg får i liten grad tilgang til maskinen min hjemme.

Rytmen i huset er slik:

Jeg kommer meg opp om morgenen og får heldigvis fred slik at jeg kan våkne uten å bli mast på - og så kjører jeg til jobb.

På jobben har jeg hatt mer enn nok å gjøre. Jeg er ferdig med årsrapporten nå, og har da en stor handlingsplan igjen. Mye skriving, mye møter. Og så holder jeg på med forhandlinger om arbeidstid og oppgaver, og det tar jo også tid. Pluss at jeg jobber mot min sjef i forhold til budsjett og penger. Så arbeidsdagene - de blir borte før jeg får sukk for meg.

På ettermiddagen tudler jeg meg hjem. Oftest finner jeg da svigerinne på PC-n. Så da tar jeg et rufs hjemme. Rydder litt og går over kjøkkenet og vasker klær og sånt. Halvdelen står for middagen når han kommer hjem.

Jeg får med meg avisa og litt tv-titting før det er kvelden og på tide å legge seg.

Men jeg savner tid ALENE. Og jeg savner på kunne snakke med Halvdelen, for det er ikke alt jeg ønsker å involvere svigerinne i.

Denne uka har bilen ikke vært snill. Den ville ikke starte mandag. Kondens, tenkte jeg, og tok bilen til Poden. Den står hos oss til han har fått sertifikat. Kjøpte med med kondensfjerner på veien hjem, og Halvdelen fikk startet den på kvelden. Så tirsdag morgen var jeg optimist - men bilen ville ikke starte. Det er godt å ha en reservebil stående. Halvdelen fikk startet den på kvelden, men da hakked den på tre sylindere, så resten av uka har den fått stått i fred. Halvdelen skal få en kamerat til å se på den.

Onsdag var det korøvelse, og det er gøy, selv om det stadig dukker opp nye sanger å lære. og så vant jeg ei flaske vin på vinlotteriet. Det passet bra, for jeg hadde bursdag onsdag.

I går kom Frøkna og samboeren med gaver - film og musikk.

Og i dag skal jeg på personalfest. Det er den årlige guttearrangerte festen med noe attåt. Det er alltid en eller annen fysisk utskeielse først - og et tema. Men damene blir holdt godt unna en hver planlegging og skal overraskes. Vi damer har gjettet at årets tema er James Bond. Så jeg har pakket både bobledress og finkjole. Rekker ikke hjem fra jobben før det hele starter.

Skal komme med oppdatering seinere.

Ha en god helg, dere som er innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest **Evergood**

Kjære Bettie!

Jeg har ikke vært innom deg før med dette nicket ;) (tror jeg).

Gratulerer med dagen som var. Flott at du vant vinflaske nettopp den dagen.

Håper du fikk en fin dag.

Har tenkt mye på deg etter at du mistet svigermoren din.

Min svigermor er 78 år og hun er sta som et esel. Hun forstår ikke at vi vil hennes beste. Å bo nesten 40 mil unna, gjør det vanskelig å besøke henne. Men vi har ofte telefonkontakt med henne. Vi ordnet med hjemmesykepleier til henne og hun takker ja. Etter en stund så trekker hun seg. Hun vil ikke være til bry.

Ha ei kjempe flott helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flott at du vant vinflaske på bursdagen din. Gratulerer med dagen som var!

Håper du får en fin helg og fin fest, spennende med tema. James Bond er jo i skuddet nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket: Har svigerinne slått rot hos dere for evig og alltid? Skjønner godt at du savner alenetid. Jeg ville blitt sprø av sånt langtidsbesøk.

Kos deg med James Bond, da :ler: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag 4.februar

hei Evergood. Det er neimen ikke lett med eldre folk som er sta - særlig når avstanden er stor.

Jeg koste meg skikkelig med temafesten, Kers.

Ja - svigerinne har slått rot her. Hun er så redd for å gå glipp av ei eneste krone i arveoppgjøret at hun er her for å holde øye med oss. Sukk.

James Bond festen på fredag var morsom.

Vi startet kl. 16.45 med at vi ble samlet på et rom med James Bond musikk, blinkende lys og teaterrøyk. Her fikk vi utdelt oppdraget- som var å finne mannen med den gyldne pistol - og første ledetråd. Vi skulle til en oppbevaringsboks i et kjøpesenter. Sammen med denne ledetråden fikk vi en koffert med litt penger, og så skulle vi - lagvis, for vi var delt inn i lag - finne flere ledetråder.

I oppbevaringsboksen lå en instruksjon om hvor flere ledetråder lå, så vi løp rundt på senteret og inn og ut av butikker og lette i hyller og utstillingsvinduer, på parkeringsplass og lekerom etter bokser med sjetonger og flere ledetråder, for de skulle hjelpe oss videre. Nå hadde vi fått beskjed om å kle oss godt, så jeg hadde på bobledressen. Det ble kjempevarmt inne på senteret. Vi måtte også holde øye med tiden, for vi skulle rekke en buss til videre oppgaver.

Vi fant ganske mange sjetonger og ledetråder, vi, og bussen rakk vi også. Det var det ikke alle som gjorde, så de fikk en rask løpetur til bussens første stoppested hvor vi fikk utdelt en liten matbit. I og med temaet var Bond - fikk vi båndspagetti.

Vi spiste mens vi kjørte, og bussen stoppet utenfor gokart banen. Har aldri kjørt sånt før jeg, og det var det ikke mange av de andre damene som hadde gjort heller. Vi måtte ikle oss kjøredresser og hjelm, og så skulle vi kjøre lagvis mot hverandre og bytte fører underveis. Det var kjempegøy. Var litt pinglete til å begynne med, men fikk opp farta etterhvert. Kom inn som nr. 2 på min etappe, og det syntes jeg var ok. Vi havnet på 4 plass totalt.

Etterpå ble lagene våre delt i to, og den delen av laget jeg var på, ble geleidet over til en annen bygning. Der skulle vi skyte på blink med luftpistol. Det er ikke akkurat min gren, for jeg er elendig til å sikte. Jeg bommet med ine to skudd, men de andre på laget traff. Det var en liten drikkestopp der, før vi fikk beskjed om å kle oss godt og så bar det ut og ned til elva. der ventet en gummibåt med mange - svært mange hestekrefter. Vi fikk en kjempeflott og rask tur nedover elva - i måneskinn og med speilblank vannflate. Så ble vi forent med resen av laget vårt og jakten skulle begynne. Nå skulle vi finne mannen med pistolen. Alle lagene satt i gang i fullt firsprang, men vi fant ut at vi ville studere kart og terreng og ledetråder først - og jammen fant vi mannen - et sjelett - og den gyldne pistolen. For å være ekle, lot vi som vi lette videre da vi møtte andre lag, og smatt inn til selskapslokalet da ingen så oss for å melde at oppdraget var utført.

Og hvem sier at ikke mange damer kan dele et bad. Vi var over 20 damer, og vi delte et bad og et toalett og skiftet til selskapstøy. Så fikk vi servert kanapeer og martini - shaken - not stired.

Til middag fikk vi helstekt ytrefilet med bakt potet og sauser, og sjokolademusse til desert. Gutta hadde stått for absolutt alt, og det smakte herlig. Taler var det også, og gutta - noen av dem - hadde laget et boy-band og underholdt oss. Så fikk vi beskjed om at vi måtte rope på resten av gutta. Og de kom inn med tversoversløyfe, bar overkropp og trange, sorte bukser - og så danset de for oss - til øredøvende jubel.

Jeg trakk hjem etter middagen. Synes det er greiest sånn. Det er ikke bare-are å ha sjefen på fest når natta blir lang og drinkene mange. Men gøy - det var det.

I går hentet jeg Poden og familien hit. Svigerdatter får fortsatt gallesensanfall, og lillegutt sover lite om natta, så jeg tenkte jeg kunne være til litt støtte ved åha dem her og dulle litt med dem. Svigerdatter fikk et nytt anfall mens hun var her. Stakkars - hun stå dobbelt mens Poden og Halvdelen kjørte hjem til dem for å hente smertestillende. Våre Pinex Forte var ikke sterke nok til å ta smerten.

Jeg kjørte dem hjem ut på kvelden.

SVigerinne sover fortsatt, så da her jeg tatt PC-n. Må vaske litt klær og sånt i dag. Tirsdag skal jeg i begravelse igjen. Min eldste tante døde nå. Det tynnes i rekkene.

Og det er klart at jeg tenker mye på det, for jeg drømmer bare om dødsfall og sykdom og små barn som skriker. Har hatt mareritt de siste nettene og det er ikke ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun svigerinnen din virker vel ikke helt patent, spør du meg.

Sitter hun der hele dagen på pc mens du er på jobb, og så må du og halvdelen lage middag og rydde når dere kommer hjem?? Hva slags oppførsel er det'a?

Burde ikke snyltegjesten ta i et tak på dagene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det må jeg si bettie! Den festen hørstes jo kjempe artig, og ikke minst gjennomført ut!

Så synd med svigerdatter da, det er nok ikke greit å ha så mye vondt samtidig som man skal ta vare på et lite barn..

Du er snill som tar vare på dem!

Burde ikke snyltegjesten ta i et tak på dagene?

Enig! Makan til dame!

Håper du får en bra uke, på tross av nok en begravelse.

Selv er jeg alene hjemme hele uken, sambo er på kurs med jobben. Syns det er litt godt å pusle for meg selv jeg da, så det gjør meg ingen ting ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de to siste talere. Hvis ikke svigerinne kan gjøre såpass som å feie over gulvene eller lage middag når hun bor der så lenge så burde dere sette henne på første toget hjem. At hun ikke vil rote i klærne deres og ta klesvasken kan jeg forsåvidt forstå, men....vanlig husarbeid ellers burde hun jammen ta i et tak med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, her går det unna! Festen hørtes kul ut, men enda en begravelse er val kanskje litt i overkant nå. Hun svigerinnen din kunne trenge et spark i r%#¤a spør du meg...

Håper du har det bra tross alt. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bettie, hvor er du?

Har svigerinnen din sendt deg i kjelleren eller?

*finne lommelykt å tusle ned kjellertrappa - rope på Bettie*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fredag 16.februar

Takk og takk, damer. Det er så kos å komme hit og se at noen har vært innom.

Hos meg har det gått i hunder om dagen, og jeg har ikke hatt tid til noe, egentlig.

Forrige uke var det begravelse igjen - en tante som jeg har hatt mye kontakt med. Begravelsen var fin og verdig, så det ble en god avslutning på et meget langt liv.

Og så har svigerdatter vært mye dårlig. Hun har slitt med galleproblemer, og har også vært svimmel og urven, så poden lurte på om jeg kunne være der mens han jobbet natta. Han hadde ikke lyst til å la en svimmels svigerdatter være alene med nurket. Så jeg var der natt til lørdag og natt til søndag. Gikk glipp av skjønnhetssøvnen min, og kjenner at to lange netter - den ene natta til halv fem om morgenen, den andre bare til halv to - det tar på. Er ikke vant til nattevåk lenger. Nurket har det for seg at å sove om natta er noe tull, selv om han var mer medgjørlig den andre natta.

Søndag kom poden, svigerdatter og barnebarn til oss. Så fikk Poden slappet litt av han også. Og tirsdag ble svigerdatter operert. Hun var egentlig satt opp på mandag, men da viste det seg at legen ikke var til stede. Tirsdag dro hun til sykehuset tidlig om morgenen og like før hun skulle ned på operasjonsstua, ble operasjonen avlyst grunnet sykdom. Hun ble derfor overført til sykehuset her i byen, og heldigvis klarte de å snike hinne inn så hun ble operert.

Jeg hadde tatt meg fri den dagen, for svigerdatter ville gjerne ha med poden, så jeg var hjemme hos dem og passet nurket fra halv seks om morgenen til halv ti på kvelden. Nurket var bare nydelig, han, men det er lenge siden jeg var småbarnsmor, så jeg var litt engstelig for at jeg ikke skulle gjøre ting riktig. Nå protseterte nurket lite, så det gikk greit, men jeg var sliten da jeg kom hjem.

Onsdag var det rett fra jobb til korøvelse. Det er bare hyggelig det. Og det er godt å koble helt ut noen timer.

Og nå ringte poden og sa at svigerdatter var lagt inn på sykehuset igjen med magesmerter. Så jeg får vel ta meg en tur hjem til dem etter jobben og passe nurket så poden får besøkt svigerdatter på sykehuset og sjekke om de finner ut hva som er galt.

Svigerinne bor fortsatt hos oss. Men hun har funnet ut at jeg har en støvsuger, og at det er mulig å ta ut og sette inn i oppvaskmaskinen, nå. Hun har til og med laget middag en dag. Men jeg savner mer og mer å ha huset for meg selv. Jeg håper salget av leiligheten til svigermor går raskt. den blir lagt ut neste uke, og ligger i et lettsolgt område, så det burde gå raskt.

På jobben har jeg hatt det svært hektisk, med årsrapport og plan for de neste tre årene. I tillegg har jeg jo dette underskuddet som jeg sliter med. Nå skal to nye personer se på ressursbruken, uten at jeg tror det kommer noe mer ut av det. Annet enn at det tar tid, for hver gruppe som skal de på oss, vil ha sine rapporter - på sin måte. Men nå kan jeg virksomheten til fingerspissene. Folk kan spørre meg om hva som helst - og jeg har oversikt. Men det tar mye tid.

Jeg har også brukt tid på å gå rundt og se hvordan folk har det på jobben. Det blir fort sånn at man havner bak skrivebordet og fjerner seg fra daglig drift, så jeg har satt meg som mål å kunne være ute blant folk - i hvert fall såpass at jeg får et inntrykk av hvordan den daglige driften påvirker de ansatte.

Tilsammen har det som har skjedd siden jul blitt en ganske stor belastning, og det kjenner jeg mentalt. Men jeg biter meg fast og forsøker å holde hodet over vannet. Kan jo ikke klappe sammen nå.

Jeg hadde planlagt en rolig helg, men jeg får vel avlaste poden litt, tenker jeg.

Uansett - god helg til de som er innom her. Skal prøve å komme oftere innom min egen dagbok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...