Gå til innhold

Betties dagbok 2007


Bettie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Spennende lesing, Bettie - rene påskekrimmen dette, hadde det ikke vært for at påsken er over for i år.

Stå på - ta knekken på Svigerinne - "fordi hun fortjener det". :klem::klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baby-E
Spennende lesing, Bettie - rene påskekrimmen dette, hadde det ikke vært for at påsken er over for i år.

Stå på - ta knekken på Svigerinne - "fordi hun fortjener det". :klem:  :klappe:

:Nikke:

Ha en fin helg Bettie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fredag 13. april

Tror nok du også er kvinne nok til å tenke slik, Cata.

Takk for klem, Evergood

Det blir ikke lett å være svigerinne og nieser nå, mysan. Bettie er på krigsstien.

Takk for helgehilsen Baby-E. Skal du se kampen lørdag?

Hei Fakse. Om jeg er rå, vet jeg ikke, men jeg er sinna, og sinne er en fin urkraft.

Sagaen fortsatte i dag.

Jeg ringte advokaten tre ganger i dag. To ganger for å få bekreftet om han hadde mottatt min e-post eller ikke, og en gang for å høre om svigerinne og nieser hadde tatt kontakt.

Svigerinne ringte ikke, så fire over 12 sendte jeg henne en melding om at hun nå hadde valgt, og at jeg var på vei til skifteretten. Da fikk jeg raskt svar. Hun hadde jo tenkt seg en annen løsning. Men - som jeg svarte henne - det var for seint. Fristen var ute. Hun var ikke akkurat blid i neste melding. Nå mente hun at Poden hadde truet henne. Den meldingen gadd jeg ikke svare på. Så jeg sendte bare en melding til våre nieser og fortalte at svigerinne, ved å ikke svare, hadde valgt offentlig skifte.

Halvdelen dro til skifteretten for å få greie på hvilke papirer de trenger, og mandag er saken i gang. Jeg skal bruke helgen til å samle sammen alle relevante papirer, og en oversikt over hvem som tok med seg hva fra dødsboet. I papirene vil selvfølgelig gjeldsbrevene til niesene ligge.

I tillegg har jeg funnet fram telefonnr. til trygdekontorer og ligningskontorer. Jeg vet at niese 1 jobbet svart i flere perioder mens hun hevet arbeidsledighetstrygd. Niese 2 jobbet svart en periode hvor hun var sykemeldt for vond rygg, og svigerinne er uføretrygdet og jobber svart i Spania. Hun er allerede under lupen til trygdekontoret. Så jeg skal gjøre min borgerplikt og varsle myndighetene om unnaluring av skatt. Fysj - skamme seg skulle de. Den kverna setter jeg i gang på mandag. :sjarmor:

Så nå har jeg ikke noe å snakke med disse tre damene om, og jeg kommer til å nekte å treffe dem annet enn i rent forretningsmessige sammenhenger. Og de blir få.

Ellers i dag har jeg hatt samtaler med tillitsvalgt i dag. Jeg må nedbemanne. Sjefen forlangte det nå sist. Jeg forventet det egentlig. Men jeg er fornøyd med at jeg har klart å hale ut saken slik at vi har kommet gjennom nesen et halvt år med den bemanningen jeg har. For jeg får jo ikke sagt opp noen før 1.mai - og med tre mnd. oppsigelsestid har de ansatte større mulighet til å få seg ny jobb.

Så tillitsvalgt og jeg ble enige om hvordan vi skulle gjøre nedbemanningen. Mandag må jeg snakke med de det gjelder, for de må få informasjon før jeg informerer hele personalet om ståa. Det er ikke akkurat samtaler jeg gleder meg til å ta.

Da jeg kom hjem skinte sola, så da satt jeg meg ut med noen ukeblader og lot humla - bokstavelig talt - suse.

I morgen skal jeg være mye ute hvis været tillater det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bøyer meg i støvet - eller strengt tatt i parketten (jeg vasket jo gjesterom forrige helg ;) ). Sånn skal det gjøres, Bettie. Man sier fra hva man har tenkt å gjøre, setter en rimelig frist og når fristen er ute gjør man det man har sagt.

Meget bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gjør som Cata og bøyer meg i... eh.. støv og kattehår?

Du er tøffere enn toget og jeg vil aldri bli uvenner med deg!! Det er helt klart!!!

Noen kommer nok til å angre mens de både betaler tilbake for mye utbetalt trygd og skatt på samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag 15.april

Blir flau, jeg. :rodme: Er ikke akkurat noen å bøye seg for.

Jeg er bare blitt sinna. Og når noen prøver å tråkke på meg eller noen i familien min, da gjør noe veldig, veldig dumt.

I går var det liv her i plankebyen. På alle bruer og i alle rundkjøringer var det fullt med røde og hvite flagg, og på bryggepromenaden var det ikke mulig å finne et ledig sete. Det var musikk i byen i timer før fotballkampen og det var folk i rødt og hvitt over alt. Og så var det kjempeflott være. Vi fikk ikke sett selve kampen, for vi var invitert bort, men Frøkna sendte melding ved hvert mål. Og vi vant.

Vi hadde det hyggelig vi, med reker og hvitvin, men vi dro hjem ved ett-tiden, for jeg skulle på seminar i dag.

Så i dag dro jeg på korseminar ved ellevetiden, og vi sang til klokka var fire. Han ga oss noen skikkelige utfordringer, dirigenten vår. Men moro, var det.

Etterpå hentet jeg Poden med familie, og så de var her, og vi fikk kost oss med barnebarna en stund.

I kveld har jeg egentlig bare sølvet. Sitter og ser på TV mens jeg sitter her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag 17.april

Takk, Kers.

I går hadde jeg dagen hvor jeg skulle fortelle to av mine ansatte at det ikke ligger an til at de har jobb etter sommerferien. For den ene er det helt sikkert at jeg ikke har plass, men den andre kan det kanskje bli en åpning for likevel. Selvfølgelig tok de det hardt, begge to. Og jeg fikk en ganske kraftig skyllebøtte av en annen ansatt som mente at jeg ikke tok menneskelige hensyn. Det har hun for så vidt rett i, men jeg er pålagt å holde budsjettet, og det har ikke noe med medmenneskelighet å gjøre. Jeg skal kalle dem inn igjen, disse to, for å høre om det er noe jeg kan gjøre for å lette på situasjonen deres - selv om jeg vet at det eneste som ville hjelpe, ville være at jeg kunne fortelle dem at det er en åpning likevel. Huff - jeg hater slike samtaler. Men det er en del av jobben, det.

Seinere på dagen begynte jeg den allmenne orienteringen om at vi må nedbemanne med over tre stillinger etter ferien. Og i dag har jeg fortsatt med det. For å si det sånn, så blir jeg ikke akkurat tatt imot med åpne armer og smil. Men, men.

I dag har jeg også vært hos legen. Har følt meg tufs en stund, og har hatt vondt i magen, halsbrann og tilløp til diare en god stund nå. Jeg behøver ingen lege til å fortelle meg at dette er stressrelatert, for det forstår jeg også, men legen likte det ikke. Så jeg ble sendt til blodigla der, og hun tappet ørten glass av meg. En rekvisisjon til gastroskopi ble det også (grøss). En delvis sykemelding bestemte hun også at jeg skulle ha - i 14 dager - basta. Fikk forhandlet meg til at jeg kan jobbe 70%, da. Slik situasjonen er nå, kan jeg ikke være borte fra jobben. Jeg må være der og snakke med folk, roe ned gemyttene - være der og være synlig.

Men jeg skal jobbe kortere dager. Det skal jeg få til. Ikke i morgen, da, men resten av uka. Har avtalt noen medarbeidersamtaler i morgen, og de kan jeg ikke utsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne samtaler er aldri morsomme å ta, Bettie.

Prøv og tenk litt på deg selv, og slapp av innimellom. Klart det tar på, dette du har vært igjennom. Eller er midt oppi.

God bedring Bettie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket: Ugh, får håpe "igla" lot det være igjen litt til deg også. Skjønner at gastroskopi er grøss, men de er vel forpliktet til å sende deg videre når du har de symptomene du har. Men høres veldig ut som stress ja.

Men, altså, du....det der med jobbe kortere resten av uka må du lenger ut på landet med ;) . Det er jo bare 2 dager igjen, jo, så det blir ikke så "rolig" som det kanskje hørtes ut. Synes forøvrig legen burde forhandlet seg opp til 50% sykemelding på deg. 30% er jo ingenting. Da risikerer du å måtte gjøre full jobb på 30% mindre tid.

God bedring uansett. Ta vare på deg selv, hører du. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Torsdag 19.april

Nei, slike samtaler er ikke morsomme, Kers.

Takk, Evergood

Ja - jo, Cata - har litt vansker med å begrense meg. Men jeg har vært litt lur - jeg starter seinere, for jeg får ikke gått tidligere uansett når jeg begynner.

I går jobbet jeg mye sammen med mine nærmeste medarbeidere for å legge ansattkabalen etter sommerferien. Vi får jo ikke mindre å gjøre til høsten, så det blir viktigere enn noen gang å sette riktig person på rett sted.

På kvelden var jeg og sang. Vi øver inn to ganske krevende stykker, et kirkemusikkstykke som går kjempehøyt i sopranen, og et jazzstykke med krevende klanger. Jeg synes det er morsomt med noe som utfordrer oss, jeg.

I dag sto jeg opp seinere enn jeg pleier. Det var kjempegodt å ha god tid på morgenen - total avstressing. På jobben var det ganske stressigt, men det er som normalt. Kom litt lenger i kabalen min, og fikk gjennomført to medarbeidersamtaler. Måtte på jobben i kveld også. Det er mange som vil mene noe om nedbemanningen, så jeg må bare stille opp og om ikke annet - lytte.

Frøkna kom en tur innom på ettermiddagen. Hun hadde lånt varehengeren og skiboksen vår, og fant ut at det var greit å få levert dette tilbake. Jeg hadde leid ei hytte på Hafjell til helgen, men har lovet Poden å hjelpe han med å kjøre noen flyttelass til den nye leiligheten i helgen. Så Frøkna fikk overta hytta. Tror det kan være program nok å være flyttesjåfør.

Nurket vokser og holder hodet sitt stort sett hele tiden nå. Han smiler, og har begynt å lage lyder, og han forsøker å herme etter lyder han hører. Og han vokser i rasende fart. Jeg har studert ham nøye for å se hvem han ligner på, og jeg halte fram et gammelt album. Der hadde jeg noen babybilder som jeg viste Poden og Svigerdatter. De ble ganske fobauset over likheten mellom babybildene og Nurket. Samme øyne, samme hårfeste, samme runde kinn, samme munn. Det var bilder av meg da jeg var 3 mnd gammel. Det er ganske forbausende å se en så stor likhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig at nurket likner på deg, man føler liksom en ekstra tilknytning til barnet da. Og det er en flott tid dere har forran dere med den lille. Så mye utvikling på så kort tid. Men det virker som om dere er heldige og ser mye til han, så da får dere med dere hvert eneste lille mirakel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lørdag 21.april

Takk for helgehilsen, Evergood

Jo, vi er heldige, Fakse, som får lov til å ha så tett kontakt med Nurket.

Gårsdagen var slitsom. Ikke det at jeg gjorde så mye, jeg var bare så innmari trøtt. Jeg klarte å ta en ganske kort arbeidsdag - begynte seint og sluttet tidlig. Men dagene er ganske intense, for jeg må snakke med alle ansatte i tur og orden, for det er en del som får nye arbeidsoppgaver etter ferien. Det tar på å snakke med så mange, og gi hver og en den fulle oppmerksomheten de fortjener.

Da jeg kom hjem, rakk jeg å skifte utstilling i oppvaskmaskinen og fikk satt i gang en vask, og så sovnet jeg og sov i nesten tre timer. Likevel hadde jeg ingen problemer med å sove da jeg la meg. Kroppen er nok ikke helt pr.kasse.

I dag fikk jeg satt i gang en ny vask før jeg hektet varehengeren på bilen og dro til Poden. De skal flytte, og ville flytte så mye som mulig i dag. Det er plass til mange pappesker i bilen min, så vi fikk med oss en 15-20 pappesker, spisestuebordet + 4 stoler og hele seksjonen. Måtte jo kjøre et par turer, da, for å få med alt. Poden bar det meste, jeg bare hjalp litt til.

I går fikk jeg tak i en meget pent brukt - nesen ny - komfyr til Poden, til en meget rimelig penge, så den satt Poden og Halvdelen på plass i dag. De har ikke hvitevarer, for de var inkludert i den leiligheten de har leid til nå. Så nå har de fått vaskemaskin - ny, og nesten ny komfyr. I kjelleren har vi et kjøleskap med fryseboks - vi har hatt det som et reserveskap. Men Poden får det, og da mangler de bare oppvaskmaskin, og kanskje en tørketrommel før høsten, så har de det de trenger. Jeg får holde øynene oppe, så kanskje jeg kommer over noe rimelig der også.

I kveld skal jeg bare sløve. Halvdelen vil se fotball, og det skal han får lov til. Jeg tar en runde her, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag 22.april

Sånn - nå har jeg satt meg. Nydusjet er jeg også - og sliten.

I dag har vi kjørt hovedflyttelasset til Poden. Jeg kjørte bilen til Halvdelen, Halvdelen kjørte min bil med henger, og en kamerat av Poden stilte med en varebil. Men det har vært et møkkavær å flytte i, for det har regnet hele dagen.

Vi fylte alle biler med saker og ting, og kjørte to runder. Så nå er den gamle leiligheten til Poden nesten tom, og det er pappesker og søplesekker fulle av saker og ting i den nye leiligheten.

Halvdelen sitter og ser på fotballkampen nå, og jeg skvatt litt, for det ble tydeligvis mål - for oss, selvfølgelig.

I morgen skal jeg hente Poden på jobben, og ta med et databord derfra, og så skal vi opp til gammelleiligheten og hente pappeskene som vi ikke fikk tatt i dag.

Det er ikke det at jeg har løftet så mye, for det har jeg ovarlatt til ungdommene. Men litt har jeg lempet, og det kjenner jeg. Og jeg har lovet Poden å kjøre søppel til fyllplassen også i løpet av uka, for det er gratis å levere til uka, så jeg ser for meg at jeg får det travelt til uka også.

Jeg skal være glad når han har alt i et hus og gammelleiligheten er ferdig vasket.

Her hagler visst målene inn. Nå står det 2-2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baby-E

Det er slitsomt å flytte Bettie. Jeg sier alltid ja om noen spør om jeg kan hjelpe til med å flytte, men du som jeg angrer når jeg er i gang...

2-2 i kampen ja. Får håpe Fredrikstad klarer å dra det lengste strået, og at vi får med oss 3 poeng videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...