Gå til innhold

Betties dagbok 2007


Bettie

Anbefalte innlegg

Hei Bettie!

Vi har også hatt gressklipperen i gang i dag, duften av nyslått gress er uslåelig og gir sommerfølelse selv om sommertemperaturen mangler her hos oss.

Smånurk er herlige, det må være godt å ha en sånn liten i familien, men uten alt ansvaret som følger med når det er ens egen. Mine barn begynner å bli store, men fremdeles er det nok noen år før smånurk kan komme på tale. (heldigvis :ler: )

:vinke: Ha en fin uke, lykke til hos legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, kjære Bettie - og takk for besøk i dagboka mi! :)

Håper det ordner seg med blodprøvene, jeg også.

Lille nurket høres nydelig ut. Men som Mie sier; her er det også forhåpentligvis en stund til det kommer små nurk! Alt til sin tid! Men når den dagen kommer, skal jeg være kjempeklar!!! :jepp:

Ønsker deg en fin ny uke, og håper også at dere får orden på bilproblemet. Det er skremmende hvor avhengige man blir av bilen...

:kose: Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om å bli grønn. En dusj avsløprte hvor grønn jeg var blitt.

:ler: Ser for meg en helgrønn Bettie (hvilket er litt av et kunststykke siden jeg ikke aner hvordan du ser ut i "u-grønn" tilstand heller....). Håper ikke avløpet ble tettet også, da du "felte gress" i dusjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres så koselig ut med barnebarn Bettie. Jeg gleder meg til den tiden kommer, men håper det blir en stund til. Jeg skal ihvertfall ikke ha flere, klarer meg med de to jeg har, + en fadderjente i Kina.

Mannen har klipt plenen hos oss og hos min mor, så han var temmelig grønn han også.

Ønsker deg en fin uke, håper det ordner seg med blodprøvene og at bilene blir bra igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 21.mai

Våre barn er så store at det er akkurat passe tid til å få barnebarn, mie.

Lillenurket er bare til å spise opp, Væren. Godt å se deg igjen.

Jeg ble nok mer grønn enn jeg hadde tenkt, Cata. Siden gresset var så høyt, måtte Halvdelen kjøre uten oppsamleren, og rett som det var tok han en sving bortom der jeg holdt til, med det resultat at jeg fikk hele gresspruten over meg. Dusjet i gress, med andre ord. Så du kan tro jeg var vakker.

Håper også at bilen snart blir i orden, ja, Kers.

Var hos legen i dag, og hun er ikke fornøyd med meg. Blodprøvene var bedre, men ikke helt bra, så jeg er fortsatt delvis sykemeldt. Noe av mageproblemene mine nå kan komme av de medisinene jeg fikk for å dempe betennelsen i spiserøret, så vi får se når kuren er over, om magen blir fornøyd igjen. Jeg tror betennelsen er på retur - det kjennes slik.

Bilen ble ikke ferdig i dag, så Halvdelen måtte hente meg. Han hadde regnet med at jeg kunne kjøre egen bil hjem, og mente det var bortkastet tid å ta med sykkelen min. Men den er lovet ferdig i morgen.

Og så har jeg bestemt meg for å gå ned i vekt - igjen. Jo-jo slankern - det er meg.Har meldt meg inn i Vektklubben igjen, for det var effektivt så lenge jeg var med sist. Og så bestemte jeg meg for å handle inn litt slankesnacks. Halte fram sykkelen og syklet til butikk nr to på veien. Bitte litt mosjon i dag med andre ord. Så da er jeg i gang igjen.

Endret av Bettie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og så har jeg bestemt meg for å gå ned i vekt - igjen. Jo-jo slankern - det er meg.Har meldt meg inn i Vektklubben igjen, for det var effektivt så lenge jeg var med sist. Og så bestemte jeg meg for å handle inn litt slankesnacks. Halte fram sykkelen og syklet til butikk nr to på veien. Bitte litt mosjon i dag med andre ord. Så da er jeg i gang igjen.

Off we go! :trene: Da blir det to av oss som knasker kaninmat.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag 22.mai

Blir mye kaninfor, ja, Cata. Og har handlet inn skikkelig grove knekkebrød og mageroster - i det hele tatt. Best å passe på mens motivasjonen er der.

Jeg er heldig som liker salat, Liv, for det kan jeg spise masse av.

Bilen ble ikke klar i dag heller. Somlemann. Ble litt irritert, for det er en liten del som skal byttes, og det kan da ikke ta all verdens tid. Tror reperatøren har vært for mye i Spania, for i morgen - jo da skal blien helt sikkert være klar. Nisse. :frustrert:

Jobbdagen var som de fleste dager har vært nå - på det jevne. Men jeg fikk beskjed om et nytt møte med sjefen min. Det er noen brukere som rører på seg og som ikke liker nedskjæringene, og de har krevd et møte med min sjef - og han forlanger at jeg er til stede. Det skal bli et "morsomt" møte. Jeg må i hvert fall forberede meg skikkelig, for jeg skal ikke trå langt til siden før jeg blir stemplet som illojal, og jeg kan ikke bli så tannløs at brukerne ikke forstår at jeg er pålagt en nedskjæring. Ellers blir jeg sittende med dobbeltskjegg i postkassa. Ja-ja. Da fikk jeg noe å grue meg til, da.

Siden jeg ikke hadde bil, måtte jeg vente til Halvdelen kunne hente meg, og da blir arbeidsdagen mye lengre enn 70%. Får se om jeg skal ta meg en fridag denne uka - fredag for eksempel. Kommer an på hvor mye det er å gjøre på jobben - og hva som ligger der.

Men jeg var flink da jeg kom hjem. Skiftet til treningstøy, fant fram staver og MP3-en min og så la jeg i vei på den gamle runden min. Jeg gikk meg i hvert fall god og varm, selv om jeg bare hadde T-skjorte på meg. Brukte 45 minutter på runden i skogen i dag, så det var godt med en dusj etterpå.

Ellers har jeg problemer med å spise nok for å komme opp i riktig kallorimengde. Det er litt uvant. Jeg får jafse i meg litt mer knekkebrød, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke Bettie som er kommet i gang med trimmen. Og som knasker knekkebrød. Det siste burde jeg også gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får si at du kommer med resten av penga i morgen. Og så i morgen. Og så i morgen igjen.

:hoho: <--- Den er det ikke ofte jeg bruker, men Smygels plan er genial. Den bør absolutt overveies, Bettie.

Har slumret på sofaen i kveld, men er positivt overrasket over at jeg ikke er spesielt sulten nå på kvelden. Ser ut som vektklubben kan klare å holde meg i ørene denne gangen også. *glede seg til veiedag på mandag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag 23.mai

Jeg har en lederstilling, smygel, men ikke topplederstilling. Har totalt resulatansvar for mitt område - både økonomi og personal - ca 40 stk. Det er både spennende, utfordrende og til tider frustrerende.

Er heller ikke sulten om kvelden, Cata, men jeg strever med å spise ofte nok.

I dag har jeg sittet med regneark igjen. Det er en del ting som må på plass før jeg kan ta sommerferie, og ukene går firt. Hadde ikke så lang dag i dag, og det var bra, tror jeg. Sovnet da jeg kom hjem, så det ble ingen trimtur i dag.

Men jeg rakk koret. Det er lenge siden jeg var der sist, men nå er stemmen på plass igjen. De hadde lært to nye sanger siden sist jeg var der. Og om 14 dager skal vi ut i byen og synge litt her og der. Det gjør godt å synge.

Bilen er ikke ferdig i dag heller. Lurer på om jeg skal følge Smygels ide. Nå er den ikke ferdig, fordi bilmannen hadde fått feil del, og ny del måtte bestilles, - fra Danmark. Med litt flaks har jeg bil til helgen - eller kanskje ikke. Jeg har i hvert fall bestemt meg for å ta fri fredag, siden jeg har jobbet mer enn jeg skal så langt denne uka, og i morgen må jeg jobbe lenge, da også.

Ellers ringte advokaten meg i dag, og jeg har tatt en avgjørelse over hodet på Halvdelen og ungene. Hvis vi skal få noe igjen av arven, må vi få en slutt på saken. Advokaten "spiser" jo av arven hver gang han puster.... Så jeg har sagt at vi godtar at Halvdelen skal ha fått penger - ikke fordi han har fått det, og ikke for på noen måte å innrømme at den andre parten har rett, men rett og slett for å få en fortgang. Jeg har sagt at vi kan godta halve summen . max 60% av det de andre forlanger. Det får fint lite å si for totalsummen, men gjør at advokaten kanskje får avsluttet saken til sommerferien. Ungene mine har bruk for disse pengene, men gjett om jeg kommer til å holde avstand fra resten av den familien så lenge jeg lever. Nå kommer det ikke til å holde med en eneste beklagelse, selv ikke en dyp og inderlig en.

Men i det dokumentet som skal utarbeides skal det stå at vi kun godtar dette for å avslutte saken, ikke fordi de andre har rett på noen som helst måte.

Jeg får late som om jeg tror på at det er den kloke som gir seg.

Endret av Bettie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Bettie - når jeg leser om nurket deres blir jeg litt sånn bestemorsyk kjenner jeg... men mine bør vel helst vente litt kanskje. De er jo ikke helt på plass alle sammen.

Syke biler vet jeg alt om, min har stått parkert i et år snart. Man venner seg til å være uten, men man blir jo mindre aktiv også på den måten da. Alt må jo planlegges mer, og det blir endel flere småturer i butikken osv...

Nå har jeg lest om knekkebrød og ble knekkebrødsulten, så off I go! Ha en super dag, Bettie :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag 26.mai

Et lite kjent kor, Liv - Koriander

Det er greit at ungdommen venter til de er klare før de gjør oss til besteforeldre, mysan.

Det er så unødvendig, hele konflikten rundt arven, smygel, men det har ødelagt veldig mye, og familien er splittet.

Torsdag hadde jeg en lang dag på jobben. Mye møter og ting som tar tid. Men greit nok. Og jeg bestemte meg for at jeg skulle ta meg fri i går, for jeg har jobbet mye mer enn mine 70%.

Tok meg ikke helt fri, for jeg skal ha en presentasjon onsdag, og har sittet og arbeidet med den. Det tar tid å sette sammen tekst og bilder slik at det blir flyt, men jeg fikk det til tilslutt. Ganske fornøyd, faktisk, så nå kan jeg kjøre presentasjonen og øve litt for meg selv. Og det var omtrent det jeg gjorde i går. Ellers sov jeg lenge på morgenen, ryddet litt og ryddet ut litt støv, og sov litt til på ettermiddagen. Tror den infeksjonen jeg har tapper meg litt for krefter. Dessuten var det trøtt vær med regn og blåst. Fristet ikke til noen tur ut.

Men i dag har det vært utevær. Halvdelen hadde jo med en masse sommerplaneter tidligere i uka, og i dag var jeg lei av å se dem stå og vente på å bli plantet, så jeg kledde meg til hagearbeid og satt i gang. Vi har masse krukker og urner, så jeg har plantet og satt ut 25 store og små krukker og urner med blomster, inkludert verandakassa. Det ble ganske overdådig, og bedre vil det bli når plantene blomstrer. Det gikk med mange stemorsblomster, men ellers litt av hvert annet.

Og så plantet jeg to hortensieaer i bedet utenfor trappa, og to i bedet ved boden. Der måtte jeg rydde skikkelig, for der var det overgrodd. Plantet to roser der også, og så har jeg klematis der fra før, så jeg ble ganske fornøyd med det bedet også.

Og så fikk jeg plantet rosmarin og mer timian i krydderbedet.

Skadet ble jeg også. Jorda ved boden var kjempehard, så jeg hoppet på spaden får å komme gjennom skorpa, og spaden sklei til den ene siden, med meg på, før den slapp og jeg fikk den over skinnleggen. Det gjprde så vondt at jeg måtte legge meg på gresset for ikke å svime av. Det ble et kutt, men ikke verre enn at en plasterlapp holder. Får nok et godt blåmerke der, ja.

Halvdelen, Frøkna og samboer, og Poden er på stadion. De skal se kampen mot Vålerenga. Jeg ser den på TV. Har dusjet av meg jord og støv, og er klar til å slappe av.

Ellers har jeg vært flink og holdt regnskap med hva jeg spiser. Men jeg har problem med å spise nok - få i meg nok kalorier - når jeg skal være på go'sida med kostholdet (null snop). Og det er litt trælete å skulle spise så ofte. Blir spennende å se hva vekta viser mandag.

Endret av Bettie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skadet ble jeg også. Jorda ved boden var kjempehard, så jeg hoppet på spaden får å komme gjennom skorpa, og spaden sklei til den ene siden, med meg på, før den slapp og jeg fikk den over skinnleggen. Det gjprde så vondt at jeg måtte legge meg på gresset for ikke å svime av. Det ble et kutt, men ikke verre enn at en plasterlapp holder. Får nok et godt blåmerke der, ja.

...........

Ellers har jeg vært flink og holdt regnskap med hva jeg spiser. Men jeg har problem med å spise nok - få i meg nok kalorier - når jeg skal være på go'sida med kostholdet (null snop). Og det er litt trælete å skulle spise så ofte. Blir spennende å se hva vekta viser mandag.

Auuuuu! Jeg formelig kjenner hvor vondt den spaden måtte gjøre.

Selv har jeg ikke vært flink i dag. Jeg har en liten "kontrollert sprekk" i form av en cola, men har bare overskredet budsjettet med ca. 40 kcal - så her blir det kveldstur for å få balanse i regnskapet igjen.

Jeg er også spent på mandagsveiinga. Kjenner meg litt lettere allerede. Det er sikkert bare innbildning, men....skal jo i teorien ha gått ned ca. 0,5 kg til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bettie, du kan godt være litt forsiktig og overlate hardt arbeid til Halvdelen.. synes jeg kjenner den smerten i skinnleggen ja... :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SØndag 27.mai

Turer er fint for å få ballanse i regnskapet, ja, Cata.

Kan ikke la Halvdelen ta mye når det gjelder tunge tak, mysan. Han har operert nakken, uten at det ble 100% vellykket.

Takk, midnattsol

I dag skulle vi egentlig ta med oss Nurket på besøk til oldeforeldrene hans. Bilen min var nemlig klar i går - hurra.

Så vi dro og hentet Nurket og la i vei. Men bilen oppførte seg slett ikke som en nyreparert bil skal. Den hostet og harket og stoppet og nykket. Så det var altså ikke den byttede delen som var feilen. Vi hadde vel kjørt en tredel av veien før vi fant ut at det gikk ikke, og snudde. Jeg var litt spent på om vi kom oss hjem, for ca hver 500 m døde motoren. Men vi kom hjem i hver fall. Så bilreperatøren får få bilen i retur. Me mn ringe kunnskap om biler, så innbilder jeg meg at det er noe med bensintilførselen som er galt. Tror jeg skal tipse reperatøren om det. Så Hurra ble til :sinna:

Så da har Halvdelen og jeg kost oss med Nurket i dag. Han er en stor gutt på fire måneder nå. Veier jo over sju kilo alt. Og så har han begynt å gripe ting for alvor - og putter det han får tak i rett i munnen. Skravlete er han også, og så liker han å bli sunget for, så her er det bare å sette i gang og huske gamle barnesanger.

Han var litt trøtt en periode, men ville ikke sove, så da tok jeg ham med meg ut på tur. Da sovnet han før jeg hadde gått 500 m. Gikk en av rundene mine, så da fikk jeg trim samtidig. Det var ganske lummert ute, men fin temperatur, så det ble en god tur.

Skinnleggen min har antatt en fin blå farge, og ryggen protesterer etter at jeg sto med rumpa opp og hodet ned og plantet i går. Det ble jo noen tunge løft også. At jeg ikke lærer at det kan være lurt å ta litt av gangen og ikke alt på en gang.

Og så er det fridag i morgen også. Det er deilig, det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...