Gå til innhold

Betties dagbok 2007


Bettie

Anbefalte innlegg

Me mn ringe kunnskap om biler, så innbilder jeg meg at det er noe med bensintilførselen som er galt. Tror jeg skal tipse reperatøren om det. Så Hurra ble til :sinna:

Mhm, er ikke bilekspert jeg heller, men......med bil som stopper sånn... Kan det være tett bensinfilter tro? Da starter den ganske greit etter en pause, men så dabber den av og må ha seg en hvil etter ganske kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har forsøkt å besøke deg, Cata, men jeg kommer ikke inn. Er det hos meg der er noe galt? For jeg kommer inn i de andre dagbøkene.

Endret av Bettie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være døra som satt litt fast, tror jeg, for når jeg kikket inn nå så hadde du kommet deg inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bil har også hatt sånne nykketendenser, uten at vanlig verksted har klart å finne feilen. Den kan kjøre bra i uker og måneder, og så plutselig gidder den ikke. Nykker og hopper og i verste fall stopper den. Særlig i pent vær.

Verkstedet mente at det kunne være elektronisk og at jeg må oppsøke merkeverksted for å få det fikset. Det har jeg ikke gjort, og nå har jo bilen stått i garasjen med blåst toppakning i et år, så... men en vakker dag!

Fortsatt god pinse, Bettie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 29.mai

Tror det var min dør som satt fast, Cata - ville ikke slippe meg ut til deg.

Biler med nykker er ikke moro, nei, mysan. Og jeg vil ha bil snart, for det er så kronglete med bil som ikke virker og veien til jobben. Nytter ikke satse kollekivt, nemlig

Jeg liker å holde på i hagen, og innimellom er det bare en dyd av nødvendighet, smygel, hvis det skal se sånn nogenlunde ut rundt huset.

I dag har det vært nok et våt, litt kald dag. Jeg vil ha sommervarme, jeg nå. Det er jo snart juni, og da skal det være sommer - basta.

Og det har vært en fullstendig inaktiv dag på meg. Det eneste fornuftige jeg har gjort, er å sette i gang en vaksemaskin og henge opp klær, og rydde på kjøkkenet. Blir ikke mange minuskalorier av det.

Jeg ventet til i dag med å ta opp med Halvdelen det jeg hadde snakket med advokten om. Jeg hadde ikke lyst til at det skulle være et tema i hele pinsen. Halvdelen var ikke glad for at jeg hadde godtatt 50% av kravet til damene. Han mente at gjennom den avtalen ble han stemplet som en som hadde utnyttet moren sin, noe han ikke har gjort. Jeg må jo si at jeg forstår reaksjonen, og jeg forstår at han hadde store vansker med å svelge dette. Han har vært ute av døra mange ganger i dag, og jeg har tilbudt meg å endre på avalen med advokaten, men til slutt har han sagt seg enig med meg - for å få fortgang i saken, og for at arven ikke skal bli advokatmat. Jeg skal bare sende en presisering til advokaten om at tilbudet vårt om 50% kun står ut måneden. Dersom damene ikke godtar dette, vil vi legge inn et motkrav på 150.000 for tapt arbeidsfortjeneste, komepensasjon av utgifter i forbilndelse med handlig, kontakter med kreditorer osv de siste tre årene svigermor levde, for da var hun helt avhengig av hjelp, og ingen andre enn vi hjalp henne.

Men jeg er stolt av Halvdelen som setter egne følelser til side, i hovedsak av hensyn til ungene våre som trenger pengene sårt.

Men det har tatt på meg også, for jeg var jo temmelig usikker på om jeg hadde handlet rett.

Så jeg har vært energiløs. Har tittet på TV stort sett hele dagen, og strikket. Det går utrolig mange, lange serier på TV om formiddagen.

I morgen skal jeg i det møtet jeg gruer meg til, med min sjef og sinte brukere. Sjefen min er ikke akkurat fornøyd med meg, og ikke vet jeg hvordan brukerne vil legge opp strategien. Tror ikke det er meg de er misfornøyd med, men jeg havner i en skvis uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbskvis er ikke gøy. En ting er at en av partene gir en skylda for ting som ikke er OK, men når man skvises fra to kanter så er det definitivt ikke morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobbskvis er ingen øvelse å trakte etter, nei.

Glemte rent at jeg hadde veid meg i dag, og at jeg har gått ned drøyt 2,5 kg - og det uten at jeg har vært sulten. Det sporer til en fortsettelse.

Endret av Bettie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man tar en pakke knekkebrød som rytmeinstrument og danser rundt gulrøtter og yoghurt - fram, til siden, cha-cha-cha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag 29.mai

Så fint at du fant fram, Smygel

Sånn - der er denne dagen over. Og godt er det.

Halvdelen og jeg fikk bilen tilbake til reperatøren, så vi får se om han finner ut hva som er galt nå. Så jeg er fortsatt billøs og avhengig av at Halvdelen henter og bringer meg.

Fikk lagt siste hånd på presentasjonen i dag, så alt er klart til i morgen. Det blir litt spennende å se om jeg treffer med det jeg har tenkt å si.

Og så var jeg på møte med sjefen min i dag. Det store skvisemøtet. Min strategi var å holde mest mulig munn og overlate ordet til sjef og brukere. Og jammen stilte de mannsterke opp fra sjefsnivået. Det var sjefen og tre konsulenter mot to brukere, - og så meg.

Det var lurt at jeg holdt munn, for jammen flagret det med tilbud over bordet. I løpet av den drøyt halvannen timen møtet varte, fikk jeg lovnad om at man skulle se på rammene mine en gang til, og at jeg antagelig ikke må betale tilbake hele underskuddet, og at underskuddet i vårhalvåret antagelig ville bli strøket. Det var mye mer enn jeg hadde håpet på, så noen ganger hjelper det med press utenfra. Jeg var i hvertfall fornøyd da jeg gikk fra møtet. Bare en gang måtte jeg svare, og da veide jeg mine ord på gullvekt, for da sto jeg i fare for å måtte "velge" mellom brukere og sjef. Tror svaret mitt ble passende ullent.

Men jeg var ganske pumpa etterpå. Hadde nok mobilisert mye på forhånd.

Nå har jeg sett det også - verdensmesterskap i osterulling. (kort innsmett fra tv-verdenen). Der rullet både ost og menn nedover en bratt bakke. Og nyhetsoppleseren fikk fnisern av innslaget.

Sinna ble jeg i dag også. Siden jeg ikke har bil, måtte jeg ta drosje ned til sjefens kontor. Så for å være sikker, forhåndsbestilte jeg drosje. Jeg var på plass, men ingen drosje kom. Etter å ha ventet i 15 minutter fikk jeg kontakt med sentralen. Jo - bil var på vei nå. Da jeg påpekte at bilen skulle ha vært hos med for en stund siden og at jeg nå kom for seint til et møte, fikk jeg beskjed om å beregne bedre tid neste gang. Feil svar! :frustrert: Jeg ga dama beskjed om at hvis de ikke kunne sende bil til avtalt tid, så fikk de opplyse om de når man bestilte, og ikke late som om alt ville gå greit. Dama var bare sur tilbake. Hadde det vært en engangsforetredelse, hadde jeg ikke laget noe oppstuss, men det skjer for ofte, og vi har mange drosjer som kommer og går til oss.

Det var dagens surmuling.

Halvdelen har vært i bedre humør i dag - sitt gamle jeg. Regnet med det.

Og så har jeg vært en liten tur hos Poden med familie. Måtte vente litt på Halvdelen før han kunne kjøre meg hjem i dag. Så da fikk jeg litt tid sammen med barnebarna. Lillefrøkna skal til syden til lørdagen, men ei tante, så Halvdelen og jeg har tilbudt oss å være barnevakt for Nurket slik at ungdommen kan få seg en tur ut med venner. Blir kos, det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint at møtet gikk bra, det er ikke så lett å holde munn - men det kan være lurt. Og det er du.

Så kjedelig med drosjen da, sånn er det ofte hos oss også. Jeg ringer og den kommer med en gang. Noen ganger tar det veldig laang tid før "med en gang" kommer.

Koselig med barnebarn, og dere er snille som er barnevakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klappe: <---applauderer for kommentaren til drosjemennesket. Feil kan alle gjøre, men hvis de er sånn at de til stadighet er upresise, så er kvoten brukt opp. Og de kan i det minste svare høflig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man tar en pakke knekkebrød som rytmeinstrument og danser rundt gulrøtter og yoghurt - fram, til siden, cha-cha-cha

:ler: jeg synes jeg ser dere... :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Onsdag 30.mai

Det er koselig med barnebarn, Kers, og vi er heldige som får låne dem innimellom. Hyggelig med en midtukehilsen.

Jeg er nok kanskje sær, Cata, men jeg blir irritert når jeg ikke får service fra en serviceinstitusjon, og da sier jeg i fra.

Her danses det stadig, mysan

I dag dro jeg tidlig på jobb, for jeg måtte rigge til systemet før presentasjonen min. Alt fungerte, og jeg holdt folket i åndre i nesten tre timer, med innlagt kaffepause, da. Det var en meget positiv flokk på 40-50 mennesker jeg hadde foran meg, og det jeg sa ble, etter det jeg kunne se, tatt godt i mot. Jeg hadde laget et lite hefte med hovedpunktene som jeg delte ut også. Det er jo ikke alltid så lett å huske masse informasjon som blir gitt. Noen spørsmål fikk jeg også, men de var av den positive sorten, og ikke noe jeg ikke kunne svare på.

Egentlig skulle en annen ta de siste 20 minuttene, med et tema som ligger på siden av mitt, men som likevel hører sammen, men på grunn av sykdom måtte jeg ta det også. Der var jeg ikke like godt forberedt, men det gikk tålig bra.

Jeg må jo si at jeg mobiliserer veldig når jeg skal stå foran en ganske stor folkemengde. Før gjorde det meg ingenting, men nå gruer jeg meg hver gang. Vet egentlig ikke hva jeg er redd for, for folk flest er ikke ute etter å bite hodet av meg, og jeg kan fagfeltet mitt godt. Men panikken ligger like under vannskorpa. Så kanskje jeg egentlig er redd for at panikken skal slå til. Fuglene vet.

Fikk unna to møter i dag også, så det ble en lang dag.

I kveld har jeg vært og sunget igjen. Neste onsdag er det siste korkveld, og da skal vi ut i byen og ha noen sangstunt rundt omkring før vi skal spise middag sammen. Blir sikkert koselig

Endret av Bettie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er flint Bettie. Panikken ligger like under vannskorpa, ded følelsen kjenner jeg godt igjen.

Jeg liker å synge, men synger best alene. Ikke solo, men i dusjen eller i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag 31.mai

Koselig med kveldshilsner, Smygel

Bil og dusj er flotte steder å synge, Kers.

I dag var jeg kjempetrøtt da jeg sto opp. Sovna seint i går, og sov dårlig i natt. Noen netter er sånn.

På jobben fikk jeg faktisk en dag der jeg fikk jobbet nesten uforstyrret i to hele timer. Glemte lunsjen, så deilig var det med arbeidsro. Så jeg fikk unna en ganske stor skrivesak, og fikk ryddet litt på pulten min også.

Fikk tatt unna et møte også i dag, som gjør at jeg får bedre tid til uka. Godt er det, for nå begynner det å bli mange ting som skal skje før ferien kommer.

Fikk dratt litt tidligere fra jobben i dag også, og det var oppholdsvær da jeg kom hjem. Ellers har det vært grått og vått i hele dag. Så jeg bestemte meg for å skeie ut med litt fysisk aktivitet. Bestemte meg for å ta en sykkeltur, så jeg skiftet til treningstøy og halte ut sykkelen. Har en runde som er ganske grei med en blanding av opp- og nedoverbakker - og noe flatt. Måtte gå av sykkelen i to bakker, men ellers gikk det greit. Bruke 50 minutter på runden i dag, og da var jeg god og varm.

I morgen er det meldt kaldere vær enn i dag, så da blir det neppe noen tur ut. Kanskje jeg skal ta meg en tur til Nurket i morgen. Jeg får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...