Gå til innhold

Betties dagbok 2007


Bettie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Torsdag 3.mai

Takk, Cata. :bukke: Vil svært gjerne være usjaber. Og det er jo godt at de fant noe som lar seg reparere.

Hei baby-E. Du var tidlig oppe i dag.

Det har vært en vanlig dag på jobben i dag. Noen møter, noen mail å besvare, noen dokumenter å skrive. Og ikke så heltisk som vanlig, faktisk, og det er jo aldri dumt.

Frøkna låner bilen min nå, for hun var uten bremser på sin. Så Halvdelen må kjøre meg på jobb og hente meg. Bilen hennes skal være klar i morgen, og det er bra. For jeg trenger bil til uka. Halvdelen skal nemlig reise til sydligere strøk ei uke, og da må jeg ha bil, ellers kommer jeg meg ikke på jobb.

Hjemme har jeg vært ganske treg. Har vasket litt klær og ryddet litt, med det er det. Jeg er potte tett i dag, og er usikker på om det bare er bjørkas skyld, eller om jeg har blitt forkjølet i tillegg. Uansett, jeg er slapp og tett - stakkars meg. (Jeg blir ikke sytete jeg, når jeg blir forkjølet eller småsyk - neida)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er potte tett i dag, og er usikker på om det bare er bjørkas skyld, eller om jeg har blitt forkjølet i tillegg. Uansett, jeg er slapp og tett - stakkars meg. (Jeg blir ikke sytete jeg, når jeg blir forkjølet eller småsyk - neida)

Melder meg i klubben. Bjørka har vært i kategori "ille" i dag. Vi setter oss her inne og snufser i kor :) . *setter stor pris på lidelsesfeller - vi kan i det minste klage til hverandre ;) *

Staaaaaaakars oss :grine:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt raskt innom for å si god natt og god helg, det er alt jeg orker akkurat nå, jeg er totalt sengeferdig...

Natta, Bettie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag 06.mai

Takk for hilsen, baby-E. Føler med deg som må opp så tidlig.

Det er godt å ha lidelsesfeller, Cata. Godt at det er noen som forstår hvor gruuuusomt det er å være pottetett.

Kos at du orker å ta en tur innom, mysan.

Fredag måtte jeg kaste inn håndkle. Jeg dro på jobb, men formen var ikke god, og jeg var så tett at jeg så ut som en gullfisk på land der jeg snappet etter luft. Etter to møter og noen saksskriverier, ringte jeg Halvdelen og fikk ham til å hente meg. Nyttet ikke være på jobb.

Hjemme puttet jeg i meg allergitablett - som virket heller dårlig, skalket alle luker, og sovnet etter at nesesprayen hadde gjort det lettere å puste. På kvelden måtte vi kjøre til Frøkna og hente bilen min. Hun hadde lånt den noen dager fordi hennes er på verksted. Den hadde fått så vondt i bremsene. Og når Halvdelen skulle sydover, måtte jeg ha bil for å komme meg på jobb.

Lørdag kjørte jeg Halvdelen og kofferten hans til møteplassen for avreisen. Jeg skulle gjerne ha vært med sydover, men det får bli en annen gang. Vel hjemme satt jeg meg i stolen og fortsatte å dokterere meg selv. Jeg fikk noen andre allergipiller av frøkna, og de hjalp. Men jeg har fått en forkjølelse oppå allergien, og det er kjedelig. Var en liten tur bortom Poden i løpet av dagen med en gardinstang de kunne få til stua, ellers var jeg hjemme.

I dag hentet jeg Frøkna hjemme hos henne - i håp om at bilen hennes ville bli klar i dag. Og så hentet vi Poden med familie. De ville gjerne se fotballkampen, og det kan de her. Jeg mekket litt middag til dem - en gryte med ris til. Men jeg holdt meg på behørig avstand fra Nurket. Ville jo ikke smitte noen, i hvert fall ikke Nurket.

Etter fotballkampen, kjørte jeg først Poden og familien hans hjem, og så Frøkna. Det er en times kjøretur til henne.

Men formen er ikke akkurat på topp. Jeg er tett, nyser og har begynt å hoste. Litt feber har jeg også. Men jeg kan ikke være borte fra jobb nå, for det er for mange ting som skal på plass på kort tid. Får utstyre meg med hostesaft, lommetørkler og nesespray - og holde meg mest mulig på mitt eget kontor slik at jeg ikke sprer viruset overalt.

Men jeg liker ikke at jeg har begynt å hoste. Jeg får så lett lungebetennelse etter en forkjølelse. Håper jeg slipper unna det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 7.mai

Ikke akkurat noe å skrive om i dag.

Dro på jobb til vanlig tid, fikk gjort unna en del forberedelser til et møte i morgen før skriverne tok kvelden og nektet å skrive ut en eneste linje. Klarte å gjennomføre et møte også før jeg tett og snørrete tuslet meg hjem og meldte avbud til et møte som var i kveld.

Hjemme har jeg ikke gjort noe. Sovnet i stolen med lillepus på fanget. Det er slitsomt åvære tett.

Slapp å lage middag i dag også, for jeg hadde rester fra i går.

Så i det heletatt ikke en dag som går inn i boka som en dag å merke seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: <---- sympati

Selv er jeg i regnværsland, så jeg puster og renner ikke. Minuset er at det trådløse signalet var så svakt på hotellrommet at jeg nå sitter i gangen og skriver mens masse rare mennesker vandrer forbi. (Det er en stolgruppe her altså.) Gutta jeg er på tur med har gitt opp det sosiale liv og gått på kino for å se om Mr. Bean går der nå. De er ikke kommet tilbake så jeg antar de fikk napp. Sånn er det å være utskremt medarbeider i bygdenorge. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag 8.mai

Det er ikke bare-bare å være utskremt medarbeider, nei, Cata. Skal du være lenge borte?

Jeg har i hvert fall vært mer våken i dag enn jeg var i går. Jeg satt jo og halvsov til rundt halv åtte i går kveld, og jammen sov jeg gjennom hele natta også.

I dag har det vært en del møtevirksomhet på jobben. Egentlig skulle jeg jobbe 30% mindre enn vanlig, men det ble 30% mer i dag. Var ikke hjemme før rundt halv seks.

Fikk telefon fra Halvdelen i dag. De har 30 varme grader, de. Akkurat nå kan han faktisk få ha dem for seg selv, for å være i sommervarme med tett nese er ikke moro.

Ellers har både Frøkna og Poden ringt. Frøkna for å fortelle meg at det heldigvis ikke ble så dyrt med bilen som hun hadde fryktet, og Poden for å høre hvordan jeg har det i min gressenkestand.

Jeg har forresten funnet på et nytt ordtak:

Når bjørka springer ut, springer Bettie inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baby-E

God morgen!

Jeg har forresten funnet på et nytt ordtak:

Når bjørka springer ut, springer Bettie inn.

:ler: Passer fint om meg også.

Du skulle ikke jobbe så mye du nei, men det er kanskje ikke like lett å få til?

Hvor lenge blir du gressenke da?

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag 9.mai

Jeg er gressenke hele denne uka, baby-E. Halvdelen kommer hjem igjen natt til søndag.

Jeg hadde ikke lyst til å stå opp i dag, så jeg kom nesten for seint på jobb. Akkurat i dag var det viktig å komme i rimelig tid, for vi hadde en del saker som måtte avklares.

Fikk et avbrudd midt på dagen, med en pressekonferanse. Har noe ansvar i forbindelse med 17.mai, men det er av ganske beskjeden art.

Etter jobben - og i dag klarte jeg å pakke meg sammen og dra tidlig, dro jeg til Svigerdatter. Nurket hadde ikke hatt lyst til å sove i natt, så Poden lurte på om jeg kunne avlaste Svigerdatter litt i dag. Han skulle selv jobbe til langt på kveld.

Jeg puttet Nurket i vogna og gikk meg en times tur mens Svigerdatter fikk sovet litt. På den måten fikk jeg kombinert det nyttige med det behagelige. Jeg fikk litt mosjon, Svigerdatter fikk hvilt og Nurket sovnet. Rene kinderegget det der.

Det er morsomt å være sammen med Nurket og Lillefrøkna. Lillefrøkna forteller ivei om det hun har opplevd og hun hadde tegnet en flott hestetegning til meg. Den skal få plass i galleriet i trappa. Der henger de andre tegningene vi har fått av henne.

Nurket kjenner oss igjen og smiler over hele fjeset. Han er jo snart fire måneder og begynner virkelig å følge med i det som skjer rundt ham.

Traff på noen kjente mens jeg var ute og tuslet med barnevogn, så da kunne jeg som stolt bestemor vise fram vidunderet.

I kveld skal jeg gjøre som jeg har gjort de siste dagene - minst mulig. Er så trøtt. Fikk et brev fra legen min i dag også. Hun var ikke helt fornøyd med noen av blodprøvene mine. Hadde litt høy senkning - men det kan jo komme av betennelsen i spiserøret. Og litt høyt blodsukker, og litt høye verdier på leverprøven. Skal tilbake om 14 dager å ta nye prøver for å se om det bare var tilfeldig, eller om det er noe jeg behøver å gjøre noe med.

Og om 14 dager må jeg jo være ferdig med både allergi og forkjølelse. Er kjempelei av å nyse og hoste. Det ble ingen sangøvelse på meg i dag heller. Har ikke mulighet til å synge en ren tone - bare kvekker.

Endret av Bettie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo, Bettie - tenker det er stas for farmor å kunne vise frem vidunderet ja :)

Jeg begynner å bli litt sånn bestemorsyk selv, kjenner jeg, samtidig som jeg håper ungene venter en stund til før de setter i gang. Ting og tang bør jo være på plass først.. sånn nogenlunde i hvert fall.

Ha en fin onsdagkveld, kjære du!! :klem:

Edit: Orddelingsfeil

Endret av mysan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld i stua, -jeg mener boka...

Får visst ikke sagt så mye mer i kveld, jeg er søkkende trøtt etter sen hjemkomst i går kveld. Det tar på for en gammel skrott å reise halve dagen, komme sent hjem og så stå opp for å slippe inn elektrikere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Torsdag 10.mai

Det er fort gjort å bli bestemorsyk. mysan, men jeg er enig med deg i at en del ting bør være på plass først - ideelt sett.

Hei Smygel - så fint at du er i gang igjen.

Velkommen hjem igjen, Cata. Det tar på med reising. Fikk elektrikeren ordnet strøm til boksen din?

Sånn - nå kan jeg ta kvelden.

Det har vært en heltisk dag i dag. Masse telefoner og avbrudd på jobben. Sånne oppstykkede dager er ikke noe morsomt. Men jeg fikk av gårde et viktig brev i dag, og det er vel det eneste jeg kan si at jeg fikk gjort.

Så var det hjem og da oppdaget jeg at det var papirinnsamlingsdag, så jeg fant fram alt papir vi har samlet og trillet det ut til veien. Og så slappet jeg litt av før jeg måtte skifte og dra på jobb igjen. Vi har åpen bedrift en gang i året, og da kommer det som kan krype og gå fra nærmiljøet på besøk. Vi har både musikk og utstillinger, og så er det om å gjøre å mingle og snakke med folk her og der. Det varer ikke mer enn et par timer, men det er ganske anstrengende, så jeg er godt fornøyd når kvelden er over.

Så det ble tilsammen en lang arbeidsdag også i dag.

I går snakket jeg med advokaten som har fått oppdraget fra tingretten i forbindelse med arveoppgjøret etter svigermor. Svigerinne og hennes to døtre hevder at Halvdelen har fått 100 000 kr av svigermor, og at det skal regnes som forskudd på arv. Jeg lurer på hvor de har fått det tallet fra, og om de har noe belegg for det. Ungene mine fresta da de hørte det, og nekter plent å godta det, og Halvdelen føler seg uthengt som tyv.

Dette er moro, gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag 11.mai

Det er rart at arveoppgjør får fram det verste hos folk, smygel. Vi trodde det skulle gå greit, men regnet feil når vi tenkte på hvem vi har med å gjøre. Der står grådigheten høyt.

Dagen i dag har vært rolig på jobben. Jeg fikk unna en del skrivearbeider, og hadde tid til å snakke litt med folk, ikke dumt.

Jeg hadde lovet Frøkna å hjelpe henne med betalingen på reperasjonen av bilen hennes, så jeg var bortom verkstedet og avleverte min skjerv der. Var en tur bortom Poden også, for han var blakk og det er enda noen dager til han får lønning, så da flakset noen penger i hans retning også. Det er greit det, når jeg har anledning til å hjelpe til.

I morgen kommer antagelig Poden og familien hit. Da må jeg huske på å henge opp tegningen jeg fikk av Lillefrøkna. Og så er det bare et drøyt døgn til Halvdelen kommer hjem igjen. Jeg ser fram til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...