Gå til innhold

Betties dagbok 2007


Bettie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mandag 23.april

Hurra - det ble i hvert fall uavgjort, baby-E

Jo - takk, ryggen er bedre i dag, Kers.

I dag har det ikke blitt noen 70% dag, men litt mer enn 100%. Måtte tidlig på jobb for å ta et møte med noen ikke helt fornøyde brukere. Det er klart at folk blir engstelige når de hører nedbemanning og innskrenking i driften. Så jeg brukte mesteparten av møtet til å lytte og forsikre dem om at alle hensyn som var mulig å ta, ville bli tatt. Helt fornøyde var de likevel ikke, for jeg kunne ikke gi dem akkurat det de ba om.

Etter jobben hentet jeg Poden på jobben hans og tok med et databord han hadde fått. Og så hentet vi de siste møblene i den gamle leiligheten hans + de pappeksene som var ferdig pakket. Så nå er det ikke mye igjen i den leiligheten. Torsdag tar jeg sikte på å kjøre det siste flyttelasset og å kjøre det som er søppel til fyllinge siden det er gratislevering denne uka.

I kveld har jeg endevendt kjelleren. Ikke helt, da, men litt. Poden og Svigerdatter mangler gardinstenger, og jeg visste vi hadde noen i kjelleren. Det jeg måtte lete etter var festene og ringene, men jeg fant dem da. Så slipper de å kjøpe det med det første. Noen ganger er det greit å være litt hamster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld har jeg endevendt kjelleren. Ikke helt, da, men litt. Poden og Svigerdatter mangler gardinstenger, og jeg visste vi hadde noen i kjelleren. Det jeg måtte lete etter var festene og ringene, men jeg fant dem da. Så slipper de å kjøpe det med det første. Noen ganger er det greit å være litt hamster.

Og hadde ikke endevendingen lyktes så skulle du fått kjøpt noen av meg - billig. Bodde en gang i leid leilighet med vanvittig masse vinduer, så da har jeg tilsvarende antall stenger. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag 24.april

Godt å vite, Cata. Jeg vet jo aldri når jeg trenger gardinstenger igjen. Det er en fordel at jeg tar vare på slike ting - men en utfordring å finne dem når jeg skal ha dem. Jeg mener selv jeg er veldig lur og logisk når jeg lagrer ting, men det er ikke alltid logikken er like klar når jeg skal finne dem fram igjen. Det gikk ganske greit i går.

I dag klarte jeg både å starte litt seinere og slutte litt tidligere, så jeg er fornøyd med meg selv der. Det blir mye prek om dagen, men det er jo viktig at alle får informasjon, og at jeg har tid til å lytte til innspill. Så da får jeg heller preke.

Jeg stakk innom Svigerdatter på veien hjem, og fikk avlevert gardinstengene, så nå kan de henge opp gardiner på soverommene hvis de vil.

Og i dag skulle vi kjøre søppellass på fyllinga. VI fylte hengeren, og Halvdelen kjørte av gårde. Og kom til stengt plass. Jeg var inne på hjemmesiden igjen og skrev ut det som sto der om åpnngstider mm, så Halvdelen skal ta en tur i morgen, på morgenen, og da skal han ta med utskriften. Kjedelig med bomtur, men han var ikke den eneste som hadde lest at det var langåpent denne uka, for det var kø ved porten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fyllinga???? :klaske: Ånei, nå har jeg glemt det igjen. De har kveldsåpent på onsdager her, men jeg glemmer det jo hver uke.

Godt å bli kvitt en del. Det er den store fordelen med flyttesjauer, -man får ryddet samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag 25.april

Hei Kers. Tror mange har hamstertendenser jeg. Øystein Sundes sang og kjekt å ha, den passer litt på meg, selv om jeg har tatt meg selv i nakken og kastet med hård hånd når vi har flyttet.

Det er greit med kveldsåpne fyllplasser, Cata. Selv har jeg vansker med å huske når det er papirinnsamling, så dermed blir boden min full av papirsekker - men påfølgende storlass de gangene jeg husker på det.

I dag har jeg ikke vært i form. Har vært bånn sliten, trøtt og kvalm. Jeg var på jobb som vanlig, og fikk endelig samlet mine nærmeste medarbeidere for å samle trådene igjen. Jeg har jo hatt nesa i tall og beregninger så lenge nå at jeg vet jo nesten ikke hvordan verden utenfor kontordøra ser ut.

Men jeg tuslet meg hjem i rimelig tid, og sovnet i stolen.

I kveld har jeg snekret tale. Broren min jubilerer fredag, og da må jeg si noen ord, synes jeg. Den ble ikke så lang, og det er helt greit. Litt humor har jeg flettet inn, for det er jo en festdag, og den er ikke for personlig. Godt å være ferdig med den.

Men det ble ingen korøvelse i dag. Jeg sov over tiden for å kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

torsdag 26. april

Jeg sov mye i natt også, men jeg er fortsatt ikke utsovet. Trøtt i dag også.

På jobben har dagen i grunnen bare gått uten at jeg helt vet hva jeg har holdt på med. Jo - jeg vet jo det, men det har vært en dag for mange og små ting. Sånne dager er i grunnen slitsomme, for det blir så mange avbrudd.

Etter jobben dro jeg til gammelleiligheten til Poden. Han hadde samlet sammen siste rest av saker og ting, så bilen ble full, og hengeren med. Til og med blomstene fikk vi med oss. Så nå er den gamle leiligheten tom, og det gjenstår bare rengjøring der.

Jeg har tilbudt meg å være barnevakt fra mandag til tirsdag, for da her jeg fri. Så får foreldrene jobbet litt i fred i den nye leiligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag 28. april

I dag har det vært en nydelig vårdag med mange varme grader, og slikt liker jeg.

Ikke for det, gårsdagen var også fin, men den fikk jeg ikke benyttet meg av.

Jeg pakket kofferten torsdag kveld og puttet den inn i bilen da jeg skulle på jobben. Jeg skulle i 50-årsdag i går, og måtte reise rett fra jobben for å rekke det. Jeg hadde et møte like før jeg skulle dra, så jeg ba om en tidsramme på en time. Det holdt nesten.

Jeg skulle med ferga over fjorden, og på denne tiden av året, med et delvis stengt Oslo, regnet jeg med ventetid. Og det ble det. Første ferge var full før de kom til den raden hvor jeg sto. Jeg hadde beregnet ganske god tid, så jeg stresset meg ikke opp over det.

50-årsdagen var hyggelig, med masse god mat og god vin. Det var ikke så mange gjester, men det er heller ikke nødvendig. Talen fikk jeg også avholdt. Jeg overnattet og det satt jeg pris på, for da slapp jeg å sitte og holde øye med klokka for å rekke siste ferga.

I dag var det frokost, og så hjem. Jeg dro rett ned og hentet barnebarna, slik at Poden og Svigerdatter fikk barnefri til å vaske seg ut av dem gamle leiligheten. Nå kan de konsentrere seg om der de bor.

I kveld skal jeg pakke om kofferten. Halvdelen og jeg skal til Bergen i morgen. Vi skal på konsert og gleder oss veldig. Vi tenkte å ta flybussen opp, men det ble jammen mye dyrere enn å kjøre selv og la bilen stå på Gardermoen. Vi kommer jo hjem mandag ettermiddag. Og da skal jeg hente barnebarna igjen. De skal overnatte fra mandag til tirsdag slik at foreldrene kan male litt i den nye leiligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flybussen er nok ikke lønnsom dersom man er mer enn én person som skal dra, og bilen ikke skal stå i mange dager. Ellers synes jeg den er glimrende for sånne som meg, de få gangene jeg er ute og flyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konsert i Bergen høres ikke dumt ut. Hadde dere det fint? Har aldri vært i Bergen, men tar nok en tur en gang.

Det har vært en fin dag her, 18 grader midt på dagen og sol. Nå blåser det, vinden tar skikkelig tak i hushjørne kjenner jeg.

Ønsker deg en fin uke Bettie. Kos deg med barnebarna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tirsdag 1.mai

Nei, flybussen er ikke lønnsom når man er mer enn en, mysan. Det fant vi fort ut.

Bergen var flott, Kers.

Hurra for FFK, baby-E. Måtte vi bare vinne noen bortekamper også.

Søndag var kofferten ferdig pakket og Halvdelen og jeg kjørte av sted til flyplassen. Halvdelen satt meg av utenfor, og kjørte så for å finne en parkeringsplass. Det er ganske så lettvindt med matebuss hvert 10.minutt.

Som vanlig ble jeg stoppet i sikkerhetskontrollen. Skoa mine pep, og jammen måtte jeg ta av meg armbåndet også. Vi hadde nydelig flyvær, og det er jo en ganske kort flytur.

Bergen møtte oss med sol, og det var enkelt å finne hotellet. Vi fikk et nydelig rom, stort og nyoppusset, men ble ikke der lenge, for vi hadde jo litt tid til å være turister. Vi tuslet litt rundt i byen, fant bryggen og fant et sted å spise middag. Etterpå fant vi oss et fortausbord og koste oss med hver vår kalde halvliter mens sola sikkkelig stekte.

Det var satt opp busser hvert 10.minutt like ved hotellet, så det var greit å komme fram til konserten. VI skulle høre Roger Wathers og konserten Dark Side Of the Moon. Det var 10 000 solgte billetter, så vi måtte jo stå i kø før vi ble sluppet inn. Det gjorde ingenting, for vi kom i kontakt med noen unge, bergenske herrer som hadde humør og humor. Kjempekoslige var de, så tiden gikk ganske fort. Inne i hallen fant vi oss en trapp slik at vi fikk sitteplass. Det var også lurt for meg, for panikken vaket like under vannskorpa, og hadde garantert slått ut hvis vi hadde blitt stående midt i mengden.

Konserten var bare fantastisk. Nå ha vi vært Pink Floyd fan lenge, og har vel omtrent alt de har laget av musikk. Men å få det servert live, det var noe annet. Lyden var flott, så vi nærmest badet i musikken, og multi-mediashowet var fantastisk. Det grøss langt ned i hårrota da nesten 10 000 mennekser sang med på de mest kjente stykkene.

Så vi fikk det vi kom for - en opplevelse.

Men det å sitte i ei trapp - det sa ryggen min nei-takk til. Full låsning, så siste del av konserten måtte jeg stå. Og jeg hadde så vondt at jeg nesten ikke klarte å gå til bussen.

Vi var mette av opplevelser etter konserten, så vi dro tilbake til hotellet og delte ei flaske rødvin på rommet før vi la oss.

Halvdelen våknet før meg, og vekket meg med en kopp kaffe. Vi hadde litt tid på morgenen før vi skulle ta flyet tilbake, så da måtte vi få med oss livet på Fisketorget, og så tuslet vi på Marken. Vi rakk ikke Fløybanen denne gangen. Men byen viste seg nok en gang fra sin beste side med nok en solrik og varm dag.

Turen hjem gikk greit, og vi slappet av et par timer før vi hentet Nurket og Lillefrøkna. Poden og Svigerdatter skulle male i leiligheten så da hadde vi tilbudt oss å være barnevakt.

I dag våknet vi også til fint vær, så etter en litt lang morgen med kaffe, bleieskift og tåteflaske, brødskiver med nøttepålegg, bestemte vi oss for å spasere ned til stranda. Lillefrøkna tok med seg dragen sin, for hun håpet at det ville blåse litt med ved fjorden.

Vi var på stranda et par timer. Nurket sov, og Lillefrøkna fant fine skjell, steiner og andre skatter. VI lette også etter flate steiner for å kaste fiskesprett. Og det blåste med der, slik at dragen virkelig fikk luftet seg.

Vi kjørte barna hjem ved barnetv-tid, og da var Poden og Svigerdatter ferdige med å male stua, kjøkkenet og gangen, så de hadde virkelig stått på. Det ble skikkelig fint, med en lys toscana på alle vegger untatt en som var mørkere.

I morgen har jeg tatt meg fri. Ikke for å slappe av, men fordi jeg skal møte advikaten som styrer det offentlige skiftet etter svigermor. Etterpå skal jeg til gastrosopi. Jeg gruer meg til det, for jeg brekker meg fort. Må ha liten tannbørste for ikke å brekke meg. Men andre klarer deg jo, så da gjør vel jeg også det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Camelia

Åh... Vært på Pink Floyd-konsert, du da? :overrasket:

Har du det tidligste av Pink Floyd? Jeg har en skral opptakskasett av Umma Gumma, jeg fikk den av en hippie i Chile for femten år siden, den er min store skatt! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en koselig helg Bettie, kan leve lenge på det.

Lykke til med undersøkelsen i morgen, føler med deg. Jeg bruker også liten tannbørste - og brekker meg lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres ut som veldig fin konsertopplevelse, ja. Og Bergen i finvær er.....fin :) .

Håper slangen glir ned uten altfor mye problemer, tror man får en eller annen form for bedøvelse før de stapper i vei.

Tvitivi....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag 2.mai

Har vært Pink Floyd fan i mange år, Camelia, men mangler noe av det første de laget.

Det er godt at det er fler enn meg som velger liten tannbørste. Føler meg litt pysete når jeg putter min lille sak inn i munnen, Kers.

Det var en veldig fin konsertopplevelse, Cata. Og nå tror jeg at Bergen er sånn jeg, med solskinn og varme grader, for slik var det da jeg var der.

Heldigvis er undersøkelsen over. Den var bare ekkel. Jeg ville ha litt beroligende jeg, for dette synes jeg var skummelt. Legen var kjekk og grei, hun og det synes jeg er bra. Men jeg har fortsatt vondt i halsen etter slangen.

Jeg hadde håpet at jeg ville bli stemplet ut som stjernegris, og alt vel, men den gang ei. Jeg fikk beskjed om at jeg har en betennelse i overgangen mellom spiserør og magesekk, så nå er det bare å knaske tabletter og regne med at det hjelper. Så var jeg ikke hypokonder denne gangen heller.

Før undersøkelsen var Halvdelen, Frøkna og jeg i møe med advokaten i bostyret. Tror vi framsto som nogenlunde fornuftige mennesker, og vi la fram våre forhandlignskort for å vise at vi ville være velvillige og imøtekommende. Og det ble oppfattet. Han skal ha møte med den andre parten i morgen, så det blir spennende.

I ettermiddag har jeg sittet med lista over gjenstander som ble fordelt, og sjekket priser på finn.no. Advokaten ville gjerne ha et overslag over priser på gjenstandene. Så blir dette regnet inn i boet og fordelingsnøkkelen. Fint at det blir gjort slikt, for da vil Frøkna få en mer rettferdig andel enn hun fikk ved fordelingen. Men om de andre er enige i min prissetting - se det er en annen sak. Antagelig kan vi regne med konflikt også her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, på en måte er det jo bra du ikke ble stemplet som stjernegris når du faktisk føler deg litt sjaber. Da er det jo i grunnen bedre at de finner noe som de kan gå i gang med å kurere.

Ja til usjaber Bettie!!! *toger rundt i boka*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...