Gjest gjesta Skrevet 4. mars 2007 #161 Skrevet 4. mars 2007 Jeg har fordommer mot folk som handler på kjøpesentre. Ok, jeg gjør det selv også av og til, men den gjennomsnittlige kjøpesenterhandler er mer overvektig enn folk man ser på gata i byen, eller bygda der man bor. Dessuten har jeg fordommer mot folk som kjøpesenterhandler med handlevogn; som går fra butikk til butikk og manøvrerer mellom hyllene i for handlevogner uegnede interiører fordi de skal handle så vanvittig mye - hvordan klarer man å handle i ørten butikker for ørten tusen på èn dag? Særlig når de går subbende og bøyd framover og hviler "bysten" på håndtaket på handlevogna vekkes noen ekstra fordommer. Ellers har jeg fordommer mot fjortiser i grupper, og mot folk som automatisk føler behov for å snakke stygt om mennesker med suksess.
Knøttet Skrevet 9. mars 2007 #162 Skrevet 9. mars 2007 Jeg har fordommer mot blant annet: -bergensere (sytete, klagete dialekt) -de som stemmer frp -rånere -fjortisser, spesielt i gjenger -de som ikke liker dyr -glamourmodell (tåpelig navn også!) -de som ikke blinker ut i rundkjøringen og de som ikke blinker generelt når de skal når de kjører -bortskjemte barn, eller jeg har mer fordommer mot foreldrene som skjemte de bort -religiøs fanatisme, pinsevenner, smits venner ++ -urenslige folk som lukter -nordmenn som er gift med utlandske damer, når det er kjøpebruder det er snakk om -homofobe -rasister- - fjortisskrivespråk med z og tall og sånt -de som sier "sjåsk" og "sjino" istedetfor kiosk og kino -marion ravn, britney spears og paris hilton -folk som så og si aldri har lest en bok -sunnmøringer (av samme grunn som jeg misliker bergensere) -bush-tilhengere -de som kjører for sakte og forsinker meg, og de som mener jeg kjører for sakte når jeg kjører etter fartsgrensa og så kjører forbi meg -prostituerte
Emmely83 Skrevet 9. mars 2007 #163 Skrevet 9. mars 2007 (endret) Mine fordommer (som jeg kommer på sånn i farten) : - Hestejenter - Jenter som ikke sminker seg - Mennesker som har katt/pus - Folk som kjører volvo - Folk fra Sarp - Mennesker som sitter på mac donalds og spiser - Godt voksne folk uten utdanning - Folk som stemmer Frp Endret 9. mars 2007 av Emmely83
hilli Skrevet 20. mars 2007 #164 Skrevet 20. mars 2007 (endret) Huff, når jeg tenker meg om så må jeg inrømme at jeg også deler mange fordommene til dere andre. -Prinsessebruder -Enkelte småbarnsmødre -Folk som kjører cabriolet -Kommneadministrasjonsarbeidere -Folk som fyller handlevognen med brus -Folk som spiser mye posemat og syns det er godt -Norske turister i utlandet som går med ryggsekk -Folk som klager over politikere (og som gjerne ikke bruker stemmeretten sin) -Og selvfølgelig rasister og religøse fundamentalister av alle slag. -Anti-feminister som tror vi har likestilling -Folk som oppriktig tror at de ikke har noen fordommer Endret 20. mars 2007 av hilli
Spiralis Skrevet 20. mars 2007 #165 Skrevet 20. mars 2007 Har fordommer mot¨: -Folk med bart -Folk med skinnvest -Folk med bart OG skinnvest ... og spesielt dersom de i tillegg er trøndere! -Folk fra Molde som sier "Målde" og ikke "Målle". -Kvinner som hadde hest da de var jenter!!!!!! -Folk som er fan av Man U, gønners, eller kjøttskallene fra chelsea. .... generellt sett alle som er fan av andre klubber i England utenom Liverpool. -Klesdesignere. -Informasjonsrådgivere. -Kinakål -Folk fra Oslo som syntes østfolddialekter er stygge. -A-mennesker -religiøse jævler, uansett religion. -alle de som påstår at de har lest prosessen og syntes den var SÅ fasineeeerende. ... -68`ere ++++++++
gizmoo Skrevet 21. mars 2007 #166 Skrevet 21. mars 2007 -Religiøse folk -Eldre menn med yngre damer -Menn med "importerte" damer -Folk som stemmer SV (dobbeltmoralske som f...) -Folk som møter folk de prater med på nettet og kaller dem venner... -Jenter som ikke napper øyebryna -Par som gifter seg for tidlig -Gutter med rosa skjorter -Pappagutter- og jenter fra Bærum -Folk som skjemmer bort barna sine -Personer som er sykelig overvektige -Kjærestepar med alt for stor kulturforskjell og/eller ulik religion -Folk som mishandler dyr -Personer som er utro -Folk som er hypokondere/ eller er syke hele tiden og elsker å prate om det -Personer som ALDRI trener -Folk som ikke har giddet å fullføre videregående og heller velger RIMI -Gjerrige personer -Konemishandlere -Miljøsvin -Sosser -Glamourmodeller eller jenter som håper på å bli det -Spraytan-misbrukere Ja lista kunne blitt innmari lang, men nå gidder jeg ikke mer....
Gjest bertheliten! Skrevet 15. september 2007 #167 Skrevet 15. september 2007 Jeg har veldig mange fordommer, men kanskje spesielt mot følgende grupper: - Blitzere. - Sosialister/kommunister/sosialdemokrater/sosialliberalere. - Feminister. - Muslimer. - Negere. - Folk som drar på ferie i campingvogner, eller bor i campingvogner. - Folk som skriver på nynorsk, dialekt eller radikalt bokmål. - Vålerenga-fans. - Folk som snakker med mye diftonger, tykke l’er og a-endelser. - Rånere. - Samer. - Folk som studerer antropologi, idéhistorie, statsvitenskap, sosiologi og lignende. - Gymnastikklærere. - Gotere. - Overvektige. - Folk som handler på Jack&Jones. Jeg kjenner kvalmen veller opp i meg.. Samme gjelder når jeg leser det "nimbus" har skrevet. Vet at det er lenge siden, men må bare kommentere det.. Håper dere aldri aldri kommer til ordet eller makten ettellerannet sted i fremtiden. Dessuten skulle det vært spennende å vite hvordan dere selv ser ut og hva dere driver med Selv har jeg fordommer mot sure eller slemme mennesker
Gjest Tang Lung Skrevet 18. september 2007 #168 Skrevet 18. september 2007 Minner meg om Jesus og den prostituerte "vær forsiktig med å dømme da du kan få igjen med samme mynt*
Ruth Skrevet 19. september 2007 #169 Skrevet 19. september 2007 Når jeg tenker etter, så er folk med fordommer det jeg liker minst Og de som til enhver tid føler at de må være politisk korrekte.
krokkeknull Skrevet 19. september 2007 #170 Skrevet 19. september 2007 Folk som syter og babler om respekt for andres kultur, når det er snakk om ytringsfrihet. Nå sist i den saken i Sverige. Slike mennesker har ikke forstått hva ytringsfrihet egentlig innebærer.. ..forsåvidt har de ikke forstått helt hva å leve i ett demokrati innebærer heller, eller hvor (faktisk) skjørt det er ! Verdiene våre må forsvares, ellers forsvinner de, man kan ikke ta de for gitt, slik altfor mange ser ut til å gjøre idag.
Gjest Kristin_ Skrevet 19. september 2007 #171 Skrevet 19. september 2007 Word. Det virker som alle er store tilhengere av ytringsfriheten, men at ingen gidder å faktisk kjempe for den.
Gjest JM Skrevet 19. september 2007 #172 Skrevet 19. september 2007 Negative fordommer (tror ofte disse er grunne, egoistiske eller uinterresante folk): - De jeg kan se at bruker mye tid på utseende. - Jenter/damer som går med høye hæler. - De som bytter interiør og klær etter mote. - De som mener at det at ting er billig gjør at man ikke trenger å tenke seg om før man kjøper. - De som kjører store biler, og har barn, eller ikke tar hensyn. - De som mener at miljøet er alle andres problem. - BI - Store barneflokker - De som ikke handler økologisk barnemat - overvektige - FRPere - De som henter kjøpebruder, spesielt om bruden er mye yngre Positive fordommer ( tror automatisk at disse menneskene er dypere og smartere enn normalen) - de som har med seg plastposer når de handler - Emoer, gothere og andre som skiller seg litt ut - De som går i jakken fra 3 år siden selv om den ikke er moteriktig - De som har gamle ting de har lappet på isteden for å kjøpe nytt Kommer ikke på noe mer, men har mange fordommer Vet at disse i mange tilfeller ikke stemmer, men dømmer ofte folk alikevel, skam seg JM
Knøttet Skrevet 19. september 2007 #173 Skrevet 19. september 2007 Har fordommer mot¨ -Folk fra Molde som sier "Mållde" og ikke "målle" ++++++++ Heh, det heter "Mållde" hvis du er fra byen. Er du derimot fra utkantstrøkene rundt sier du "Målle", men da er du ikke fra Molde heller så ...
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2007 #174 Skrevet 19. september 2007 -Kinakål -A-mennesker Jeg må bares pørre. Mot KINAKÅL? Hvilken dom har du over kinakål, som du dømmer dem for uten å hva.. kjenne dem??? Kinakål er sure? Eller er kinakål daffe, late? Forstår ikke hvordan dette kan være en fordom Hva med a-mennesker? hva ligger i din formdom mot a-mennesker? De er egneltig onde som står opp tidlig for å gi oss andre selvtilitt? Jeg ser heller ikke hva som kan være innholdet i denne fordommen. Kanskje du blander med å misslike, og ikke forhåndsdømme?
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2007 #175 Skrevet 19. september 2007 - gotere/emoer; syntes veldig synd på seg selv, men burde heller ta ta k i ting og klare å hevde seg - antifeminister; de må jo være mindre intelligente, likestilling er ikke 100% på langt nær - sosser- mindre intelligente - blondiner- se sosser - naboene mine; de må være langt fra intelligente slik de fester og hoier og er oppe om nettene hele uka lang, de er sikkert sosialklineter som ikke har noe å sove for... - store deler av de som er sosialklienter; de er late (men på langt nær alle altså) - mennesker som må feste hele tiden, og altid være aktive; de er lite selvsikkre og makter ikke være alene fordi de ikke takler å være bare seg selv siden de ikke vet hvem det er - Folk som stemer RV, de må jo være dumme siden de ikke kan komme på en nyttigere løsning Huff, på en måte vet jeg jo at mange av disse ikke stemmer, jeg har ei god veninne som stemmer RV og hun er på ingen måte dum, jeg har et par skikkelig blonde på kullet og de er heller ikke dumme, den ene veninna mi er antifeminist og hun er heller ikke dum... likevel forhåndsdømmer jeg de andre jeg treffer som faller inn under disse
wishingitwas Skrevet 19. september 2007 #176 Skrevet 19. september 2007 Har negative fordommer mot: -medlemmer av lukkede trossamfunn (populært kalt sekter) -folk som er allergisk mot a-endeler ("det heter solEN og trappEN) -folk som ikke godtar at skriftspråket endrer seg og insisterer på å skrive genre og ikke sjanger -strippere (men faktisk ikke prostituerte) -kvinnegruppa Ottar (selv om jeg selv er nokså feministisk av meg, og stemmer langt til venstre) -bryllupsfanatikere -folk som bruker fremmedord feil -folk som velger tysk som språk (ja, jeg vet det er sært) -folk som studerer noe som har med økonomi å gjøre -folk som ikke leser bøker -folk som liker trance -folk som liker dænsebænd -folk som sier, med et smil, "jeg hører på all musikk, jeg" -gutter i singlet -enormt overvektige folk (uff, uff, ikke bra, jeg vet) -Unge Høyre-gutter -eiendomsmeglere -kultursnobber (ja, jeg vet jeg er en selv, men klarer likevel ikke la være) -folk som stemmer Ap Har positive fordommer mot: -folk som har samme musikksmak som meg -folk som leser skjønnlitterære bøker av en viss kvalitet -menn som spiller et instrument -folk som driver med en eller annen form for kunst -folk som reiser seg for gamle damer og menn på bussen -journalister -fotografer -folk med mastergrad i noe samfunnsvitenskapelig eller historisk-filosofiske fag -folk som kan snakke flere språk enn engelsk -folk fra Afrika sør for Sahara (tror det kommer av mitt generelt gode forhold til denne regionen) -folk med dreads
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2007 #177 Skrevet 19. september 2007 Nordlendinger Visse typer alenemødre Muslimer Folk som farger håret svart Folk som digger "Sex og singelliv" Kvinner som røyker/drikker i svangerskapet
Gjest Kristin_ Skrevet 19. september 2007 #178 Skrevet 19. september 2007 Har negative fordommer mot: -folk som studerer noe som har med økonomi å gjøre Har positive fordommer mot: -folk med mastergrad i noe samfunnsvitenskapelig eller historisk-filosofiske fag Bare ikke økonomi :D?
Gjest Jenna88 Skrevet 19. september 2007 #179 Skrevet 19. september 2007 - Folk med designerkopier. Kjøp "the real thing", eller la være, er min holdning. - Folk som alltid legger skylden på andre. - Folk som bare syter og klager, men aldri kommer med konstruktive innspill mtp. å forbedre situasjonen. - Folk som baksnakker andre, generelt er falske, og fremstår med ulike personligheter. Kjenner f.eks til en jente som sammen med noen venninner fremstår som totalt anti blablabla, og det stikk motsatte sammen med noen andre venninner. Synes det fremstår som rett og slett barnslig og umoden oppførsel. - Folk som skriver zmzzpråk. Finnes knapt noe som er mer irriterende! - Folk som ikke klarer å samarbeide, og forsøker å ta all æren for resultater som blir oppnådd, uten å tenke på andre. Gjerne når de er den som har bidratt minst. - Folk som alltid skal låne penger og andre saker, men aldri betaler/gir tilbake det de har lånt, samtidig som de har råd til å kjøpe alt mulig annet. Hvis en konfronterer dem har de ikke "råd" akkurat nå, men kan kjøpe en veske til 5000 kr noen timer senere. - Nazister/rasister Bare for å nevne noen ytterpunkter.
Gjest imli Skrevet 22. september 2007 #180 Skrevet 22. september 2007 (endret) -folk som bruker to år og hundretusenvis av kroner på å planlegge det perfekte bryllup -folk som kler barna sine i designerklær -folk som platinableker håret -folk som får barn når de er over 40. Endret 22. september 2007 av imli
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå