Gjest Ylva Virvla Skrevet 30. desember 2006 #101 Skrevet 30. desember 2006 Er det tillatt for gjester i det forumet? Selv har jeg ikke merket frekke svar akkurat i det forumet...er der noen eksempler? ← Det var tillatt inntil ganske nylig.
Christiane Skrevet 31. desember 2006 #102 Skrevet 31. desember 2006 Er du bare 18 år, Christiane? Isåfall virker du velformulert og dyktig i forhold til mange andre som er 18 år. Noe av utsagnene dine bærer preg av å være typisk partiformuleringer, som f.eks. fra pamfletter i Unge Høyre osv. men det er ikke noe galt i det, så lenge det er det en mener og står for. ← Tusen takk. Det var snilt av deg. Du har kanskje rett i at noen av formuleringene bærer preg av "parti" og lignende, men så har jeg også vært medlem av Unge Høyre (lite aktiv, dog) lenge. Jeg prøver å unngå de mest banale formuleringene da, som f.eks den berømmelige pamfletten "Nynorsk suger". (Glemte å legge til: fordommene er basert på egne erfaringer. Man bør jo være åpen for at fordommene ikke stenger for erkjennelsen av at ikke alle er som en har bestemt seg for på forhånd. Ikke sant?) ← Det synes jeg også.
Christiane Skrevet 31. desember 2006 #103 Skrevet 31. desember 2006 *Alle som ikke er fra Oslo 4 eller 8 ← Bydel 8, er det Nordstrand? *Alle som ikke heier på Lyn ← Lyn *Alle de som vet hvem far er klapper nå*
Gjest Gjest 1 Skrevet 31. desember 2006 #104 Skrevet 31. desember 2006 Jeg prøver å unngå de mest banale formuleringene da, som f.eks den berømmelige pamfletten "Nynorsk suger". ← For å ikke glemme "Skaka mjølk" (Nei til nynorsk: milkshake)
Christiane Skrevet 1. januar 2007 #105 Skrevet 1. januar 2007 For å ikke glemme "Skaka mjølk" (Nei til nynorsk: milkshake) ← Den der kunne jeg ikke =D Når er den fra?
Gjest Gjest 1 Skrevet 4. januar 2007 #106 Skrevet 4. januar 2007 (endret) Den der kunne jeg ikke =D Når er den fra? ← Tror det er fra 1992 eller 1995... Det fantes mang en t-skjorte med det slagordet på da. Endret 4. januar 2007 av Gjest 1
Mediocre Skrevet 5. januar 2007 #108 Skrevet 5. januar 2007 Jeg har fordommer mot folk som skriver sms-språk (d r ik coolt), og som skriver ord med z i steden for s (Herregud azz) , oooog folk som sier mye sånn tihi og hihi tjihi kozepuzen nuzzeklutten. Nesten så jeg spyr.
Spire Skrevet 7. januar 2007 #109 Skrevet 7. januar 2007 (endret) Jeg fikk VIRKELIG bekreftet mine fordommer mot folk som kjører som svin i sine Audier og BMW'er (A6/Quattro eller andre store) nylig. Til og fra juleferien i år var det et titalls slike hver vei som lå OPPI støtfangeren min å presset på smale, isete og svingete veier, og som selvfølgelig skulle kjøre forbi på de minst oversiktelige områdene. Dette til tross for at jeg kjører relativt raskt selv, og at de ikke på noen måte har grunn til å kjøre forbi/oppi ræva mi bortsett fra for å vise hele verdenen hvor små pikker og liten IQ de innehar... Endret 7. januar 2007 av Spire
Gjest gjesta Skrevet 9. januar 2007 #110 Skrevet 9. januar 2007 Jeg har mange fordommer, og en av dem er rettet mot folk som snakker bredt trøndersk (særlig nord-trøndersk) med "slappe lepper", altså slik at det nesten er umulig å skille ordene fra hverandre. For meg høres det rett og slett ut som man er litt enkel, men det trenger selvsagt ikke stemme.
skorpionen 68 Skrevet 9. januar 2007 #111 Skrevet 9. januar 2007 fordommer er tegn på uvitenhet så det så......
pellegrino Skrevet 9. januar 2007 #112 Skrevet 9. januar 2007 Jeg har ekstremt sterke fordommer mot studenter som holder på med lange studier, gjerne medisin eller juss. Ja, det er studentene og ikke de som er ferdige. Disse studentene (jeg er heeelt nødt til å skjære alle over den samme kammen) er så arrogante, nedlatende og kvalme som tenkes kan!!!!! ÅÅh, så deilig å få det ut!
pellegrino Skrevet 9. januar 2007 #113 Skrevet 9. januar 2007 Jeg fikk VIRKELIG bekreftet mine fordommer mot folk som kjører som svin i sine Audier og BMW'er (A6/Quattro eller andre store) nylig. Til og fra juleferien i år var det et titalls slike hver vei som lå OPPI støtfangeren min å presset på smale, isete og svingete veier, og som selvfølgelig skulle kjøre forbi på de minst oversiktelige områdene. Dette til tross for at jeg kjører relativt raskt selv, og at de ikke på noen måte har grunn til å kjøre forbi/oppi ræva mi bortsett fra for å vise hele verdenen hvor små pikker og liten IQ de innehar... ← ..men vet du ikke at de faktisker eier veien, og at du bare kan kjøre der når de selv ikke kan bruke den? Du er i veien, skjønner du
Spire Skrevet 10. januar 2007 #114 Skrevet 10. januar 2007 ..men vet du ikke at de faktisker eier veien, og at du bare kan kjøre der når de selv ikke kan bruke den? Du er i veien, skjønner du ← Hehe...ja det virker nesten sånn... Ble forresten utsatt for en sånn en igjen senest i dag tidlig...Makan!! Hmmm....konspirasjon...
Gjest Chrizzy Skrevet 10. januar 2007 #115 Skrevet 10. januar 2007 Jeg tror at alle som prostituerer seg har et eller annet problem artikkel. Noen sier at de synes det er gøy å spennende, ikke noe problem... Jeg tror ikke på de, men jeg tror at de kanskje tror det selv...
mysan Skrevet 11. januar 2007 #116 Skrevet 11. januar 2007 Jeg har fordommer mot de som stemmer FrP, særlig dersom de selv ikke vil tjene på et sånt styre. De må jo være dumme som ikke ser det store bildet. Ellers har jeg fordommer mot: Folk som sykler i rushtrafikken Folk som tar med seg barnevogner og unger på busser i rushtrafikken dersom de ikke er absolutt nødt til det. Folk som ikke kan skille mellom hun og henne, de og dem.. det virker så dumt. Folk som kaller deg rasist fordi du våger og sette spørsmål ved enkelte ting som har med innvandring å gjøre. Folk som tillegger deg meninger du ikke har, basert på andre meninger du kan ha ytret. Folk som ikke bruker blinklys - de er dårlige sjåfører til tross for at de ser på seg selv som det motsatte. Folk som røyker - jeg ser på det som mindre intelligente (ja, det er en fordom, ikke noe annet, jeg har vært røyker sjøl) Folk som ikke har skiftet hårfasong siden 80-tallet og har en typisk 80-tallssveis fremdeles. Det samme når det kommer til klær. 80-tallet ER over. Folk som ikke har bøker. Folk som bare liker én musikksjanger Folk (foreldre) som lever gjennom ungene sine, tar på seg klasseverv og prøver å legge beslag på MIN fritid med engasjementet sitt. Folk som ikke kan se en ting fra flere sider, og steilt holder på sine meninger Folk som på død og liv MÅ være politisk korrekte og ikke tør å tenke selvstendig jeg har sikkert mange fler, men det var de jeg kom på i farten
Gjest Valiant Thor Skrevet 11. januar 2007 #117 Skrevet 11. januar 2007 Jeg har fordommer mot folk som er med i foreninger som kaller seg for Venner av
Gjest Gjesta Skrevet 11. januar 2007 #118 Skrevet 11. januar 2007 (endret) Folk som ikke har bøker. ← Enig (i fler av de andre også). Jeg har fordommer mot folk som ikke har bokhyller - men jeg har også oppdaget at endel har bøkene sine andre steder enn i stua. Men jeg har fordommer mot de som har "feil" bøker i hyllene også, så jeg kan vel kalles litt snobbete, og sikkert mange som har fordommer mot sånne som meg også Dessuten har jeg fordommer mot sunnmøringer - de er alltid rødkinnede og runde i ansiktet, og abstraherer aldri noe som helst. Og ikke minst har jeg fordommer mot folk som kjører diverse amerikanske vans og suv´er, gjerne sølete sånne på landet, og parkerer over to parkeringsplasser og/eller i handicapfeltet. Endret 11. januar 2007 av bendelorm
Nynaeve Skrevet 12. januar 2007 #119 Skrevet 12. januar 2007 Jeg har fordommer mot alle som er enige med Bush, de må være idoter i mine øyne.... For å ikke snakke om alle som ikke ser noen feil med USA og deres politikk! Og folk som parkerer på handikapp plasser. Late, Sjølsentrerte ##### Og folk som skrive veldig enkel norsk feil...(treffer meg sjøl der gitt)
JallaJalla Skrevet 13. januar 2007 #120 Skrevet 13. januar 2007 (endret) Denne tråden gjorde meg kvalm Endret 13. januar 2007 av JallaJalla
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå