Gå til innhold

Hvilke fordommer har du?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg har veldig mange fordommer, men kanskje spesielt mot følgende grupper:

- Blitzere.

- Sosialister/kommunister/sosialdemokrater/sosialliberalere.

- Feminister.

- Muslimer.

- Negere.

- Folk som drar på ferie i campingvogner, eller bor i campingvogner.

- Folk som skriver på nynorsk, dialekt eller radikalt bokmål.

- Vålerenga-fans.

- Folk som snakker med mye diftonger, tykke l’er og a-endelser.

- Rånere.

- Samer.

- Folk som studerer antropologi, idéhistorie, statsvitenskap, sosiologi og lignende.

- Gymnastikklærere.

- Gotere.

- Overvektige.

- Folk som handler på Jack&Jones.

Jeg har fordommer mot slike som Christiane. I tillegg har jeg fordommer mot:

De som er mot blitzere

Frp-sympatisører

Anti-feminister

Anti-muslimer

Rasister

Folk som drar på sydentur, samt de som ser ned på folk med lite penger

Folk som er mot språklig mangfold

Lyn-fans

Folk med Bærumsdialekt eller dialekt fra Oslo Vest.

Vestkant-harryer

Bærumsfolk

Folk som studerer økonomi, juss, markedsføring e.l.

Lærere i markedsføring

Folk med Oslo Vest-uniform

Helsefanatikere og andre "friskuser"

De som shopper i Bogstadveien

Videoannonse
Annonse
Gjest King James
Skrevet
Denne tråden gjorde meg kvalm

Fort finn en bøtte.....

Gjest Kristin_
Skrevet

Jeg har fordommer mot folk som kjører Hummere og menn med kjærester som er over 20 år yngre. I tillegg har jeg fordommer mot som klager over vekten mens de spiser sjokolade, og folk som sitter i syden og gnåler over utlendingene som er overalt. Ellers er jeg ganske lite fordomsfull av meg (antar denne tråden er ment som et skråblikk ;) )

Gjest Ferskvannsblekksprut
Skrevet

Enkelte menn på KG. Beklager.

Han cedric er sjarmerende da, men det er fordi han ikke virker som en snikende ullteppe som leter etter skitne masturberingsmateriale, og fordi han kaller seg cedric.

Skrevet
Jeg har fordommer mot slike som Christiane. I tillegg har jeg fordommer mot:

De som er mot blitzere

Frp-sympatisører

Anti-feminister

Anti-muslimer

Rasister

Folk som drar på sydentur, samt de som ser ned på folk med lite penger

Folk som er mot språklig mangfold

Lyn-fans

Folk med Bærumsdialekt eller dialekt fra Oslo Vest.

Vestkant-harryer

Bærumsfolk

Folk som studerer økonomi, juss, markedsføring e.l.

Lærere i markedsføring

Folk med Oslo Vest-uniform

Helsefanatikere og andre "friskuser"

De som shopper i Bogstadveien

Hehe, du var herlig altså. ;)

Gjest King James
Skrevet (endret)

jeg har fordommer mot de som har fordommer mot noe de selv har fordommer mot.

slik om noen har fordommer mot både muslimer og anti muslimer. men det er bare et eksempel

Endret av Cedric Rueben
Skrevet

Jeg har fordommer mot

-Menn som legger inn suspekte topics og innlegg på seksualitet forumet.!

Skrevet

Jeg har fordommer mot folk som bruker over gjennomsnittlig mye hersketeknikker i innleggene sine - jeg tror de er sånn i det virkelige liv også.

Skrevet

Selvfølgelig er de sånn i virkeligheten også - det er en svakhet og den er nok konstant.

Skrevet

Jeg har fordommer mot oslo-folk. De er stort sett overfladiske, (kunne ikke overleve uten å ha noe nytt plagg på minst en uke, de er materalister selv om de prøver å være er minemalister.. )

de har de "riktige" meningene om alt og alle og ser ned på andre som ikke er som dem selv.

de er glatte - det er liksom ingenting under overflaten selv om de prøver å være interessante..

de kjemper for miljøvern samtidig som de har ingen skrupler med å fly.

jeg har fordommer mot folk som leser se og hør. -hva i helsike er det som er så fengende med dette?????

jeg har fordommer mot folk som synes vg og dagbladet er bra aviser.

jeg har fordommer mot folk som ikke klarer å godta at folk har forskjellige verdier her i livet.

jeg har fordommer mot folk som stemmer sv.

jeg har fordommer mot folk som kjører biler til over 300.000.

jeg har fordommer mot folk som har blinkende julelys og andre amerikanske effekter.

jeg har fordommer mot folk i 40-50 årsalderen. mennene er som regel tjukke og usjarmerende, damene er sutrete og bedrevitere.. samtidig har folk i denne alderen alt for god råd og klager alt for mye.

jeg har stort sett fordommer mot ganske mye...................... ja, for eksempel så har jeg fordommer mot folk som har så jævla mange fordommer (som meg selv. snakk om å være selvmotsigende)

Edit: skrivefeil

Skrevet

Sorry, men jeg har fordommer mot mannfolk som ferdes inne på Kvinneguiden! :sjenert:

Skrevet (endret)

Jeg har store fordommer mot mennesker som skaffer seg barn som dukker, og dyr som leketøy! ÆSJ! Og ikke klarer å ta vare på dem, eller forsørge dem. GRUSOMT! Når skal folk forstå ansvaret og hvor mye det faktisk koster!

Ellers så syntes jeg noen her grer veldig mange over èn kam på noen områder.

Endret av GoldenGlow
Skrevet

Jeg har fått en ny fordom det siste året, og det er overfor dem som kjøper bittesmå hunder og bærer dem rundt i veskene sine.

Greit at man bærer sin lille hund i vesken når den er sliten og ikke orker å gå lenger på de små fyrstikkene sine, men å kjøpe en fordi det er in å ha en sånn i veska... patetiske moteslaver.

Skrevet

Det er til en stor grad basert på Paris Hilton-stilen.

Skrevet
.

Det er til en stor grad basert på Paris Hilton-stilen.

Det vet vi, og det er ikke mindre patetisk av den grunn.

Hvorfor er det om å gjøre og "herme" etter en eller annen kjendis? Noe så fantasiløst.

Jeg har forresten fått enda en fordom.

Jeg har fordommer mot dem som ønsker å bli moderatorer på dette forumet, og lurer på hva som er det egentlig motivet for å ville ta en sånn jobb.

Gjest *Fiona*
Skrevet

:ler: Stor underholdning i denne tråden, iallfall.

- Røykere. For meg er røykere egoistiske, forsøplende (plukk opp den j***a sneipen!!), usympatiske og illeluktende.

Det var litt deilig å lese at flere føler det sånn. Det vil si, nå er ikke alltid personene bak røykingen egoistiske eller usympatiske av natur, men at uvanen å røyke er egoistisk og usympatisk er det liten tvil om.

At de er illeluktende er et faktum, det er ingen fordom, men det forstår de sjelden selv. Jeg har problemer med å tro at røykere VET hvordan de faktisk lukter og hvordan de ser ut når de røyker, for da hadde de vel sluttet på flekken.

Ellers synes jeg ikke folk her skiller mellom det å ha en fordom, og det å mislike/ta avstand fra noe. Det er forskjell på det.

Jeg har fordommer mot folk som er lite pene. Det er helt sant, og det er helt håpløst. Jeg tar meg selv i å bli litt overasket hvis en liten, grå, usminket, middelaldrende, beskjeden dame med dempet stemme, er morsom og kjapp i replikken. Da blir jeg overrasket. Men hvorfor? Hvorfor skulle det ikke være en akkurat like skarp og vittig person inni den skikkelsen, som inni hvilken som helst annen skikkelse? Ikke alle ser ut som Pernille Sørensen.

Jeg har fordommer mot overvektige. Tillegger dem mindre dømmekraft og mindre ryggrad, fordi de ikke klarer å ta vare på seg selv.

Det til tross for - eller kanskje på grunn av? - at jeg har venner som er medisinsk overvektige. Jeg vet at problemene deres startet pga slik og sånn, og jeg vet at det er vanskelig å endre på osv - men jeg kjenner at jeg blir litt... mindre medfølende? når jeg ser hvordan de lever. Stort sett i sittende stilling med store mengder fet mat og alkohol. Det provoserer meg litt. Jeg prøver å la være å tenke sånn. Og så kan jeg jo først bli kvitt min komfortable lille livsnyterske bilring (liten, men dog) før jeg sier noe som helst.

En kropp er en privatsak, egentlig.

Og så har jeg fordommer mot veldig pene menn. Igjen, til tross for at jeg kjenner et par av Norges peneste, som er kjempesøte sompersoner i tillegg. Men jeg tillegger svært pene menn å være så opptatt av seg selv og så overfladiske at de umulig kan være verdt å bruke tid på. Den utgaven har jeg også møtt. Men det kan jo ikke gjelde alle :ler:

Jeg kommer ikke på flere fordommer som styrer handlinger eller meninger - dette er de jeg oftest "kjenner på" i praksis. Andre "fordommer" er mer slik at tanken kanskje streifer meg der og da, men jeg korrigerer meg selv med én gang og nullstiller, så jeg kan møte situasjonen med blanke ark.

Det kan selvsagt være jeg har ubevisste fordommer.

Og så har vi den typen fordommer som "alle har", som er aksepterte av en eller annen grunn, som det er helt greit for "alle" å spøke med, men som kanskje ikke er så gjennomtenkt. Tenker ofte i samtaler at man spøker med noen stereotypier, men så kjenner jeg at jeg egentlig ikke mener det - jeg "mener" det, i betydningen "nå sitter vi og snakker samme språk her, som et sosialt rituale" men alle parter er innforstått med at vi mener ikke dette, hvis vi hadde blitt spurt på ramme alvor.

Skrevet
Det vet vi, og det er ikke mindre patetisk av den grunn.

Hvorfor er det om å gjøre og "herme" etter en eller annen kjendis? Noe så fantasiløst.

Ikke spør meg. Jeg liker faktisk ikke Paris Hilton. ;)

Skrevet
snakk om å være selvmotsigende)

Ja, jeg synes særlig denne var herlig selvmotsigende med tanke på alle de andre fordommene du ramset opp. :ler:

jeg har fordommer mot folk som ikke klarer å godta at folk har forskjellige verdier her i livet.
Skrevet

Huff, jeg har mange fordommer :sjenert: Her er noen:

Jeg har forsommer mot de som stemmer FrP.

Jeg har fordommer mot de som er overvektige.

Jeg har fordommer mot de som ikke leser aviser og/eller bøker.

Jeg har fordommer mot de som ikke har noe særlig utdannelse.

Jeg har forsommer mot de som ikke bryr seg filla om hvordan de ser ut.

Jeg har fordommer mot de som har små Paris Hilton hunder.

Jeg har fordommer mot de som har dårlig kosthold.

Jeg har fordommer mot småbarnsmødre.

Jeg har fordommer mot menn som kjører Porsche Cayenne.

Jeg har fordommer mot menn som er overjåla ala Petter Stordalen.

Jeg har fordommer mot de som drikker mye brus.

Jeg har fordommer mot de som røyker.

Jeg er ikke stolt av mine fordommer. Men de er der....

Skrevet

Jeg har fordommer mot folk som telter utenfor Colluseum kino i to uker for å få bra billetter på Star Wars og lignende filmer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...