Gjest gjesta Skrevet 12. desember 2006 #41 Skrevet 12. desember 2006 Jeg har fordommer mot KG-ere. De er kverulerende, selvgode, lite produktive, frekke og i det hele tatt ganske ekle. Akkurat som meg selv.
monikabrx Skrevet 13. desember 2006 #42 Skrevet 13. desember 2006 Jeg har fordommer mot folk som ikke liker dyr og barn.
Gjest Ylva Virvla Skrevet 13. desember 2006 #43 Skrevet 13. desember 2006 - innvandrere - blondiner - unge jyplinger i SVÆÆÆRE BMW'er - medlemmer av Ottar - personer som stemmer rødt eller grønt - syklister - folk som baksnakker - kvinner med lipliner som er mørkere enn leppestiften - jenter/kvinner med påtegnede øyebryn - personer med dreadlocks - smårips som kler seg 100% gjennomført i rosa - folk som ifører hundene sine idiotiske kostymer - folk som ikke liker katter ........... er noen av fordommene jeg kommer på ifarten ← Wow, det er jammen ikke mange du ikke har fordommer mot. Bare brunhårede, ikke-syklende, norske personer som stemmer blått?
Christiane Skrevet 13. desember 2006 #44 Skrevet 13. desember 2006 He, he. Du kan ikke være virkelig, Christiane ← Hehe. Vel. Det var noen av mine mer radikale meninger.
Christiane Skrevet 13. desember 2006 #45 Skrevet 13. desember 2006 Akkurat det jeg sitter og tenker og! Enten er Christiane veldig smart og morsom, ellers så er hun det stikk motsatte ← Det var veldig hyggelig sagt.
Gjest Gresk Gudinne med bakoversveis Skrevet 14. desember 2006 #46 Skrevet 14. desember 2006 (endret) Det gjør jeg gjerne =D Jeg unnlot å gjøre det isted, fordi noen av meningene er ganske ekstreme. Jeg må for øvrig advare alle som leser om at dette er ganske heftige fordommer, og alle er ikke like gjennomtenkte. - Blitzere. Blitzere gjør jo ikke så meget annet enn å henge rundt i det hullet man kaller ”Blitz-huset” , hvor de antagelig ikke gjør annet enn å røke hasj, sette sprøyter, snakke vagt og tåkete om det fremtidige utopiske anarkistiske samfunnet. I tillegg til det kler de seg meget stygt. - Sosialister/kommunister/sosialdemokrater/sosialliberalere. Det er mest fordi nevnte orienteringer stort sett ikke har de samme meningene som meg, og at jeg generelt misliker –ismene de bekjenner seg til. Sosialisme og kommunisme er forvaklet og moralsk mindreverdig, mens jeg synes det er noe tafatt over sosialdemokratiet, og sosialliberalisme er rett og slett bare feigt. - Feminister. Jeg er liksom ikke typen til å gå i 8.mars tog med en banner med teksten ”Mann = Vold”. Så synes jeg ikke kvotering er en så god idé. Så har jeg en forestilling av feminister som maskuline og lesbiske kvinner, som kler seg i veldig vide bukser og stadig går med ullgensere. Kort hår og briller hører også med. -Muslimer. Det er jo dette med religionen deres altså, for ikke å snakke om overrepresentasjonen på kriminalstatistikkene. Det er for eksempel veldig ubehagelig å gå gjennom Torggaten, Storgaten og strøket rundt Oslo Shitty på nattestid, eftersom det stort sett bare er gjenger, muslimer og negere der på den tiden av døgnet. - Negere. Her kan jeg egentlig si det meste som jeg sa om muslimer, med unntak av religion kanskje. Svært mange negere er jo også kristne. - Folk som drar på ferie i campingvogner, eller bor i campingvogner. Denne er vel egentlig såpass opplagt at den ikke må forklares? - Folk som skriver på nynorsk, dialekt eller radikalt bokmål. Samtlige tre sprogformer finner jeg støtende, umusikalske og lite charmerende. Det gjelder dog primært visse dialektformer og det radikale bokmålet. Nynorsk kan være litt søtt. - Vålerenga-fans. Blant disse er jo innflytere, campingvogneiere, drabantbyboere og folk som skriver radikalt bokmål til de grader overrepresentert. - Folk som snakker med mye diftonger, tykke l’er og a-endelser. Det er en fryktelig vulgær talemåte. - Rånere. Denne forklarer vel egentlig seg selv? - Samer. Det er alt dette styret med at de er en ”urbefolkning”, og det stadige maset om mer lokal kontroll av Finnmark. I tillegg til det er samer ofte på trygd. Eventuelt driver de med litt snuskete rensdrift. - Folk som studerer antropologi, idéhistorie, statsvitenskap, sosiologi og lignende. For det første er disse menneskene mer tilbøyelig til å stemme sosialistisk. For det andre er dette yrkesgrupper det er relativt lite bruk for. For det tredje kler de seg stort sett ikke så vel. - Gymnastikklærere. Hvem som helst kan utgjøre en nogenlunde god gymnastikklærer. Ihvertfall opp til ungdomsskolenivå. - Gotere. Det sier seg selv. - Overvektige. Det er viktig å understreke at når jeg snakker om overvektige mener jeg virkelig overvektige, ikke de som er lubne eller har fått en liten bilring efter julematen i desember. Overvektige mennesker kan selvsagt være meget charmerende og snille, men det er noe lite tiltalende ved mennesker som lar sin egen kropp gå helt til hundene. Så er det veldig lite pent å se, slik at det sjenerer meg estetisk. - Folk som handler på Jack&Jones. Jack&Jones selger jo særdeles lite pene varer, ergo vil det være noe litt ufresht over menneskene som handler mesteparten av plaggene sine der. Og mennesker som er stygt kledd mistenker jeg stadig for å være dårlige til å skifte undertøyet sitt. Jeg glemte forøvrig to andre grupper, nemlig trygdede og gutter som ikke vil avtjene førstegangstjenesten. Men angående noen av spørsmålene dine. Ville jeg datet en fyr med tykke l’er som studerte statsvitenskap? Sannsynligvis ikke, forutsatt at han ikke var fryktelig fryktelig kjekk. Hvis det dog var en fyr som bare tok litt Statsvitenskap før han skulle påbegynne f.eks juss eller medisin så ville det vært greit. Og det andre spørsmålet. Dersom en venninde av meg var i prosessen av å bli fryktelig overvektig ville jeg oppfordret henne til å spise mindre, eller kanskje jogge sammen med meg i ny og ne. Hvis hun var lubben ville intet forandret seg, men dersom hun hadde blitt fryktelig overvektig ville det kanskje blitt vanskelig å bli sett sammen med henne. Vi kunne jo forblitt bekjente da. Men hvis det hadde vært min bestevenninde vet jeg ikke hva jeg hadde gjort. ← Gled deg til du blir voksen og får opp øya. Fordommer og holdninger lyser igjennom folk. Du kan umulig få mange napp hos mannfolka med alle dine fordommer? Christiane = stereotype "sinna på verden og hater alle, mensen er TEIT" Endret 14. desember 2006 av Gresk Gudinne med bakoversveis
Gjest Frk Åberg Skrevet 14. desember 2006 #47 Skrevet 14. desember 2006 Jeg har også litt fordommer mot de som forfiner språket sitt, gjerne ved å innføre noen språkfeil. F.eks. ved å konsekvent bytte ut "henne" med "hun".
Gjest gjesta Skrevet 14. desember 2006 #48 Skrevet 14. desember 2006 (endret) Sosialister/kommunister/sosialdemokrater/sosialliberalere. Det er mest fordi nevnte orienteringer stort sett ikke har de samme meningene som meg, og at jeg generelt misliker –ismene de bekjenner seg til. Sosialisme og kommunisme er forvaklet og moralsk mindreverdig, mens jeg synes det er noe tafatt over sosialdemokratiet, og sosialliberalisme er rett og slett bare feigt. Hvorfor det? -Muslimer. Det er jo dette med religionen deres altså, for ikke å snakke om overrepresentasjonen på kriminalstatistikkene. Det er for eksempel veldig ubehagelig å gå gjennom Torggaten, Storgaten og strøket rundt Oslo Shitty på nattestid, eftersom det stort sett bare er gjenger, muslimer og negere der på den tiden av døgnet. Hva er verre med Islam enn f.eks Kristendommen, Buddhismen, etc.. Forklar. Venter spent på en dyp, lang og god forklaring. - Negere. Her kan jeg egentlig si det meste som jeg sa om muslimer, med unntak av religion kanskje. Svært mange negere er jo også kristne. - Folk som skriver på nynorsk, dialekt eller radikalt bokmål. Samtlige tre sprogformer finner jeg støtende, umusikalske og lite charmerende. Det gjelder dog primært visse dialektformer og det radikale bokmålet. Nynorsk kan være litt søtt. Har du sett hvordan du selv skriver? Nynorsk og bokmål er begge kjent som skriftformer. Dette burde du da vite og derfor ikke har fordommer i mot det siden begge er godkjente. Dilekt derimot er ikke godkjent. - Vålerenga-fans. Blant disse er jo innflytere, campingvogneiere, drabantbyboere og folk som skriver radikalt bokmål til de grader overrepresentert. Radikalt bokmål. Den var ny. - Samer. Det er alt dette styret med at de er en ”urbefolkning”, og det stadige maset om mer lokal kontroll av Finnmark. I tillegg til det er samer ofte på trygd. Eventuelt driver de med litt snuskete rensdrift. Hvorda vet du at de ofte er på trygd. Noen statistikk å henvise til? Ville jeg datet en fyr med tykke l’er som studerte statsvitenskap? Sannsynligvis ikke, forutsatt at han ikke var fryktelig fryktelig kjekk. Hvis det dog var en fyr som bare tok litt Statsvitenskap før han skulle påbegynne f.eks juss eller medisin så ville det vært greit. Han må være kjekk? Det hadde holdt til tross for at du finner det så Ucharmerende? hvor enkel går det an å være trollemor? Men hvis det hadde vært min bestevenninde vet jeg ikke hva jeg hadde gjort. ← Bestevenninne skrives det du som er opptatt av språkform og etc. Du er nå en søt en da. Litt mer selvtillit og du er klar for verden. Endret 14. desember 2006 av Bianca
Gjest nimbus Skrevet 14. desember 2006 #49 Skrevet 14. desember 2006 Egentlig har jeg fordommer mot nesten alt og alle. Foretrekker mennesker som lukter godt, er pene, slanke, veltrente, friske, vellykkede, rike, intelligente, morsomme, hyggelige, rettferdige, musikalske, kler seg bra, har dyretekke, leser BØKER... kunne sikkert fortsatt en stund... Survival of the fittest!
Gjest Leiababe Skrevet 14. desember 2006 #50 Skrevet 14. desember 2006 Jeg har fordommer mot: - Folk som sniker i kø.. spesielt de som sender deg et unnskyldende smil når de merker at du skuler stygt på dem.. - Folk som ikke bruker blinklys - "pannebåndgutter" med skjortekraven oppe. Fins faktisk noen av dem enda - Folk som sier "shempegøy" og "shøttkaker". Det heter KJEMPEGØY og KJØTTKAKER!!!!!!! - Folk som ikke kan vente til folk har kommet seg ut av t-bane, trikk, buss, tog osv.. Slapp av, det kjører ikke fra dere! - Folk med dårlig hygiene Blant annet
Christiane Skrevet 14. desember 2006 #51 Skrevet 14. desember 2006 Hvorfor det? ← Nøyaktig hva er det du lurer på? Hva er verre med Islam enn f.eks Kristendommen, Buddhismen, etc.. Forklar. Venter spent på en dyp, lang og god forklaring. ← Det der burde være et emne for en annen tråd, eftersom det er et svært stort tema. Men et par ting kan jo nevnes. For det første er det tydelig å se at muslimer er langt verre å integrere i et samfunn enn f.eks buddhister. I visse land (som Frankrike og Storbritannia) har man hatt innvandring fra muslimske land i 40 år, og integreringen har ennu ikke fungert. Opptøyene i de franske slumstrøkene er kanskje erkeeksempelet. For det andre er muslimske innvandrere er overrepresentert på både den ene og den andre kriminalstatistikken. Jeg diskuterer det gjerne videre, men helst i en annen tråd. ← Jeg "Venter spent på en dyp, lang og god forklaring" på den der altså. Har du sett hvordan du selv skriver? Nynorsk og bokmål er begge kjent som skriftformer. Dette burde du da vite og derfor ikke har fordommer i mot det siden begge er godkjente. Dilekt derimot er ikke godkjent. ← Hvor er det jeg sier at bokmål og nynorsk ikke er legitime skriftformer? Det at jeg har fordommer mot nynorskbrukere har intet å gjøre med hvorvidt nynorsk er et lovlig skriftssprog eller ikke. Radikalt bokmål. Den var ny. ← Man kan tegne et klart skille mellom radikalt og moderat bokmål. Sistnevnte ligger nærmere riksmål, og førstnevnte ligger nærmere nynorsk. Det er en opplagt vesensforskjell mellom følgende: "Jeg veit han har boka mi" og "Jeg vet han har boken min". Hvorda vet du at de ofte er på trygd. Noen statistikk å henvise til? ← Det var en av de mindre reflekterte fordommene. For alt jeg vet kan det hende samene er gjennomsnittlig mer yrkesaktive enn nordmenn. Han må være kjekk? Det hadde holdt til tross for at du finner det så Ucharmerende? hvor enkel går det an å være trollemor? ← Det er snakk om en positiv egenskap som "nuller ut" en annen. Så meget verre er det ikke. Bestevenninne skrives det du som er opptatt av språkform og etc. Du er nå en søt en da. Litt mer selvtillit og du er klar for verden. ← Bestevenninde er en riksmålsform. Bestevenninne er en bokmålsform. Dersom du sjekker den nyeste utgaven av riksmålsordboken vil du finne ordet ”venninde”.
Christiane Skrevet 14. desember 2006 #52 Skrevet 14. desember 2006 (endret) Gled deg til du blir voksen og får opp øya. Fordommer og holdninger lyser igjennom folk. Du kan umulig få mange napp hos mannfolka med alle dine fordommer? ← Foreløpig er det ikke så presserende å få "napp hos mannfolka". Jeg har en kjæreste jeg. Christiane = stereotype "sinna på verden og hater alle, mensen er TEIT" ← Hehe, nei. Du misforstår. Jeg er ikke sint på verden i det hele tatt. Jeg er faktisk særdeles fornøyd med mitt lodd i livet. Så skal det også nevnes at det er svært få jeg hater. Det er riktignok mange grupper jeg ser på som underlegne, men jeg hater dem ikke av den grunn. Endret 14. desember 2006 av Christiane
Gjest gjesta Skrevet 14. desember 2006 #53 Skrevet 14. desember 2006 Akkurat det jeg sitter og tenker og! Enten er Christiane veldig smart og morsom, ellers så er hun det stikk motsatte ← Etter å ha lest resten av innleggene hennes her, stemmer jeg på det motsatte.
Snasen Skrevet 14. desember 2006 #54 Skrevet 14. desember 2006 Fordommer mot folk som er mer insnevra enn meg (les: en viss bruker i tråden). Det skal litt til, men jeg tror det skyldes at brukeren ikke har vært utenfor Oslo vests bygrense (i det hele tatt vår landegrense).
Snasen Skrevet 14. desember 2006 #55 Skrevet 14. desember 2006 (endret) Sistnevnte ligger nærmere riksmål, og førstnevnte ligger nærmere nynorsk. Det er en opplagt vesensforskjell mellom følgende: "Jeg veit han har boka mi" og "Jeg vet han har boken min". Det var en av de mindre reflekterte fordommene. For alt jeg vet kan det hende samene er gjennomsnittlig mer yrkesaktive enn nordmenn. Det er snakk om en positiv egenskap som "nuller ut" en annen. Så meget verre er det ikke. Bestevenninde er en riksmålsform. Bestevenninne er en bokmålsform. Dersom du sjekker den nyeste utgaven av riksmålsordboken vil du finne ordet ”venninde”. ← for all del. den riksmålsboka di eksisterer jo, men de fleste bruker skrift/språkformen bokmål nå for tiden. Man skriver bokmål eller nynorsk. riksmål kalte man det på attenhundre og åtti. du må være overvektig, eller har du fortsatt røtter i danmark? Endret 15. desember 2006 av Snasen C
Gjest Bellatrix Skrevet 14. desember 2006 #56 Skrevet 14. desember 2006 Fordommer mot folk som er mer insnevra enn meg (les: en viss bruker i tråden). ← Enig der. Jeg har nok en del fordommer mot gasnke mange i denne tråden.
Leifr Skrevet 15. desember 2006 #57 Skrevet 15. desember 2006 Nigo-sans liste var veldig utfyllende, men i tillegg til folk som skal inn på t-banen vil jeg tilføye folk som stopper på toppen av rulletrappen for å tenke seg om eller slå av en prat. ← Det kan vel knapt kalles en fordom; slike folk demonstrerer jo helt av seg selv hvor totalt idiot de er. De skal skytes når jeg blir diktator. Alle sammen.
Gjest Fresh Skrevet 15. desember 2006 #58 Skrevet 15. desember 2006 Det kan vel knapt kalles en fordom; slike folk demonstrerer jo helt av seg selv hvor totalt idiot de er. De skal skytes når jeg blir diktator. Alle sammen. ← Ja, det er jo egentlig sant. Må si jeg gleder meg litt til når du blir diktator
Gjest Fliss Skrevet 15. desember 2006 #59 Skrevet 15. desember 2006 De eneste fordommene jeg har er mot dem som sitter trygt bak sin PC-skjerm og langer ut fordommer mot andre ... spesielt når de midt inni listen har med "så har jeg fordommer mot rasister" Man er vel nærmest rasist når man har fordommer mot andre mennesker for alle mulige bagateller ....
Gjest gjesta Skrevet 15. desember 2006 #60 Skrevet 15. desember 2006 (endret) Det er litt morsomt å se hvilke fordommer det er akseptabelt å ha, f. eks. fordommer mot folk med campingvogn eller mot folk som stemmer Frp. Derimot virker det langt mindre akseptabelt å innrømme å ha fordommer mot muslimer eller overvektige. Er "kvinnnen i gata" dårlig representert på KG? Siden Christiane har lagt seg til rette for hugg her, må jeg si at hun virker ærlig, tøff og intelligent. Hvor sympatisk, empatisk, kunnskapsrik og erfaren hun virker, skal jeg ikke ta stilling til. Men Christiane, nå har jeg fått såpass mange fordommer mot deg at jeg tror du har glemt å ta med at du har fordommer mot bønder og bygdefolk. Er det riktig? Endret 15. desember 2006 av Cephalus
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå