Gjest Gjest_Kristin_* Skrevet 28. februar 2008 #221 Skrevet 28. februar 2008 Jeg har fordommer mot: - Sigøynere, tjuvpakk av dimensjoner - Fok som er med på demonstrasjoner ala "la hassan bli i norge" - utlendinger som påstar de ikke kan reise hjem og må få bli i Norge men så er de er på ferie i hjemlandet.. og så skal de ha gjenforening her i Norge og plutselig er hele landsbyen nær familie.. - folk med palestinaskjerf..makan til ull-folk, stemmer nok SV eller RV og bruker ikke deodoratn for det skader miljøet
Gjest Gjest_Kalle_* Skrevet 28. februar 2008 #222 Skrevet 28. februar 2008 Jeg har fordommer mot: Muslimer av alle slag Folk på trygd (utenom alderstrygd) Sosialister Journalister som skriver piss i Dagbladet Innvandrergjenger som driver rundt i byen...morgendagens hyperkriminelle Politikere av alle slag
Gjest trolleri Skrevet 28. februar 2008 #223 Skrevet 28. februar 2008 jeg har fordommer mot: - gjesteforumtroll som tydeligvis har et agg mot mødre....... - gjesteforumtroll som lager fiktive problemstillinger..... - forumtroll generelt...
Gjest oddny Skrevet 29. februar 2008 #224 Skrevet 29. februar 2008 - Folk som MÅ høre værmeldingen. (selv om de ikke skal noe spesielt,ut på tur el.lign) - Folk som skjeller ut kongehuset.(virker så patetisk når en selv ikke har oppnådd noe i livet). - Folk som syns det er rart at jeg trekker kaffi.("det har jeg aldri sett før".) - Folk som "dekker på til kvelds".(denne er litt rar, jeg vet det, men kanskje noen skjønner hva jeg mener.) - Folk som syns jeg er en snobb fordi jeg liker oliven.(og dytter alle oliven over på min tallerken....hold opp!) - Folk som aldri har vært utenfor Norges grenser.(iallefall av den eldre garde). - Folk som røyker innendørs, selv om de har fått beskjed om at det er forbudt!!!
FoxyFish Skrevet 29. februar 2008 #225 Skrevet 29. februar 2008 Gutter som velger å være fadder eller seminarleder på universitetet. De gjør det garantert for å få seg noe - ikke fordi de er så snille.
Søs Skrevet 9. mars 2008 #226 Skrevet 9. mars 2008 Jeg er har mange fordommert, samtidig som jeg har fordommer for dem som er fordomsfulle (jepp, jeg er komplisert) Noen av fordommene jeg har: - Utenlandske leger som ikke snakker forstålig norsk og ikke skjønner norsk - Folk som bruker ekstremt mye penger på moderne merker - Uhygeniske / illeluktende folk - Tynne folk som klager over hvor tykke dem er - Tykke folk som klager over hvor tykke dem er - Folk som ikke har normalt trafikkvett - Foreldre som lar barn løpe rundt og hyle og skrike - Halvgammle menn som flørter åpenlyst og blunker med øynene/ plysterer - Folk som gjør seg bedre enn det de er
Midus Skrevet 10. mars 2008 #227 Skrevet 10. mars 2008 Jeg har en lei tendens til å tenke at alle muslimer som er i Norge bare snylter på trygda og sitter hjemme hele dagen og later seg. Samtidig er jeg ganske sikker på at det kun skyldes at jeg ikke kjenner en eneste muslim.
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2008 #228 Skrevet 11. mars 2008 Jeg har absolutt ingen fordommer, men jeg har et problem med...: *røykere *feite folk *folk som spiser prior-kylling men påstår de eeeeelsker dyr *folk i pels *gamle gubber med thaidamer *unge gubber med thaidamer *folk som liker danseband-musikk *"glamour"modeller
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2008 #230 Skrevet 14. mars 2008 Er ikke så rart det er krig, mobbing og folk som faller utenfor i denne verden.
Gjest nobilian Skrevet 14. mars 2008 #231 Skrevet 14. mars 2008 Jeg har fordommer mot SV`ere. Stereotypen har lest om verden, men ikke opplevd den, h*n super vin og ser på seg selv og sine artsfrender som de eneste med hjernekapasitet nok til å styre skuta "Norge". Heldigvis har de jo gjennom regjeringsposisjon gjort seg selv til en ubetydelig minoritet, så jeg ikke trenger å irritere meg over dem stort lenger.
mann23 Skrevet 17. mars 2008 #232 Skrevet 17. mars 2008 - Sv'ere og Rv'ere uten et snev av virkelighetsforståelse som lever i en ideologisk verden skapt av overdreven hasjrøyking, mens de gnukket seg sammen itullet palestinaskjerf på blindern. - Det politiske systemet kallt "Islam" - Ungdomsgjenger - Bimbotøs som sprer beina for en halv kebab - Gutter som puler bimbotøsene - Personer som absolutt MÅ danse på byen - Tykke folk som alltid snakker om at de snart skal begynne å slanke seg - Personer som ikke skjønner Ut i vår hage eller annen type intelligent humor - Personer som ler av Karl & Co - Personer som følger med på Hotel Cæsar - Personer som ler av banal kroppshumor (se han vingler med armene og lager morsommme lyder knis og fnis så morosamt da, åååh så morsomt s/%!¤¤!&) - Personer som bruker ordet rasisme - Idioter som syter over Israel uten å ha et snev av innsikt (selv om de ofte tror det) - Tykke damer som er kresne og later som om de er attraktive - Tykke gutter som er kresne og later som om de er attraktive
Ce'Nedra Skrevet 18. mars 2008 #234 Skrevet 18. mars 2008 Folk som ikke liker dyr Folk som driter i mljøvern FRP-velgere Menn med bart Lastebilsjåfører (tror de eier veien) Folk som skryter av hvor fordomsfrie de er (de er oftest de mest intolerante) Realitydeltagere
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 18. mars 2008 #235 Skrevet 18. mars 2008 jeg prøver desperat å bli kvitt mine negative fordommer, og føler jeg har kommet langt selvom jeg har noen som er vanskelig å bli kvitt!tenker masse på dette, så gøy å finne denne tråden:) mine fordommer er: - mot folk som har mange fordommer og ikke klarer se ting fra flere sider/lar seg styre av fremmedfrykt og hverken klarer å forklare fordommene sine eller prøver å bli kvitt de. - folk som ikke jobber og går rundt hjemme med psykiske lidelser og bare synes synd på seg selv..(ikke de som har alvorlige traumatiske opplevelser el.l å bære på)jeg er overbevist om at de hadde fått det bedre hvis de hadde fokusert på verden rundt seg isteden- og heller prøvd å gjøre en forskjell for folk som virkelig trenger hjelp. og også tatt ansvar for sin egen lykke, og forstått at de selv må gjøre noe for å få det bedre. (dette er en fordom jeg virkelig prøver å bli kvitt, men det er veldig vanskelig, spes siden jeg kjenner flere slike og blir bare så frustrert når de liksom "gir opp") -folk som er tjukke, og bare fortsetter å spise, mens de klager over vekta(litt av det samme som ovenfor, irriterende med folk som liksom "gir opp") - folk som står i kassakøer og sukker for å demonstrere at de synes det går sakte, eller er uhøflige mot den som jobber i kassa.(dette går også litt over i punkt 1:- at man ikke klarer å se ting fra flere sider..) -folk som smatter høyt på tyggisen eller ikke tørker nesa når de er forkjøla, tror de alle rundt er interessert i å høre på de ekle lydene?(dette har nok noe med å gjøre at jeg er ekstremt lydvar- jobber med det!)
frøken13 Skrevet 18. mars 2008 #236 Skrevet 18. mars 2008 Først: Jeg erklærer herved at ingen av mine fordommer har rot i en generell sannhet. Jeg tilstår at jeg flere en én gang har blitt sittende med skjegget i fordomskassa. Sånn, nå over til listen over noen (få) av mine fordommer: *Menn på 30 - 45 som kjører sølvgrå audi stasjonsvogn *Damer som snakker om hvilke gardiner de tenker på å kjøpe på samme måte som jeg diskuterer hvilken karriere jeg bør satse på *Jenter som drikker rusbrus *Eiendomsmeglere *Kunst- og håndverkslærere *Mennesker som synes at Mot i Brøstet er en skikkelig morsom serie *Mennesker med nøtteallergi (og hvis de i tillegg har astma og/eller eksem...) *Mennesker som tilbringer all sin fritid i campingvogna, som har stått på samme campingplass siden de kjøpte den *Menn på 50+ som farger håret. *Damer som handler klærne sine på UNO *Amerikanere
Gjest Bellatrix Skrevet 18. mars 2008 #237 Skrevet 18. mars 2008 - Folk som sier de ikke har fordommer. - Folk som stemmer Frp. - Folk som tror at alle kan jobbe. - Folk som ikke er samfunnsengasjerte. - Folk som ikke stemmer, men som klager over politikken. - Satanister. - Folk som banner mye.
Gjest den fordomsfulle;) Skrevet 18. mars 2008 #238 Skrevet 18. mars 2008 Alle mennesker har fordommer, det er en måte å ordne verden på og gjøre den meningsfull. Hadde man ikke hatt fordommer/noen måte å organisere verden på ville den fremstått som kaotisk. Men ikke alle fordommer er like bra. Jeg vil påstå at alle mine fordommer har eksisterer fordi jeg har kjent folk som har utvist disse trekkene. Men jeg bør selvsagt ikke generalisere dem, lettere sagt enn gjort.... Disse fordommene prøver jeg å moderere: -folk som stemmer RV eller SV -folk som stemmer Frp -muslimer -miljøvernaktivister -tynne folk (mistenker dem for å være pro ana eller strebere etter å være så magre som mulig) -tykke folk (mistenker dem for å proppe i seg masse og likevel skylde på forbrenningen) -folk som ukritisk og uten kunnskap tar side i Israel-Palestina konflikten -folk som synes kommunismen er en god ide -folk som mener et rent kapitalistisk samfunn er tingen -folk som ikke har hørt om/har kunnskap om situasjonen i Nord Korea, diktatur regimer, Stalin, Lenin, Pol Pott,men bare om hitler og usas misgjerninger. -folk som ikke evner å se en sak fra flere sider -BI studenter -folk som leser se og hør -folk som mener tortur er et legitimt virkemiddel -naive folk -folk som synes voldelige utspill er akseptabelt hvis man blir provosert av at noen bruker ytringsfriheten sin OJ, jeg hadde flere fordommer enn jeg trodde.....
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 18. mars 2008 #239 Skrevet 18. mars 2008 Om jeg liker noen eller ikke kommer helt an på personligheten. Jeg kan se litt ned på for eksempel late eller frekke mennesker, men alle problemer er mer sammensatt, og jeg godtar at folk er forskjellige. Før hadde jeg mange flere fordommer enn nå. Har kanskje en viss fordom mot fordommer, i og med at det er såpass skadende for samfunnet. Hvis alle var åpne mot alle, ville verden vært et bedre sted Du framstår jo som rene engelen i forhold til oss andre jo. Hvis du går litt i deg selv vil du nok oppdage at du, i likhet med absolutt alle andre mennesker, også har fordommer. Som det allerede er påpekt så er det faktisk nødvendig med fordommer for å "kategorisere sine omgivelser". Forøvrig er jeg helt enig med vedkommende som hadde fordommer mot folk som bruker tittelen sin når det er irrelevant.....
Midus Skrevet 19. mars 2008 #240 Skrevet 19. mars 2008 Jeg har ganske mye fordommer mot 16-17-18-19 år gamle jenter med blondt langt "sovehår", lyserosa caps, boblejakke str. tre nummer for stor, tights (eller hva i all verden man kaller det), store solbriller og kjempestore vesker. De er identiske hele gjengen og respresenterer av en eller annen grunn de "kule" som pleide å mobbe meg på skolen. (Ja jeg skjønner at disse jeg ser på gata i Oslo ikke har vært slemme mot meg og at de sikkert alle har hver sin gode personlighet. Jeg innbiller meg bare det motsatte)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå