Gjest Gjest_Gerd_* Skrevet 6. juli 2008 #261 Skrevet 6. juli 2008 -rødtopper (jenter med rødt hår) -rånere -fete damer som tror de har struttepupper og går uten BH (fysj!) -fjortiser
Gjest Gjest_Malin_* Skrevet 30. desember 2008 #262 Skrevet 30. desember 2008 - frp folk (høyre folk generelt) - folk som på liv og død måååååå rette folks skrivefeil -vestkant folk som tror de er så mye bedre enn alle andre - sånne som Christiane - østkant som ikke tørr inrømme at de bor på "feil side" og som henger på frogner dagen lang og på toppen av det hele bruker en endelser (snakker mega pent) og kler seg som vestkant folk.
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2008 #263 Skrevet 31. desember 2008 - frp folk (høyre folk generelt) - folk som på liv og død måååååå rette folks skrivefeil -vestkant folk som tror de er så mye bedre enn alle andre - sånne som Christiane - østkant som ikke tørr inrømme at de bor på "feil side" og som henger på frogner dagen lang og på toppen av det hele bruker en endelser (snakker mega pent) og kler seg som vestkant folk. Husk stor forbokstav når du begynner en ny setning, sett en bindestrek mellom "FrP" og "folk", "høyre" og "folk" skrives i et ord, samme med "vestkant" og "folk". I sammenhengen du bruker tør i, skrives det med en "r" (tips: tørr er det motsatte av våt), og innrømme med to n-er. Og så videre.
Gjest farge Skrevet 31. desember 2008 #264 Skrevet 31. desember 2008 Husk stor forbokstav når du begynner en ny setning, sett en bindestrek mellom "FrP" og "folk", "høyre" og "folk" skrives i et ord, samme med "vestkant" og "folk". I sammenhengen du bruker tør i, skrives det med en "r" (tips: tørr er det motsatte av våt), og innrømme med to n-er. Og så videre. Jeg har fordommer mot folk som ikke har lært seg å skrive riktig. Jeg har også fordommer mot folk som ikke tilføyer noe som helst til debatten, bortsett fra å rette på andres skrivefeil.
Gjest strykebrett Skrevet 31. desember 2008 #265 Skrevet 31. desember 2008 negative fordommer: - narkomane - spille/shopping/spåkoneavhengige (skjønner ikke helt hvordan det går an) - deltagere på luksusfellen - sosialklienter - folk som studerer ting i årevis jeg ikke skjønner vitsen med å vite så mye om (f. eks afrikakunnskap, filosofi.. hva slags jobb har disse tenkt å få?) - folk som hisser seg veldig opp over forandringer i språket og feilstaving. Ærlig talt; det er da ikke såååå viktig, vi greier da å kommunisere her. Positive fordommer: - Tror at alle som heter Bjørn er bra folk - Tror at alle som er siv. ing eller lignende er utrolig smarte - tror at alle bakere er veldig hyggelige - tror at alle gamle damer med grått hår og permanent er snille mennesker - beundrer folk som er flinke til å finne opp ting, skrive sanger, dikt, tegne, male og slike ting. Sannsynligvis fordi jeg er fullstendig talentløs på alle slike ting selv
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2010 #266 Skrevet 8. mars 2010 - Stygge mennesker - Folk som snakker østlandsk - Folk som ikke tar høyere utdannelse - Barnefamilier
Vanya Skrevet 8. mars 2010 #267 Skrevet 8. mars 2010 (endret) Jada, jeg er fullt klar over at jeg er fordomsfull, og at det er svært subjektive holdninger bak en del av disse fordommene. - Unge mødre (gjerne gift med jevngamle eller mye eldre mannfolk), gjerne uten fullført videregående utdannelse, og som snakker om "alt" de skal gjøre når barna blir eldre. Når de ikke klarte å fullføre videregående i første omgang (ja, det gjelder en del av de jeg vet om), er det jo såååå sannsynlig at det blir enklere med en unge på slep. Eller ikke. - De samme unge mødrene bor som regel i leide leiligheter og har ingen stabilitet whatsoever å tilby de stakkars ungene de setter til verden. - Småbarnsmødre som røyker når de går tur med babyen, eller enda verre, når de er gravide... - Eldre mødre (type 45+) - Folk som rakker ned på de som tar høyere utdannelse, og mener at de med høyere utdannelse er fordomsfulle. Yessda... - Studenter som ikke kommer inn på studier i Norge, kommer tilbake med middelmådige resultater, og klager over at de ikke får jobb. - Studenter som klager over at de får dårlige karakterer fordi de "jobber for mye" eller "bare prioriterte feil." Vel, tro det eller ei, men når en begynner på høyere utdannelse er et av kravene å disponere sin egen tid. Som kommende arbeidsgiver gir jeg blaffen i hvorfor vedkommende fikk en D, karakteren gjenspeiler i mine øyne en ting; vedkommende kunne ikke det stoffet h*n skulle ha tilegnet seg på det tidspunktet. - Teoretikere som ikke skjønner at man ikke kan lære et fag bare ved å pugge. Jada, vel og bra at man gidder å bruke tid på å studere, men hva med å ta initiativ, vise ordentlig interesse og få en relevant deltidsjobb? Og ikke fortell meg at det er umulig... Jeg vet om folk som har hentet kaffe, sortert papirer og vært personlige assistenter for å "få en fot innenfor." - Blodfeminister, og de holdningene de står for. - Folk som studerer humanetiske/samfunnsfag uten spesielle ambisjoner, og uten å ha satt seg inn i arbeidsmarkedet, og i ettertid klager over manglende jobbmuligheter. Det -er- faktisk mulig å sette seg inn i ting før man begynner på en epoke som opptar 3-5 år av livet ens... :søvn: - Folk som nøyer seg med middelmådighet på de aller fleste områder i livet... - Folk som innbiller seg at mennesker som vil opprettholde en høy levestandard, utelukkende er opptatt av penger. Ærlig talt, skaff dere perspektiv på livet før dere kritiserer andre... - Mennesker som ikke har lært seg grunnleggende rettskriving (gjelder ikke dyslektikere eller andre med lese- og skrivevansker) - Unge par som elsker å ødelegge gamle tradisjoner, typisk forlove seg bare for å være forlovet... - Hardbarkede religiøse - Mennesker som er så opphengt i fagområdet sitt at de må diskutere fag konstant! Jada, jeg skjønner at samfunnsøkonomer elsker økonomi, men måååå vi diskutere økonomi, politikk og historie hver eneste gang vi møtes? Ta et hint, det er en grunn til at folk unngår dere... - Psykologer uten evne til å føle empati - Foreldre som lar barna styre rundt (raske ned ting fra godterihyllene, løpe rundt på trikken etc.) uten å gripe inn. - Folk som er sååå stolte over å ha kjøpt leilighet på Grûnerløkka. Stedet er faktisk ikke sååå in lenger, men det er sikkert greit nok om man vil befinne seg i nærheten av hasjselgere på hvert gatehjørne... - Innvandrere som ikke viser initiativ til å integreres i samfunnet, eller å lære norsk. Det er tross alt en grunn til at de -innvandrer- til Norge... - Glamourmodeller, realitydeltakere og andre "wannabekjendiser" - Folk som stadig vekk oppdaterer Facebook-statusen på engelsk, og med skrivefeil... Seriøst, det skrives believe ikke belive... - Journalister som helt tydelig burde valgt et annet yrke. Som for eksempel visse journalister på dette forumet og visse Dagbladet-journalister... - Mennesker som snakker enkelte dialekter som for eksempel alle nordnorske, trønderske og de fra Hedmark/Oppland fordi jeg generelt synes de er lite tiltalende å høre på. Det betyr selvfølgelig ikke at jeg dømmer personen av den grunn, men jeg må innrømme at jeg irriterer meg mer enn litt over dialekten. - Nynorskentusiaster! - Alle som stemmer rødgrønt... - Uføre som faktisk kan jobbe, men utnytter det faktum at de slipper det. Hah, det var greit å få det ut. Endret 8. mars 2010 av Vanya
Gjest Lykke til Skrevet 8. mars 2010 #268 Skrevet 8. mars 2010 Hah, det var greit å få det ut. Ja, det skjønner jeg er greit, for hverdagen din må være utrolig slitsom med alle disse fordommene.
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2010 #269 Skrevet 8. mars 2010 Jeg har bare følgende fordommer: *Mødre som røyker. *Altfor unge mødre som preiker skitt om dem som er eldre. *Folk som rakker ned på dem som tar lang utdannelse eller også hvor lang tid man måtte bruke på utdannelsen sin. *Folk som vet uhyggelig mye om det de driver på med, mens andre ting som andre vet om, vet de ingenting om. Og så klager på at de ikke har noen venner. Sosiale antenner noen? *Ekstreme feminister. *Innvandrere som skriker rasisme hver gang noe går dem i mot. Forståelse for norsk kultur? Ikke-eksisterende. *Strebere. *Folk som er ekstremt misunnelig fordi en måtte bo der en bor, og maser om penger støtt og stadig. Herregud liksom. *Folk som ikke kan skrive rettskriving, med masse feil og caps lock eller små bokstaver i endeløse setninger uten punktum. *Fundamentalister. *Foreldre som har null kontroll på ungene sine. Dvs for eksempel la ungene slikke på fingrene sine og klaske dem ned på hver eneste kake i kakedisken. Æsj liksom! >.< *Grünerløkka er ikke sååå inn lenger. *Realitydeltakere og B- og C-kjendiser. Sikkert noen D-, E- og F-kjendiser også. *Journalister som ikke kan skrive norsk (og da mener jeg ikke innvandrere, men nordmenn). Aftenposten har mange udugelige folk. *Alle som stemmer rødgrønt. *Uføre som kan jobbe men som er så jævla late. *Kjærringer i bil med mobil. Se dere for da! Kan ikke ta halve gata fordi dere snakker i den jævla mobilen må skjønne! >.<
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2010 #270 Skrevet 8. mars 2010 - Studenter som klager over at de får dårlige karakterer fordi de "jobber for mye" eller "bare prioriterte feil." Vel, tro det eller ei, men når en begynner på høyere utdannelse er et av kravene å disponere sin egen tid. Som kommende arbeidsgiver gir jeg blaffen i hvorfor vedkommende fikk en D, karakteren gjenspeiler i mine øyne en ting; vedkommende kunne ikke det stoffet h*n skulle ha tilegnet seg på det tidspunktet. Det er faktisk noen som kan få dårlig karakter fordi noen sensorer ikke liker dem. Man kan da ikke kun skylde på studenten.
Tulle Skrevet 8. mars 2010 #271 Skrevet 8. mars 2010 (endret) Fordommar treng jo ikkje vere berre negative. Og dei som fortel at dei ikkje har fordommar. Hallo, alle har fordommar. Ubevisst eller bevisst. Eg har visst fordommar mot: - Utleningar(ikkje nødvendig vis negativt) - Folk som stemmar FRP - Alenemødre, som eg sjølv er(ikkje negativt) - Dei med mykje pengar, og som er stormannsgale. - Feite folk - Folk med lav utdanning - Ungdommar som berre et junkfood - Rånarar - Folk som tenkjer svart/kvitt, og som ikkje eier emne til å reflektere stort. Det var det eg kom på i farta.. Endret 8. mars 2010 av Tulle
Gjest Trajan Skrevet 8. mars 2010 #272 Skrevet 8. mars 2010 Jeg har fordommer mot folk som har fordommer
Gjest Trajan Skrevet 8. mars 2010 #273 Skrevet 8. mars 2010 Jada, jeg er fullt klar over at jeg er fordomsfull, og at det er svært subjektive holdninger bak en del av disse fordommene. - Unge mødre (gjerne gift med jevngamle eller mye eldre mannfolk), gjerne uten fullført videregående utdannelse, og som snakker om "alt" de skal gjøre når barna blir eldre. Når de ikke klarte å fullføre videregående i første omgang (ja, det gjelder en del av de jeg vet om), er det jo såååå sannsynlig at det blir enklere med en unge på slep. Eller ikke. - De samme unge mødrene bor som regel i leide leiligheter og har ingen stabilitet whatsoever å tilby de stakkars ungene de setter til verden. - Småbarnsmødre som røyker når de går tur med babyen, eller enda verre, når de er gravide... - Eldre mødre (type 45+) - Folk som rakker ned på de som tar høyere utdannelse, og mener at de med høyere utdannelse er fordomsfulle. Yessda... - Studenter som ikke kommer inn på studier i Norge, kommer tilbake med middelmådige resultater, og klager over at de ikke får jobb. - Studenter som klager over at de får dårlige karakterer fordi de "jobber for mye" eller "bare prioriterte feil." Vel, tro det eller ei, men når en begynner på høyere utdannelse er et av kravene å disponere sin egen tid. Som kommende arbeidsgiver gir jeg blaffen i hvorfor vedkommende fikk en D, karakteren gjenspeiler i mine øyne en ting; vedkommende kunne ikke det stoffet h*n skulle ha tilegnet seg på det tidspunktet. - Teoretikere som ikke skjønner at man ikke kan lære et fag bare ved å pugge. Jada, vel og bra at man gidder å bruke tid på å studere, men hva med å ta initiativ, vise ordentlig interesse og få en relevant deltidsjobb? Og ikke fortell meg at det er umulig... Jeg vet om folk som har hentet kaffe, sortert papirer og vært personlige assistenter for å "få en fot innenfor." - Blodfeminister, og de holdningene de står for. - Folk som studerer humanetiske/samfunnsfag uten spesielle ambisjoner, og uten å ha satt seg inn i arbeidsmarkedet, og i ettertid klager over manglende jobbmuligheter. Det -er- faktisk mulig å sette seg inn i ting før man begynner på en epoke som opptar 3-5 år av livet ens... :søvn: - Folk som nøyer seg med middelmådighet på de aller fleste områder i livet... - Folk som innbiller seg at mennesker som vil opprettholde en høy levestandard, utelukkende er opptatt av penger. Ærlig talt, skaff dere perspektiv på livet før dere kritiserer andre... - Mennesker som ikke har lært seg grunnleggende rettskriving (gjelder ikke dyslektikere eller andre med lese- og skrivevansker) - Unge par som elsker å ødelegge gamle tradisjoner, typisk forlove seg bare for å være forlovet... - Hardbarkede religiøse - Mennesker som er så opphengt i fagområdet sitt at de må diskutere fag konstant! Jada, jeg skjønner at samfunnsøkonomer elsker økonomi, men måååå vi diskutere økonomi, politikk og historie hver eneste gang vi møtes? Ta et hint, det er en grunn til at folk unngår dere... - Psykologer uten evne til å føle empati - Foreldre som lar barna styre rundt (raske ned ting fra godterihyllene, løpe rundt på trikken etc.) uten å gripe inn. - Folk som er sååå stolte over å ha kjøpt leilighet på Grûnerløkka. Stedet er faktisk ikke sååå in lenger, men det er sikkert greit nok om man vil befinne seg i nærheten av hasjselgere på hvert gatehjørne... - Innvandrere som ikke viser initiativ til å integreres i samfunnet, eller å lære norsk. Det er tross alt en grunn til at de -innvandrer- til Norge... - Glamourmodeller, realitydeltakere og andre "wannabekjendiser" - Folk som stadig vekk oppdaterer Facebook-statusen på engelsk, og med skrivefeil... Seriøst, det skrives believe ikke belive... - Journalister som helt tydelig burde valgt et annet yrke. Som for eksempel visse journalister på dette forumet og visse Dagbladet-journalister... - Mennesker som snakker enkelte dialekter som for eksempel alle nordnorske, trønderske og de fra Hedmark/Oppland fordi jeg generelt synes de er lite tiltalende å høre på. Det betyr selvfølgelig ikke at jeg dømmer personen av den grunn, men jeg må innrømme at jeg irriterer meg mer enn litt over dialekten. - Nynorskentusiaster! - Alle som stemmer rødgrønt... - Uføre som faktisk kan jobbe, men utnytter det faktum at de slipper det. Hah, det var greit å få det ut. Du kunne vel like godt sakt at du har fordommer mot alt
Djungelvrål Skrevet 8. mars 2010 #274 Skrevet 8. mars 2010 (endret) -folk som går saaakte på kjøpesentre. -folk som er redde og engstelige for alt mulig. -innvandrermenn. - folk som sykler på vinteren. - kvinner som ikke tar vare på seg selv og er kjerringer fra de er 25 år. - jenter som bruker tights som bukse. - jenter som oversminker seg og har helt hvitt/grått hår. - foreldre som duller med barna og ikke aldri irettesetter dem når de gjør noe galt. - folk som må ha aaalt nytt OG dyrt, uhørt å kjøpe noe på fretex. - folk som går med lue og store skjert inne. - folk som stiller spørsmål men som likevel ikke er interessert i svaret. -sjenerte folk som ALDRI prater. Endret 8. mars 2010 av Vinnie
Vanya Skrevet 8. mars 2010 #275 Skrevet 8. mars 2010 Ja, det skjønner jeg er greit, for hverdagen din må være utrolig slitsom med alle disse fordommene. Neida, den er egentlig ganske så fin Jeg har ikke så mange av menneskene i de nevnte kategoriene rundt meg.
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2010 #276 Skrevet 8. mars 2010 Jeg har fordommer mot folk som tror de ikke har fordommer.
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2010 #277 Skrevet 9. mars 2010 Jada, jeg er fullt klar over at jeg er fordomsfull, og at det er svært subjektive holdninger bak en del av disse fordommene. - Unge mødre (gjerne gift med jevngamle eller mye eldre mannfolk), gjerne uten fullført videregående utdannelse, og som snakker om "alt" de skal gjøre når barna blir eldre. Når de ikke klarte å fullføre videregående i første omgang (ja, det gjelder en del av de jeg vet om), er det jo såååå sannsynlig at det blir enklere med en unge på slep. Eller ikke. - De samme unge mødrene bor som regel i leide leiligheter og har ingen stabilitet whatsoever å tilby de stakkars ungene de setter til verden. - Småbarnsmødre som røyker når de går tur med babyen, eller enda verre, når de er gravide... - Eldre mødre (type 45+) - Folk som rakker ned på de som tar høyere utdannelse, og mener at de med høyere utdannelse er fordomsfulle. Yessda... - Studenter som ikke kommer inn på studier i Norge, kommer tilbake med middelmådige resultater, og klager over at de ikke får jobb. - Studenter som klager over at de får dårlige karakterer fordi de "jobber for mye" eller "bare prioriterte feil." Vel, tro det eller ei, men når en begynner på høyere utdannelse er et av kravene å disponere sin egen tid. Som kommende arbeidsgiver gir jeg blaffen i hvorfor vedkommende fikk en D, karakteren gjenspeiler i mine øyne en ting; vedkommende kunne ikke det stoffet h*n skulle ha tilegnet seg på det tidspunktet. - Teoretikere som ikke skjønner at man ikke kan lære et fag bare ved å pugge. Jada, vel og bra at man gidder å bruke tid på å studere, men hva med å ta initiativ, vise ordentlig interesse og få en relevant deltidsjobb? Og ikke fortell meg at det er umulig... Jeg vet om folk som har hentet kaffe, sortert papirer og vært personlige assistenter for å "få en fot innenfor." - Blodfeminister, og de holdningene de står for. - Folk som studerer humanetiske/samfunnsfag uten spesielle ambisjoner, og uten å ha satt seg inn i arbeidsmarkedet, og i ettertid klager over manglende jobbmuligheter. Det -er- faktisk mulig å sette seg inn i ting før man begynner på en epoke som opptar 3-5 år av livet ens... :søvn: - Folk som nøyer seg med middelmådighet på de aller fleste områder i livet... - Folk som innbiller seg at mennesker som vil opprettholde en høy levestandard, utelukkende er opptatt av penger. Ærlig talt, skaff dere perspektiv på livet før dere kritiserer andre... - Mennesker som ikke har lært seg grunnleggende rettskriving (gjelder ikke dyslektikere eller andre med lese- og skrivevansker) - Unge par som elsker å ødelegge gamle tradisjoner, typisk forlove seg bare for å være forlovet... - Hardbarkede religiøse - Mennesker som er så opphengt i fagområdet sitt at de må diskutere fag konstant! Jada, jeg skjønner at samfunnsøkonomer elsker økonomi, men måååå vi diskutere økonomi, politikk og historie hver eneste gang vi møtes? Ta et hint, det er en grunn til at folk unngår dere... - Psykologer uten evne til å føle empati - Foreldre som lar barna styre rundt (raske ned ting fra godterihyllene, løpe rundt på trikken etc.) uten å gripe inn. - Folk som er sååå stolte over å ha kjøpt leilighet på Grûnerløkka. Stedet er faktisk ikke sååå in lenger, men det er sikkert greit nok om man vil befinne seg i nærheten av hasjselgere på hvert gatehjørne... - Innvandrere som ikke viser initiativ til å integreres i samfunnet, eller å lære norsk. Det er tross alt en grunn til at de -innvandrer- til Norge... - Glamourmodeller, realitydeltakere og andre "wannabekjendiser" - Folk som stadig vekk oppdaterer Facebook-statusen på engelsk, og med skrivefeil... Seriøst, det skrives believe ikke belive... - Journalister som helt tydelig burde valgt et annet yrke. Som for eksempel visse journalister på dette forumet og visse Dagbladet-journalister... - Mennesker som snakker enkelte dialekter som for eksempel alle nordnorske, trønderske og de fra Hedmark/Oppland fordi jeg generelt synes de er lite tiltalende å høre på. Det betyr selvfølgelig ikke at jeg dømmer personen av den grunn, men jeg må innrømme at jeg irriterer meg mer enn litt over dialekten. - Nynorskentusiaster! - Alle som stemmer rødgrønt... - Uføre som faktisk kan jobbe, men utnytter det faktum at de slipper det. Hah, det var greit å få det ut. Var det du som tar profesjonsstudiet i psykologi? Jeg tror du skal få store problemer med å jobbe som psykolog med de negative holdningene du har til alt og alle. Jeg har sjelden opplevd noen med så mye fordommer mot alt som kan krype og gå. De menneskene du vil møte som psykolog, er ikke A4-mennesker (noen kan være det, men ikke flertallet). Disse menneskene sliter med problemer av varierende art, og mange av dem har en fortid som du og jeg vil ha vansker med å forestille oss. Det verste de kan få er en behandler som møter dem med uvilje og nedlatenhet. Jeg håper du har andre planer med utdannelsen din enn å praktisere som psykolog.
Vanya Skrevet 9. mars 2010 #278 Skrevet 9. mars 2010 Var det du som tar profesjonsstudiet i psykologi? Jeg tror du skal få store problemer med å jobbe som psykolog med de negative holdningene du har til alt og alle. Jeg har sjelden opplevd noen med så mye fordommer mot alt som kan krype og gå. De menneskene du vil møte som psykolog, er ikke A4-mennesker (noen kan være det, men ikke flertallet). Disse menneskene sliter med problemer av varierende art, og mange av dem har en fortid som du og jeg vil ha vansker med å forestille oss. Det verste de kan få er en behandler som møter dem med uvilje og nedlatenhet. Jeg håper du har andre planer med utdannelsen din enn å praktisere som psykolog. Det du sier her er jo "a given", men at jeg har fordommer mot dem, betyr ikke at jeg -ikke- kan omgås dem. For øvrig, jeg har en karriere innen et annet fagfelt, og studerer psykologi fordi jeg synes det er interessant. Jeg har vært aktiv i redaksjonelt arbeid på diverse sider for psykisk syke tidligere (på grunn av en psykisk syk venninne), og det har gått helt fint. Har fått mange positive tilbakemeldinger på arbeidet jeg har gjort, og to gode attester. Men, dette er jo en skråblikk-og generaliseringer-tråd, så jeg får vel la deg dømme meg litt. Jeg er i det minste åpen om hvilke fordommer jeg har.
tineline Skrevet 9. mars 2010 #279 Skrevet 9. mars 2010 Jeg har fordommer mot folk som tror de ikke har fordommer. Signerer! I tillegg har jeg negative fordommer mot - Folk som er redde for muslimer - Den tredjedelen av Norges befolkning som holder med FrP - Alle som må skrive diktfraser som facebook-oppdatering - ..og alle de som må ha hjerter og smilefjes overalt - De som bare leser krim - ..og de som bare leser kiosklitteratur - De som liker American Chopper - Fotballentusiaster - De jeg observerer med VG og Se og Hør i kassakøen på butikken - Alle de som skal gå på alle de kule konsertene i Oslo, og fortelle om det - Alle som bare har halv- og helfabrikata i handlekurven Men jeg har positive fordommer overfor - Alle som stemmer SV og Rødt - Alle som liker å oppholde seg i skog og mark - Alle som ser på Dexter - Alle som ikke har strøm og vann på hytta - Alle jenter som tør å gå uten sminke - Alle som kildesorterer og lar bilen stå - Alle muslimer som viser at de også kan være velintegrerte og gode mennesker som passer inn i det norske samfunn uten problemer.
Gjest Zienna Skrevet 11. mars 2010 #280 Skrevet 11. mars 2010 - De som studerer økonomi, juss, medisin eller andre "prestisjefag" utelukkende fordi det er prestisje. (Her er jeg delvis dobbeltmoralsk, har selv en kjæreste som studerer juss). - Alle som studerer samfunns/humanetiske fag, uten å sjekke jobbmuligheter, og syter med en gang de finner ut at kompetansen ikke er veldig etterspurt i arbeidslivet. Hadde de lest et minimum av utdanningsrelatert stoff hadde de forstått dette for lengst. - De som begynner på det ene grunnfaget etter det andre. - Snille, stille, liksom uskyldige innvandrerjenter som har florert i mediene de siste dagene. På den ene sida er de irriterte fordi vi fordømmer kulturen deres, men de kan klage så mye de vil, bare fordi de kjenner miljøet fra innsiden. Håpløst! - Blitzere, blodfeminister, nazister, rasister, hippier og andre ekstreme mennesketyper. - Sjefer som fremstår som dobbeltmoralske, fordi de ikke tør å signalisere hva de egentlig mener. - Glamourmodeller, vertinner, reality deltakere og andre som helt tydelig er utsultet på oppmerksomhet. - Unge mødre som skal være superfancy å kommentere alt ungene skriver på Facebook, og i tillegg legger ut lettkledde/sminkede bilder av seg selv. Det er bare pinlig å se på... - De som dropper høyere utdannelse fordi de ikke gidder å ta det. (Gjelder ikke de som bevisst satser på yrkesfag eller andre ting).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå