Gå til innhold

Opptak til politi 07


Gjest Marie81

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Noen få tror jeg:)

Kommer nok idag;)

yess oki:) men er jævelig og vente..hvis det er en stor konvolutt så er det positvit da! ??? stod at det var 7 kvinner med minioritetsbakgrunn som hadde kommer inn, lurer på om jeg er en av de!... hjelp! dette er værre en det værste jeg har vært med på!..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg venter, kommer det ikke svar idag så kommer jeg til å gå på veggen! He he.. Men kommer det en stor konvolutt har det vært verdt å vente.. :)

Kommer ikke det brev idag, så tar du en tlf:) selv om de bruker b post så skal det ikke ta sååå lang tid.

Så bare heng ved postkassa og huk tak i postmannen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yess oki:) men er jævelig og vente..hvis det er en stor konvolutt så er det positvit da! ??? stod at det var 7 kvinner med minioritetsbakgrunn som hadde kommer inn, lurer på om jeg er en av de!... hjelp! dette er værre en det værste jeg har vært med på!..:)

Det er skikkelig nervepirrende ja. Jeg har enda høyt blodtrykk ettter min konvolutt kom for å si det sånn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badsha

du med minoritetsbakgrunn, hvilket land er du ifra? jeg selv er fra pakistan og venter så spent på brevet, greier nesten ikke å stå på beina engang:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hei kan de som var sent til opptak si om de har fått svar???

Jeg var nesten sist og har ikke fått noooooe brev enda og det er helg og jeg omkommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Martine_*

Jeg er funnet skikket !!! JIPPI. Poenggrensen var 47,8 og jeg hadde 47,7. Så jeg har plass på ventelista som nummer 4!!! Noen som vet hvor mange som pleier å trekke seg, har jeg noen sjans? Håper så inderlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hei kan de som var sent til opptak si om de har fått svar???

Jeg var nesten sist og har ikke fått noooooe brev enda og det er helg og jeg omkommer

Jeg var også sent på opptak, og har heller ikke fått noe svar!!! Så jeg omkommer like mye som deg kan en si;-) Får bare håpe svaret er positivt når det endelig kommer!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ei i klassen min på krimmen kom inn, men hun vet ikke helt om hun skal takke ja, jeg sa hun skulle gjøre det hun hadde mest lyst til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan:>

nei goill, mente selvfølgelig fredagen før skolestart :P

håper å få svar innen noen uker på studentboligene, ellers blir det bare stress..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei goill, mente selvfølgelig fredagen før skolestart :P

håper å få svar innen noen uker på studentboligene, ellers blir det bare stress..

haha, jeg begynte å lure:P

Ja, en får vel svar så fort en har betalt semesteravgift tenker jeg. Noe annet ville vært rart.

Vi er heldige sånn som kan være tidlig ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ei i klassen min på krimmen kom inn, men hun vet ikke helt om hun skal takke ja, jeg sa hun skulle gjøre det hun hadde mest lyst til...

Går du kriminologi?

kan du ikke fortelle litt om det?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp jeg går Kriminologi ved UIO.

Som kriminolog arbeider man med å se på sammenhengen mellom kriminalitet og straff som resultater av sosiale, kulturelle og økonomiske prosesser i samfunnet.

Christie sier: Kriminalitet finnes ikke, bare handlinger som i ulike sammenhenger blir gitt ulik mening. Så er igrunn i og for seg det mye av kriminologien handler om føler jeg, rett og slett definisjoner. Ingen er en avviker før han er definert som det. Lovbrudd finnes ikke før det er en lov som definerer det som en kriminell handling.

Så har man mange ulike temaer.. nå hadde vi om sosial kontroll (ex politi, rettsapparat, fengsel) ekskluderingsprosesser og livsstrategier. Der vi kunne velge mellom to hjemmeoppgaver. Den ene gikk ut på om fengsler kunne forsvares og den andre gikk ut på om politiblikket er forebyggende og marginaliserende. Her tok vi utgangspunkt i boka Politiblikket av Liv Finstad, som er et resultat av at Finstad var med Ordenspatruljen i Oslo på jobb..

Så en lærer litt om litt forskjellig;) Noen ganger har vi besøk utenfra ex. politiet og andre instanser. Det arrangerer også ekskursjoner, klassen tok turen til Bredveit kvinnefengsel for en stund tilbake. Har også vært i amsterdam der man så på prostitusjonsmiljø osv...

Tema:

Graffiti, prostitusjon, fengsel, politi, økonomisk kriminalitet, hva er kriminalitetens årsaker, osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp jeg går Kriminologi ved UIO.

Som kriminolog arbeider man med å se på sammenhengen mellom kriminalitet og straff som resultater av sosiale, kulturelle og økonomiske prosesser i samfunnet.

Christie sier: Kriminalitet finnes ikke, bare handlinger som i ulike sammenhenger blir gitt ulik mening. Så er igrunn i og for seg det mye av kriminologien handler om føler jeg, rett og slett definisjoner. Ingen er en avviker før han er definert som det. Lovbrudd finnes ikke før det er en lov som definerer det som en kriminell handling.

Så har man mange ulike temaer.. nå hadde vi om sosial kontroll (ex politi, rettsapparat, fengsel) ekskluderingsprosesser og livsstrategier. Der vi kunne velge mellom to hjemmeoppgaver. Den ene gikk ut på om fengsler kunne forsvares og den andre gikk ut på om politiblikket er forebyggende og marginaliserende. Her tok vi utgangspunkt i boka Politiblikket av Liv Finstad, som er et resultat av at Finstad var med Ordenspatruljen i Oslo på jobb..

Så en lærer litt om litt forskjellig;) Noen ganger har vi besøk utenfra ex. politiet og andre instanser. Det arrangerer også ekskursjoner, klassen tok turen til Bredveit kvinnefengsel for en stund tilbake. Har også vært i amsterdam der man så på prostitusjonsmiljø osv...

Tema:

Graffiti, prostitusjon, fengsel, politi, økonomisk kriminalitet, hva er kriminalitetens årsaker, osv...

Høres kjempespennende ut!:)

Krimmen var min backup hvis jeg ikke kom inn på politihøyskolen, derfor jeg lurte:)

Ikke allverden med informasjon på nett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..jah.. skjønner..... det første fadderne sa når vi møtte opp på skolen første dag var.. er det mange her som ikke kom inn på politihøgskolen?? hehe... er endel som tar krimmen og så søker igjen.. og mange av dem kommer inn etter krim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martine: Er du nr 4 kommer du garantert inn :) Snakket med en politistudent som var nr 5 i fjor, han ble oppringt av PHS og de sa han var så godt som inne, er rundt 15 som takker nei hvert år! Så grattis!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Johan:>
nei goill, mente selvfølgelig fredagen før skolestart :P

håper å få svar innen noen uker på studentboligene, ellers blir det bare stress..

i fjor fikk jeg tildelt hybel uten skoleplass eller skolepenger.

det er ting som verifiseres i det du skriver kontrakten og slik, etter hva jeg har skjønt..

så bare å søke i vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det aner ikke jeg heller!

Ikke alle som er blålyscowboyer vettu. :) hehe

Kjenner en som ble f16 pilot, han takket nei til phs. Andre har kanskje tenkt nøye gjennom saker og ting, og kommet frem til at lønn og arbeidsvilkår rett og slett er for dårlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...