Gå til innhold

Opptak til politi 07


Gjest Marie81

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg trodde også at phs vurderte søkere utifra hvem som var kvalifiserte, ikke etter karakterer som jo ikke trenger å ha betydning for hvordan man passer inn i jobben som politi

og hvorfor får jeg ikke lagt til smileys når jeg quoter?

Endret av Goill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg trodde også at phs vurderte søkere utifra hvem som var kvalifiserte, ikke etter karakterer som jo ikke trenger å ha betydning for hvordan man passer inn i jobben som politi

og hvorfor får jeg ikke lagt til smileys når jeg quoter?

Jeg har hvertfall begge gangene fått svar om at jeg er skikket, men at det kun er karakterene som avgjør....

Kan godt være med på at karakterene avgjør hvis to stk står helt likt, lik alder, arbeidserfaring osv. Men i mitt tilfelle da, så har de vært klar over at jeg har håpløst dårlige karakterer hele tiden. Da kunne de droppet å kalle meg inn hvis de alllikevel skulle luke meg ut pga karakterene til slutt. Jeg mener jeg burde blitt vurdert ut fra alder, arbeidserfaring, referanser ol...IKKE karakterene mine!

Jeg er jo funnet skikket! Da burde alt annet bety mer enn akkurat karakterene mine! Er som nevnt 11 år siden jeg var ferdig på videregående. Har gjort mye fornuftig etter den tid!

Endret av søker 07
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok at de ser på et helthetsperspektiv..

ikke noe brev til meg i dag heller (Tønsberg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok at de ser på et helthetsperspektiv..

ikke noe brev til meg i dag heller (Tønsberg).

De ser selvsagt på helheten, men for min del er det karakterene som gjør at jeg står på venteliste (for andre gang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hvertfall begge gangene fått svar om at jeg er skikket, men at det kun er karakterene som avgjør....

Kan godt være med på at karakterene avgjør hvis to stk står helt likt, lik alder, arbeidserfaring osv. Men i mitt tilfelle da, så har de vært klar over at jeg har håpløst dårlige karakterer hele tiden. Da kunne de droppet å kalle meg inn hvis de alllikevel skulle luke meg ut pga karakterene til slutt. Jeg mener jeg burde blitt vurdert ut fra alder, arbeidserfaring, referanser ol...IKKE karakterene mine!

Jeg er jo funnet skikket! Da burde alt annet bety mer enn akkurat karakterene mine! Er som nevnt 11 år siden jeg var ferdig på videregående. Har gjort mye fornuftig etter den tid!

Ja, men kjære deg, jeg er jo enig med deg!

Siden de har gått på den samme bommen to ganger på rad er det ikke annet å gjøre enn å forbedre karakterene når systemet en gang er sånn. Du har sikkert litt å gå på, på karakterene, hvis du har 6-8 alderspoeng pluss 3 for militæret. Du får bare stå på!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må innrømme at jeg blir litt forbanna hvis jeg ikke kommer inn pga karaktergrunnlaget.

Brukte tross alt noen tusenlapper i reise og hotell pluss fri ifra jobb for å være to dager på opptaksprøver.

Å nå viser det seg kanskje at vi ikke kommer inn pga karakterene er for dårlige, selv om vi gjorde det bra på opptaksprøvene.

Hvorfor kunne de ikke luka ut de med dårlige karakterer FØR opptaksprøvene, slik de har gjort forrige år?

PHS forklarte jo at de opprettet flere opptaksnemder for å kunne vurderer flere søkere, og nå luker de ut potensielle bra søkere til fordel for de som har bra karaktergrunnlag og hjernedøde i felten?

Alt er jo helt bortkastet...

Får jeg avslag blir det nok en telefon til mister Klem igjen.

Hmmm, jeg skjønner du er bitter ang karakterene. Det var jeg også de to gangene jeg fikk avslag i 2005/6- på tross av at jeg er godt voksen og har MASSE relevant erfaring fra både sivilt og militært. MEN karaktersnittet mitt var 2.8, jeg tok derfor om igjen ALLE fagene (på skole, med studielån), og endte opp med 5.25 i snitt - men jeg er ikke "hjernedød i felten" av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, jeg har også søkt to ganger før å fått avslag pga for dårlige karakterer. Jeg har forbedret de til 47 poeng.

Det som irriterer meg er at de tar inn folk til opptaksprøver for så å "dumpe" oss.

Det hadde vært enklere for PHS å dumpe oss med for dårlige karakterer FØR de kaller oss inn til opptaksprøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ser selvsagt på helheten, men for min del er det karakterene som gjør at jeg står på venteliste (for andre gang)

Søker07,

Trist at så lite skal ødelegge for deg.

MEN -du er funnet skikket, hvis du fikser karakterene dine til neste år så kommer du jo garantert inn !! Tenk på det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, jeg har også søkt to ganger før å fått avslag pga for dårlige karakterer. Jeg har forbedret de til 47 poeng.

Det som irriterer meg er at de tar inn folk til opptaksprøver for så å "dumpe" oss.

Det hadde vært enklere for PHS å dumpe oss med for dårlige karakterer FØR de kaller oss inn til opptaksprøver.

Akkurat det jeg mener!! Jeg har også 47 poeng.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, jeg har også søkt to ganger før å fått avslag pga for dårlige karakterer. Jeg har forbedret de til 47 poeng.

Det som irriterer meg er at de tar inn folk til opptaksprøver for så å "dumpe" oss.

Det hadde vært enklere for PHS å dumpe oss med for dårlige karakterer FØR de kaller oss inn til opptaksprøver.

Men dette vet ikke PHS før de har regnet ut snittet på de som "bestod" intervjuet. Hvis 550 personer har "bestått" - må de sile på poeng, og de 432 med best poeng får studieplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men dette vet ikke PHS før de har regnet ut snittet på de som "bestod" intervjuet. Hvis 550 personer har "bestått" - må de sile på poeng, og de 432 med best poeng får studieplass.

Nei det forstår jeg...men forige gang kalte de meg inn på tross av at jeg hadde mindre poeng enn det man måtte ha for å bli kalt inn til opptak en gang. Fordi jeg har alder og arbeidserfaring osv... Så kommer de i etterkant og sier...."sorry, ikke nok poeng""

Som om de ikke visste det når jeg ble kalt inn på opptak....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det forstår jeg...men forige gang kalte de meg inn på tross av at jeg hadde mindre poeng enn det man måtte ha for å bli kalt inn til opptak en gang. Fordi jeg har alder og arbeidserfaring osv... Så kommer de i etterkant og sier...."sorry, ikke nok poeng""

Som om de ikke visste det når jeg ble kalt inn på opptak....

Kanskje det er en måte de opererer på av redsel for ikke å klare å fylle opp alle de 432 plassene. MEN, søker07, jeg forstår at du er kjempe skuffet, og jeg føler virkelig med deg. Husk at du er SKIKKET, fiks karakterene så kommer du jo inn neste gang. Du blir politi hvis du virkelig vil - klem fra meg... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette vet ikke PHS før de har regnet ut snittet på de som "bestod" intervjuet. Hvis 550 personer har "bestått" - må de sile på poeng, og de 432 med best poeng får studieplass.

Er det ikke bedre å regne ut snittet på alle søkerne før de kaller oss inn, og så sile ut de som er mest skikket.

Eller de kunne funnet ut hvem som er mest skikket av de 550 personene som har bestått opptaksprøvene, og ikke basere det kun på karakterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kanskje det er en måte de opererer på av redsel for ikke å klare å fylle opp alle de 432 plassene. MEN, søker07, jeg forstår at du er kjempe skuffet, og jeg føler virkelig med deg. Husk at du er SKIKKET, fiks karakterene så kommer du jo inn neste gang. Du blir politi hvis du virkelig vil - klem fra meg... ;)

Takk for det! :)

Men da er vi jo inne på en annen debatt da.. Hva bør telle mest? Karakterer, eller relevant kompetanse, arbeidserfaring, alder, referanser etc?

Jeg mener nemlig jeg stiller sterkt i forhold til kompetanse etc. ,men siden jeg faktisk har videregående så blir jeg vurdert ut i fra skolepoeng også. Hadde jeg IKKE hatt videregående ville jeg blitt vurdert kun ut i fra kompetasen osv...

Men asså...jeg klager i første omgang. Funker ikke det så tar jeg opp fag og prøver igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men asså...jeg klager i første omgang. Funker ikke det så tar jeg opp fag og prøver igjen! :)

Det er den rette innstillingen!!!

Du kan leve i visshet om at hvis du tar opp igjen fag så kommer du inn på PHS 2008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bedre å regne ut snittet på alle søkerne før de kaller oss inn, og så sile ut de som er mest skikket.

Eller de kunne funnet ut hvem som er mest skikket av de 550 personene som har bestått opptaksprøvene, og ikke basere det kun på karakterer.

Ideelt sett så burde de sikkert gjort det....vurdert hvem som var best skikket, uten å se så mye på karakterene... Men ser jo for meg at det kan bli en vanskelig jobb da...mtp at vi er inne til intervju i ca 20 min.

Dersom noen har spesiell kompetanse er jeg helt med på at det burde prioriteres foran karakterer, men skjønner jo at opptaksnemda ikke har noen enkel jobb....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...